Fórum témák
» Több friss téma |
És ez mit csinál tulajdonképp?Rajta az ellenállások mik,és mire szolgálnak?
A motorra menö áram nem a gyujtáskapcsolon keresztül megy át,hanem a relé érintkezöin.A régebbieknek ez a relé hiánya miatt olvadt szét a gyujtáskapcsolo belseje. A gyujtáskapcsoloval csak aktiválod a relét,ami a behuzott érintkezöin keresztül adja át az áramot.Ellenálást nem láttam,csak relét
Sziasztok, pedig ott van, ráadásul kettő is, de az tényleg nem ellenállás, hanem dióda.
Ráadásul a diódák nem is a tekerccsel vannak párhuzamosan kötve hanem annak a kontaktjaival.
Akkor hogy kellene legyenek?A következő "hibajelenség" lépett elő nálam:a motor 3 vastag vezetékét rádugva a vezérlőre a bicót még tolni is alig lehet.Mihelyst széthúzom nagyon könnyen forog.És amikor össze vannak dugva a vezetékek,és "megragad" a kerék,és tolom,akkor eszméletlenül melegszik a motor a kerékben.Ez mi lehet?
Összeér egymással a 3 vékony motor Hall elemeihez menö szál.Dugd össze a fehér 5-ös csatit is.Gyujtás nélkül nem ildomos tologatni,mert a vezérlö,vagy a motor hall elemeinek meszeltek.
Össze van dugva minden,akkor is ez a jelenség marad.mihelyst az egyik vastag vezetéket széthúzom,azonnal forog rendesen a kerék.
A 3 vastag fáziszál összedugva, az 5-ös csatit széthuzva is ugyanezt produkálja?
Igen.A 3 vastag fázisszál összedugva,ez a jelenség.Az 5 vékony szálat a csatival összedugom,semmit nem jelent neki.Széthúzva is ugyan ez.Mihelyst a 3 vastagból a kéket széthúzom,könyedén forog a kerék.
Ohmikusan mérd ki mindhárom fázisszálat egymással.1.2 ohm körüli értéknek kell lenni.A multiméter 200 ohmos méréshatárba legyen.
A vezérlőben zárlatos lehet egy vagy több fet. Ezért ugyanúgy viselkedik a motor, mintha a fázisait összezárnánk és forgatni próbáljuk: a tekercsekben áram indukálódik, ami fékezi a kereket. Széthúzott csatlakozónál dióda tesztben rá kellene mérni a modul + ,fázisok, -, fázisok közé. Ha jó a fet, a műszerrel mérni tudjuk a fet inverz diódáit (kb. 0.5 V)
Műszer +(piros) a testre (a modulon fekete) a műszer -(fekete) végigtapogatod a fázisokat(zöld,kék,sárga) ilyenkor ha jók a fetek, az inverz diódát mérjük, ha rossz, 0 és sípol. Pozitív hídágban: Műszer -(fekete) a modul +(piros), Műszer pirossal végigtapogatjuk a fázisokat, ugyanilyen az eredményértékelés...
Visszább 2-3 oldallal fent a műszerem képe.Ha jól csináltam,akkor egyedül a kék vezetéknél nem mutat semmit a műszer.De nem tudom biztosra,hogy a műszerem hova kapcsoljam?Bocsi,de egy kezdővel van dolgod.
A dióda (nyíl) szimbólumra kapcsold. A panelen is látom, ez egy klasszikus Tornádó vezérlése.
Igen.Ez egy régi első kiadású TRD-101.képet mellékelem.
Tehát:műszernek a feketéje a panel pirosán:zöldnél,és sárgánál 483,kéknél semmi.Műszer pirosa a panel feketéjében:mindháromnál 480 körüli az érték.
A kéknél "semmi" nekem nem tetszik. Lehet hogy a hozzátartozó fet elszállt, esetleg fóliaelhiccenés is?
Különben elvileg minden alkatrész beszerezhető: fetek, (nem muszáj az eredetihez ragaszkodni) vezérlő IC, fet meghajtó IC-k stb. Beszerzési források: hqvideo, ret.
Az alaplapon nem látszik semmi nyom.Mintha újj lenne."Szaga" nincs semminek.Szétszedtem a vezérlést,és nem látszik semmi rajta.Külön a fet-et kimérni lehet?Illetve lehet-e cserélni azt külön?Ha jól gondolom akkor 2 db fet tartozik egy vastag vezetékhez?
Egy fontos kérdésem lenne:ha le van húzva a vezérlőröl a motor,akkor rendes bicikliként lehet-e használni?
Hali mindenki!!Légy szíves segítsen valaki,mert mostmár lassan a hajam tépem. Kicseréltem a fet-eket a vezérlésben,tökéletesen működik.Összedugom a vezetékeket,és CSAK kattogva indul el a motor.Ha a három motor felé menő vastag száll közül széthúzom a kéket,akkor hangtalanul jár a kerék,de akkor csak biciklizni tudok vele.MI lehet a baj? SOS!
Szerintem valamelyik Hall a rossz a motorban a három közül. Kimérted őket?
Hogy lehet őket kimérni?Szét kell ahhoz szedni a motort?
Nem kell. Ezt az áramkört meg kéne előbb építeni. Ha valamelyik LED nem villog, ahogy forgatod a kereket akkor a vezetékhez tartozó Hall hibás. A 1 Kohm ellenállás helyett 2,2Kohm is használható mert ez az érték LED függő.
Tehát megtörtént.Mindháromnál villog a led.
Akkor a Hall-ok jók. A panelen egy PIC és egy motorvezérlő IC található? Mert ez szerintem már vezérlő baj lesz .Esetleg egy kép róla?
Látom érdekelnek a töltő elektronikák is.Kép alapján tudsz róla mondani valamit?Az elfüstölt ellenállás be van karikázva.A töltő tornádó TL-100.Kettő led rajta,egy piros,és egy zöld.A zöld töltés közben világít.Bedugom konnektorba,és a piros led ahelyett,hogy világítana szépen,csak villog.Bedugom az akkuba,akkor világít a piros.Villogás közben a kimenő részen a 36V helyett csak 1,3-és 5V között van.Akkuba dugva,és utánna áramba elindult a töltés,majd kb10 mp után elkezdett füstölni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |