Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   63 / 345
(#) Pityu-2 válasza kadarist hozzászólására (») Aug 29, 2010 /
 
Ezzel a ténnyel tísztában vagyok ezért is írtam azt, hogy lehet működtetni de nem lesz megfelelő a teljesítménye. De sajnos sokan különböző adatokat írnak valós tudás nélkül. 3 fázisú motor 3 tekercs, 1 fázisú motor 2 tekercs. A 3 fázisú 380v-ra készűlt, az 1 fázisú 230v-ra igaz ott segéd alkatrészre van szükség /kondi, esetleg inditó rellé/
(#) kadarist válasza Pityu-2 hozzászólására (») Aug 29, 2010 /
 
Így van! Pontos! De azért egy három fázisra készült 380/220-as motort is lehet egyfázisról működtetni kondenzátoros indítással.
(#) kadarist válasza water hozzászólására (») Aug 29, 2010 /
 
Ebben az esetben nem számít, hogy valójában nincs 3 fázisú, 220V-os vonali feszültségű hálózat. Egy 380/220-as motor esetében a 220V-os feszültséghez a delta beállítás van rendelve. Ezt a tényt egyfázisú, 230V-os táplálás esetén lehet kihasználni. Kondival szépen indítható az ilyen motor, persze nyomatékveszteséggel.
(#) water hozzászólása Aug 30, 2010 /
 
Idézet:
„Ezért van szükség tanult villanyszerelőkre, valamint más tanult szakemberre.”

Ezért kötötte be a tanult villanyszerelő az egyik mocimat 3 fázisra deltába, ami szépen le is égett.
Részemről a vitát befejeztem.
(#) valaki2 válasza water hozzászólására (») Aug 30, 2010 /
 
Ezentúl minden 3~ motort csillagba fog kötni
(#) kadarist válasza valaki2 hozzászólására (») Aug 30, 2010 /
 
Csak a 380/220V-os motorokat kösd csillagba, ha 3x400V-ról táplálod (három fázis). A 660/380-as motorknál delta az üzemi beállítás, csillagban csak indítják.
(#) pucuka válasza kadarist hozzászólására (») Aug 30, 2010 /
 
Itt egy villanymotor gyártó katalógusa. Kérlek, mutass egy sort is, ahol 660 V -ról szó van.
(#) erbe válasza pucuka hozzászólására (») Aug 30, 2010 /
 
"mutass egy sort is, ahol 660 V -ról szó van."
Ez semmit nem jelent.
Leroy-Somer motorok
Ebben sem említik. De szerinted mit művelne egy 200 KW-os motor, ha direktben rákapcsolnák a hálózatra?
Erre találták ki a csillag-delta átkapcsolást.
50 KW-os 3 kivezetésű (ruszki !!!) motor simán lenyomta az 1200 amperes alállomást. Külön mágneskapcsolóval közbeiktatott indítóellenállásokkal lehetett csak elindítani, ha azt akartuk, hogy más is dolgozhasson mellette.
(#) kadarist válasza pucuka hozzászólására (») Aug 30, 2010 /
 
Akkor rövidebben: 380/660V villanymotor
(#) frank tibor válasza pisti150 hozzászólására (») Aug 31, 2010 /
 
Hello
Szerintem kicsi az kondenzátorod kapacítása a delta üzemhez. A motor teljesítményéhez mérten kell egy jól méretezett üzemi kondi és egy indító is. A motorod delta üzemben egy tekercset használ "Fő fázisnak" kettő tekercset "Segédfázisnak". Mert a kondenzátor az hálózati feszültséghez képest fázistolást hoz létre, ettől a mindkét "segédfázis" tekercsben áram folyik. ( Ettől a segédfázis tekercsek+üzemi kondenzátor kivezetés közös pontja nem lessz fázisfeszültségen, de nullán sem!) Ezt a fázistolást folyamatosan létre kell hozni, ezért kell üzemi kondenzátor. Terhelés nélkül, (kis terheléssel) a motor az üzemi konditól már elindul. Ahogy kadarist irta "csillagba nagyon erőtlen lessz" de kis terheléssel használható. Szerintem a fűrészgéphez kell az erő bőven, a csillag kapcsolás itt tényleg "felejtős".
(#) erbe válasza (») Aug 31, 2010 /
 
Akkor maradjunk a földön: Ágaprító
Az alábbi képen szereplő ágaprító 5,5 KW-os 660/380-as motorja csillag-deltában indul, hogy a 16 A-es automatákról használni lehessen.
(#) erbe válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Aug 31, 2010 /
 
Mikor mondtam azt, hogy Magyarországon van bárhol is 660 V-os hálózat?
"Amúgy amit linkeltél, abban sehol nem szerepel 660 V.."
Én is ezzel kezdtem:
"
"mutass egy sort is, ahol 660 V -ról szó van."
Ez semmit nem jelent.
"
(#) Imi65 válasza pucuka hozzászólására (») Aug 31, 2010 /
 
Azért nem esik szó a 660V-ról, mert ilyen hálózat egyszerűen nem létezik sehol. A környezetünkben leginkább a miénkkel megegyező paraméterű hálózatokat használják, így a 660V csakis egy elméleti feszültségszint, amivel - ha lenne - a 400V-on deltába járó motorokat csillagba lehetne üzemeltetni. De nem lehet, mert nincs ilyen hálózat. Viszont igény az ilyen motorokra van (gyártottak is belőle szép számmal), mivel így (csillag/delta átkapcsolással) töredékére csökkenthető az indulási áramlökés. Ennek pedig az az oka, hogy a 400V-ra készült tekercsekre csak 230V-ot kapcsolunk csillagba.
(#) Imi65 válasza erbe hozzászólására (») Aug 31, 2010 /
 
Idézet:
„50 KW-os 3 kivezetésű (ruszki !!!) motor simán lenyomta az 1200 amperes alállomást.”

Persze, lehet gyártani vacak motorokat is, rosszul méretezve, vagy rossz anyagokból (vagy a kettő együtt!)
Gondold végig, ez "csak" 10x akkora, mint az ágaprítód. Annál 16A-t írtál, nem 120A-t, igaz, hogy csillagba indítod. De akkor is. Én használtam régebben 20-22kW-os motorokat, és direktbe indultak 3x63A-s lomhával (kompresszorral).
(#) pucuka válasza Imi65 hozzászólására (») Aug 31, 2010 /
 
Egyetértek veled. Meglehet félreértettek, de ezt szerettem volna bizonygatni.
Részemről a vitát befejezettnek tekintem
(#) terkoka100 hozzászólása Szept 4, 2010 /
 
Van egy
20A /6A /6A ágam 3 fázisnál
,salynos a kétfázisú motor leveri a 6A ágat mindegy hogy melyik 6A osra kötöm hogy lehetne megoldani hogy a motor ne váglya le a kisebik megszakítót segítséget kérek erre mert 230v-ra lekötöttem de akkor meg ugye gyöngébb lett a motorom tellyesítménye elöre is köszönöm valaki tud választ rá vagy kapcs ralyzot?
(#) terkoka100 hozzászólása Szept 4, 2010 /
 
Íme a motor panelnek a képe amit nem bír el a hálózatom.
kiegészítésként fentivel kapcsolatosan.
ez van a táblán
PRADO HERMANOS Y CIA S.A
REDUCTOR TIPO MR-2-100
POTENCIA:4
ENTRADA A:1500
N FCION:4335
C.V.RENDIMIENTO:0.96
R.P.M REDUCCION:8.36
(#) kadarist válasza terkoka100 hozzászólására (») Szept 4, 2010 /
 
Szia!
Ez egy 960W-os motor. Biztosan nincs leégve? A POTENCIA-hoz inkább 3 van írva, nem 4.
(#) terkoka100 válasza kadarist hozzászólására (») Szept 4, 2010 /
 
nincs leégve a motor
(#) kadarist válasza terkoka100 hozzászólására (») Szept 4, 2010 /
 
Azonos ellenállású mindhárom tekercs?
(#) erbe válasza kadarist hozzászólására (») Szept 4, 2010 /
 
Apró kérdés: mit keres a zöld-sárga a fázisbekötésen? Nem lehet, hogy el van kötve?
Mintha össze lenne kötve a kékkel?
(#) VIM válasza kadarist hozzászólására (») Szept 4, 2010 /
 
Idézet:
„A POTENCIA-hoz inkább 3 van írva, nem 4.”
Az a pólusokra vonatkozik, 4 pólusú és így jó az 1500-s fordulat. Ami a képen látszik (kapocslécen) az éppen a "két fázisos" bekötés , mert a középső pontra nincs kötve semmi. A 6A kevés lesz megindítani egy közel 1kW-s motort, pláne ha a vezeték is ehhez az áramhoz van kalibrálva. Talán a kondenzátoros megoldás....
(#) kadarist válasza VIM hozzászólására (») Szept 4, 2010 /
 
Értem én, hogy villanymotor...Ha ez pólusváltós (Dahlander) motor, akkor ez a jellegzetesség miért nincs feltüntetve az adattáblán? Én egy barna, fekete, meg kék vezetéket látok a motorra kötve. 400V-on a 6A elég szokott lenni 1 kW-hoz. Majd holnap folyt. köv.
(#) pucuka válasza kadarist hozzászólására (») Szept 4, 2010 /
 
Nem pólusváltós, csak négypólusú. Ez van az adattáblán, és az ehhez tartozó fordulatszám.
(#) kadarist válasza pucuka hozzászólására (») Szept 4, 2010 /
 
Jó, de a pólusszámot nem szokták kiírni. A spanyolok úgy látszik külön közlik ezt a tényt. De mostmár értem a felirat jelentését.
(#) pucuka válasza kadarist hozzászólására (») Szept 4, 2010 /
 
Mondjuk, azt én sem értem, mert 3f motor látszik a képen, de az adattáblán szó sem esik róla. Mindenesetre érdekes.
(#) pucuka válasza terkoka100 hozzászólására (») Szept 4, 2010 /
 
Próbálj információt kérni a gyártótól. Angolul szerintem működik az infókérés.
(#) lala0606 hozzászólása Szept 5, 2010 /
 
Sziasztok.
Régi figyelője vagyok a fórumnak, és nagyon sokat lehet tanulni belőle.
Lenne nekem is egy kérdésem: Hogyan lehet megállapítani, hogy a tekercs végek jól vannak-e bekötve, gondolok itt arra a helyzetre, ha véletlenül egy tekercs két vége fel van cserélve a kapocs táblán, 1 illetve 3 fázisú motoroknál?
Előre is köszi a válaszokat.
(#) Herqles hozzászólása Szept 6, 2010 /
 
Rengeteget olvastam, de újra lenne egy pár kérdésem. Van egy 2 kW-os 3 fázisú mocim, ami jelenleg csillagba van kötve, de a szerelődobozának a belsejében van gyári ábra csillag és delta bekötésre is. Az a gondom, hogy munka közben néha kevés az ereje (forgókúpos hasítógép --> megszorul), ezért arra gondoltam, hogy átkötöm deltába. Az a kérdésem, hogy
1. elindulna-e simán deltában, vagy vegyek csillag-delta kapcsolót (nincs olcsóbb megoldás?),
2. elég-e az otthoni 3x16A (egyáltalán mennyit bír el 3x16A?),
3. mi történik, ha így is kevés lessz az erő (pl: talál egy rejtett bütyköt a fában) és megszorul? Nem fog egyből leégni? Lesz időm lekapcsolni (karnyújtásnyira van a kapcsoló)?
Bocsi, hogy sokat kérdeztem, de a fahasogatás ügye egyre sürgetőbb, és így is félek, hogy erősebb motorra (ezért is kérdeztem, hogy mennyit bír el a 3x16A) vagy áttételre lesz szükség...
(#) kadarist válasza Herqles hozzászólására (») Szept 6, 2010 /
 
Szia!
Ha 220/380V-os a motor, akkor ne kösd át deltába, mert leég. A csillag bekötés tartozik a 3x380(400)V-os tápláláshoz.
Következő: »»   63 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem