Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Ne kiabálj, akkor is nehéz ezekből "összeollózni", mekkora gép ez. Gyanítom, hogy ez egy hajtóműves motor lesz, ami 4 pólusú, de arról nem esik egy szó sem, mekkora. Az előző hsz.-ból talán 1,5kW? (entrada A: 1500)
De ez sem bizonyos, lehet, hogy csak gondolom.... Spanyol ez, vagy Olasz? A bekötési lehetőségek sem ismertek (csillag/delta), erre így nem hiszem, hogy tudnánk válaszolni.
Kéne tudni hány Watt teljesítményű a motor! A Caps Lock billentyűt illene használni ha már azt várod,hogy segítsen valaki mert így ordibálásnak veszik..
JA ÉS CSILLAG KÖTÉSBE VAN KÖTVE
Áramértékek nem szerepelnek rajta?
OBSERVACIONES :
ACEITE SHT 30 Ó40 ESTE MOTO REDUCTOR ESTA SIN ACEITE IL EST SANS DE AUILE -NO ON INSIDE KEIN OELINHALT EZT OLVASTAM A TÁBLÁLYA ALJÁN DE TÖBB SAJNA NEM TALÁLOK EZ MINDEN A SZÖVEG ELÉG NEHEZEN OLVASHATO LEHET VAN ELIRÁS BENNE
Ez a szöveg annyit jelent, hogy nem kell hozzá olaj. Vagy valami ilyesmi.
Ezekkel semmire nem megyünk. A méreteit tekintve már többet lehetne mondani, talán a teljesítményét meg lehetne saccolni.
Szerintem spanyol, és valamilyen kompresszor motor. Én is 1500 W -nak gondolom, négypólusú a fordulatszámból ítélve. Valószínűleg nem köthető deltába, erre semmi utalás nincs.
Azért furcsa, hogy semmi feszültség, és áramfelvételre utaló adat nincs.
Ha van lehetőséged, akkor csinálj képet a bekötéséről, meg az adattábláról. Egy kép többet mond száz szónál.
Végig olvastam az egész oldalakat, de nem jutottam elöbre. Kérdésem 380/220- as villanymotort csillagkötésben lehet-e használni 230v-ról mivel nincs ráírva a csillag és a delta jel.Pobáltam müködött is de nemtudom jót tesz-e a motórnak.
Ha az van ráírva, hogy 380/220 V Y/Δ, akkor a 220 (230)V-hoz a delta beállítás tartozik. Csillagban nagyon erőtlen lesz 230V-on.
a hat kivezetésből a felsö hármat kötöttem össze igy elindult terhelten ugyanis fürészgéphez akarom,ha függölegesen kötöm össze ugy nem indul csak segitségel
Kondenzátor nélkül indult el csillagban, 230V-ról? Furcsa egy motor
kondival indult el erölködés nélkül de mint irtam nincs rá irva az y és delta kötési rajz.
Sziasztok. Most regisztráltam így ezeken az oldalakon teljesen új vagyok. A témához csak annyit tudok mondani, hogy 380/220 nem azt takarja amire gondoltok. A 380v-os motoroknál 3 tekercs van míg a 220v csak 2. 380-nál a csillagpnton keresztül 2 tekercs sorba van kötve a szaban végekre kerül a 380 v, tehát egy tekercsre 220v jut. Ha a 380v helyére 220v kerül akkor értelem szerüen csak 110v/tekercs lesz a feszültség. A tekercselés szegmens kialakítás miatt a motor teljesítménye így az eredeti pl 1kw helyet kb 400w-ra csökken. Ilyen gond megoldására van egy jó, bevált lehetőség az-az 220/380 inverter. Ára kb 60000ft.
Ha egy motorra van ráírva, hogy 380/220, akkor mindenképpen három tekercs van benne. Ezt a három tekercset lehet páronként sorba kötni, vagy egyenként teljes feszültséggel táplálni a csillag-delta átkötéssel.
Csillagban is ugyanúgy megy 1 fázisról mint deltában (ugyanúgy 1 fázist kötsz 1 tekercsre), azért kötik inkább deltába mert úgy jobb lesz a kondival csinált segédfázis.
Ha te is visszaolvasol egy oldalt látni fogod hogy le is van rajzolva.
Ez nem így van. Te is olvass vissza. A csillag a nagyobb feszültségű hálózathoz való, a delta a kisebbhez. Csillagban és 220-ról alig lesz ereje a motornak, úgyhogy ez a beállítás felejtős.
Akkor sorjában. Leírtam egy oldallal ezelőtt hogy a 380/220 mit takar. 380-nál sincs sorba kötve a 2 tekercs, minden tekercsen 1 fázis van. A matekod sem a legjobb. Ha 2 tekercsen 380 lenne, akkor hogy jutna 1-re 220? A tekercs eleve 220V-ra méretezve, nincs olyan hogy a "380V helyére 220V kerül" és ez mitől lenne utána 110V? Ennyi zagyvaságot...
Aztán olyan sincs hogy "az 1kW-os motor teljesítménye 400W-ra csökken". Mitől? A nyomatéka valóban lecsökken kb. a 60%-ára.
Miért is? A rendelkezésemre álló infót nem innen vettem! Elárulod hogy hol van ilyen hálózat? Tudomásom szerint a 3 fázist vezetik az országban szanaszét, ami a (nem ipari) felhasználónál 3x230V-ot jelent fázisonként, 3x400-at vonalanként (amire otthoni felhasználású eszközöket nem gyártanak, villanymotort sem!).
Akkor leírom negyedszerre is: a motor tekercse 220V-ra van méretezve! Csillagban mekkora feszültség lesz rajta? 230V! Ugyanakkora ereje ugyan nem lesz, de a nyomatéka lesz csak kisebb, a 2 hiányzó fázis miatt. Mit nem lehet ezen érteni?
Szia water. Történetesen onnan veszem, hogy villanyszerelő a szakmám. Tehát leírom érthetöbben. Csillagba kötött motornál két fázis kerül két tekercsre. 230v-os hálózatnál fázis-nulla között mérünk. 380v-nál két fázis között mérünk. A 3 fázisú motornál nem használunk nullát/ nem nullázzuk a csillagpontot/. A 3 fázisú motornál 3 tekercs üzemel, míg a 220v-os motorok két tekercsből épülnek fel fő és segédfázis, a segédfázisra azért van szükség, hogy egy késleltetett ütemben plussz mágnesesteret hozzunk létre így kibillentjük a forgórészt a nyugalmi állapotából, ha nem így lenne akkor csak állna és búgna. Ha ezekután is kétséged lenne, akkor keress rá a villanymotorok működési leírására.
Neked sincs teljes mértékben igazad. Egy egy fázisról működtetett motorban gond nélkül lehet három tekercs.
Példa: Bővebben: Link. Delta kötéssel egy 380/220-as motor szépen üzemeltethető.
Delta kötésnél hány tekercset használsz? Egy tekercs a fázis nulla közé kerül, a másik egy kondin keresztül szintén fázis nulla közé kerül. De a harmadik tekercset mire használod? Mire kötöd? Mert csillagnál és deltánál is a hat kivezetésből csak négyet használsz. A linked alapján páhuzamosan kötöd a kondival az-az van is és nincs is. A motor teljesítménye ezektől függetlelül az eredetihez képest megközelítőleg 1/3- 2/5 lesz.
Nincs ellentmondás. A három tekercs benne van a motorban, és mindháromra van kötve valami. Bővebben: Link
Lehet, hogy villanyszerelő vagy, de még úgy látom, tanulnod kellene. Nem kellene összekeverni, a háromfázisú, és az egyfázisú (segédfázisos) asszinkron villanymotorokat.
Az egyfázisú villanymotorokat 230 (220) V ra gyártják, és semmi értelme a csillag-, és deltakapcsolásnak. Háromfázisú motorokat lehet csillagba, vagy deltába kötni, már amelyiknek az adattábláján ez szerepel. Ha nem szerepel, akkor csak csillagba lehet kötni. Más kérdés, ha a háromfázisú motort egyfázisú hálózatról akarsz üzemeltetni, ezeknél szokás mindkét megoldást használni, a csillagba kötött fázistekercsek egyikére a fázist, másik végére az üzemi, vagy indítókondenzátort (vagy a kettő kombinációját) kötni, de erősebb (nagyobb nyomatéka) lessz, ha deltába kötöd, és a harmadik kapocsra kötöd a segédfázis kondiját. Magyarországon a háromfázisú hálózat fázisfeszültsége L1, L2, L3 és az N között 230 V, két fázisvezető között L1 - L2, L2 - L3, és L1 - L3 között vonali feszültség 400 V, a fázisfeszültség négyzetgyök 3 szorosa van. Szimmetrikus terhelés esetén az N vezetéket nem kell használni. A háromfázisú motorok is erre a feszültségekre készülnek.
Lényegében majdnem igazad van. Csak egy kicsi kiegészítés. Tekercselnek csillag és delta motorokat. A delta motoroknak jobb a hatásfoka ezért is alkalmazzák nagyobb teljesítmény igénynél. Ezeket viszon a nagy indító áram csökkentése miatt álltalába csillag-delta kapcsolással indítjuk. Csillagban kissebb az áram felvétel, de a nyomaték is.
A másidik linked egészen jó. De ha jobban megnézed nyilak jelzik hogy jobb vagy bal forgáshoz hogyan kösd, mindkét esetben akkor is két tekercset használ.
Szia!
Idézet: „villanyszerelő a szakmám.” Ezt nem kellett volna. Akik itt érdemben hozzá szólnak és ellátnak tanáccsal (bárkit) azok villanyszerelőket reggeliznek (kivéve engem, mert én csak ámátőr vagyok). Pucuka már "kikelt" magából azért írt ilyen terjedelemben. A Hámoriban, ami a villszerek bibliája, benne vannak ezek az információk. A "bővebb link" az csak tanmese. :wave:
Lényegében azért regisztráltam erre az oldalra mert érdekesnek találtam a felmerűlt problémákat és ha lehetőségem van rá akkor talán jótanácsot is tudok adni. De sajnos azt tapasztalom mindenki valós szakmai tudás nélkül össze-vissza írkál, jó tanácsot nem ad. Főleg ha csak azt veszem figyelembe, hogy senki sem jelezte azt a tényt miszerint a 3 fázisú motor 1 fázisról az eredeti teljesítményének töredékét képes leadni. De ez csak szakmai tapasztalat-tudás. Innen-onnan lehet ollózni, idézni de tudás hiányossága miatt mindez csak okoskodásnak tünik. Ezért van szükség tanult villanyszerelőkre, valamint más tanult szakemberre.
Próbálj meg egy eredetileg három fázisra készült, háromtekercses motort két tekerccsel indítani. Nem nagyon fog sikerülni. A tekercsek hornyokban való elhelyezkedése is számít.
Három fázisú motortekercselés:Bővebben: Link Egy fázisú:Bővebben: Link |
Bejelentkezés
Hirdetés |