Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szélgenerátor építési problémák
Lapozás: OK   224 / 507
(#) Iszkakof István válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 24, 2010 /
 
Most talán jó lesz a kép.

Terv.JPG
    
(#) erbe válasza Tirex hozzászólására (») Máj 24, 2010 /
 
"Mivel 4 akku van sorba kötve ami 48V,..."
Ez esetben valóban nem kell feszültséget mérni, de saccolni se. A töltőfeszültség az akkumulátorok töltöttségi állapotától függ, de mérés nélkül is megmondható, hogy úgy 52-56 V közé esik. Tehát a teljesítményed ~200-220W.
(#) Tirex válasza erbe hozzászólására (») Máj 24, 2010 /
 
Na igen, ha 5A-rel számolok. De mivel nem tudom mennyi is volt az amper - mert kiakadt a mérő - nem tudok számolni.
(#) erbe válasza Tirex hozzászólására (») Máj 24, 2010 /
 
"kiakadt a mérő - nem tudok számolni."
Ez már baj. De a feszültség ettől még nem megy fel 70 voltra.
Javaslat:
Fogsz egy darab drótot. Beállítasz az árammérőn egy stabil értéket, mondjuk 12 V akkuról égőkkel 4 A-t. Ezután a műszerrel párhuzamosan kötött dróttal addig játszol, amíg az pont a felét mutatja. Ezzel a műszer méréshatárát megdupláztad. Akár kapcsolót is rakhatsz a dróttal sorba, persze ehhez is hozzáhangolva és kész a több méréshatárú műszered. Korlátozott pontossággal, de használható. 1 mm átmérőjű rézhuzalból 10-15 cm a lágyvasas műszerekhez megfelel, ezen az áramon még nem melegszik, nem tolódik el az érték.
(#) Tirex válasza erbe hozzászólására (») Máj 24, 2010 /
 
Idézet:
„ettől még nem megy fel 70 voltra.”
Nem nő a feszültség a nagyobb fordulatnál?
Azt hogy érted, hogy a
Idézet:
„dróttal addig játszol”
?
(#) Manfred válasza solah hozzászólására (») Máj 24, 2010 /
 
Erre találták ki a postát ! Szerintem nagyobb csomagként elviszik ! Súlyra se sok az én lapátaim össz. 5.2 kg.
(#) Tirex hozzászólása Máj 24, 2010 /
 
Szia Manfred!

Merre laksz helyileg? Lehet, hogy engem is érdekelne 3db lapát. Esetleg küldj egy emailt a részletekről.
(#) solah válasza Gergő81 hozzászólására (») Máj 24, 2010 /
 
nem tudnád megmondani,hogyan kellene felmágnesezni ujra mert én sajnos temtudom.
(#) erbe válasza Tirex hozzászólására (») Máj 25, 2010 /
 
Akkumulátor töltésnél vannak bizonyos korlátok, amit az akkumulátor kémiája határoz meg. A feltöltött akku cellafeszültsége ~2,4 V. Efölé nem szokás menni, mert rongálja a lemezeket. Cellánként 2,7 V a csúcsfeszültség, ekkor már olyan erős a gázfejlődés és a melegedés, hogy elfőzi a vizet az akkuból és porrá bomlasztja a lemezeket.
48 voltos akkutelepnél ez a csúcsfeszültség ~64,8 V, tehát garantáltan nem mehet föl 70-ig. Nem is szabad felengedni, erre szolgálnak a töltésvezérlők, amik a beállított feszültség elérésekor a felesleget söntellenállásra eresztik, célszerűen vízmelegítésre hasznosítva.

"dróttal addig játszol"
Addig változtatod a hosszát, mondjuk egy csavaros szorítót csúsztatva rajta ide-oda, míg az árammérő pont az előzőleg beállított érték felét mutatja.
(#) sziriusz hozzászólása Máj 25, 2010 /
 
Mekkora maximális indukciót lehet létrehozni szénacélban egyenárammal? Előre is köszönöm a válaszokat!
(#) Tirex válasza erbe hozzászólására (») Máj 25, 2010 /
 
Így már értem. Köszönöm.
(#) Gergő81 válasza sziriusz hozzászólására (») Máj 25, 2010 /
 
Ameddig kicsi az ötvözőtartalom, addi kb 2,1T, de ott permeabilitása kicsi. Méretezésnél (egyentérre) max. 1,7-1,9 T-t javasolnék. Öntöttvasnál sokkal kisebb. (Féktárcsa) Váltótérre nem mennék 1,5 T fölé.
(#) Gergő81 válasza solah hozzászólására (») Máj 25, 2010 /
 
Elvben egyszerű: akkora gerjesztést kell létrehozni, az összeszerelt mágneskörben, ami (ferritnél) egy pillanatra legalább 1T fölé viszi az indukciót. Ez több százezerezer A /m térerősség.
Megfelelően nagy fóliakondi telepet (több 100 mikroF, néhány kV) szoktak tirisztorral a felmágnesező tekercsekre sütni. (Impulzus- felmágnesező) Elvileg a motorod tekercselése is alkalmas lehet, de az óriási erőhatásoktól megsérülhet, a nagyfesztől átüthet. Ha meg akarod próbálni akkor hangszórógyártók, vagy nagyfesz-mániások rendelkezhetnek ilyesmivel.(Tesla-tekercs fórum, stb.)
(#) klenósanyi válasza solah hozzászólására (») Máj 25, 2010 /
 
Szia !
Nem én építettem, ez egy gyári léptetőmotor CNC gépből bontva.
(#) pudding1 válasza Riggs hozzászólására (») Máj 25, 2010 /
 
Üdv Riggs!
Ha megvagyok a két fél lapáttal, az összeragasztás előtt a ragasztandó felületet durva csiszolóvászonnal csiszoljam fel?
(#) Riggs válasza pudding1 hozzászólására (») Máj 25, 2010 /
 
Igen, de szövettel ragaszd, ne csak sima gyantával, mert az elreped. Azután majd összecsiszolod a felületet.
(#) pudding1 válasza Riggs hozzászólására (») Máj 25, 2010 /
 
Köszi! Az eredeti lapáton a csavarhelyek fém hüvelyeken keresztül mennek át (gondolom hogy ne lehessen a csavarok túlhúzásával megroppantani), ezeket utólag a furatokba bele tudom majd ragasztani?
(#) Riggs válasza Gergő81 hozzászólására (») Máj 25, 2010 /
 
Régen volt szerencsém kipróbálni egy felmágnesező "gépet". Ugy nézett ki, mint egy présgép. Alul volt egy tekercs, meg benne a vasmag. Fölötte szintén egy tekercs, viszont ebben a vasmag mint egy menetes orsó le-föl tekerhető volt egy kurblival. Tehát a felmágnesezendő anyagot (akkor ott hangszórómágnest) betettük a kettő közé, majd összeszorítottuk. Az áramot rákapcsoltuk 1-2 másodpercig és kész.
A méretekről annyit, hogy egy tekercs legalább 20cm átmérőjű és 7-8cm magas volt. Gondolom több ezer menet lehetett rajta és 380V ról ment egyenirányítva.
(#) Riggs válasza pudding1 hozzászólására (») Máj 25, 2010 /
 
Bele, de ott jó vastag legyen a szövetréteg. Mármint oldalanként legalább 5mm (szerintem). És valami kétkomponensűvel ragasztanám bele a hüvelyt.
(#) Riggs válasza Riggs hozzászólására (») Máj 25, 2010 /
 
Vagy ott tömörre volt csinálva? Mert tömör anyagot nem egyszerű megroppantani.
(#) sziriusz válasza Gergő81 hozzászólására (») Máj 25, 2010 /
 
Üdv Gergő81!
A múltkorában szóba hoztad az általános iskoládat meg az ott tanúltakat. Nekem úgy tűnik, ott igen alapos képzést kaptál.
(#) athor77 hozzászólása Máj 25, 2010 /
 
Sziasztok.
Csináltam képet meg videót a rögzítőről.
Először a képeket nézzétek meg utána a videót.
Persze van HP féle viharvédelem a farkon ez csak egy vészleállító.
Várom a véleményeket!
Mechanikus rögzítés videó
(#) Gergő81 válasza Riggs hozzászólására (») Máj 25, 2010 /
 
Valóban lehet így is felmágnesezni, de elképzelhető, hogy ott is kondit sütöttek ki.(egy konditelep kisütésénél nem ritka pl. 1000V 500A =0,5 MW)
Ha nem, akkor sokkal kisebb teljesítményből kellett a szükséges térerősséget megvalósítani (néhány kW), amihez sokkal nagyobb rézmennyiség kell. A hangszóró egyszerű geometriája miatt (lapos, sík, 2 pólusú) és a nagyobb sorozat miatt ez elérhető, és gazdaságos lehetett.
Itt solah valószínűleg többpólusú forgórészt szeretne felmágnesezni, amihez persze többpólusú tekercs és fluxusvezető kellene, ami egyedileg irreálisan drága lenne. Ezt lehet a kondis felmágnesezővel enyhíteni, (ha van valakinek) mert kb 100A/ négyzet mm áramsűrűség mellett már kevés réz is elég, és nagyobb légrések is megengedhetők. A néhányszor tíz ms-os impulzustól pedig ekkora terhelés mellett sem ég le a tekercs, bár ennyi idő alatt is melegebb lesz. Adja magát az eredeti generátor, de tényleg kétséges, hogy a fellépő elektrodinamikus erőket elviseli-e a tekercselése.
Egyszer egy stroboszkópot csináltam egy 1000W-os nátriumgőz lámpából, kb 200 mikro F motor segédfázis kondiból, 500 V feszültséggel. A csövet autó gyújtótrafó indította. A csővel sorbakötött 2mm átmérőjű huzalból tekert kis induktívítás 200-300 villanás után leégett, de addig is jó felmágnesező volt, fluxusvezető nélkül is. (kipróbáltam) A generátor viszont lehet, hogy már rezgőkört alkotna, ezért kell a tirisztor. Ha nincs akkor legalább egy komoly dióda+ "kapcsoló" különben inkább lemágnesező lesz belőle. Egy barátomnál láttam egy nagy tirisztort (0,5 kg hűtő nélkül, kb. 1200V 400A- es ) Lehet, hogy eladja. Akkor már "csak" a fólia-kondenzátorok kellenek. Elkó nem az igazi, de meg lehet próbálni. Szerintem a legegyszerűbb akkor is a Tesla-tekercsesekkel beszélni.
(#) Gergő81 válasza sziriusz hozzászólására (») Máj 25, 2010 /
 
Az talán még fonix2-vel folytatott vita hevében lehetett.
Azért az általános óta is olvasgatok, kísérletezek. . .
(#) mex válasza Gergő81 hozzászólására (») Máj 25, 2010 /
 
Idézet:
„Elkó nem az igazi, de meg lehet próbálni.”


Van egy eredetileg csavarok tompahegesztéséhez használt készülékem, Siemens gyártmány, abban 3400µF kapacitások vannak 200V feszültségűek, több mint 50000µF az össz kapacitás. Ezeken meg van adva a kisütés gyakorisága, ha jól emlékszem, 7sec.
Igen komoly tirisztor süti ki a kondibankot, és a készüléken 10000A max felirat olvasható. Sikerrel használtam már én is át, és felmágnesezésre.
(#) Gergő81 válasza mex hozzászólására (») Máj 25, 2010 /
 
A benne tárolt energia tuti elegendő, a kérdés csak az, hogy ha megpróbáljuk az eredeti generátor állórész tekercselését használni, akkor a 200V-os feszültség elgég-e, mert több ohm-os ellenálláson kellene néhány száz A nagyságrendű áramot áthajtani, míg a 10kA kihasználhatatlanul sok. Az impedanciaviszonyokkal lehet gond, de a készülék ezen felül valóban több mint alkalmas. A hatalmas kapacitásból adódó hosszabb impulzus nem pótolja a nagy csúcsértéket, annak úgyis csak ms-os ideig kell fennálnia.
(#) Gergő81 válasza mex hozzászólására (») Máj 25, 2010 /
 
Ezek szerint speciális elektrolit kondenzátorokkal is lehet próbálkozni. A hálózati "közönséges" elkók ezt az inpulzus-igénybevételt nem tűrik, megszakadnak, kapacitásuk lecsökken, belső ellenállásuk megnő, esetleg zárlatosak lesznek vagy felpúposodnak. (a névleges feszültségük alatt, a maximális értékűnél kisebb effektív áram mellett is). Ez a tapasztalatom az előbb vázolt stroboszkóppal, ezért lett motor(fólia)kondi a végén) A vakukhoz tervezett photo-flash elkók is csak néhány ezer villantást bírnak ki az adatlapjuk szerint.
(#) Tirex hozzászólása Máj 26, 2010 /
 
A tegnapi viharban ötösre vizsgázott a HP-féle viharvédelem. Kiválóan működött. Volt, hogy 5 10 másodpercig is kifordítva tartotta a kereket.
Az aksik 10 perc alatt koppra töltődtek. Muszáj volt merítenem őket.
(#) Riggs válasza Tirex hozzászólására (») Máj 26, 2010 /
 
Mekkora az akkuteleped?
(#) Tirex válasza Riggs hozzászólására (») Máj 26, 2010 /
 
Van 4db 95Ah-ás - ezek vannak sorba kötve - és van 1db 160Ah-s, 1db 120Ah-s, 1 db 95Ah és 1db 55Ah-s. Ezek szintén sorba kötve és párhuzamosan rá kötve a másik pakkra. A második pakk egy kicsit szedett-vedett, de azok csak úgy ingyen jöttek.
Következő: »»   224 / 507
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem