Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   78 / 206
(#) nyemi válasza Bandika_23 hozzászólására (») Máj 9, 2010 /
 
Ez így nem fog működni mert az eredeti U alakú vasmagra van tekercselve és ha egyik végénél hiányzik (az alsó) a mágnes pólusa akkor adja az impulzust. Amúgy a impulzus tekercs javítható mert állatába a forrasztások szoktak elengedni a benne levő nyomtatott áramköri lapon van is egy cikk a Simson Klub honlapján. Az elektronikád gyári? Mert a gyáriba olyan 50-60ohmra dolgozik az impulzus tekercs szóval ennél az értéknél ne legyen kevesebb mert akkor várható a leégése vagy legalábbis túlzott melegedése. Üdv nyemi.
(#) jancsi_87 válasza erdgab hozzászólására (») Máj 9, 2010 /
 
Még annyi lenne a kérdésem hogy az aksi visszatöltését mi végzi, ha egyáltalán kell visszatölteni?
(#) Flamingó válasza nyemi hozzászólására (») Máj 9, 2010 /
 
Szia nyemi.
A műgyantát nem volt nehéz leszedni mert nem is igazán műgyanta volt hanem valamilyen szilikon anyag, rugalmas volt,az ic tipusa UCC 2805.24w Dohy
Átméregettem az alkatrészeket nem igazán találtam hibásnak egyet se.csak az ami elvan égve azt meg fogalmam sincs hogy mi lehetett.Szerinted ebbe az elektronikába van tiltás mert 45km/h-nál nem ment többet a moci ha van akkor hogy lehetne azt kiiktatni.vagy esetleg valami másfajta elektronikát ráfabrikálni.Ja és még egy kérdés ez változtatja az előgyújtást.Üdv Flamingó.
(#) Bandika_23 válasza nyemi hozzászólására (») Máj 10, 2010 /
 
Megforrasztottam az eredeti tekercset,de semmi túl sok az elenállása.

Valakinek van hagyományos megszakítós gyujtása szoljon,én már nem küszködök ezzel tovább!
(#) erdgab válasza jancsi_87 hozzászólására (») Máj 10, 2010 /
 
A rajz,amit belinkeltél,egy gyújtó áramkör hall IC-s vezérléssel,ez az áramkör sosem fog akkut tölteni,lemeríteni azt inkább.
(#) jancsi_87 válasza erdgab hozzászólására (») Máj 10, 2010 /
 
Tudom hogy az áramkör nem tölti vissza az aksit csak arra lettem volna kíváncsi, hogy vissza kell e tölteni az aksit? Mondjuk ha ezt egy simsonra rakom fel akkor mi tölt vissza?
(#) gabika93 válasza Orion80 hozzászólására (») Máj 10, 2010 /
 
Valaki utánaépítette már a tirisztort? Alkatrészek beszerezhetőek?
Ha a kondi helyett pl 1ľ F-es et rakok bele eltünhet magas fordulaton a "dadogás"?
(#) erdgab válasza jancsi_87 hozzászólására (») Máj 10, 2010 /
 
Természetesen az akkuba pótolni kell a kivett energiát,mert egy idő után akár nullára is lemerülne.A motorodban biztosan van töltő tekercs vagy valami hasonló (nem ismerem a simson lelkivilágát) aminek segítségével lehet pótolni menet közben a kivett energiát az akkuba.Gondolom egy tekercs diódán keresztül ezt meg is teszi.Ez már egy külön áramkör aminek test pontja maga a motor váz a pozitív pontját pedig az akkura kell kötni,ha csak egy tekercs és egy dióda akkor nem kell kapcsolós leválasztás elvileg.
Itt a sok más motor mellett van simson leírás is,ha érdekel.
Bővebben: Link
(#) TyerCorp hozzászólása Máj 11, 2010 /
 
Sziasztok!
Tudna nekem segíteni valaki abban, hogy Babetta lendkerékhez melyik típusú ma a boltokban kapható HALL IC-t érdemes használni? Végig nyálaztam a fórumot, egyikőtök Pony rometén megépített gyújtásra esett a választásom, egy Jawa Mustang típ. SMKP-t szeretnék ama elektronikával felruházni.

Illetve egy másik kérdés: 6V-os 350-es Jawára szerkesztettem Trabant gyújtást, működik is, de ha egy picit is merül az akku (6V), már se kép, se hang. Van-e valamelyikőtöknek ötlete az amúgy 5-15V-ig üzemelő EBZA alacsonyabb feszültségről való üzemeltetésének üzembiztosabbá tételéhez? Esetleg új elektronika? Bővebben: Link Valakinek volt már tapasztalata ezzel a fajta 6V-os 2 hengeres gyújtással?

Válaszaitokat, tippeiteket, ötleteiteket előre is köszönöm!
Üdv.
(#) alex89 hozzászólása Máj 15, 2010 /
 
Helo, nekem egy robogóm van aminek szétment a cdije és égen földön nemlehet találni, ez olyan fajta gyujtás, ami megkapja a 12voltot, testet, a jeladó jelét, és 1 szál megy kifele a trafóhoz. elvileg ez egy inverteres gyujtáés, mivel nincs rajta gerjesztőtekercs, tudtok valami olyyan kapcsolást amivel csinálhatnék ehhez való cdi-t?vagy valami olyan áramkört amivel a rossz cdiből kijövő 2-3vból elegende kb 70-80v lesz, mert ugyan a cdi rossz mert nemad elég feszt, de a kivezérlést megcsinálja, csak nagyon kevés árammal.Előre is köszi
(#) tams hozzászólása Máj 16, 2010 /
 
hello!
Kicseréltem az MZ-men a gyertyaipát és a gyújtáskábelt is. Eddig nem zavarta a gyújtás a digitális bicikliórámat. Szerintetek melyik lehet a bűnös? A gyertyapipából a korább is és a mostani is minőségi NGK 5ohm os ellenállással RFI ellen, a gyertyakábelről sokminent nem tudok csak annyit, hogy hosszabbra hagytam kicsit.
sajnos egyiket se tudom már visszacserélni és megpróbálni.
köszi hello
(#) _Peti_ válasza tams hozzászólására (») Máj 16, 2010 /
 
Helló! Próbáld meg árnyékolt, fém pipával! Nekem megoldotta a problémát
(#) laller015 hozzászólása Máj 17, 2010 /
 
Hali! Szerintetek egy 35 éves Simson Schwalbe gyújtásán mivel lehet nagy mértékben javítani? Gyertyahézag 0,3mm;megszakító hézag 0,5mm; és még ezek után is szaggat 3.-ban meg amikor világítást kapcsolok akkor füstöl mint az állat,a kicsi szikra miatt. Olvastam a fórum elején,hogy ha a gyertyával párhuzamban bekötök egy kondenzátort akkor drasztikusan javul a szikra minősége.
Kérlek segítsetek,mert jön a szezon,és a jogsi
(#) TyerCorp válasza laller015 hozzászólására (») Máj 17, 2010 /
 
Gyertyahézagot állíts minimum 0.7 mm-t, de ha így sem villámlik eléggé, cserélj kondenzátort.
(#) laller015 válasza TyerCorp hozzászólására (») Máj 17, 2010 /
 
A kondi most lett,cserélve és vissza sem tettem az alaplapba hanem egy külön felfogatást csináltam neki a testen (a kontaktus tuti hogy jó) és úgy ment a gyujtáskapcsoló 2-es pontjára.
(#) Krisz03 válasza TyerCorp hozzászólására (») Máj 17, 2010 /
 
Sok lesz az a hézag. 0.4mm a gyári ajánlás, felesleges eltérni tőle, mert semmivel sem lesz jobb.
(#) Krisz03 válasza laller015 hozzászólására (») Máj 17, 2010 /
 
Próbálj ki egy másik lendkereket, vagy a mostanit küldd el egy szakműhelybe delejeztetni. A lendkerékben lévő mágnesek elvesztették az "erejüket".
(#) laller015 válasza Krisz03 hozzászólására (») Máj 17, 2010 /
 
Ez igaz hogy 1mm-en be sem indult mikor új gyertyát tettem bele az eredeti hézagával.0,6 milivel 3.félgázon már haldoklik.0,3milivel sem jó, nem nagyon tudok előzgetni járműveket(őrült pilóta vagyok) mert jön a füst és a megtorpanás,ami világitás mellet mégjobban romlik.Szabolcsban ilyenre nem is számítok hogy újramágneseztessem a lendkereket.A másik lendkerékkel az a baj hogy eszméletlen drágán tudok.Jó dolgokat írtok,csak nem az én pénztárcámnak valók.Viszont a kondis ötletet azért találtam volna kézenfekvőnek mert nagyon sok menyiségben van itthol,csak nem tudom hogy működne-e??!
(#) erdgab válasza laller015 hozzászólására (») Máj 17, 2010 /
 
Tegyél kondit párhuzamosan,ha van otthon legalább 4 darab 20000V ( ! ) kondenzátorod 2,2nF értékű,ezekből 2-2 sorosan,majd a két tagot párhuzamosan,talán működik. A nincs energiából van szikra sosem lesz. Milyen gyújtás van a motorodon,sima trafós, 6 vagy 12V?
(#) laller015 válasza erdgab hozzászólására (») Máj 17, 2010 /
 
Ejj a fene sem gondolta volna hogy van ott 20kV is
S50-es kombinálttrafós gyujtóegység.Ezért nem tudom hogy hány voltos.Lehet hogy mégis kell ide egy komolyabb beruházás??
(#) TyerCorp válasza Krisz03 hozzászólására (») Máj 17, 2010 /
 
Tudom, hogy 0.4 mm a gyári ajánlás, én mindig szemre lövöm 1 mm környékére. Ha annyinál nem szikrázik, megette a fene...
(#) TyerCorp válasza laller015 hozzászólására (») Máj 17, 2010 /
 
Várjunkcsak... A kondenzátor nem véletlen van a gyújtásalaplapon, annak a lehető legközelebb kell lennie a megszakítóhoz. Nem lehet, hogy ez gond?
(#) pannonia_23 hozzászólása Máj 18, 2010 /
 
Szerintem nem gond,hogy messzire van a kondi,mert szokták alkalmazni.Nekem is a pannónián a lámpafejbe van a kondi és hibátlan.Meg azért is jobb nem az alaplapra építeni,mert akkor nem szárad ki a kondi olyan könnyen és nem szivat!
Az a füstölős dolog meg érdekes a kis simsonnál.A mágnesgyújtás szereti a kis megszakítóhézagot (kb:0.25-0.3mm) gyertyahézag is (pici) .De ha már füstöl ott már baj van,azt gyújtótekercset lehet érdemes lenne kicserélni.No meg a tekercsek helyzete sem mindegy,hogy melyik következik egymás után!
Bocsi a regényért...
(#) erdgab válasza laller015 hozzászólására (») Máj 18, 2010 /
 
Mutatok egy linket,sok okosság van ott,hátha segít.Bővebben: Link
(#) TyerCorp válasza pannonia_23 hozzászólására (») Máj 18, 2010 /
 
A Pannonia akkor is elindul, ha a kisült kondenzátor helyett egy béka combját kötöd be. (Nem vicc! )
(#) laller015 hozzászólása Máj 18, 2010 /
 
TyerCorp: pannonia_23-nak valószínűleg igaza lehet mert aki nálam hozta a motorját kondicserére,annak úgy szereltem be ahogy írtam, ott a gépek azótais tökéletesem működnek.Mikor kezdőként motorjavítást vállaltam és egy gyereknek a kondit az alaplapra tettem vissza, kb 2 hónap mulva megint kondit kellett cserélni.Azután olvastam az interneten a kondenzátorokról miszerint 60 fok felett elveszítik kapacitásukat és tönkremennek.Viszont találtam ma egy kapcsolást egy simsonos oldalon.

gyujtás.jpg
    
(#) TyerCorp válasza laller015 hozzászólására (») Máj 18, 2010 /
 
Jó, tegyük fel, hogy így is működhet, mert miért ne, szoci gép... De 36 évig miért működött úgy is?
Nem szeretem, ha a magyar ember okosabbnak hiszi magát egy képzett mérnökcsapatnál. Sajnos ezt már rengeteg motor után kimondhatom.
(#) laller015 válasza TyerCorp hozzászólására (») Máj 18, 2010 /
 
Azért ment tökéletesen 35 évig mert nem volt gyenge a lendkerékmágnes! Szoci gép,ha elromik valami akkor megy bele a hulladék utángyártott alkatrész ami kibír 3-4 hónapot.Becsülöm a mérnökök munkáját hiszen eddig kifogástalan gép volt. Nekem nem az a lényeg hogy 35 év mulva is azzal a rendszerrel menjen mint most,hanem az hogy suliba menet ne késsek egy óráról sem azért mert 5-ször lerobban.Nekem nem az erdeti technika a lényeg hanem a tökéletes megbízhatóság.
(#) TyerCorp válasza laller015 hozzászólására (») Máj 18, 2010 /
 
Átérzem kínod, hasonlóképp voltam magam is. Simsonra akkoriban (Na jó, 4 éve) 17000 Ft-ért vettem majdnem új tirisztoros gyújtást, azóta nem kellett hozzányúlnom, egyszer olajat cseréltem, és úgy ennyi.
Jawa Mustangnál (Lepényhal ) volt sokáig kondenzátor gondom, meg lendkerék is, szerencsére alkatrész van hozzá bőven (9 motort vásároltam össze a környékről), a jóféle utángyártott kondik megtették a gyors hatásukat: az egyik 45, a másik 320 km-t bírt ki, majd szereztem egy trabant kondit az új megszakító, és egy 15 évvel öregebb Pionyrról való 6 voltos trafóval egyetemben, láss csodát: néha rá kell nézni, és egy üzembiztos gépet kaptam.
(Gyárilag valami oknál fogva ezeken 8V-os trafók vannak, 8V-os gyújtótekerccsel, ez azért jó, mert ha öregszik, a 6V-os trafóval ugyanazt tudja majd, mint újkorában)

Ezek mellett sok boldog km-t kívánok hozzá!

És ha már ennyien összejöttünk itt, mégegyszer kérdezném: nincs valakinek ötlete egy olyan HALL IC típusra, ami a Babetta lendkerekén lévő jeladómgnessel egy jó párost alkotna?
(#) mex válasza TyerCorp hozzászólására (») Máj 18, 2010 /
 
Kétütemű trabi elektronikus gyújtásának alaplapjába találsz megfelelőt, de ez is jó.
Lényeg, hogy ne lineáris, hanem bipoláris legyen
Következő: »»   78 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem