Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Házilag panelfúrót
 
Témaindító: punkkazy, idő: Ápr 2, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   2 / 10
(#) mex válasza Dav_id hozzászólására (») Ápr 4, 2007 /
 
Lehet venni is de lehet egyszerű eszközökkel gyártani is.
(#) m.joco hozzászólása Ápr 4, 2007 /
 
Valaki nem tudna képet felrakni erről a körzős megoldásról - érdekelne :yes:
(#) mex válasza m.joco hozzászólására (») Ápr 4, 2007 /
 
Egy viszonylag egyszerű módját a patronkészitésnek lerajzoltam painttal, a nem teljesen korrekt rajzok ellenére remélem érthető. Kipróbálva!
(#) IMi válasza mex hozzászólására (») Ápr 4, 2007 /
 
Hello!
Az enyémben is hasonló a befogó szerkezet. Most nem tudok képet feltenni, de ha lesz lehetőségem dobok még pár képet.
(#) punkkazy hozzászólása Ápr 4, 2007 /
 
Ma 8 óra tájékában, Guns N Roses mellett elkeztem fúrni egyik panelemet az új magnómotros panelfórógépemel, amikor furcsa, nitrolakk szagot éreztem.


A moci leégett,
azért hagytam rajta a tápot, hogy jól szétégjen. SZÉPEN FÜSTÖLT, meg SERCEGETT, meg gyilkolta a tápot, de megérdemelete(m).

A kérdésem most az volna, hogy saccra, hány wattos motor kéne egy panelfúrófoz. Ez ( 12*0,5=6) kb. 6W-os moci volt. Bár én nem 12 V-ot adtam neki, hanem...19V-ot. Tudom hülye vagyok.
Egy másik kérdés. Egy mocinak milyen feszültség kell:

pl. +- 12VDC
vagy
+12VDC, GND???
(#) m.joco válasza punkkazy hozzászólására (») Ápr 4, 2007 /
 
Mi a két fesz között a különbség?
(#) punkkazy hozzászólása Ápr 4, 2007 /
 
Az egyik között(+-) 24V-os a potenciál külömbség a másiknál meg 12V. Nem mindegy. Én a fesz2szerezővel állítottam elő 19V-ot(ezt írta ki a multiméter). A moci 0.5A-t vett fel.
(#) mefi01 válasza IMi hozzászólására (») Ápr 6, 2007 /
 
nekemis tök ugyan ilyen motorom van, és még rajta a lendkerék is.

hogyan raktad az állványra a motort?
és hogyan tetted a tokmányt rá a motor tengelyére?

és tudnál több képet felrakni a gépedről??
én sajnos még mindig kézi fúróval fúrok ezért tegnap nekiálltam 1 állványosnak de az a csavaros kábelrögzítőbe a tengely jól be volt nyomva de mégis ferde volt :'(
és köszi az ötleteket
(#) fureszk válasza punkkazy hozzászólására (») Ápr 6, 2007 /
 
egy 7812-es stab.ic azért még beleférhetett volna waze!
(#) Peti_85 hozzászólása Ápr 7, 2007 /
 
Na én még lemaradtam ezzel a képpel, illetve a megoldással...

Tehát ez egy ablakmosófolyadék-szivattyú motorja... (autóból)

A motor tengelyére rágyógyítottam egy popszegecset, abba pedig egy kis átmérőnöveléssel beleszorítottam a fórót, és végül egy kis anyával jól meghúztam...
Egy kis adapterről megy.
A fordulat jó lenne, de nem valami erős motor, tehát ha rányomom erősen, akkor lefulladgat, de még így is sokkal gyorsabb, mint kézifúróval..
Jah és most egy 0.8-as fúró van benne!

Peti
(#) m.joco hozzászólása Ápr 7, 2007 /
 
Lassan lesz valamilyen motrom a fúráshoz. A fordulatszám-szabályozásra elég egy potméter, amivel a feszültség nagyságát állítom?
(#) IMi válasza mefi01 hozzászólására (») Ápr 8, 2007 /
 
Hello!
Tehát pár db kép, ahogy igértem.A motor valóban bontott video, a befogó szerkezet az "gyári" (volt 1 kis panelfúróm ,csak a motorja nem bírta) . A motor tengelyére úgy lett fel szerelve, hogy esztergáltam hozzá 1 közdarabot ( a képen is jól látszik). Nincs hozá fordulatszabályozás, felesleges, simán 12V-ról járatom.
Az állvány 12-es négyzetesvas, heggesztéssel érte el a jelenlegi formáját.
Ez a fúró többszöri átalakításon esett át, valami mindíg elromlott. Ja a festés hagy némi kivetni valót, de már pár éve így van
(#) IMi válasza IMi hozzászólására (») Ápr 8, 2007 /
 
Még két kép a befogóról.
(#) mefi01 válasza IMi hozzászólására (») Ápr 8, 2007 /
 
nagyon köszönöm!!
kár hogy nem lehet szerezni olyan befogószerkezetet!
de kedden megyek a piacra és hátha találok valami kis fúrószerűséget!

a piacon nem minden cucc azért olcsó mert szar hanem azért mert lopott
(#) mefi01 válasza m.joco hozzászólására (») Ápr 8, 2007 /
 
nem elég!!
szétég a poti
énis először potival próbálkoztam de fordulatszámszabályzás helyett füstöt kaptam
(#) punkkazy hozzászólása Ápr 8, 2007 /
 
Én pár hónappal ezelőtt egy mocit egy tranyós kapcsolással szabályoztam. A lényeg az, hogy a bázisra egy potméterrel kapcsolod a feszt. Az enyém nem lett valami jó(csak kis mértékben tudtam a fordulatotállítani).
(#) m.joco hozzászólása Ápr 8, 2007 /
 
Az a tranyós dolog azon alapul, hogy a tranyó annyi áramot enged át, amennyi kell - és így az áramhoztartozó feszültséget kapja a motor?
(#) mefi01 hozzászólása Ápr 10, 2007 /
 
lehet olyan tokmányt kapni ami nem menetes hanem mondjuk 1 csavar rögzíti a tokmányt a tengelyre?
van ilyen?
nyíregyházán hol árulnak?
(#) fureszk válasza m.joco hozzászólására (») Ápr 10, 2007 /
 
igen, a tranzisztor a bázisára kapcsolt feszültséggel egyenesen arányosan engedi át az áramot(azaz minnél nagyobb fesz, annál nagyobb áramerősséget enged át, de persze van egy felső határ!).
Remélem jól emlékszem a leckére Topi mester
Van ennek egy kiszámítási módja, valamennyire emlékszem rá, de nem merem leírni(nehogy hülyeséget írjak )
(#) patexati válasza mefi01 hozzászólására (») Ápr 10, 2007 /
 
Ha egy csavar rögzíti és a tengely vékonyabb a furatnál akár egy tized milivel akkor ütni fog és a 0.8 mm-es fúró már törik is el Ezért csinálják menetes,kúpos,stb központosított módszerrel!
(#) mefi01 válasza patexati hozzászólására (») Ápr 10, 2007 /
 
de én úgy gondoltam hogy pont passzol a lyukba a tengely és azt csavarral rögzíteni nem pedig menettel!
(#) mex válasza mefi01 hozzászólására (») Ápr 10, 2007 /
 
Szevasz. Olyan tokmányt ami egyszerüen egy csavarral rögzül a tengelyre nem fogsz találni,mert ez a megoldás nem vinné át a tengelyről a tokmányra a szükséges nyomatékot amit egy nagyobbacska fúró(3-5)-ös igényel. Gyárilag minden tokmányt központos módon lehet szerelni,vagy kúpos illesztésű,vagy tengelyirányú menetes furat van benne. Ami neked kell azt már fentebb javasolták: körző ceruzabélbefogója. Vagy amit én rajzoltam,bár ahhoz nem ártana segitséget igénybevenni,ha nem vagy jártas a fémmunkában(ami nem szégyen) már csak a korodnál fogva sem.
(#) mefi01 válasza mex hozzászólására (») Ápr 10, 2007 /
 
hát kössz
12 vok
IMI szerkezetét akarom klónozni
tök ugyan olyan motorom van ,még meg is van hozzá a lendkerék is.
a fémmunkához nem értek de van 1 haverom aki tud esztergálni
(#) mefi01 válasza punkkazy hozzászólására (») Ápr 10, 2007 /
 
le tudnád nekem rajzolni hogy hogy megy a poti a tranyóra az meg a motorra.
értem mit akar(tok) mondani csak nem bírom elképzelni ezt a kapcsolást
(#) mex válasza mefi01 hozzászólására (») Ápr 10, 2007 /
 
Ha van ismerősöd akkor jó eséllyel tudsz gyártatni vele patronokat,és közdarabot is a leendő panelfúródhoz. A gyári befogópatronok két kúposak,elöl hátul szoritódnak.Ha segit akkor teszek fel közeli képeket a befogókról.
(#) punkkazy válasza mefi01 hozzászólására (») Ápr 11, 2007 /
 
Fejből én sem tudok sokkal okosabbat. Majd délután vagy holnap (ígérem) leírom. Egy könyvben olvastam erről. Ebből tanultam az alapokat.(Hobielektronika a címe)
(#) mefi01 válasza punkkazy hozzászólására (») Ápr 11, 2007 /
 
nekem nem kell semmilyen tudomány csak 1 kapcsolás hogy hogy kötötted be a tranyóra a potit.
milyen tranyóra? PNP NPN?
milyen értékű potival?
(#) punkkazy hozzászólása Ápr 13, 2007 /
 
Meg lesz a kapcsolás. Már lerajzoltam(itt van).
Kéne néhány adat:

1) Hány wattos a mocid(amper is jó)
2) Hány voltról müködteted
3) Van otthon nagy teljesítményű tranyód(ha tudod a BÉTA tényezőt az is jó)

A képlet amivel számolok: Ib*B(béta)=Ic; meg a jó öreg R=U/I-vel.

kapcs.JPG
    
(#) mefi01 válasza punkkazy hozzászólására (») Ápr 13, 2007 /
 
nem fontos nekem a fordulatszám csak kiváncsi voltam erre a megoldásra.
(#) mefi01 hozzászólása Ápr 13, 2007 /
 
már alakul a fúróm.
a motorom tengelye belemegy pont a kábelrögzítőbe és a körzőnek a hegytartója meg pont a kábelrögzítőbe illik

csak 1 kicsit ráz de ha már 1 kicsit is rányomom a panelra a fúróhegyet akkor 1bőll 1 ponton marad a hegy

már csak az állványt kell elkészíteni amihez már minden megvan, úgyhogy készlessz és nem kell szenvedni a simával

agyament vagyok
Következő: »»   2 / 10
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem