Fórum témák
» Több friss téma |
Akár ott is lemehet, a lényeg, hogy legyen túlcsavarodás elleni biztosítás, mondjuk 4 db bütykös gyűrű, ami jobbra-balra 3,5 fordulatot enged.
Egy 6 méteres árbócban 40x is körbetekerheted,a lényeg,hogy a saját súlyától lógjon a kábel!!!
Alul egy 220.as villásdugó.és kész.Kihúzod,magától kitekeredik.Már ha kell neki...A lényeg,hogy a két vége között ne legyen lefogatva.
Lehet, de kínos meglepetés ér, ha egyszercsak szétcsavarja, mert elfelejtettél ránézni... :eek2:
...És egyszer, csak szétcsavarja! ) A 40 pedig ugye csak költői túlzás? Mert a csavarodást kibírja, de ezzel rövidül is!
Az a tulajdonsága a kábelnek, hogy csavarodásra rövidül, hasznunkra is lehet. Addig csavarja a kábelt, míg kitép egy dugaszt az aljazatból. Kisimítod a kábelt és visszadugod az aljazaba. Az oszlop állításnál nagyon kell vigyázni, hogy a gépezet tartórúdja úgy álljon,hogy akár milyen irányban megálljon a kormánylapát. Szélcsendben ha van egy kedvenc alvóhelyzete, az nem jó.
Jó ötlet, gondolom valami ilyesmire gondoltál. A szaggatott a laza kiinduló állapot ráhagyással, a folytonos pedig a csavarodástól megfeszült kábel.
Most már csak ezt kellene megoldani tömör oszlop esetén valahogy
Nem hiszem, hogy túlzott szakmaiság lenne az, hogy a vezetéknek az áramot kell vezetnie, és semmi más dolga nem szabad hogy legyen.... Működhet, de én nagyon szégyellnék egy ilyen megoldást!
Vagy hogy teljesen gondozásmentes legyen a dolog érdemes lehet egyszerűen betenni az oszlopba egy rugót is. Olyan erőset mondjuk, hogy a kereket könnyedén el lehessen még forgatni bármelyik irányba mondjuk 2 fordulatig. Így ha fúj a szél, a lapát szélirányba tudja mozgatni a kereket, szélcsendben viszont a megcsavart rugó visszaállítja mindig a kiinduó állásba. Így nem kell ránézni félévente sem a kábelezésre. Sőt így már oszlopon kívül is lehet vezetni a vezetéket.
Akkor viszont nem rugóterhelés kell, elég egy súlyterhelés csigán keresztül, ami minden állásban és többszörös átfordítással isugyanakkora visszatérítő erőt ad.
Az szerintem pont a fix erő miatt nem jó. Ha kicsi szél van, és nem megfelelő állásban van a generátor, akkor is ugyanakkora erőt kell kifejtenie az elmozduláshoz.
Ezzel szemben a rugó kezdeti állapotban akár "lötyöghet" is. Meg szerintem egyszerűbb megoldás, mint a csigás. Csatolok egy részeltesebb képet. Nekem ez így elsőre szimpatikus választás. Az egymásba csúsztatott csövekben lenne a rugó. A záróhenger amire az egész fenti szerkezet van fogatva pedig nem tömör lenne, hanem középen lyukas hogy kézzel be lehessen akasztani a rugót összeszerelésnél. Ez szerintem jól alkalmazható teljesen tömör állványnál is (az állvány végére van ráhegesztve egy kis üreges tartócső). Mi a véleményetek?
Ha pedig másfél fordulat van a rugóban, akkor már nem tud szélbe fordulni a kerék.... vagyis nem használható.
A visszatérítő erőnek ugyanis csak annyinak kell lennie, hogy éppen le tudja győzni a csapágyazás súrlódási nyomatékát, tehát valóban csak akkor forgassa vissza a fejet, ha épp nincs szél, így a normál üzemet nem zavarja. Feltámasztott alaphelyzetű súllyal üresjáratot is lehet állítani, a súly magassága pedig (akár messziről is) látható, tehát nem kell meneteket számolgatni, hogy épp hol is állunk.
Az általad említett, vagy a feltekeredő sodrony és nehezék módszer között fogok választani. Ha a dugós módszert választom, nem az áram kábel fog megfeszülni, hanem valamilyen acélsodrony (bowden stb.)tekeredik majd össze és tépi ki a dugót.
Csak hogy még jobban megkavarjalak:
Ha megszűnik a villamos kapcsolat a generátor és fogyasztók között, akkor a kereket semmi sem fékezi, és túlforoghat, ennek megelőzésére gondolni kell.
1 db mikrokrokapcsolo a villasdugora,ha nincs a helyen,akkor egy terhelessel rovidrezarja a generatort.
Es nyugodtan tolthet ezen a terhelesen keresztul uzem kozben. Jujj de okosat mondtam most! Amugy ma megdícsérték a gépemet! Külföldiek sétáltak az utcán,és volt velük egy "tolmács" 10 percet kellett velük beszélgetnem,mert le voltak nyűgözve! Szerencsére jó szél volt!
Rendesen túlbonyolítottátok a dolgot az egyszer biztos.....
Csak hogy értsem: Leterheli, vagy rövidre zárja?
Ha terhelés van, (mondjuk a névleges teljesítményt elfűteni képes) üzem közben nem lehet rajta, mert veszteség. Ha pedig egyszerű rövidzár, akkor a mikrokapcsolónak combosnak kell lennie, ha jól értem a kapcsolófegyverzeteknek kell eldisszipálnia néhány száz vattot... Nem az egész teljesítményt, de mivel az összes többi rész nagy keresztmetszetű, nem kétséges hol a leggyengébb keresztmetszet. :eek2: Állandó mágneses generátornál semmi gond, megoldható, hogy egyszerűen csak nem tölt, hanem fordulatszámfüggő fékezést ad, de ha a kapocsfeszültség nulla, akkor a szabályzós generátor legerjed, és pörög....
Az alkalmatlan megoldások meglepően sok kérdést vetnek fel.
Miből gondolod hogy alkalmatlan? Ha 1 évben csak egyszer kell hozzányúlnom, (a másik 4 db-hoz egyszer sem kellett) akkor az nagyonis alkalmas! Az más kérdés hogy ha már villásdugó kihúzó automatika, meg mikrokapcsolók és egyebek kerülnek szóba akkor inkább megcsinálom a csúszógyűrűt mert jobb, precízebb, üzembiztosabb.
Szia Sztrovacsek81!
A 2. megoldás,hogy generátornál trafoval felnyomni a feszt és ugy továbbítíni az áramot csak elméletben mükődik! a trafo csak váltofeszröl müködik,a bekapcsolás pillanatában szinte rövidzárként viselkedik ezért mikor megindulna a szélkerék trafó miatt megsem mozdulna.Tudom korábban probáltam.
Ha visszaolvasol: Éppen a dugókirángató megoldás gyermekbetegségeit sorolom elég régen... Én arra írtam az alkalmatlant.
Én csak egy egyszerű halandó vagyok,nem érdekel a 100%-os hatásfok.A terhelés mindig rajta van a hálózaton,ezen keresztül tölt.Tehát ha rövidre zárom,akkor a terhelés elfűti a teljes megtermelt energiát.
Erre gondoltam.Egyébként az enyém is így működik,csak nekem nem fix kábeles.Nem kell soha kitekerni. Nálam ha túl sok az amper,akkor sötétben messziről látszik,hogy a halogén égő elfűti a felesleget
A rövidzárat tanúsíthatom, egy tekercs nagyon bután viselkedik, ha egyenáram kerül rá. Én egy 400/10000V-os trafót láttam felrobbanni, egy tiirisztorvezérlés hiba miatt.
Semmi gond, sejtettem.
A te gépeidnél viszont érdekelne a lapátozás módosítás hatása (3/6 lapát). Teljesítményarány, fordulatszám, stb.
indulási sebesség: 3lp-9km/h, 6lp-3,7km/h........termelés: 3lp-12km/h-tól, 6lp-9km/h-tól........folyamatos egyenletes szél esetén amikor a 3lp-os 10A-t termel akkor a 6lp-os 25-30A-t.........Váltakozó irányú és sebességű szél esetén a 6lp-os 60%-al több időt tölt a termelési fordulatszám tartományban mint a 3lp-s.........végsebesség csökkenés a 3lp miatt nem észlelhető, gondolom mérhető lenne ha lenne fordulatszám mérő a tengelyen, de terhelt állapotban ez sem jelentkezik, terheletlenül meg jobb is ha nem pörög fel annyira. Fesz. duplázóval a 6lp-s már 4km/h-tól dolgozik és bár teljesítmény szempontjából nem egy nagy durranás, az viszont már érdekes hogy éves viszonylatban legalább 80 nap van amikor ezzel az "extrával" termelőképessé tehető.
Antiparalel diódával nem próbáltad véletlenül? Ha van egy 0.7V -os feszültségküszöb, csak akkor kerül a trafóra a feszültség, ha meghaladja azt, tehát csak egy bizonyos fordulatszám fölött, amikor már van frekvencia. Lehet hogy elég?
Szia!
Köszi, el is vetettem már a gondolatot, marad az egyenáram átvezetése a kerten.
Sztrovacsek generátorának feszültségét nem kell növelni, elég magas, 100m-es távokra is tökéletesen továbbítható az energia !
3 fázisú, 2000/perc fordulatszámon 3*270V, terheletlenül, és 2 kW-ig terhelhető. (10-12 Nm maximális nyomaték) Itt majd az 50....600/ 50V-os DC/DC konverter lesz bonyolult, főleg, ha ezzel valósul meg a tervezett gyorsjárási tényező a legjobb kihasználtság érdekében. ( "inteligens" inverter) Van még egy ugyanilyen generátor, az előző vevőjelölt hónapok óta csak ígérgeti, hogy jön, és elegem van a "jövő héten" mondatokból ! Ha érdekel valakit, írjon privátban, a generátor Solymáron van.
ezen a problémán a dióda nem segít.A trafó bekapcsoláskor sokat vesz fel azonnal nem lenne ott feszültség nem hogy 0,7V.
Viharos időben ha már felpörgöt gond nélkül ráköthettem a trafót de addig befékezte és utána el sem indult. |
Bejelentkezés
Hirdetés |