Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   77 / 206
(#) juppe hozzászólása Ápr 27, 2010 /
 
Lenne egy kérdésem.Van egy suzuki ts 50es enduróm
Tönkre ment a lendkereke,szereztem egy robogó gyujtást
komlet ,csak az a baj hogy a forgás irány nem jó! Müködne így is?Egyébként suzukihoz lehet kapni lendkereket arany áron.
(#) szakiP10 hozzászólása Máj 3, 2010 /
 
Üdv. mindenkinek !

Van egy problémám. Van egy veterán négyütemű négyhengeres (soros) motorkerékpárom (Suzuki GS 750) megszakítós gyújtással ( az excenter kettős bütyök kialakítású, mely 2 megszakítót vezérel, A négy hengerhez 2db gyújtótrafó szolgáltatja a szikrát. Szeretném átalakítani elektronikus gyújtásra, de mivel én gépész vagyok ehhez nem igazán értek így mélységeiben.
Keresek valakit (szakembert) aki ebben tudna nekem segíteni (elkészíteni) persze honoráriummal.

Köszönöm előre is segítségeteket :

Üdv.: Tibor
(#) Orion80 hozzászólása Máj 3, 2010 /
 
Hali!

Robi-55 gyújtással van valakinek tapasztalata?
Ez az új aminél egybe van a trafó meg az elektronika, tirisztoros gyújtás!
Sajna egybe van öntve és semmit nem látni belőle!
Aki tudja mi lehet benne írjon!
Amúgy a hiba az, hogy már a második megy tönkre, és nemtudni miért!
Meg az is érdekel, hogy lehet kimérni ha hibás?
Akinek van valami infója ez ügyben, írjon!

üdv
(#) bodgabo válasza Orion80 hozzászólására (») Máj 3, 2010 /
 
A gyertyapipa lehúzásával történő leállítást sokszor nem éli túl, a lelki világát még nem fedeztem fel.
(#) bodgabo válasza szakiP10 hozzászólására (») Máj 3, 2010 /
 
Érdekes feladat, ha közelebb laknál Debrecenhez, szívesen segítenék. Első körben talán egy elektronikus trabant gyújtással kellene próbálkozni (két hete ajándékoztam el egy komplettet). Az is egymástól 180°-ra adja a két szikrát, de nem tudom, mennyi helyed van, és hogyan lehetne a megszakítók helyére felszerelni. Látni kellene...
(#) Orion80 válasza bodgabo hozzászólására (») Máj 3, 2010 /
 
Hát azzal nem volt gond, mert van leállító gomb!
Egyszerűen megáll és ennyi! Nincs többet szikra!
(#) bodgabo válasza Orion80 hozzászólására (») Máj 3, 2010 /
 
Passzolom a dolgot, mert általában a gyújtás túl szokta élni az egész gépet. Valami elektronika is van benne, de még sosem szedtem szét.
(#) akos70 hozzászólása Máj 3, 2010 /
 
Üdv!
Nem nagyon szoktam motorokat javítani, nem is ismerem őket, de holnap hoz egy ismerős egy Yamaha Mint robogót. Ősszel egy este leállt vele, másnap nem indult, nincs szikra.
A kérdésem egyelőre csak annyi lenne, van-e valami tipikus, vagy buktató, amit érdemes tudni, mielőtt a szükségesnél jobban belebonyolódnék. A gyújtáselektronikát merre keressem benne?
(#) pannonia_23 válasza szakiP10 hozzászólására (») Máj 3, 2010 /
 
Szia SzakiP10!
Azt akarom kérdezni,hogy teljesen elektronikusat akarsz vagy meg akarod hagyni a megszakítókat?
(#) erdgab válasza Orion80 hozzászólására (») Máj 3, 2010 /
 
Tudtommal,sok minden nincs a fekete dobozban.Általában a tirisztor megy tönkre,de lehet más baja is,nem igazán lehet szétbontani sajnos.Mellékelek egy rajzot,szerintem,könnyedén után építhető,bár ez külön gyújtótrafós,érdemes megnézni.Mellékelek egy másikat is a kétféle "fekete dobozos" megoldásra.A rajzon lévő tirisztor helyett egy komolyabbat raknék be,mondjuk olyan 6-800 voltosat és 4-6 A áramút, kondenzátornak próbálkoznék 1µF/400V kondival,esetleg nagyobb µF értékkel.
(#) B.I hozzászólása Máj 3, 2010 /
 
Sziasztok.
Van egy Дніпро МТ-11 tipusu motorunk és azon van egy Г-424 nevü generátor. A generátor az akumlátorról kapja a gerjesztő áramot. Na most az a kérdésem lenne hogy ehez milyen töltésvezérlőt és feszültségstabilizátort lehetne épiteni. Sehol se találtam ilyen töltésvezérlő és fesz. stabilizáló elektronikát ezért örülnék a válaszoknak.
(#) Orion80 válasza erdgab hozzászólására (») Máj 3, 2010 /
 
Köszi!
Az a baj, hogy kicsik a képek, és nem lehet elolvasni!
Be tudod őket tenni úgy, hogy kikapcsolod az átméretezést?
(#) erdgab válasza Orion80 hozzászólására (») Máj 3, 2010 /
 
Szia!
Küldtem email-t!
(#) Orion80 válasza erdgab hozzászólására (») Máj 3, 2010 /
 
Köszi!
Megjött! Így sokkal jobb!
(#) erdgab válasza B.I hozzászólására (») Máj 3, 2010 /
 
Nézd csak meg ezt.
Bővebben: Link
(#) szakiP10 válasza pannonia_23 hozzászólására (») Máj 4, 2010 /
 
Szia Pannónia_23 !

Az igazság az, hogy teljesen elektronikus gyújtás lenne a legmegfelelőbb (mivel nem kopik tovább a megszakító, üzembiztosabb, a fordulatszám növekedtével is stabil a zárásszög, stb.)
Ezzel kapcsolatban küldök képeket, méretekkel a beépítés helyéről, és kapcs. rajzot az eredeti gyujtásrendszerről a keddi napon.
De mindenféle megoldás érdekelne.

Köszönöm előre is segítségedet.
(#) B.I válasza erdgab hozzászólására (») Máj 4, 2010 /
 
Köszönöm a választ de konkrét értékekkel nem tudnád nekem ezt a kapcsolást lerajzolni vagy csak elmagyarázni mert én még elég kezdő vagyok ahoz hogy ezt még ne tudjam megcsinálni.
(#) _Peti_ válasza erdgab hozzászólására (») Máj 4, 2010 /
 
Helló! Feltennéd a képeket nagyobb méretben is? Biztos vagyok benne, hogy rajtam kívül mást is érdekel!
(#) Orion80 válasza _Peti_ hozzászólására (») Máj 4, 2010 /
 
Hali!

Itt vannak a képek!
(#) szakiP10 válasza pannonia_23 hozzászólására (») Máj 4, 2010 /
 
Szia Pannónia_23 !

Küldöm a képeket.

ÜDv.
(#) erdgab válasza B.I hozzászólására (») Máj 4, 2010 / 1
 
Sajnos,konkrét értékekkel nem tudok szolgálni,a linkre is csak véletlen akadtam,gondoltam,csak az elvi rajz kell (de miért is gondoltam,nem tudom).Amennyiben neked ez a vezérlő adta meg magát,szerintem lehetne próbálkozni jó eséllyel más generátor szabályzóval (trabant stb.),azok elve is ilyen.Nem tudhattam,hogy elég kezdő vagy,segítségre biztosan szükséged lesz a megépítésben vagy a bemérésben.Amint időm engedi,próbálok túrni valami rajzot,kis időt kérek.
(#) B.I válasza erdgab hozzászólására (») Máj 5, 2010 /
 
Köszönöm hogy szánsz egy kis időt a kérdésemre.
(#) erdgab válasza B.I hozzászólására (») Máj 7, 2010 /
 
Küldtem privit,minden le van írva,ne okolj,ha mégsem működne.A nagy méret miatt a fórumra nem tudtam feltenni.
(#) B.I válasza erdgab hozzászólására (») Máj 7, 2010 /
 
Köszönöm megpróbálkozom vele.
(#) alex89 hozzászólása Máj 8, 2010 /
 
Helo nekem van egy malaguti f12 100ccmes robogóm és egyik napról a másikra eltünt a szikra, és már kezdek tőle agybajt kapni, igazságszerintmivel még alakitgatás alatt van a motor bikatöltőröl inditottam volna, de sehogysme indult be utánna láttam, hogy nincs szikra, nos ennél a tipusnál ugy vana gyujtás, hogy 3 kábel kön ki a gyujtásalaplapról, 1db lila fekete ami a jeladó a CDI-nek másik 2 pedig a feszabályzóra megy, nos a jeladó elvileg jó, mivel a cdiről kijövő piros kábel ami a trafóra megy és test között feszt mérek inditozás közben 1-2v megjelenik, de ugyebár ez a trafónak nagyon kevés, a kérdésem az hogy a cdi mehetett szét vagy milehet a gond?
(#) Flamingó hozzászólása Máj 9, 2010 /
 
Sziasztok.
Valaki tudna segiteni van egy aprilia sr 50 2002 mocim meghalt a gyújtása az egyik fotón látszik hogy egy alkatrész el van égve valami megoldás érdekelne ugyan is az új elektronika nagyon drága
(#) jancsi_87 hozzászólása Máj 9, 2010 /
 
Sziasztok.

Az lenne a kérdésem, hogy a csatolt képen a jobb felső sarokban bekarikázott +12V felirat két helyen szerepel, melyikre kell kötni az aksi pozitív pólusát és melyikre a negatívat? Sárgával kiemelt GND feliratok azok a testet jelentik? A trafót oda kell kötni ahová felírtam?

Előre is köszönöm: Jani
(#) erdgab válasza jancsi_87 hozzászólására (») Máj 9, 2010 /
 
A trafót oda kell kötni ahova jelölted, az x2-2 a trafó 15 pontja,minden GND egy testpontot képez a "2" 12V pontot összekötni (gondolom kapcsolón keresztül),a jobboldali (x3-2 akku + pont, az x 3-1 a negatív vagy test) az aksit vagy betápot jelöli.
(#) Bandika_23 hozzászólása Máj 9, 2010 /
 
Sziasztok!

Lenne egy S51-es Simsonom tirisztoros gyujtással! Jeladóhibásan került hozzám. Vettem bele uj jeladót(alaplapot)Mentem vele kb 2km-t és megint nincs szikra rajta! Rámértem a jeladóra és több szász ohm az ellenállása! Ez is kuka!
Az lenne a kérdésem hogy lehetne-e helyettesíteni vmi házilag tekert vasmagos tekercsel?
Próbából fogtam egy M5-ös csavart a fejét leköszörültem vékonyra,és pc ventillátorból bontott vékony rézhuzalt tekertem rá elszigetelve a csavartól.olyan 10,4 ohm az ellenállása és egy mágnest mozgatva a csavar feje elött szépen ingadozik az értéke! Azt szeretném kérdezni hogy ha jó lenne ez a megoldás akkor hogyan rögzítsem az alaplapon? Úgy kéne hogy tuti megálljon és ne essen le a rezonanciától,mit javasoltok? Van egy képem az ideiglenes megoldásról!

Bandika!
(#) nyemi válasza Flamingó hozzászólására (») Máj 9, 2010 /
 
Ha ilyen szépen leszedted a műgyantát az már fél siker. Sajnos az összes alkatrészt át kéne mérni mert ott több minden is elszállhatott amúgy elég egyszerűnek tűnik a kapcsolása . Az IC típusát megírnád mert ha pic és elszállt akkor a javítása lehetetlen.Üdv nyemi.
Következő: »»   77 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem