Fórum témák
» Több friss téma |
A motor "papíron" 300W ,ennek ellenére az áramfelvétele üzemszerűen 400w felett van.
Ok.Érdekességképpen ehhez egy 350W-os vezérlőm van és ezzel vesz fel ekkora áramot és melegszik a motor betáp vezetéke(teljes hosszán).Gondoltam a betáp vezeték erősebbre cserélésén,de aggódom a károkért,mert a fent említett 0,7-0,9 ohm-ból 0.6 ohm a vezeték ellenállása.
Köszönöm a tanácsot.Marad a vezeték csere.Kilépek(vége a munkaidőnek).A csere eredményéről majd tájékoztatok.
üdv mindenkinek!
Van egy hatalmas bajom.Ma szerencsém volt hazavágni egy elektronikat.Az lenne a kerdesem hogy elszált egy fet(P75NF75) a 6 darab közül.a kérdés az ha kicserélem ujraéldhet e a vezérlés?méregettem a panelt nagyábol minden ok de van egy két gyanus kondi is de az nem gond.valaki mérte e már h mekkora ellenálás kell h legyen a fetek lábai közt táp nélkül?a probléma lényege az h nem az enyém a bringa és nem akarok uj vezérlést venni mert elég huzos az ára... Segítsetek légyszi! köszönöm elöre is!Üdv Csaba
Üdv mindenkinek!
Segítséget szeretnék abban kérni hogy van e lehetőség 48v-os elektromos kerékpárhoz generátort építeni?Megoldásokat várok.Köszönöm mindenkinek!
Üdv Mindenkinek!
Néhány hónapja kaptam osztrákból egy "Lofty" elektromos quadot a gyerekeimnek. Elég komoly a felépítése, 90kg-ig terhelhető, teleszkópos, felfújható, bütykös terepgumikkal, hátramenettel, tompított/refi izzóval, kürttel, tárcsafékkel, szóval mechanikailag nagyon OK.... Viszont az elektronika......Made In China...... Egy nagyobb pocsolyán átkelés közben felfröccsent a víz és vége lett. A programozott IC koromfeketére égett+a FET-ek is. Rengeteg telefon és emailezés után arra jutottam(sok szervízt is felhívtam); hogy inkább építek egy vezérlőt. Az akku 36V/12Ah, a motor pedig sima DC motor, 36V/750W, szóval elég bika a gép.... Új vezérlő, ami még csak talán jó lenne hozzá 17e HUF.....De csak talán és nincs benne irányváltó. Ollózgattam a netről rengeteg rajzot, leírást(angolul is). Irányváltásra nem relét, hanem H-hidat gondoltam, a PWM vezérlést pedig SG3525 IC-vel oldanám meg a meglévő 3 vezetékes HALL-os gázkarral. Olyan univerzális kapcsolást szeretnék, amit bármilyen elektromos bringába vagy quadba bele lehet szerelni és túl van méretezve, valamint áramkorlát is van benne(rövidzár védelem). Már készül a panel, a régi vezérlő alumínium dobozába bele is fér ha minden igaz. Így a régi csatlakozókat fel is tudom használni. Ha minden OK, mindenkivel megosztom a rajzot(irányváltós és anélküli verziót is). Ez utóbbi ugye elég egy bringába..... Egyenlőre csak ennyit akartam, a többit ha már működik a cucc. Még a héten kimaratom a panelt, alkatrészek már meg vannak(6e HUF volt az IC+FET-ek+a néhány apróság(kondi, ellenállás), panel volt itthon. Ha minden jól megy, kicsit olcsóbban lesz egy szuper vezérlő, amit később még javítani is lehet(a kínai panel nagyon vacak, szerintem a FET-ek sem különbek, típusukat nem is tudtam leolvasni, annyira elszálltak). Üdv Mindenkinek!
Szia!
Lehetőség szerintem van, de értelme nem sok. Nem mellesleg lejtmenetben generátor üzemben van a motor(láttam ilyen modelleket is) Majd a többiek kiokosítanak, nem akarok hülyeségeket írni.
Végeztem pár tesztet visszatöltés ügyben és arra jutottam hogy egész komoly áramokat lehetne felhasználni az aksi visszatöltésére!
Az én bringámon(robogó)300w-os 3 fázisú motor van namost egyenirányítottam és rákötöttem egy 12v-os autó reflektor izzóra és a kereket megforgatva majdnem(10v)teljes fénnyel világított.A gond csak az hogy a feszültség nem igen megy 17v fölé!Na gondoltam ebből nehezen lesz 56v hogy feltöltse a 4db 12v-os aksit! A következő elgondolásom hogy kell szereznem valamilyen 12/56 voltos invertert Aztán támadt egy ötletem! Mivel a motorból váltóáram jön ki gondoltam kipróbálok valamit,rákötöttem egy 24/220 voltos trafót a motorra és megpörgettem a motort a 220-az részen 80v jelent meg terhelve! jelenleg itt tartok egyenlőre szüneteltetem a kisérletezést időhiány miatt de a folytatásban gondolom 3 db trafót kéne rákötni egyenirányítani stabilizálni és valami fesz.korláton ráküldeni az aksikra oszt ennyi! Várom az észrevételeket tanácsokat!
Szabályozható fékerősségre kellene megépíteni.
1. 3F egyeniránító híd a fázisokra, 12V-os pakk töltése . Nálam 12-15km/h közt működik 24"-os Tornádóban. 2. 3 egyforma trafó, ahogy leírtad. 2 fázis közt 1 trafóval 100W-os izzót 230V-ig kihajtottam. 3. Jó hatásfokú szabályozható DC-DC átalakító fékerőszabályzással, és áram/feszültségkorláttal az akkuk védelme érdekében. 4. Trafó+ fékerőszabályzás+fesz/áramkorlát. Jó hatásfokú visszatöltéshez kis kerékátmérő, nagy fordulatszám lenne legjobb.
Szia! Elárulok egy titkot, ami nem is olyan nagy titok! A vezérlőkből motormeghajtás szempontjából csak két fajta létezik:60 vagy 120 fokos. Ami azt jelenti hogy nem kell ide speciális vezérlő neked Egy sima is bicajé is megteszi, ami olcsóbb! Hidd el, ez a leggazdaságosabb megoldás.(7-9ezer) Léteznek erre a célra kifejlesztett BLDC motor meghajtó ic-k és persze kontrollerek is...De mire megcsinálsz egyet...az nagyon sok idő...én nem állnék neki...
üdv pintyu
Köszönöm.Remélem lehet valami okosat csinálni
Az elgondolásom szerint fölszerelek még egy fékkar szerűséget ami egy potin keresztül vezérli az áramkorlátot.Így olyan lenne mintha lenne egy harmadik fékem.
Neked gyárilag tudja a motorvezérlőd a visszatöltést? Látom te is kísérleteztél a motorral.Sajna nagyon nem tudtam megtekerni a kereket mert nálam lespórolták a kínaiak a pedált így maradt a kézzel pörgetés. Írtam pár emailt motorvezérlő ügyben hátha lehet gyári visszatöltőset kapni.
Felesleges.
A kerékpárok motorja generátorként üzemel. 3 fázisú egyenirányító hidat kötve a fázisokra egyenáramot kapsz, amivet akkut tölthetsz. A szépséghiba: 36V-nyi akkuval 27km/h-ra képes a járgány. 35km/h felett magától is elkezd visszatölteni, de a legjobb megoldás a lejtőn haladva kis menetellenállás, azaz kis sebesség melletti nagy motorfordulatszámmal lenne-> kisebb kerékátmérővel. Azzal viszont a végsebesség csökkenne. 12V-nyi pakkot 10-15km/h közt tölt a gép.
Hát kb 15 el ment
Azóta pár dolog át alakult.De nem akarom off olni a témát. Idővel talán telik elektromos motorra is. Bővebben: Link
Ez van ha keresztezek egy Trabi dinamót egy Skoda indítómotorral. Nagy erő kis helyen.
Majd megy a bringára egy új szabályzóval mert a régi az indiánt játszott és füstjelekkel kommunikáltak a fetek.
Üdv, kisedison :kalap:
Sziasztok!
Itt egy link a bicajmotorokról, talán segít valakinek. Itt nem olyan drágák ezek a motorok, és egyszerű is feltenni a bicajra http://tech-mobile.hu/termekek-villanymotor.htm
Hello
Ha IRL3803 tipusu FET - ekből párhuzamosan kapcsolok 5 db - ot akkor bírná a 0,8kW - os motoromat? Fesz. 12V. Elvileg a FET 100°C - on 98A - t bír folyamatosan. Motor adatai: 12V/0,8kW/67A. Igaz hogy "csak" 67A - es de ez csak a névleges teljesítmény mellett ami 800W, plussz nem árt ha 3 - 4 - szeresen túl van méretezve a szabályzó. Üdv, kisedison
Igen, de valoszinuleg mar kelleni fog FET meghajto.
Azon kivul ne feledkezz meg a vissziranyu diodakrol sem, a feteke nem mindig eleg.
Szia!
Szinte mindegyik már áttételes. Az Ople Astráé meg pl. olcsó is. De itt is vannak áramok induláskor Üdv R.
És a Trabant csapágyak maradtak benne?
mert nekem is van egy felesleges tabi dinamóm, esetleg felhasználhatnám ilyen célra.... üdv R.
Csak induláskor vesz fel nagy áramot a pillanatnyi rövidzár miatt, de elvileg 1db olyan fet is elég lenne, ami
bír 90 A-t. Én max 2 db ot tennék bele, biztos alapon. mert úgyis határt szab az egésznek az akku belső ellenállása ami ugye lekorlátozza a leadható áram maximumát. üdv R.
Szia pagi2000!
Azt szeretném kérdezni, hogy a kis keréknél, vagy a nagy keréknél ugrik a lánc? Mert én még nem kezdtem hozzá, de fogok egyet én is építeni. Megvallom én is ezen gondolkodtam, hogy mis lesz a lánc feszességével üdv R.
A hátuljában maradt a gyári csapágy, az elejében viszont a trabié van.
Amúgy milyen fet meghajtót ajánlasz?
Hát az jó amit írtál IRL.xxx, ha az tud 97 A-t. Kettő biztosan elviszi a terhelést, mivel ezeken általában elég kis feszültség esik,mivel a zömét a motor viszi el. Én még nem néztem utána a PWM szabályzóknak, de attól függően, hogy milyen motort sikerül szereznem, hozzárendelek egy kapcsolást. De előbb próbálok tájékozódni, hogy ki mit hogyan épít. Nekem csak annyi előnyöm van, hogy műszerész vagyok, az elektronikában.
üdv R.
Hali
nálam a nagynál ugrott el, a keréknél
Hali.Nekem van egy taifun elektromos robogóm 48v-os és ezt szeretném úgy megcsinálni hogy gyorsabb legyen.Én ara gondoltam hogy rakok bele plusz aksit de félek hogy kinyírom az elektronikát.plusz 6v-al kb. 5-8km-el volt gyorsabb.de a barátnőmnek is ugyan olyan van és az gyorsabb ezt nem értem miért.a motor ugyan olyan.hány volttal mehetek kb. a gyári fölé?Köszönöm a segítségeteket!
Leht, hogy csak azért, mert a barátnőd 30-40 kg-al könnyebb?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |