Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 7 szegmenses LED kijelzős hőmérő
Lapozás: OK   9 / 23
(#) Peticilin válasza proli007 hozzászólására (») Jún 28, 2010 /
 
Szia!

Elkezdtem összeírni az alkatrészlistát. És a boltokat nézegetvén az ICL8069-et sehol nem tudtam beszerezni ( legalábbis lomex=0db ; tme ; hqvideo -nál nincs). Esetleg ötlet,hogy hol tudom beszerezni,vagy mivel lehetne helyettesíteni.
2.kérdés: Írtad,hogy az LM35-nek termikus kapcsolatba kell lenni a hőelem becsatlakozó pontjával.
Ezt úgy értetted,hogy a nyák tervezésénél az LM35-nek
( TO-220-as tokozásúra gondoltál?) készítsek egy kis "szigetet",ami a termó kivezetés pozitív pontjához csatlakozik?

Előre is köszi a segítséget.

Üdv. Peti
(#) (Felhasználó 51715) hozzászólása Jún 28, 2010 /
 
Sziasztok!

Ehhez a kapcsoláshoz melyik LED kijelző használható innen?
http://www.hestore.hu/kat_80.html
Előre is köszi.
(#) proli007 válasza Peticilin hozzászólására (») Jún 28, 2010 /
 
Hello!
- Referenciának használhatsz ICL helyett LM385-öt, vagy LT1004-1.2 -őt. (Vagy akár TL431-et is, csak akkor a referencia osztót meg kell változtatni, hogy 1V-ot adjon, ne 2,5V-ot.)
- A termikus kapcsolatra inkább rajzoltam egy semetikus ábrát (nem műszaki rajz).
Ez tulajdonképpen egy csavaros kötéspont, ahova a kompenz vezetékek csatlakoznak. A kötés alatti ponton, van egy rugalmas foszforbronz lap, ami a hőérzékelőhöz vezeti a kötés hőmérsékletét.
- Fekete: sorkapocs leszorító csavar
- Lila: alátét
- Zöld: kompenz vezeték ere.
- Barna: foszforbronz hővezető.
- Kék: csavaranya (Ez néha egy réztömb, ami galvanikusan nem de termikusan érintkezik a másik csatlakozási pont réztömbjével, hogy a két sorkapocs pont hőmérséklete azonos legyen. Ugyan is a kompenz vezeték és a sorkapocs között is termoelem keletkezik. a két kötéspont eleme, csak akkor oltja ki egymást, ha hőmérsékletük azonos. De ez csak fokozott pontosság esetén, vagy 50 fokra fűtött konstans hőmérsékletű CJC esetén lényeges.)
- A foszforbronz lemez arra is használható, hogy a nyomtatott áramkörbe vezesse a feszültséget.
- A foszforbronz lemezke, és az anya között, lehet még a nyomtatott áramköri lap is. Ilyenkor ez az összeállítás maga a sorkapocs és az anyát, célszerű a nyákra forrasztani.

- Az LM35 háza villamosan szigetelt, de a két lemez, átadja a kötéspontok hőmérsékletét neki. Általában a hőérzékelőnek nem TO92-es tokja, hanem lapos téglatest pontja van.
üdv! proli007
(#) proli007 válasza (Felhasználó 51715) hozzászólására (») Jún 28, 2010 /
 
Hello!
Azt neked kell kiválasztani! (méret szín..) A lényeg, hogy 4 digit legyen, és közös anódos típusú.. (Common Anode.)
üdv! proli007
(#) Peticilin válasza proli007 hozzászólására (») Jún 29, 2010 /
 
Szia!

A rajz nem jött át ( legalábbis nem látom).

Üdv. Peti
(#) (Felhasználó 51715) válasza proli007 hozzászólására (») Jún 29, 2010 /
 
Köszi.
Tehát pl 4 db ebből megfelelő? Az adatlap szerint ez közös anódú.
http://www.hestore.hu/termek_10021807.html
(#) proli007 válasza Peticilin hozzászólására (») Jún 29, 2010 /
 
Hello!
Ha nem csatolom, akkor tényleg nem láthatod..
üdv! proli007

CJC-drw.png
    
(#) proli007 válasza (Felhasználó 51715) hozzászólására (») Jún 29, 2010 /
 
Hello!
Igen megfelel, csak "SA04" legyen. (mert az SC a közös katódos)
üdv! proli007
(#) radocziandras hozzászólása Júl 4, 2010 /
 
Sziasztok!
Megépítette már valaki ezt a hőmérőt?Bővebben: LinkMert én igen, de valami érdekes dolgot művel.Először -166,6 ot mutatott, utána minden ötödik bekapcsolás után más értéket.Többfordulatú potmétereket raktam bele a könnyebb beállítás végett.122 kiloohmos ellenállás van az r4- es helyett, mert nem volt itthon 120 kOhm -os.Ez szerintem nem okozhat problémát.Mit ronthattam el?

Előre is köszönöm a segítségeteket!
(#) proli007 válasza radocziandras hozzászólására (») Júl 4, 2010 /
 
Hello!
Kereső? pld..
üdv! proli007
(#) radocziandras válasza proli007 hozzászólására (») Júl 4, 2010 /
 
Az nem ez a rajz.De attól fügetlenül jó lehet.Az baj, ha kerámia kondi van oda bekötve?
(#) proli007 válasza radocziandras hozzászólására (») Júl 4, 2010 /
 
Hello!
A rajz teljesen mellékes, a 7106/7107 a lényeg. A kerámia teljesen jó, csak tényleg jó legyen, mint ahogy az alkatrészek és a nyák is ezen a területen..
üdv! proli007
(#) radocziandras válasza proli007 hozzászólására (») Júl 4, 2010 /
 
Szerintem léghuzaloznom kell majd, a nyákot elrontottam, a panel aljára van beforrasztva a kondi.de arra mit mondasz, hogy minden ötödik bekapcsoláskor mást mutat?
(#) radocziandras válasza proli007 hozzászólására (») Júl 5, 2010 /
 
Szia!
Ma átalakítottam egy kicsit az oszcillátornál a panelt.Igazad volt! Működik! Csak úgy véletlen vettem észre, hogy ha megfogom a 7805 hűtőzászlaját, amin van egy picike borda(nem szigeteltem le, mert nem bír semmihez sem hozzáérni a borda) akkor nem ugrál a tizedesjegy.Gyorsan fogtam egy műszerzsinórt a két végére feltűztem a mérőcsúcsot, meg egy csipeszt, a csipeszt rácsipeszeltem a konektor védőföldjére a mérőcsúcsot hozzáérintettem a zászlóhoz, nem történt semmi, csak annyi, hogy nem ugrál a tizedes. Juhéjj, gondoltam, énis jó vagyok valamire.Nagy baj lenne, ha leföldelném a készülék testjét?Szerintem nem, mert más nem lesz hozzá csatlakoztatva, a hálózati trafója is a saját panelján van, tehát egy különálló készülék.

Köszönöm hogy segítettél megtalálni a hibát!
(#) proli007 válasza radocziandras hozzászólására (») Júl 5, 2010 /
 
Hello!
Semmi gond, ha leföldeled. De ha messze van az érzékelő a készüléktől, akkor érdemes, az érzékelőt egy kéteres árnyékolt kábellel odavezetni, és az árnyékoló harisnyát a GND-re kötni. Esetleg fém doboz (vagy árnyékolás) is segíthet.
A mérést egyébként az egyenfeszültségre ráült hálózati feszültség is zavarhatja. Erre van kitalálva az integrátorban a zavarelnyomás. Tehát, az átalakító mérési idejének a hálózat periódusidejének a többszörösének kell lenni. Ekkor a zavarjelet az integrátor átlagolja, és legkisebb az utolsó digit ugrálása. Ezt, az oszcillátor frekvenciával lehet beállítani. 50Hz esetén az optimális freki adatlap szerint 50kHz környékén van.
üdv! proli007
(#) radocziandras válasza proli007 hozzászólására (») Júl 5, 2010 /
 
Köszi mégeyszer a segítséget, összerakom a párját is, ami majd a kinti hőmérsékletet méri majd.Majd teszek fel róla képet.Mégegyszer köszi!
(#) (Felhasználó 51715) hozzászólása Júl 8, 2010 /
 
Sziasztok!

Ha jól értelmezem, a megadott kapcsoláson egy 8V-os csengőtrafóból állít elő a Graetz 8V egyenáramot, amit a 7805 stabilizál 5V-ra(javítsatok ha tévedek).
Ha a trafót és a Graetz-et kihagyom, akkor elmegy a kapcsolás egy szimpla 9V-os elemről?
Előre is köszi.
(#) proli007 válasza (Felhasználó 51715) hozzászólására (») Júl 8, 2010 / 1
 
Hello!
Természetesen elmegy, csak a Led kijelző miatt van fogyasztás is, így a 9V-os elem nem lesz hosszú életű..
üdv! proli007
(#) vikipapa hozzászólása Júl 9, 2010 /
 
Helló mindenkinek. Lenne egy olyan kérdésem hogy Ebben a kapcsolásban lévő hőmérő 1N4148-at kicserélhetem egy MBR10100-asra? Köszönöm
(#) radocziandras válasza vikipapa hozzászólására (») Júl 9, 2010 /
 
Ne cseréld ki.Az a MBR10100 az shottky dióda, ha jól tudom.Oda bármilyen egyszerű szilíciumdióda kell.esetleg tranzisztorti is használhatsz, ha hűtőbordára kell, de erről pontosat nem tudok mondani, nem emlékszek pontosan, hogy hogyan volt bekötve.
(#) vikipapa válasza radocziandras hozzászólására (») Júl 9, 2010 /
 
Helló. Köszönöm az infót. Igen, hűtőbordára szeretném tenni. Gondolom a tranzisztornál B-E-re kell kötni. Majd még utánanézek.
(#) (Felhasználó 51715) válasza proli007 hozzászólására (») Júl 14, 2010 /
 
Szia! Az előző kapcsoláson, az első kijelzőnél a "-", ami az IC 20-as lábára megy, melyik láb a kijelzőn?
A másik oldala a kijelzőnek, ahonnan a 470R ellenállás van, az a közös anód?
A BC az első kijelzőnél azt jelenti, hogy a két lábat össze kell kötni?
A 4 különálló kijelző közös anódjait össze kell kötni?
Előre is köszi a választ.
(#) proli007 válasza (Felhasználó 51715) hozzászólására (») Júl 14, 2010 / 1
 
Hello!
- Az előjel, tulajdonképpen jobb híján az első digit "G" szegmense.
- Nem, a kijelző bekötése "elég csámpásan" van lerajzolva. A két (négy) közös anód, arra a pontra megy, ahova a dióda katódja csatlakozik. A 470ohm, a tizedespont Led katódjának fix bekötése. (Hogy az állandóan világítson)
- Igen, hiszen az első digit vagy semmit, vagy 1-et jelez ki. Tehát a B és C szegmenst egyszerre kell (lehet) kapcsolni.
- Így van, minden anódot össze kell kapcsolni, és a diódákon keresztül kapnak tápot.
üdv! proli007
(#) (Felhasználó 51715) válasza proli007 hozzászólására (») Júl 21, 2010 /
 
Szia!

Megépítettem a hőmérőt, csak azt nem tudom, hogyan kellene kalibrálni, leírást pedig nem láttam hozzá.
Én úgy értelmezem, hogy forrásban lévő vízbe kell tenni a diódát(zárlat?), és a P1-el beállítani a skálát 100 C°-ra, majd ugyanezt megcsinálni fagyponti hőmérséklet mellett a P2-vel.
Így kell?
Előre is köszi.
(#) proli007 válasza (Felhasználó 51715) hozzászólására (») Júl 21, 2010 / 1
 
Hello!
Így kell, csak fordítva értelmes. Először a fagypontit.
A diódát szigetelni kell a víztől, a jeges vizet keverni, a hőfokot meg mérni, mert nem biztos, hogy a nulla nulla, a 100 meg 100 lesz..
üdv! proli007
(#) (Felhasználó 51715) válasza proli007 hozzászólására (») Júl 22, 2010 /
 
Szia!

Sikerült beállítani a 0 és a 100 C°-ot is tizedes pontossággal(2 analóg hőmérővel ellenőrizve), de amikor normál mérésre kerül sor, több fokkal téved(28 helyett 24). Ugyancsak gond, hogy néha ugrálnak a tizedesek, de ezt a 9V-os elemnek tudom be, ami elég gyorsan merül is(ahogy írtad korábban).
Most értetlenül állok, mert ha fagyponti vagy forrásban lévő vízbe teszem a szenzort, halálpontosan mér, de a levegő hőmérsékletét nem tudja pontosan mérni.
Mit tehetek?
(#) proli007 válasza (Felhasználó 51715) hozzászólására (») Júl 22, 2010 /
 
Hello!
Nem vetted figyelembe, hogy ezt csak diódának hívják, nem hőmérőnek.. Ha többet mérne, azt mondanám, fűti az áram a diódát, és ne tudja leadni a környezetének. De mivel kevesebbet mér..
Pontatlanság, minden analóg hőmérőben van. Ha csak a szoba hőmérsékletét méred vele, akkor állítsd be ott, ahol a legfontosabb számodra. Esetleg próbálj meg egy tranyót használni a dióda helyett. Bázisát a kollektorához kötöd, és már kész is a dióda.
üdv! proli007
(#) drhati hozzászólása Aug 26, 2010 /
 
Sziasztok!
Megépítettem a mellékel kapcsoláson látható hőmérőt. A hőmérővel nincs gond, kipróbáltam sima 7 szegmenses kijelzővel. Azonban építettem hozzá egy óriáskijelzőt, ami úgy épül fel, hogy szegmensenként 5db ledet tartalmaz, és 12v-ról működik. Ennek meghajtására a mellékelt módot választottam, csakhogy mikor összekötöttem, akkor kiderült, hogy minden szegmens világít az óriáskijelzőn, azaz minden tranzisztor kinyit. Tehát az óriáskijelző folyamatosan -188.8-at mutat, pedig ha ezzel a kijelzővel párhuzamosan rákötöm a kis kijelzőt is, azon a -1, azaz a túlcsordulás jelenik meg, mivel annak is kell, mert a hőmérő még nincs kalibrálva. És még azt is furcsálom hogy a tranzisztorok akkor is teljesen nyitnak, ha csak az ujjamat érintem hozzá a bázishoz. Szerintetek milyen meghajtást alkalmazzak?
(#) Ricsi89 válasza drhati hozzászólására (») Aug 26, 2010 /
 
Helló!
Én ugyanehhez a rajzhoz csináltam ugyanígy nagy kijelzős megjelenítőt és a rajzon látható módon megy, tökéletesen.

homero.png
    
(#) drhati válasza Ricsi89 hozzászólására (») Aug 26, 2010 /
 
Na én bc 182-t használtam ami NPN, te meg PNP-t használtál, akkor ez a problémám!
Következő: »»   9 / 23
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem