Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Stroboszkóp gyújtáshoz
Köszönöm!
![]() ![]() ![]() De volt még némi malőr.... A tranzisztoron amit beletettem, 2SC63916 (C63916)volt a felirat.... vélhetően nem azonos a BC639-el... ![]() Hiába na, így negyven felett már a szemem sem olyan jó.
Szerintem meg, BC639 volt az, csak a gyártáskor még nyomnak rá számot (talán az áramerősitést) jelzik vele. Annál is inkább valószinű, mert a 2SC 63916 tranyót nem ismeri egyik adatbázisom sem.
![]() A szem romlásával egyetértek igy jóval ötvenen felül...
Igazad van Mex, én sem találtam ilyen tranzisztort
![]()
Sziasztok.
Tudom nem idevaló kérdés és ezért előre-is elnézést kérek. A triac-ot hogy tudom kimérni,hogy jó-e? és mégegyszer elnézést
Készíts neki egy "deszkamodellt" a link alapján:Kattints ide!
Hálás köszönet
![]() Vanis egy ilyen tákolmányom de gőzöm nemvolt mihez gyártottam anno(ugy 10éve) és már feledésbemerült mirejó,csak rakosgattam ide-oda hátha jólessz valamire ![]()
És a készre szerelt strobi. Igaz méd a +/- ra nem került csipesz
Sziasztok
Megépítettem ezt a strobit, de nem működik igazán. Bővebben: Link A jelenség: táp feszt rá ad világit a led, de ha eltekerem a 47k potit akkor elalszik, teszt gombot benyomom, akkor újra világit. Ezen kívül mást nem sikerült kicsiholnom belőle. Esetleg itt a nyák rá nézne valaki? Mi lehet a hiba? Üdv: Zoltán
Nálam sincs csipesz, helyette szivargyújtó csati van!
![]() Egyébként pofás lett!
Nem a 3-as lábon van a poti, hanem az 5,6-on!
![]()
Tényleg
![]() Köszi holnap ez lesz reggel az első hogy megpróbáljam. Üdv!
Hali
Esetleg annyit leírnál még nekem, hogy azzal a potival mit tudok rajta állítani? Meg miért is kell bele az a 4011? Üdv: Zoltán
A potival a villanás hosszát tudod beállitani. Túl hosszú idő alatt a jelzés elmosódottá válik. A 4011 első két kapuja a jelfogadást és a villanás hosszát intézi, monostabil kapcsolásban. A maradék kettő buffer a darlington meghajtására.
Köszönöm a válaszodat.
3W-os fokuszált led elég lesz hozzá teljesítménybe? Üdv: Zoltán
Sziasztok fórumozók.Nekem egy meglévő stroboszkóppal lenne problémám,az lenne vele a gond,hogy feszültségen kívül semmi mást nem tudok vele mérni.Tudna még zárásszöget,meg ugye a stroboszkóp.Mellékelnék hozzá képet,hogy mi lehet benne a rossz,mert sajna nem nagyon értek hozzá,de annyit csináltam,hogy kiforrasztgattam az összes diódát,meg ellenállást és egyesével megmértem,de a többi alkatrészhez nem nagyon értek.Van benne egy kicsi kis trafó arra gyanakszom még,de fogalmam nincs,hogy lehetne kimérni.Dióda állásban rámértem a 2kivezetésére de nem mutatott semmit.Kicsit átméreteztem a képet,mert nem akartam majd 3mb-ot feltölteni,de remélem kivehetőek az alkatrészek.Előre is köszi a válaszokat.
Sziasztok! Szeretnék egy másik stroboszkópot építeni, mert a LED-esnek nem lett olyan nagy a fényereje. Vaterán láttam ezt az IFK-120-ast és nem is lenne olyan drága. Mekkora fényereje van egy ilyennek a LED-ekhez képest? Érdemes lenne? Üdv, és kösz!
![]()
Hm. Ez tetszik. A srác 5db-ért 1200Ft-ot kérne postával együtt. Szerintem ez bőven jó, és akkor ez talán 5stroboszkóphoz elég lenne... Majd körbenézek, hogy milyen áramkör kell hozzá. Gondolom nem csak 12V egy előtét ellenállással...
![]() ![]()
Szia! Kösz szépen. Mivel ebben sincs trafó, nekem meg van egy jól bevált vezérlőm, gondoltam, hogy kombinálom a kettőt, de úgy lenne a legjobb, ha úgy sem lenne benne trafó, sem pedig elem, mert úgyis bemegy a hálózat... Ez működhet? Ez pedig a vezérlő volna. A 3db LED és az ellenállásaik, illetve a BC301-es kijönne belőle, és a Bázis helyett a "vezérlésre" kötném a jelet. Szerinted a 3-omból tudnék 1-et csinálni? Üdv!
![]()
Szerintem ne csináld meg, mert galvanikus kapcsolatban áll a hálózattal, ami azt jelenti, hogy a villásdugó helyzetétől függően akár meg is rázhat!
Gyújtásvizsgáló strobit nem szabad igy elkészíteni. Más ha telepített, érintésvédett cuccról van szó, ez esetben használható a kapcsolás. Egyébként meg nehogy azt hidd, a villanócső sokkal nagyobb fényerőt fog produkálni. Kompromisszumot kell kötni, mert a gyújtásvizsgálatkor másodpercenként 20-100 villanás történik, és ha a kondi értéke nagyobb mint néhány uF, akkor a cső hamar beadja a kulcsot. Viszont a néhány µF kapacitás meg nem eredményez sokkal nagyobb fényerőt, amiért érdemes elkésziteni. A helyedben azon gondolkodnék, hogyan tudnál nagyobb fényerőt előállítani a ledes strobival. Lehetne nagyobb teljesitményű ledeket használni, vagy többet, a BC 639 helyett fettel kapcsolni a ledeket, lehetne nagyobb áramot adni, stb...
Elvileg működhet, de amiatt a tápegység miatt fokozottan ügyelj a szigetelésre, mivel -ha épp úgy dugod be a konnektorba- fázisfeszültség kerülhet a testpontra!
Szerintem mostmár önállóan kellene gondolkodnia, a veszélyre már felhívtuk a figyelmét.Próbáljon meg nemcsak utánépíteni, hanem fejleszteni is. Jó dolog, ha az emberfia érti is mitől "forog".
![]()
Szia(sztok)! Mindenkinek köszönöm a segítséget, és megpróbálom növelni a fényerőt. Erre már gondoltam, csak eszembe jutott a cső. A fényereje alapjába véve nagy, csak ha beállítom a csúszást, akkor esik le, de nagyon. A LED-ek fejlámpából származnak, és a foncsor is. (7db) Szóval lenne fénye. Áramgenerátorban gondolkodok, most csak ellenállás van.
![]()
a fórumot végigolvasva,ami watt kapcsolásáról szól mindig az a téma hogy nem elég jó a fényerő és ilyenek....,azzal hogy a kapcsolás tízszer többet villant mint ahogy jár a motor,azzal senki nem foglalkozik. az összes lecsengést ,és a környéken lévő gyújtókábelok zavarjeleit is felveszi.......Nagyon fasza ,jól el lehet vele szórakozni ,más félig átalakítottam mire jó lett. de a fényerő ezért lecsökkent ,de raktam rá villanócsövet is . a probléma az hogy ahány autó annyi beállítás kell hozzá és megszakítós kismotornál pedig egyátalán nem lehet beállítani. mintha 50Hz-en állandóan villogna az az észrevétel. a lendítőkerékre nem tudtam rávillogtatni ,mert a villanócsővet miközben jár nem szívesen fogdosnám....
Elöljáróban csak annyit: ez csak egy alapkapcsolás, fiókból kitermelt alkatrészekkel, ne akard gyári tulajdonságokkal felruházni. Az érzékenységet lehet csökkenteni, a fényerőt lehet növelni, de az már más kapcsolás...
Talán jó lenne beletenni még egy időzítést is, ami az első impulzus után mondjuk ~0.5-1ms ideig tiltaná a bemenetet, így garantáltan nem indulna a zavarjelekre. Ha üzletszerűen javítasz, akkor nem ez a Te készüléked....
Hi Mesterek.
Szeretnék csinálni Én is egy gyújtás vizsgáló kütyüt. Két kapcsolást találtam egy gyújtásbeállítóst (rádiótechnika), és egy stroboszkópos kapcsolást, amit amiket egy kicsit átalakítottam. Az lenne a kérdésem hogy ez így szerintetek működő képes lehet e? A rádiótechnikás féle kapcsolásban a 12V felnyomja 230v-ra és így használja, ebből a feltranszformálós részt hagynám ki. A stroboszkóposból pedig az 555 -es meghajtás helyet a gyertyakábel lenne. Szerintetek? Segítséget előre is köszönöm.
Komoly kockázattal járna, ha ezeket a módosított gyújtásvizsgálókat megépítenéd. Szinte garantált az áramütés, mivel galvanikus kapcsolatban áll az áramkör a hálózattal, és ha a fázis a motor fémvázára kerül....
Igaz az ördög nem alszik.
Na de ha a módosított 1 kapcsolási rajznak a bemenetére azaz az R3-om után kapna egy kondít és az után még kapna egy műveleti erősítőt?
Teljesen tökéletesen működik a LED-es gyújtás strobi. Ezer köszönet
![]()
Sziasztok!
Én is megépítettem, de nem tökéletes. 3 dolog lehetséges nála. 1; normálisan villog, de baromi halványan, (legtöbbször ez az üzemállapot áll fent) 2; Normálisan villog, rendes fényerővel (ez alig-alig fordul elő) 3; Folyamatosan rendes fényerővel világít, (néha) Azt hozzá kell hogy tegyem hogy BC 300 -as tranzisztort tettem bele BC 301 helyett. Bár szerintem ez nem okozhatja a működési anomáliát. Ja, és a potméter most 4,7 Kohmos vagy 47 Kohmos? Aki tud kérem segítsen! Üdv: Tóth Attila ![]() ![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |