Fórum témák
» Több friss téma |
Ha jól értem a 3.zöld (6h), 4.zöld (9h) világít +piros kulcs. Ez a kód a a meghajtó motor tachométer hiba jelzése.
Evvel mit lehet csinálni?
Helló!
Én például megnézném,hogy a mágnes a helyén van-e,ha elmozdult,akkor visszaigazítanám,majd pillanatragasztóval rögzíteném! Üdv. Ottó
Valahogy nem áll nekem össze a kép. Ami a fotón volt, az egyértelműen az ajtó retesz triac-ja. Semmi köze a tachogenerátorhoz. ( Illetve egy módon lehet köze, ha víz került a vezérlő panelre. Akkor viszont bármi előfordulhat)
Azt mondod, nem indul el a motor. Ha ez a helyzet, akkor nem amiatt,mert a mágnes nincs a helyén. Ha a mágnes nincs a helyén (vagy szakadt/menetzárlatos a tacho tekercs), akkor felpörögne párszor a motor szabályozatlanul és csak azután állna ki F06 hibára. Itt megtalálod a leírásban a hibakód táblázatot. Biztosan jól értelmeztük, amit leírtál?
Hello Gyula!
A mai nap továbbléptem a Whirlpool AWT2285-ös mosógép javítása terén. Megvettem a főmotor és a kisebb TO-92 tokozású triac-okat. Kicseréltem ezeket, valamint az elkótkat, zéner diódát, a tacho körben a szűrőkondit. A hiba továbbra is fenn áll . Az nyákon lévő alkatrészeken túlzott melegedést nem találtam. Gyanítom, hogy mivel a programkapcsoló u.a. pont környékén veszti el a vezérlést (talán mm pontosan be lehetne határolni), a programtárcsa alatt lévő „érintkező-sor” lehet a probléma. Talán a tárcsa alatt lévő érintkező sor olyan áramkört indít be ami hibás (nyák hajszálrepedés?!) lehet. Pedig ezt is tisztítottam. A vezérlés java része smd technikával szerelt alkatrészekből áll, így el lehet szórakozni ezzel. Áthidaló megoldásként, a rokon mosógépéből kiveszem a vezérlő elektronikát és átteszem a mi gépünkbe és letesztelem. (Egy tálból cseresznyézünk ). Ha a másik elektronikával jól üzemel, akkor veszek egy vezérlőt, „potom” áron. Üdv.:Kumman
A képen lévő triac ki lett cserélve de továbbra is ez csinálja gép ,hogy elindul a program vizet vesz ,nem indul be motor hanem ezt az F06-os hiba kódot mutatja.Sajnos többet nem tudok irni róla mert nem értek a témához.Nem tudom mit kéne tenni?
Szia
Én egy AWT5108-assal szivtam ugyanilyen hibával 3 hetet... A lényeg: a motoron van egy fordulatszám jeladó ami végülis egy egyszerü tekercs. Ez szakadt meg és nem kapott a vezérlő fordulat jelet. Vedd ki a motort aminek a hátulján egy fém kupak alatt ott van a jeladó tekercs.Ilyet külön nem találtam... Az a müanyagba ágyazott tekercs lesz a következő fél órád rémálma! Óvatosan bontogasd le a külső szigetelést(ezzel pár menetet el fogsz szakitani, de semmi gond) forraszd vissza az egészséges szálat.Álitólag 70valahány Ohm a gyári ellenállása az enyém 68 lett, de igy is megy.Szigeteld le és szereld vissza.Majd örülj, hogy megúsztál egy 18000huf-os motorcserét vagy egy 30000huf-os szerelőt...
Én azért első körben a motor csatlakozóján mérném meg a tachot, hogy szakad-e, mielőtt elkezdeném szétszerelni! Aztán amikor rajta van az ellenállás mérő, akkor a motor kézzel való forgatásakor változnia kell az értéknek.
Hát, elég tetű hibát fogtál ki. Ha van szkópod és leválasztótrafód, azért nézd meg, hogy a tacho jele milyen állapotban kerül a procira. Végülis, a szabályzó kör három alapvető elemet tartalmaz: tachogenerátor, aminek a jeléből számolja a proci a pillanatnyi sebességet, a nullátmenet érzékelő, amihez képest számolja a triac gyujtásához szükséges impulzushosszt az elérni kívánt fordulatszám függvényében, majd végül a beavatkozó elem, vagyis a triac. Ezekből a triac már cserélve, nem gyanús. A tacho kör leggyanúsabb elemét, a kondit cserélted, egyelőre azt is hagyjuk. A nullátmenet érzékelést egy ellenállás osztó és egy aluláteresztő RC tag végzi többnyire, de előfordul, hogy egy tranzisztor is kerül a képbe, jelformálás céljából.
Ezeket nézném, és természetesen a tápot. Találkoztam már olyannal, ahol a táp volt gyenge, azért szállt el a szabályzás. Az mondjuk konkrétan leesett 2V alá kis időre. Ha még nem adtad fel, ilyen irányba tapogatózz. De ha az erre szánt idődet közvetlenül pénzre tudod váltani, lehet, hogy "olcsóbb" egy új, mert ezzel napokat el lehet szórakozni. Szerintem. De ha valaki tud célirányosabb tippet adni, szívesen olvasnám én is.
Ezeken már túl voltam többször is amikor véletlen úgy mozdult a motor(kivett álapotban), hogy "megmutatta" magát a tekercs mint szakadás. Elötte szkópon is szépen adta a jelet. Lehet, hogy a motor melegsége tette tönkre?(hőtágulás?)
Ha F06 hibára áll ki, anélkül, hogy megmozdulna a motor, az csak egyet jelenthet: az elektronikának arra a pontjára , ahol a tacho jelet várja, akkor is kerül jel, amikor nem forog a motor. Ez akkor lehetséges, ha átvezetés van a tacho vezetékei, és a nulla/fázis között. Néhány megohm is okozhatja a jelenséget. Húzd ki a gépet a hálózatból, húzd le a motor csatiját a vezérlő panelről és mérj ellenállást a tacho áramkörre menő csatlakozópontok és a motor egyéb vezetékei, sőt, a védőföld között is, a legnagyobb ellenállásmérés állásban. Szakadást kell látnod. Ha mérhető értéket találsz, ez a (z egyik) hiba. Ha nincs műszered, akkor fordulj szakemberhez.
Helló!
A hibakódnál a lehetséges okok között a motor meghibásodását is felsorolja a gépkönyv! A motor jó? (Lehet,hogy írtad,de így hirtelen nem találtam erre utaló részt a levelezésben,elnézést ha igen.) Üdv. Ottó
Szia!
Legelőször is szerintem tisztázzuk is mi a hibajelenség. A legelső hozzászólásodban, ha jól emlékszem olyan hibát írtál, hogy bizonyos ponton a motor fordulata megnő egy néhány másodperc erejéig. Ezután mit csinál a gép? Megáll, vagy normál fordulaton tovább működik. Mielőtt egy másik gép elektronikájával akarod tesztelni, mindenképpen ellenőrizd le, hogy a főmotorok egyformák-e. A kis triakokat felesleges volt cserélni. Nem tudom jól olvasom e, vettél bele egy új főmotort? Az elektronikában találsz egy 1µF 275V X2-es kondenzátort. Mérd meg, ha 850nF kisebb a kapacitása cseréld ki. A NYÁK-ra menő csatikat is érdemes ellenőrizni, időnként visszahajlanak az érintkezők. A vezérlőt egyébként újra lehet programozni, olcsóbb mint egy új. Gyula
Szia!
Keresd meg, hogy a kiégett triak mit működtetett, valószínű az is tönkrement. Magától nem csinál ilyet egyik alkatrész sem. Gyula
Szia, Gyula!
„Legelőször is szerintem tisztázzuk is mi a hibajelenség. A legelső hozzászólásodban, ha jól emlékszem olyan hibát írtál, hogy bizonyos ponton a motor fordulata megnő egy néhány másodperc erejéig.” Ezek után a mosógép „mivel intelligens a gép” érzékelte a nagy kilengést, leengedi a vizet és megáll. Végső soron az a kérdés, hogy a tacho-gen okozhatja-e vagy nem. Illetve a 20-22 percig normálisan üzem, hogy valósul meg?!. Az általad említett 1µF/275V-os kondit még nem cseréltem. Lehet, ez zavarná meg a „tápot” és ráültetne egy jelet a vezérlésre Üdv.:Kumman
Szia!
Cseréltél fő motort? Esetleg egy képet róla, főleg a tacho felőli végéről Gyula
sziasztok!
segítséget szeretnék tőletek kérni...Van egy BEKO tipusú mosógépem és sajna rakoncátlankodik már megint.bekapcsolás után kattanás (gondolom az ajtó zár lehet)és onnan gyakorlatilag nem tőrténik semmi,még a vizet sem veszi fel.szerintetek mi lehet az oka,ill merre induljak el a hibakeresésben? előre is köszi
Szia.
Kezdetnek mérd ki, hogy a kattanás után záródik-e az ajtózár kontaktus. Lehetőség szerint a programkapcsoló oldalon mérj a vezetékeken, mert akkor az esetleges vezeték/csatlakozó hibák is jelentkeznek. Az ajtózár csatlakozóit ellenőrizd le mindkét oldalon. Próbaképpen megteheted, hogy azt a két vezetéket, amit üzemszerűen az ajtózár kontaktus köt össze, te kötöd össze fixen. Próbáld ki, hogy akkor továbblép-e. Ez lehet szimpla ajtó retesz hiba, ami filléres dolog. Ha ezekkel nem jutottál előre: Mechanikus, vagy elektronikus a programkapcsoló? Szerintem írj pontos típust/modellt, ha valakinek ismerős, nagyobb eséllyel kapsz gépspecifikus információt.
Üdv Mindenkinek
WT100 eprom adatot keresek. ha van valakinek?
Szia eeprom adat nincs benne ez egy pdf file. ezen már tulvagyok
Helló!
Felraktan a data.hu-ra. http://data.hu/get/2909526/WT100CSI_086326_28-26899-0000.rar.htmlŐdv.papa62
szia
az ajtózárat rövidre zártam,így elindul a program,de úgy néz ki más probléma is lehet,mert kb 10 mp -ig veszi fel a vizet majd egyből ki is szivattyúzza.
Szia papa62 megprobálom leszedni pannon mobilnettel gázos. mert nem engednek tőlteni.minden esetre köszönöm Üdv Gábor
Nem akarom ragozni, különösen, hogy már sikerült, de ez a link egy .rar fájlra mutat, amiben egy cirill betűs fájlnevű .e2p fájlban ott van az eeprom tartalma.
De a lényeg, hogy sikerült
Szia Nekem 4db bin file van benne üdv Gábor
Igazad van ezekszerint mellé nyomtam most megnéztem valoban ugy van ,ahogy mondtad bocsi
Gábor.
sziasztok olyan kérdésem lenne hogy a mosógépünk fölforralta a vizet és nem tudom mit nézzek meg rajta.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |