Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Ki mit épített?
Ez a téma ha úgy tetszik a mi "kiállítótermünk", nem pedig a ki mit csinált volna másképpen, mások helyett, és legfőképpen nem javítós téma.
Minden készüléknek van saját témája, ott kell kitárgyalni a részleteket!
FONTOS! A kapcsolási rajzok keresésére is van saját téma, ott keressetek rajzokat!
Sziasztok.
Mielőtt nekiállnék az új labortápomnak és pákatrafómnak, gondoltam kicsit karbantartom a 10 éves még mindig hibátlan tápomat, ami pákatrafó is egyben. Rengeteg munkámba került annak idején, de minden egyes percet visszahálált. (LM317T, ICL7106, 24V-2W trafó, Weller 48W páka, az lcd egy rossz kézi műszerből lett kibontva, az áramerősség mérőt meg csak a fiókban találtam, 1 A-ig mutat)
Gondoltam felteszek néhány képet a kalibrálásról is: (Az áramerősség műszeren 1 osztás 200 mA-nek felel meg.)
Gratula. Remek munka.
Remélem, hogy erről is lesz majd cikk, nem csak az 1. verzióról.
Igen, ez volt a cél
Bár a belseje egy kicsit agyonzsúfolt, ezért ha bármit ki kellene cserélni, akkor teljes bontás, de erre még nem volt eddig példa 10 év alatt
Persze, amint minden kis hibáját kijavítottam, írok cikket hozzá.
Szép munka. Kíváncsi leszek a dobozolására.
Előre várom, addig is sok sikert hozzá
Ami pedig a lényeg, hogy hiába néz ki jól egy új cucc, ha hetente cserélni kell benne valamit, attól még nem lesz jó is. De ez tényleg fajin, nem néz ki rosszul, és még használható is (tanu rá az utóbbi 10 év)
Teljesen egyetértek.
Az első PICKIT2 smd-be nagyon pöpecül nézett ki csak gyakorlatilag volt hasztalan. Egy napon ráment mire felélesztettem, akkor meg egy külső 10 voltos táppal fáradtság miatt véletlenül elfüstöltem és kezdhettem előröl az egészet Ráadásul 3 V-on azóta se stabil.
Óvás! Az a 2W-os trafó hogy bírja el az 50W-os pákát? Amúgy jól néz ki, gratula.
Kapcsoló üzemű! Egyébként nagyon jó látni ezeket a régi cuccokat, és azóta is működnek! Isteni! Nekem nincs semmi felmutatni valóm a 10 évvel ezelőtti dolgaimról sem Majd a retro kedvéért az első panelomat felteszem, amit még '96-ban csináltam segítséggel
Gratula az áramkörödhöz, az üdvözlő szöveg is nagyon remek! Valóban, reméljük hogy látni fogjuk a cikket...
Bocsi az elírásért. 24 V 2 A az a 24 V 2 W.
Nincs annyi sör a világon, ami elég lenne ahhoz, hogy kivárjam, míg a pákát felfűti egy 2 W-os trafó
Az elektromos modellautóknál a legegyszerűbb fék a motor rövidrezárása. Az áttétel miatt a motor fékezőereje megtöbbszöröződik. Bár még így sem lehet blokkolásig fékezni a kerekeket, így nem hiszem, hogy bárminek is ártana. A motorban max akkora áram keletkezhet, mint amekkora az azonos ütemű gyorsításhoz kell. Azt meg el kell bírnia. A szabályzón a rövidzárási áram szintén max akkora lehet, mint ami az azonos ütemű gyorsításhoz kell, tehát szintén ki kell bírnia. A hajtásláncról meg annyit, hogy offroad járgánynál tilos a gumit a felnire ragasztani, ezt írja is az útmutató. Pl. ha a kerék beakad egy sziklába, vagy simán csak meg fogod és adsz egy gázfröccsöt, akkor a felni elforog a gumiban és ezt simán kibírják a fogaskerekek. (Ez a biztosíték arra, hogy az útfelületről nem tudsz a felniig annyi erőt átadni, hogy a hajtásláncot tönkretegye. Onroadnál meg a kerék simább, erős fékezénél a kerék megcsúszik és ez védi meg a hajtásláncot)
Amúgy egy valamire való szabályzó fék üzemmódnál is PWM-ben működik. Tehát szabályozni tudod hogy az a fék, az satu fék legyen-e vagy épp csak lassítani akarsz egy kicsit. Illetve érzékeli hogy fékezéskor a kerék amíg előre forog, addig nem kapcsol hátramenetbe. - Aki nem tudja: ugyebár a modellautókon nincs külön fék. A kar előremozdítása az előremenet, másik irányban pedig fék vagy hátramenet, attól függ, hogy milyen irányban halad az autó. - Pl. az én autómnál ha húzok egy satuféket, akkor az történik hogy rövidzárat kap a motor, az autó erősen fékeződik. Mikor teljesen megállt és én még mindig a hátramenetben tartom a gázkart, akkor egy pillanatra vár és csak azután kapcsol hátramenetbe. Ha csúszós az út, és blkkolásig fékezem a kocsit, akkor az történik hogy blokkol a kerék, és ha továbbra is fék/hátramenetben tartom a gázkart, akkor hátramenetbe kapcsol, mivel a szabályozó azt érzékeli hogy áll a kocsi. De mivel a kerék megcsúszott, így nem éri túl nagy erő a szerkezetet. Ha tolatok, és hirtelen előremenetbe kapcsolok, akkor viszont nincs fék a kocsin. Egyből kapcsol előremenetbe. De minden gond nélkül kibírja. A szabályzó meg a motor kap egy rövid csúcsot, ezt még elviseli. A kerék meg vagy megcsúszik ilyenkor vagy tapadós úton elforog a felni a gumin, ahogy fent is írtam.
Értem.
Bár nem foglalkozok az RC modellekkel,csak egy kis piros kínai ferrarim van 4xAA elemmel Azért köszönöm szépen,nem tudtam,hogy ilyen bonyolult egy RC autó(bár a komolyabbaknál persze) Egyébként a tervezők gondolnak arra,hogy a gumi kopik(természetesen nem egy hét után),amikor csúszik a felnin? Vagy úgy vannak vele,hogy nem érdekli őket,ebben van az üzlet,ha fogy a gumi,mert a felnin való csúszás miatt elkopott? Köszi,Tomi
Hali!
Az enyémen tárcsafék van. Igaz az nitrós..
Valahova tehetnél fel képet mert én nagyon kíváncsi vagyok rá. De ebben a topicban kicsit offnak tűnhet.
Idézet: „Egyébként a tervezők gondolnak arra,hogy a gumi kopik(természetesen nem egy hét után), amikor csúszik a felnin? Vagy úgy vannak vele,hogy nem érdekli őket,ebben van az üzlet,ha fogy a gumi,mert a felnin való csúszás miatt elkopott?” A felni síma felülető, meg a gumi belső része is. Ha meg is csúszik a felnin a gumi, akkor nem hiszem, hogy sokat kopik. De ez a felnin elcsúszás elég extrém körülény. Elöbb kopik el a gumi futófelülete, azzal meg nincs mi tenni ugyebár.
Kicsit megkésve, de most jutott eszembe Egy kis nosztalgia
Hétvégén tudok képet csinálni, majd valamelyik modellezős topikba felrakom.
Ez nem az a kiegyenlítő erősítő 741-es IC-vel? Az ezermesterbe volt aminek az elején egy veréb valami szalagos magnót barmol.
Pontosan, még ez is ottvan a panel alján: Ezermester Kiskönyvtára 19. szám 35. oldal És a dátum: 1996. 08. 12. Szép nagy lyukak a felfogatásra, ősrégi bontott alkatrészekkel… Mellesleg iszonyat bénán szabályoz, azért maradt ennyibe Első művem ez volt. Miért? Mert sok poti volt rajta!
Abban az időben hobbistaként ez szerintem nagyon jó nyáknak számíthatott.
Én kb 1990 környékén készítettem első nyákomat. Filc vágó kést használtam, hogy létrehozzam a vezetősávokat. AY-3-8500 IC-vel akartam egy TV játékot készíteni . Persze nem működött. Ha lesz időm, előkerítem. Elrettentő példának kiváló.
Azért kérdem, mert amikor kiskölök voltam, és haverkodtam az elektronikával, pontosan ezeket a könyveket bújtam, és csorgattam a nyálam erre a kapcsolásra, de persze sosem építettem meg, akkoriban, sem tudásom, sem módom nem volt ilyen dolgok elkészítéséhez, ma meg már feleslegesnek tartom, de azért jó volt így visszagondolni a régi szép időkre. Azonnal felismertem a kapcsolást, nem rossz azért így megépítve látni.
Sokat segítettek benne, de nem a kivitelezésben, csak mondták, hogy mit hogy, és mellettem voltak Lakktussal készült a dolog… Remélem figyelitek azokat a kis gombóc kondikat Hogy szerettem azokat régen… Ma már semmi pénzért nem tennék ilyet sehova - szerintem ki is dobáltam már mindet. Na ennyit erről! Régi szép idők…
HE-s topikból merített kapcsolási rajz alapján építettem meg ezt a gyújtás beállító LED-es stroboszkópot.
Még be kell dobozolni.
Új nyákra költözött a műszerem (PIC-es panelmérő II.):
Jó lett. Doboznak egy zseblámpát javaslok.
Ez is olyan profi, mint a többi munkád. Azt hiszem mindeni megrökönyödne, ha egyszer valami gyengébbet látnánk tőled.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |