Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Úgy gondolom, hogy a gerjesztőtekercs pariódusait számolja, minden 11.edik periódusban egy ( R6,C3 ) kis időre bekapcsolja a darlingtont.
R1nt vezérelt, tehát ha elég nagy a frekvencia (RPM), akkor sosem éri el az alacsony szintet a feszültség a Cp lábon --> nem számol. A konstrukció ismeretének hiányában nemtudom mire lehet jó. Esetleg olyat el tudnék képzelni, hogy indítózásnál gerjesztéses generátornak segít begernejdni (megpiszkálja a darlingtonnal...). A nagymenetszámú tekercsben indukálódik annyi szufla a visszamaradt mágnesességből, ami elég meghajtani a 4040et.
no egy kis hiba csúszott be.
a 3. sor : R1C2 is érdekes lehet, mert a 4040 alacsonyszint vezérelt, tehát...
Ez cd4040 egy bináris számláló nem? A képeket a netről szedtem szóval az van amit látunk. A R1-re 3,3Kohm gondolok.A C2 gondolom valami zavarszűrő kondi( pár nano). Az R6 ellenállás Mega ohmos nagyságrendű. A C3 -ról fogalmam sincs. Az mit határoz meg amúgy? Üdv nyemi.
Véletlenül nem külön olajpumpája van a motornak? Ha igen, akkor a darlington azt vezérli, tehát bizonyos megtett fordulat után nyom egy kis kenőanyagot.
R6 C3 azt hogy meddig legyen bekapcsolva a darlington.
Szia mex. Lehet nem tudom. De tényleg valami olyasmi lehet mert nézegetve az adatlapot egy kicsit számoltam.Avagy 2048/3Hz=682fordulatonként bekapcsolja a darlingtont tranzisztort egy meghatározott időre de ha ezek az impulzusok már nagyon sűrűn jönnek akkor már a kikapcsolási ciklus el is marad . Szerintetek jól gondolom? így aztán biztos is hogy az olaj pumpát vezérli. Más mit?
Kicsit körbeérdeklődtem, és egyöntetűen az olajpumpát említették.
Köszönöm segítséget mindkettőtöknek. Lehet megépítem akkor majd a hiányzó alkatrész értékeket is kiderítem.Üdvözlettel nyemi.
Sziasztok!
Sikerült szétbontanom az Aprilia Scarabeo 100 4T CDI gyújtását, hát mit ne mondjak, jól megkínlódtam vele, de ahhoz képest, hogy életemben először csináltam nem lett rossz. Holnap a szomszédom beviszi a munkahelyére és megnézeti egy szakival. Sajnos egy elem megsérült és fogalmam sincs mi volt ott, de talán egy dióda lehetett az M7-es jelű félig törött (de működő dióda) alatt. Ahogy néztem ez az elektronika a fordulat változásának a függvényében szabályozza az az előgyújtás szögét. Ha a hibajelenségből (minden indítózáskor csak egyetlenegy szikra) lehet következtetni az áramkör alapján szerintetek melyik elem okozhatja a problémát? Üdv.: gfox Igen sikerült képeskönyvet csinálnod, ki is vettem, tedd fel úgy, ahogy nálunk szokás a link gomb alá..köb..
Miért nem szimpatikus? Egy kicsit bonyolultnak tűnik az igaz, de aszt nem tudom, hogy melyik Rádiótechnikában volt közölve.
kicsit előrébb már segítettek a gondon.
Azért nem tetszik, mert nem CDI, ezért zabálja az energiát, az energia a motoron pedig akárhogyisnézzük benzinből van (az meg jó drága, nem is motorozok úgy 2 éve...). Az E85-t akarom kipróbálni, szerencsére már a falu végén lévő benyakúton is kapható.
Köszi a segítséget. Az biztos, hogy bonyolult. Nekem nics rádiótechnika újságom, de köbzoli lentebb azt írja, hogy a rádiótechnika évkönyv 1988-as évjárat 179-ig oldalon található ha eltudná valaki küldeni aszt megköszönöm. Leírással együtt ha lehetséges.
Talán egy újabb nekifutásra megfelel majd mindenkinek...
Sziasztok! Sikerült szétbontanom az Aprilia Scarabeo 100 4T CDI gyújtását, hát mit ne mondjak, jól megkínlódtam vele, de ahhoz képest, hogy életemben először csináltam nem lett rossz. Holnap a szomszédom beviszi a munkahelyére és megnézeti egy szakival. Sajnos egy elem megsérült és fogalmam sincs mi volt ott, de talán egy dióda lehetett az M7-es jelű félig törött (de működő dióda) alatt. Ahogy néztem ez az elektronika a fordulat változásának a függvényében szabályozza az az előgyújtás szögét. Ha a hibajelenségből (minden indítózáskor csak egyetlenegy szikra) lehet következtetni az áramkör alapján szerintetek melyik elem okozhatja a problémát? Üdv.: gfox
Szia köbzoli. Az 1988 Rádiótechnika Évkönyvre lenne szükségem mert nekem nincs meg. Neked gondolom meg van mert egyből vágtad a dolgokat, hogy a 179. oldalon található a gyújtás nyák rajza. Vagy csak a gyújtással kapcsolatos dolgokat. Előre is köszönöm. hzsiga.
Szia gfox.Hát nem egy egyszerű eset. Látom még PIC (mikrokontroller) is van benne. "Holnap a szomszédom beviszi a munkahelyére és megnézeti egy szakival."Én is ezt javaslom mert az áramkör annyira bonyolult hogy így fórumon keresztül sajnos nem sokat tudok segíteni. De annyit azért leírok hogy én merre kutakodnék. Betáplálástól indulnék és ellenőrizném az összes félvezetőt (diódákat, zénerdiódákat, tranzisztorokat,feteket).Persze a net előtt mer sűrűn kelleni fog az adatlapok miatt. Kritikus alkatrészek lehetek még az elektrolit kondenzátorok, főleg az a 400Voltos amit látok. A PIC-ket kimérni nem tudjátok de a kvarc ( vagy esetleg az oszcilloszkópos vizsgálatát)és a tápfeszültség ellenőrzését el kel végezni (5V vagy 3,3V sajnos nem látom a típusát). És ha a végén minden jó és mégse működik akkor a 4Mhz kristály cseréjét javaslom mert nagyon rázkódás érzékeny és lehet mérve jó de mégsem rezeg stabilan. Amúgy szerintem a legkritikusabb alkatrész az egész áramkörben. Az áramkör táplálását ideglenesen a mérések idejére egy 230V/12V~ 15Watos transzformátorral meg lehetne oldani szerintem. Persze egy 12V/10W izzót sorba kötnék vele. Nagy vonalakban ennyi. Sikeres hiba keresést. Üdvözlettel nyemi.
Egy kicsit vitáznék: a motor az biztos, hogy benzinnel megy. Az elektronikának valamilyen áramforrás kell, ezt többféleképpen meg valósíthatjuk. Az elektronikus gyújtás módja többféle lehet, a lényeg a szikra erejének minőségének a javítása. Már ettől a motor hatásfoka jelentősen javul. Én még CDI gyújtást nem használtam a motoromon, lehet ha ki próbálnám és össze tudnám hasonlítani a kétfajta gyújtás közötti különbséget más lenne a helyzet. De ami még jelentős nagyon jelentős lenne az az előgyújtás szabályzásban rejlik. Igaz sokan aszt mondják, hogy kétütemű motoroknál nem lényeges, szerény véleményem szerint igen. Mindegy, 2 vagy 4 ütemű, a fordulatszám függvényében adott szikra az égési folyamat elhúzódása miatt lényeges. De eszt a CDI gyújtásnak sem miden típusa tudja. Viszont nekem a nyák rajzra csak szükségem lenne. Ha valaki tud segítsen. köszi. Rádiótechnika Évkönyv 1988-as 179-edik oldal.
CDI 2T re minden szempontból jobb, mint a hagyományos.
Áramfelvétel pedig hagyományosnál 2-3A (üresjáratban is!). Saját akkus CDI fejlesztésen, üresjárásban 200mA áramfelvétele van, 12000RPM nél eléri az 1-1,5 A-t. 12000RPM nél is szinte ugyanakkora energia megy a szikrába, mint alapjáraton. (ezt lehet gyertyakapacitással tuningolni - plazmagyújtás) Az előgyújtás tekintetében egyetértek! De nem csak a fordulatszámot hanem az beszívott levegő-benzin keverék mennyiségét is figyelni kell (légmennyiség/folytószelepállás.) Nincs valakinek ötlete, hogy hogyan, mivel lehetne hengerben nyomást mérni? Nem kell a pontosság, sem a hőmérsékletfüggetlenség, csak legyen monoton karakterisztikájú és elég gyors. Ezzel lehetne a legtökéletesebben megoldani az előgyújtás problémáját. (nyomás csúcspontja legyen FHP+ 20°..25° között). piezzo?
Szia hzsiga. Az előgyújtás vezérlés szerintem is számít még a kétüteműeknél is. Ha nem számítana nem fecsérelné az idejét néhány nemes motorgyártó, például a Honda. Ezért engedjétek meg hogy berakjam saját fejlesztésű PIC-es előgyújtás programomat. Én nem vagyok programozó ezt nézzétek el nekem. A forrás fájl láttán szerintem rá is fogtok jönni. A programot fel lehet használni akár CDI vagy TCI gyújtás vezérlésre is .Van egy PWM kimenete is (27khz 49% kitöltési tényező) amivel Flyback tápegység is vezérelhető. TCI gyújtást már építettem vele tökéletes. Most a CDI gyakorlati megvalósításán agyalok remélem sikerül. Maga a program a késleltetés elvén működik avagy ha az érzékelő 37° található akkor maximális előgyújtás 35° lehet mert persze az kiszámoló algoritmusnak is idő kel.
Sajnos lassan dolgoznom kell mennem ezért engedjétek meg hogy most befejezzem, de azért a linket csatolom. Ha kérdéseitek lenne szívesen válaszolok. Üdv nyemi Bővebben: Link
Köszönöm a segítséget mindenkinek. Majd beszámolok róla milyen lett a gyújtás. Lehet csinálok egy CDI-is gyújtást is és meg tudom a különbséget.
Esetleg egy MAP szenzor nem lenne jó? A szívócsőben lévő depresszió mérésére szolgál.
Sziasztok! Lenne egy kérdésem:adott egy robogó gyujtótrafó,ha jól tudom,így hívják.Műszerrel lehet-e rámérni,és ha igen,akkor hogy,és mennyi kellene legyen az érték,amit a gyertyapipánál kellene mutasson a műszer?Vagy hogy tudom kimérni a trafót,hogy jó-e?És a gyújtótekercstől mennyi áramnak kellene mennie a trafóhoz?Egy Suzuki Sepia ZZ-ről lenne szó.
Üdv! Segítségeteket szeretném kérni egy inverter építésben gyújtáshoz 12Voltos akksiról aarom, hog 200-300Voltot álltson elő.mi kell hozzá kapcsolái rajz esetleg ha van nyákterv! Olyat szeretnék ami megbízható "soha" nem hagy cserben!
A robogó gy. trafója tirisztoros gyújtáshoz van csinálva, tehát igen kicsi az ellenállása. Azt hiszem 1-1.8 ohm körüli. A gyertyapipa és a trafó egyik lába között mérhető érték igen magas, mivel sokezer menetszám van rajta. A gyújtótekercsről közvetlen nem a gyújtótrafóba megy az áram, hanem a tirisztorhoz, ami olyan 2-400V. Sajnos ezt sem, és a trafót sem tudod így 100%-ra kimérni. Bár a hibát pontosan nem ismerem, de ha már méricskélsz, érdemes lenne a gyertyapipát is megmérni, mert szokott szakadt lenni a benne lévő 5-10K zavarszűrő ellenállás is.
Szinte használhatsz bármit(pl. 555), de ha megfogadsz egy tanácsot, akkor ferritmagra készíted a tekercset.
Pl.: http://www.not2fast.com/ignition/cap-dis-ignit-cdi.pdf
Sziasztok!
Arról esetleg tudna valaki érdemi infót adni, hogy 2 ütemű motornál miért kell alacsonyabb fordulaton nagyobb előgyujtás, és magasabb fordulaton kisebb?
vazee! A sepia trafója egybe van építve az elektronikával.Nem tudsz mérni csak cserélni,vagy csinálsz egy másikat.Itt a forumon van rajz is vhol.
Kicsit belezavart ebbe a témába vki.Ütemtől függetlenül alacsony fordulaton kisebb előgyújtás kell ill o-fok.nagyobb fordnál (dugó sebesség) több idő kell az égés kialakulásához ezért állítanak nagyobb előgyújtást.
Köszi szépen az infót.Megkeresem a rajzot,mert szerintem olcsóbb lesz,ha én csinálom.
Próbáld ezt ki egyszerünek és jónak néz ki
|
Bejelentkezés
Hirdetés |