Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Köszi a segítséget az aku volt a hibás, ma motorral jöttem dolgozni, és tökéletes minden rajta, az önindító is jó, index, féklámpa szóval minden. Régi akkumulátorral és az új fesz. szabályozóval alapjáraton rendesen villogott az index, fordulaton világított folyamatosan (nem is világított inkább vibrált nagyon-nagyon gyorsan) így utólag arra gondoltam, hogy a fordulaton való nagyobb töltés miatt lehetett. Még egyszer köszönöm szépen tényleg sokat segítettél! Ha valami problémám van legközelebb is hozzád, hozzátok fordulok segítségért. Örülök, hogy találtam egy forumot ahol tényleg tudnak segítséget nyujtani.
Amit privátban írtál, arra válaszoltam, és ott is ezt kérdezted.
SZiasztok!
Segitségeteket szeretném kérni+ Van egy Motorkerékpárom és abba szeretnék egy feszültség szabályzot épite(t)ni mert az eredeti megadta magát! 12 V és kb 15 A kellene hogy tudjon! Segítségeteket elöre is köszönöm!
Szia
Milyen motor az,ahova 15A kell? Kicsit elbizonytalanodtam a 15A hallatán,és kérdezném,hogy mire szeretnéd használni a feszültségszabályzót?Az akku töltésére? (...Dehát csak arra lehet ) Egyébként én is ajánlom ezt a kapcsolást,meg vagyok vele elégedve.
Azonban ez nagyon jószívűen is csak 5A-ig ajánlatos használni. Vannak ettől jobb hatásfokkal üzemelő szabályzók is.
Igaz, ez félhullámú szabályzó,de kettő tirisztorral már teljeshullámú is építhető, azonos feszültségfigyelő áramkörrel. Mindenesetre a hatásfok jónak mondható mindkét változat esetében, jobb nemigen érhető el normál tirisztoros kapcsolással. A söntszabályzókról nem is beszélve (amilyen a kérdezőnek kellene).
Sziasztok !
Szeretném megkérdezni, hogy a fesz.szabályzó próbája esetén az akku helyettesíthető-e valemilyen fogyasztóval, ill. ha igen, milyet érdemes bekötni terhelésnek ? nem szeretném a még be nem mért, bizonytalan feszt ráengedni a motor elektornikájára. Bővebben: Link itt a monitorra attól függetlenül az akkut kapcsoljam ideiglenesen, majd ha jó, akkor gyujtáskapcsolótól ugye ?
Legjobb akkuval próbálni!! Annál semmi nem tudja jobban elnyelni az esetleges hibás működésből adódó túlfeszültséget a próba idejére. Annál is inkább azzal próbáld, mert a szabályzó működéséhez a végleges beépítés után szükség lesz rá. Esetleg 20-50 ezer µF kondival lehet helyettesíteni, de egy ilyen nagyságú kapacitásnak nincs akkora tárolóképessége, mint egy akkunak, tehát hibás működés esetén hamarabb megszalad a feszültség. Hibátlan esetben viszont kielégítő eredményt ad.
Sziasztok !
Még 1 kérdés : ha nem a saját akksijára kötöm a szabályzót, hanem 1 másikra, akkor a testnek, ill a "monitornak" a másik akksiról kell mennie ? tehát a generátor csak feszt termel, de másik rendszer hasznosítja, így ok ? csak azért kérdezem, mert próbánál a rákötött 12v 75W halogént jó volt nézni, ahogy felködölt az üvegre ... szal ezt nem szeretném a moci elektromos rendszerére ráengedni , amíg nem vagyok benne biztos, hogy elfogadhatóan működik.
Sziasztok !
Köszönöm mindenkinek, aki segített, müködik a fesz.szab. Beállított érték 13.8v, magfas fordulaton 13,4v. Gondolom, ezek az értékek megfelelnek, jó így.
Sziasztok, megépítettem ezen feszültség szabályzót, régóta használom is, de véletlen fel lettek egyszer cserélve az akkumulátor pólusai és valaminek elég kemény szaga volt. Az a kérdés, hogy mi mehetett ki ? mert külsőleg nem látok semmit. Előre is köszönöm.
Gyakorlatilag bármelyik félvezető. Nem nagy ügy és költség kicserélni ezeket...
Üdv mindenkinek! Segítségeteket szeretném kérni. Arról lenne szó hogy van egy simson motorom és elvileg 6v-os rendszerű, de mégis kivágja a 12v 5w teljesítményű égőt. Rámértem és DC 10-29V között ingadozott a fordulat függvényében a feszültsége. Erre szeretnék kérni tőletek valami megoldást, ha lehet valami egyszerűt kapcsolást. Jahh és 6 vagy 12v ra kellene leszabályozni hogy annál nagyobb feszültséget ne engedjen át.
Persze, hogy kivágja, mivel a tekercs jóval nagyobb teljesítményű, mint a fogyaszó, így azon felszökik a feszültség. A névleges teljesítményével terheld!
Sziasztok!
Olyan problémám lenne hogy van nekem egy honda dio robogóm, és az első lámpát ma délután tettem bele, és már kiis éget:S ez mi miatt lehet? Talán a feszszabályzó köszi!
Sziasztok!
hogy lehet megoldani azt ,h. váltakozó feszültségű forrásról ne érje el 12V -nál több a fogyasztót vagy még ha max 20V is jó lenne //szal csak felső korlát a lényeg/(konkrétan motor világításáról lenne szó) nem igazán értek hozzá h milyen ellenállás stb kell hozzá (légyszives vmi képet v számozását is mellékeljetek) előre is köszönöm uibocsánat ha rossz topicba írtam,de kapkodok most)
A linken én csak kabátokat látok.
Jellemzően két ellenállás szokott lenni a robogókban. Az egyik az automata szívató áramkorlátja, a másik pedig lekapcsolt világítás mellett fűti el a felesleges teljesítményt, hogy ne a feszültségszabályzónak kelljen.
Ez tartalmazza mind a két ellenállást, amiről az előbb írtam. A kicsi a szívatóé, a nagy a világításé.
Sziasztok!
Pannóniámba kellene valamilyen feszültség szabályozó, hogy az izzókra ne kerülhessen 6V-nál több feszültség. A hátsó lámpa és a km/h világítás izzója égett ki eddig. Tanácsra tettem a körbe egy diódát. Nem tudom ez megoldja-e a problémát. Lendkerekes a pannónia, NEM dinamós. Köszönöm!
Hali
Valaki eltudná nekem magyarázni a dinamós motorokon lévő feszültségszabályzó működési elvét? Pl.: amilyen a ts mz-ken is van! elöre is kössz!
Szia Rawen
A fesszabnak semmi köze hozzá,mert az csak a felesleges teljesítményt fűti el,hogy ne töltse túl az akksit. A világítás közvetlen tekercsről megy(jó ott van ugye közben a kapcsoló) ,a lényeg,hogy valószínű csak annyi a baj,hogy afoglalatban lévő érintkezők amik kapcsolódnak az izzó kétkivezetéséhez azok vannak kinyúlva és nem érintkezik rendesen. A robogó zizegésétől nem biztos a kontakt és elhegeszti a kivezetéseket illetve az ekkor létrejövő nagy feszülségű impulzusok kiégetik az izzót. Megoldás: tisztísdmeg és hajlítsd vissza a foglalatban az érintkezőket,hogy jól nekinyomódjanak az izzó kivezetéseinek...Megjegyzés:én megszoktam ónozni az érintkezőket korrózió védelem gyanánt. Remélem tudtam segíteni és ezután megoldódik aprobléma! Üdv :Laci
Szia!
Legyél kis türelemmel, hamarosan felrakom az általam tervezett MZ fesszabályzó rajzait ide a topicba. Már működik, csak tesztelem, hogy kiforrja magát.
Az MZ dinamó működési elve nem sokban tér el az autókban használatos generátorokétól. Az a kettő között a külömbség, hogy az egyiknek az állórésze, míg a másiknak a forgórésze a gerjesztőtekercs. A működése pedig a következő: Az állórészre egyenfeszültséget kapcsolva gerjesztjük az állórész tekercsét, melyben a forgórész tekercseit forgatjuk. A mágnese tér változásának hatására feszültség indukálódik a forgórész tekercseiben, melyet a kommutátor egyenirányít. A szénkefékről csatoljuk le a forgórész által generált, kommutátor által egyenirányított feszültséget, mely feszültség arányos az állórész tekercseire vezetett gerjesztő árammal. Ezért a dinamót a gerjesztő áram befolyásolásával lehet szabályozni. Ezt szabályozzák a feszültségszabályzók, oly módon, hogy folyamatosan figyelik a generátor kapocsfeszültségét, és ha az nagyobb mint a beállított küszöb, akkor csökkentik az állórész gerjesztőáramát, ha kisebb a kapocsfeszültség mint a beállított küszöb, akkor növelik az állórész gerjesztőáramát. Röviden ennyi...
Még mindig LM317! Ez egy beállítható feszstab IC. Egyszerű mint a faák, kis helyen elfér, többé nem ég ki az izzó! Ööm é bódottá!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |