Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » PIC égető kapcsolás. Szerintetek működni fog?

Témaindító: (Felhasználó 449), idő: Jan 18, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   11 / 21
(#) FlashJimmy hozzászólása Máj 1, 2010 /

Építenék egy pickit 2-est, de nem tudom, hogy a bennelevő pic-et, hogy programozom fel.Egy külföldi oldalon olyat olvastam, hogy az magától felprogramozódik, mikor először bedugom a gépbe...
Mennyire igaz ez az állítás?
Másik kérdés, minden pic-hez más égető kell?
(#) qvasz2 válasza FlashJimmy hozzászólására (») Máj 1, 2010 /

Idézet:
„Mennyire igaz ez az állítás?”

Kicsit se. Építesz egy ilyet, és ezzel beégeted:
Bővebben: Link
Nem kell minden PIC-hez más égető, de vannak egyszerűbb égetők, amik csak néhány fajtát ismernek. A PICKIT2 -vel nagyon sok félét tudsz majd égetni.
(#) kalmangabi hozzászólása Júl 12, 2010 /

Üdv!

A helyzet a következő:
Kezdő vagyok és az alábbi PIC égetőt építem éppen.

Égető

Úgy szeretném megcsinálni, hogy az áramkör egyben egy (az én mérsékelt igényeimet kielégítő) fejlesztő/tesztelő áramkör is legyen amin egy kicsit megtanulhatok programozni. (LEDek, 2 nyomógomb, 2 OPTO kapu)

A kérdésem az lenne, hogy szerintetek az 5 Voltos stabilizátor IC után levő 1KOhmos Rs ellenállásnak mi a szerepe illetve kell-e oda? Tudtommal a PIC azon lábára 5 Voltot kell vezetni. Akkor meg minek? Mellesleg a kivitelezés szempontjából jobb lenne ha nem lenne ott.

A válaszokat előre is köszönöm!

Üdv Gabi!
(#) sityu39 válasza kalmangabi hozzászólására (») Júl 12, 2010 /

Szia

Az 1 k ellenállás kizárólag áram korlátozó szerepet látna el, hogy védje a 78L05-t és a pic-et, de szerintem túl nagy az értéke. Szerintem ez a kapcsolás igy nem valószínű, hogy tökéletesen működne. Az általam használt 16F877 általában 4-7 mA áramot vesz fel üzem közben. Persze programozás közben más a helyzet.
Ez nem lenne alkalmas fejlesztői célokra.

Mindjárt előkeresem az én régi párhuzamos porti égetőm rajzát.