Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   48 / 228
(#) brutu válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 12, 2010 /
 
A motor "papíron" 300W ,ennek ellenére az áramfelvétele üzemszerűen 400w felett van.
(#) brutu válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 12, 2010 /
 
Ok.Érdekességképpen ehhez egy 350W-os vezérlőm van és ezzel vesz fel ekkora áramot és melegszik a motor betáp vezetéke(teljes hosszán).Gondoltam a betáp vezeték erősebbre cserélésén,de aggódom a károkért,mert a fent említett 0,7-0,9 ohm-ból 0.6 ohm a vezeték ellenállása.
(#) brutu válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 12, 2010 /
 
Köszönöm a tanácsot.Marad a vezeték csere.Kilépek(vége a munkaidőnek).A csere eredményéről majd tájékoztatok.
(#) bolsevik hozzászólása Szept 13, 2010 /
 
üdv mindenkinek!
Van egy hatalmas bajom.Ma szerencsém volt hazavágni egy elektronikat.Az lenne a kerdesem hogy elszált egy fet(P75NF75) a 6 darab közül.a kérdés az ha kicserélem ujraéldhet e a vezérlés?méregettem a panelt nagyábol minden ok de van egy két gyanus kondi is de az nem gond.valaki mérte e már h mekkora ellenálás kell h legyen a fetek lábai közt táp nélkül?a probléma lényege az h nem az enyém a bringa és nem akarok uj vezérlést venni mert elég huzos az ára...
Segítsetek légyszi!
köszönöm elöre is!Üdv Csaba
(#) djlaliboy hozzászólása Szept 14, 2010 /
 
Üdv mindenkinek!
Segítséget szeretnék abban kérni hogy van e lehetőség 48v-os elektromos kerékpárhoz generátort építeni?Megoldásokat várok.Köszönöm mindenkinek!
(#) horn hozzászólása Szept 14, 2010 /
 
Üdv Mindenkinek!
Néhány hónapja kaptam osztrákból egy "Lofty" elektromos quadot a gyerekeimnek. Elég komoly a felépítése, 90kg-ig terhelhető, teleszkópos, felfújható, bütykös terepgumikkal, hátramenettel, tompított/refi izzóval, kürttel, tárcsafékkel, szóval mechanikailag nagyon OK....
Viszont az elektronika......Made In China......
Egy nagyobb pocsolyán átkelés közben felfröccsent a víz és vége lett. A programozott IC koromfeketére égett+a FET-ek is.
Rengeteg telefon és emailezés után arra jutottam(sok szervízt is felhívtam); hogy inkább építek egy vezérlőt.
Az akku 36V/12Ah, a motor pedig sima DC motor, 36V/750W, szóval elég bika a gép....
Új vezérlő, ami még csak talán jó lenne hozzá 17e HUF.....De csak talán és nincs benne irányváltó.
Ollózgattam a netről rengeteg rajzot, leírást(angolul is).
Irányváltásra nem relét, hanem H-hidat gondoltam, a PWM vezérlést pedig SG3525 IC-vel oldanám meg a meglévő 3 vezetékes HALL-os gázkarral.
Olyan univerzális kapcsolást szeretnék, amit bármilyen elektromos bringába vagy quadba bele lehet szerelni és túl van méretezve, valamint áramkorlát is van benne(rövidzár védelem).
Már készül a panel, a régi vezérlő alumínium dobozába bele is fér ha minden igaz. Így a régi csatlakozókat fel is tudom használni.
Ha minden OK, mindenkivel megosztom a rajzot(irányváltós és anélküli verziót is). Ez utóbbi ugye elég egy bringába.....
Egyenlőre csak ennyit akartam, a többit ha már működik a cucc. Még a héten kimaratom a panelt, alkatrészek már meg vannak(6e HUF volt az IC+FET-ek+a néhány apróság(kondi, ellenállás), panel volt itthon.
Ha minden jól megy, kicsit olcsóbban lesz egy szuper vezérlő, amit később még javítani is lehet(a kínai panel nagyon vacak, szerintem a FET-ek sem különbek, típusukat nem is tudtam leolvasni, annyira elszálltak).

Üdv Mindenkinek!
(#) kornel válasza djlaliboy hozzászólására (») Szept 14, 2010 /
 
Szia!
Lehetőség szerintem van, de értelme nem sok.
Nem mellesleg lejtmenetben generátor üzemben van a motor(láttam ilyen modelleket is)
Majd a többiek kiokosítanak, nem akarok hülyeségeket írni.
(#) alexsztrigan hozzászólása Szept 14, 2010 /
 
Végeztem pár tesztet visszatöltés ügyben és arra jutottam hogy egész komoly áramokat lehetne felhasználni az aksi visszatöltésére!
Az én bringámon(robogó)300w-os 3 fázisú motor van namost egyenirányítottam és rákötöttem egy 12v-os autó reflektor izzóra és a kereket megforgatva majdnem(10v)teljes fénnyel világított.A gond csak az hogy a feszültség nem igen megy 17v fölé!Na gondoltam ebből nehezen lesz 56v hogy feltöltse a 4db 12v-os aksit! A következő elgondolásom hogy kell szereznem valamilyen 12/56 voltos invertert
Aztán támadt egy ötletem! Mivel a motorból váltóáram jön ki gondoltam kipróbálok valamit,rákötöttem egy 24/220 voltos trafót a motorra és megpörgettem a motort a 220-az részen 80v jelent meg terhelve! jelenleg itt tartok egyenlőre szüneteltetem a kisérletezést időhiány miatt de a folytatásban gondolom 3 db trafót kéne rákötni egyenirányítani stabilizálni és valami fesz.korláton ráküldeni az aksikra oszt ennyi! Várom az észrevételeket tanácsokat!
(#) szsrobert válasza alexsztrigan hozzászólására (») Szept 14, 2010 /
 
Szabályozható fékerősségre kellene megépíteni.
1. 3F egyeniránító híd a fázisokra, 12V-os pakk töltése . Nálam 12-15km/h közt működik 24"-os Tornádóban.
2. 3 egyforma trafó, ahogy leírtad. 2 fázis közt 1 trafóval 100W-os izzót 230V-ig kihajtottam.
3. Jó hatásfokú szabályozható DC-DC átalakító fékerőszabályzással, és áram/feszültségkorláttal az akkuk védelme érdekében.
4. Trafó+ fékerőszabályzás+fesz/áramkorlát.

Jó hatásfokú visszatöltéshez kis kerékátmérő, nagy fordulatszám lenne legjobb.
(#) pintyu válasza horn hozzászólására (») Szept 14, 2010 /
 
Szia! Elárulok egy titkot, ami nem is olyan nagy titok! A vezérlőkből motormeghajtás szempontjából csak két fajta létezik:60 vagy 120 fokos. Ami azt jelenti hogy nem kell ide speciális vezérlő neked Egy sima is bicajé is megteszi, ami olcsóbb! Hidd el, ez a leggazdaságosabb megoldás.(7-9ezer) Léteznek erre a célra kifejlesztett BLDC motor meghajtó ic-k és persze kontrollerek is...De mire megcsinálsz egyet...az nagyon sok idő...én nem állnék neki...

üdv pintyu
(#) djlaliboy válasza kornel hozzászólására (») Szept 15, 2010 /
 
Köszönöm.Remélem lehet valami okosat csinálni
(#) alexsztrigan válasza szsrobert hozzászólására (») Szept 15, 2010 /
 
Az elgondolásom szerint fölszerelek még egy fékkar szerűséget ami egy potin keresztül vezérli az áramkorlátot.Így olyan lenne mintha lenne egy harmadik fékem.
Neked gyárilag tudja a motorvezérlőd a visszatöltést?
Látom te is kísérleteztél a motorral.Sajna nagyon nem tudtam megtekerni a kereket mert nálam lespórolták a kínaiak a pedált így maradt a kézzel pörgetés.
Írtam pár emailt motorvezérlő ügyben hátha lehet gyári visszatöltőset kapni.
(#) szsrobert válasza djlaliboy hozzászólására (») Szept 15, 2010 /
 
Felesleges.
A kerékpárok motorja generátorként üzemel. 3 fázisú egyenirányító hidat kötve a fázisokra egyenáramot kapsz, amivet akkut tölthetsz.
A szépséghiba: 36V-nyi akkuval 27km/h-ra képes a járgány. 35km/h felett magától is elkezd visszatölteni, de a legjobb megoldás a lejtőn haladva kis menetellenállás, azaz kis sebesség melletti nagy motorfordulatszámmal lenne-> kisebb kerékátmérővel. Azzal viszont a végsebesség csökkenne. 12V-nyi pakkot 10-15km/h közt tölt a gép.
(#) fester válasza peti13 hozzászólására (») Szept 15, 2010 /
 
Hát kb 15 el ment
Azóta pár dolog át alakult.De nem akarom off olni a témát. Idővel talán telik elektromos motorra is.
Bővebben: Link
(#) kisedison hozzászólása Szept 19, 2010 /
 
Ez van ha keresztezek egy Trabi dinamót egy Skoda indítómotorral. Nagy erő kis helyen.
(#) kisedison válasza kisedison hozzászólására (») Szept 19, 2010 /
 
Majd megy a bringára egy új szabályzóval mert a régi az indiánt játszott és füstjelekkel kommunikáltak a fetek.

Üdv, kisedison :kalap:
(#) Reuter válasza kisedison hozzászólására (») Szept 19, 2010 /
 
Sziasztok!
Itt egy link a bicajmotorokról, talán segít valakinek.
Itt nem olyan drágák ezek a motorok, és egyszerű is feltenni a bicajra http://tech-mobile.hu/termekek-villanymotor.htm
(#) kisedison válasza Reuter hozzászólására (») Szept 20, 2010 /
 
Ezeket már láttam.
(#) kisedison hozzászólása Szept 21, 2010 /
 
Hello

Ha IRL3803 tipusu FET - ekből párhuzamosan kapcsolok 5 db - ot akkor bírná a 0,8kW - os motoromat? Fesz. 12V. Elvileg a FET 100°C - on 98A - t bír folyamatosan.

Motor adatai: 12V/0,8kW/67A. Igaz hogy "csak" 67A - es de ez csak a névleges teljesítmény mellett ami 800W, plussz nem árt ha 3 - 4 - szeresen túl van méretezve a szabályzó.

Üdv, kisedison
(#) bbalazs_ válasza kisedison hozzászólására (») Szept 21, 2010 /
 
Igen, de valoszinuleg mar kelleni fog FET meghajto.
Azon kivul ne feledkezz meg a vissziranyu diodakrol sem, a feteke nem mindig eleg.
(#) Reuter válasza ttindian hozzászólására (») Szept 22, 2010 /
 
Szia!
Szinte mindegyik már áttételes. Az Ople Astráé meg pl. olcsó is. De itt is vannak áramok induláskor
Üdv R.
(#) Reuter válasza kisedison hozzászólására (») Szept 22, 2010 /
 
És a Trabant csapágyak maradtak benne?
mert nekem is van egy felesleges tabi dinamóm, esetleg felhasználhatnám ilyen célra....
üdv R.
(#) Reuter válasza kisedison hozzászólására (») Szept 22, 2010 /
 
Csak induláskor vesz fel nagy áramot a pillanatnyi rövidzár miatt, de elvileg 1db olyan fet is elég lenne, ami
bír 90 A-t.
Én max 2 db ot tennék bele, biztos alapon. mert úgyis határt szab az egésznek az akku belső ellenállása ami ugye lekorlátozza a leadható áram maximumát.
üdv R.
(#) Reuter válasza pagi2000 hozzászólására (») Szept 22, 2010 /
 
Szia pagi2000!
Azt szeretném kérdezni, hogy a kis keréknél, vagy a nagy keréknél ugrik a lánc?
Mert én még nem kezdtem hozzá, de fogok egyet én is építeni. Megvallom én is ezen gondolkodtam, hogy mis lesz a lánc feszességével
üdv R.
(#) kisedison válasza Reuter hozzászólására (») Szept 22, 2010 /
 
A hátuljában maradt a gyári csapágy, az elejében viszont a trabié van.
(#) kisedison válasza kisedison hozzászólására (») Szept 22, 2010 /
 
Amúgy milyen fet meghajtót ajánlasz?
(#) Reuter válasza kisedison hozzászólására (») Szept 23, 2010 /
 
Hát az jó amit írtál IRL.xxx, ha az tud 97 A-t. Kettő biztosan elviszi a terhelést, mivel ezeken általában elég kis feszültség esik,mivel a zömét a motor viszi el. Én még nem néztem utána a PWM szabályzóknak, de attól függően, hogy milyen motort sikerül szereznem, hozzárendelek egy kapcsolást. De előbb próbálok tájékozódni, hogy ki mit hogyan épít. Nekem csak annyi előnyöm van, hogy műszerész vagyok, az elektronikában.
üdv R.
(#) pagi2000 válasza Reuter hozzászólására (») Szept 23, 2010 /
 
Hali
nálam a nagynál ugrott el, a keréknél
(#) djlaliboy hozzászólása Szept 23, 2010 /
 
Hali.Nekem van egy taifun elektromos robogóm 48v-os és ezt szeretném úgy megcsinálni hogy gyorsabb legyen.Én ara gondoltam hogy rakok bele plusz aksit de félek hogy kinyírom az elektronikát.plusz 6v-al kb. 5-8km-el volt gyorsabb.de a barátnőmnek is ugyan olyan van és az gyorsabb ezt nem értem miért.a motor ugyan olyan.hány volttal mehetek kb. a gyári fölé?Köszönöm a segítségeteket!
(#) zolika60 válasza djlaliboy hozzászólására (») Szept 24, 2010 /
 
Leht, hogy csak azért, mert a barátnőd 30-40 kg-al könnyebb?
Következő: »»   48 / 228
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem