Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Nézd átt a vezetékelését a kocsinak nincs-e zárlat.
Feltehetőleg van és széppen kinyírod a fesszabályzót és a diódákat. Nézd át a csatlakozókat is mert azok is elolvadhatnak. Elektronikus vagy elektromechanikus a szabályzó? Kiakadok amikor az emberek cserélik a generátort! Az nem romlik el! Max egy csapágy vagy egy dióda kimegy vagy a kefe kopik el . Ezek filléres dolgok csak egy kis idő és müködik ujra. Erre vesznek egy bontottat ami lehet ugyanolyan rossz. Bocs nem szidlak csak a véleményem irom le. Idézet: „Kiakadok amikor az emberek cserélik a generátort!” Az semmi, múltkor ismerősnél elszakadt a hajtószíj, erre kicserélték a generátor szabályzóját is. Mondom mi a f...k? Erre, hogy a biztonság kedvéért, mert nehéz hozzáférni. Mondom ja, az tipikusan az az alkatrész, aminek van időben vagy kilóméterben megadott élettartama Meg másik illető mondja, hogy lemerül az akkuja, gyári hibás az akku. Mondom azért meg kellene azt mérni. Azt mondja mérték, meg egyébként is új szabályzó van a generátorban...
Jó lenne tudni, milyen generátor van rajta.
Szerelték vagy 4 fajtával.
Szia ezeken már túl vagyok az oldalindexnél volt zárlat az kiktatva meg a kábelek újra cserélve stb.és sceréltem előb csak fesszabot
utána kefét diódát stb volt elektromosnál is azt mondta jó minden.A belső mérő normál értéket mér de ha akksin méred 18-20 v körüli fesz van cseréltem tarfót stb de most fedeztem fele ha minden igaz nekem fordítva volt bekötve a trafóm:S most beköttöttem rendesen van még egy tartalék feszab és meglátom meddig lesz jó mert ha vettem bele 1-2 percig jó utána ennyi lehet tarfó nyírta volna ki?
Na akkor lássuk a nevedből kiderül számomra hogy egy 2105-ös ladáról van szó ezeken már elektronikus szabályzó van.
Figyelj arra hogy a szabályzó felfogatási pontja egyben testpont is legyen jó kontakt . A trafó nem csinál ilyen galibát szerintem. Mivel mérted a 18 voltot? Mert a digitális műszerek becsaphatnak. Van jele a túltöltésnek? Kiégnek az izzók fő az aksi? Elvileg akkor a szivargyujtóban és a műszerfal mérő óráján is 18 volt van. Nézd meg az önindítóhoz menő kábeleket nehogy azok is zárlatosak legyenek a pufó kiégetheti.
Nem lehet, hgoy szimplán rossz a mérőd?
Nem valószínű mert 3-at raktam és mind ugyanazt méri.Most eljutottam odáig hogy a töltés lassan kielégítő most oylan 15-15.3 nem több soha.tehátz ezt elég stabilan tartja is
fordulatemeléssel csökkeni kezd egészen oylan 14 körülig.De a fő gond megmaradt a rádióm csattogó hangot ad kb a fordulattal megegyező ütemben és rendszertelenül ki be kapcsol.Izzó stb nem ég ki semmi relék minden ép az akksi sem fő csak a rádió csattog meg ki eb kapcsol előtte már 2-őt égertett le MNC Evolution a magnó darabja 20 ronyg meg egy mnc s-type550 erősítő ami úgyszint halott 42000.ítehát jó elnn megoldani a problémát meg a generátorzás a héten már 20 ezrembe van.De még enm jó valami:S am multiméterrel mérem mivel másom nincs
Most egy szamara generátort erőlttenék mivel az többet is tölt mert az ugye 55 a a zene miatt jobb lenen de nemn akar menni:S e am ban G221 G222 G224
mind 3 fajtából van és egyel sem jó
Nem bontott generátor, hanem új!
De nem is a gyári! Utángyártott ( a drágábbig )
Ha még nem cseréltél vezetékeket leirnád milyen vezetékek milyen kapcsokra mennek?
Lehet csk valami elkötés van.
Hát a Samara meg a 2105 generátorát nem egészen ugyanúgy kell bekötni.
94'-es Ford Escort generátorral akadt egy kis gondom. Nem tölt. A beindítás után a töltésjelző elelszik de a generátor nem tölt. Vezetékeket ellenőríztem, rendben voltak. Kiszedtem a generátort. Kimértem a 6 nagy és 3 kis diódát, ezek rendben vannak. Allórész és forgórész nem szakadt. A forgórész csúszógyűrűjén 1mm-es bamaródások vannak a keféktől. Most lett elöször szétszedve. A kefék nem kopottak,nem rövidek, van rugónyomás. A forgórész nélküli képen látszik hogy jól beérnek. Én a fesz szabályzóra gyanakodok. egybe van építve a kefetartóval. A csúszógyűrűket érdemes lenne megesztergálni? Ha valakinek van ötlete szívesen veszem.
Csinálj egy olyan mérést, hogy ahová a töltésjelző lámpa csatlakozik és a szabályzó test pontjához (ez valószínűleg az egyik rögzítő csavarhoz van odavezetve) adj egy állítható feszültségű tápról 13-15V közötti feszültséget és a két kefe közé pedig köss be egy index izzót vagy valami hasonló teljesítményű fogyasztót. Ahogy a feszültséget növeled, 14V vagy kicsivel afelett el kell aludnia az izzónak, csökkentve a feszültséget ugyanezen szintnél be kell kapcsolnia. Valószínűleg szabályzó lesz egyébként a probléma.
Diódákat úgy mérted, hogy az állórész le volt forrasztva a diódahídról?
Sajnos a diódákat nem tudom leválasztani az állórészről mert valami kemény forrsztással vannak odakötve. Így viszont lehet hogy van benne szakadt dióda és nem derül ki ugye? Na majd a rézhuzalt elcsípem a nem tőben és akkor össze tudom majd forrasztani. Kimérem úgy is a diódákat. Egyébként ha rossz a dióda akkor nem cserélhető mert ezek úgy vannak megcsinálva, hogy csak kompletten cserélhető az egész diódasor. Azt se tudom hol lehet beszerezni. A szabályzót lemérem ahogy írtad. Labortáppal tudok neki feszt adni. Az jó lesz vagy a pufferelt egyen miatt nem tud a szabályzó (tirisztor) dolgozni csak lüktető egyennel.
Ha nem tudod leválasztani a tekercselést, akkor valóban nem tudod kimérni, hogy nincs-e szakadt dióda. Bár ha szakadt dióda van, akkor meg a visszajelző valószínűleg folyamatosan világítana, és némi töltés is lenne terhelés nélkül. Bizonyos szintig ki tudja szabályozni a jó szabályzó a szakadt diódát. Láttam olyat traktoron, hogy állórész egyik kivezetése leszakadt, és nagyobb terhelésnél világított a visszajelző, de kis terhelésnél szépen tartotta a feszültséget és nemis világított a visszajelző. És mivel egy traktoron az üzem nagy részében csak az akku terheli a generátort, így sosem merült le, hanem egyszer ráérős időben szét lett szedve, hogy megnézzük, ugyan miért világít terheléskor.
Jó lesz a labortáp.
Dióda sort, vagy a generátor bármelyik alkatrészét itt például megveheted. Bővebben: Link
Ha már szét van szedve a csúszógyűrűt esztergáltasd meg, és a csapágyakat is cseréd ki. Nem nagy költség és legalább nem kel rövidesen amiatt szétszedni újra.
Ennek a Lucas generátornak tipikus hibája a szakadt vagy zárlatos dióda. Ha nem forrasztod szét, nem tudod kimérni. Simán forrasztható, talán pici volt a pákád.
Bármelyik autosboltban megrendelhető, kb. 5000 Ft az ára, generátorszám kell hozzá. Elöször is szedd szét, és mérd ki újra.
A fesz szabályzó jó, 14,2 voltnál lekapcsol. Találtam egy szakadt diódát.
Csak kíváncsiságból, melyik részen van a szakadt dióda?
A pozitív részen. De a másik 2 az jó a 3-ból. Valamenyire kellett volna töltenie. A diódasort cserélem. A csúszógyűrűvel gonban vagyok mert nagyon mély a bemarás rajta. Lehet ha felszabályoztatom nem marad rajta anyag. Elvileg ezek után már töltenie kell.
Köszi! Leadtam a diódahidat az autósboltban, hoznak egy olyat. A gondom csak a csúszógyűrűvel van. Érdekes, hogy az kopik jobban és nem a kefe.
Fő vagy segéddiódahídon?
Szoktak árulni külön gyűrűket is, és le lehet azokat is cserélni. De azt is megnézheted hogy mennyit kellene leszedni a felszabályozáshoz, mert lehet hogy nemis kellene szabályozni. Nem okvetlenül kopnak tojás alakúra.
A fó diódahídon. Nem tojás alakú, csak ahol a kefe futott ott 1mm-rel be van kopva.
Pedig akkor kellett volna valamennyi töltésnek lennie...
Az nem baj, ha be van kopva, ha van még alatta elég anyag. Akkor kell szabályozni, ha tojás alakúra van kopva.
1mm-nél több réz szokott lenni a csúszógyűrűn. Ha nem tojás, úgy is hagyhatod, ha mégis felszabályoztatod, mondd az esztergályosnak, hogy több kis fogással szedjen le belőle, nehogy kiszakadjon.
Nem kopik az jobban, valószínűleg volt már dolga egy jópár kefével.
Valószínűleg egy kicsi volt is. Az szokott kimenni ezekben a generátorokban. És ebben még gyári volt, már az is ritkaság.
Sziasztok! Lada 2107
Ismét előjött egy régi problémám! 2 napja állt az autó,és amikor indítani akartam nem indult,sőt meg sem forgatta,még gyújtást se adott rá! Pedig eddig délután leállítottam,másnap reggel indult. Lemerült az aksim,már csak 7,7-7,8 V volt benne. Valami szívja,pedig nemrég lett cserélve fesz.szab.+ vele együtt új aksi! Amikor már elég sokat megyek,akkor a töltésvisszajelzőn kiakad a mutató(teljesen jobb oldalt van),tehát túltölt. De nem értem,hogy mi szívhatja le,pedig nem hagyok rajta semmit! Ötletek? Köszi!
Kicseréltem a diódasort de nem lett jó a töltés. Ha semmilyen fogyasztó nincs bekapcsolva padlógázon 13,8V van. Tompított fényszóróval 13V padlógázon. Ha még a hátsóablak fűtést is ráadom akkor csak 12,2V. Pár perc próba után a generátor tűzforró lett. Arra tudok gyanakodni hogy az állórész menetzárlatos lehet. Szerintetek? Az akkun üresjáratban 12,6V van 1 éves Bosch akksi.
Az is lehet, hogy az új diódahídban meg zárlatos valamelyik dióda, vagy valahol kidörzsölődött a szigetelés és odaér, ahová nem kellene, esetleg odacsíptél összerakáskor valahol egy vezetéket. Ezt nagyjából meg birod mérni szétszedés nélkül is, test és + kivezetés között mérj diódavizsgálóval feszültségesést. 1,2-1,4V-nak kellene lennie. Ha jóval kisebb, csak 5-600mV, akkor zárlatos egy dióda valahol, vagy pedig valahol egy vezeték valahová odaér, ahová nem kellene. Aztán lehet szétszedni újra és mérni a diódahidat.
Állórész tekercselésen láttál valahol feketés nyomokat? Ha nem, akkor én egyelőre a menetzárlatot elvetném, amíg a többiről meg nem bizonyosodsz.
Bármi szívhatja. Nekem a csomagtartóban levő lámpa szívta le egy hét alatt, miután kiesett a lámpát lekapcsoló műanyag vacak a csomagtérajtóról. Szóval ampermérőt bekötni az akku és a saru közé, biztosítékokat szedegetni ki egyesével és nézni, hogy mikor szűnik meg az áramfelvétel. Ha minden biztosíték kint van, és még mindig van áram, akkor levenni a generátorról a kivezetéseket, gyújtás alkatrészeiről, szóval sorban mindenről. Ahol megszűnik az áramfelvétel, arra kell továbbkeresni a hibát.
A töltést egy kéziműszerrel is le kell ellenőrizni, mert lehet hibás a műszerfali mérő is. ----------------- Ezt megint nem értem, hogy miért kellett szabályzót ÉS akkut cserélni? A kettő nemnagyon szokott együtt megdögleni... |
Bejelentkezés
Hirdetés |