Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok egy kis segítségre lenne szükségem kaptam ismerőstől az autómba egy autó rádiót ami cd-és már de nem igazán tudom hogy kössem be mert a réginek teljesen más a csatlakozója.valaki esetleg tudna segíteni?
meg találtam a bekötési rajzot a felső dugó az tiszta sor de a de az alsón nem igazán igazodom el.A GND az rendben van de a többit nem tudom valaki tudna ebben segíteni?
annyit tudok, hogy a B+ az az aksi pozitívja. A rádióra nincs ráírva, hogy melyik csatlakozója micsoda? Amit én vettem nemrég, azon rajta volt. Amit veszel ISO-csatlakozót hozzá, annak a bekötését meg megtalálod neten, pl: Link
sajnos nincs rajta ez egy CLARION márkájú lejátszó
B+ =állandó+, A =gyújtás+ (vagy állandó, ha azt akarod, hogy gyújtás nélkül is működjön) GND=test. A többi nem kell.
Köszi a segítséget most egyenlőre itthon szeretném beüzemelni mert meg kell néznem hogy mi van vele mert nem adja ki a cd-ét.Akkor a B+ kössem az adaptert a gnd re meg a -?Akkor ezek szerint teljesen más mint amit emitter irt
milyen adapter? nem teljesen más, én is ugyanezt írtam, ill. ha megnézed az általam linkelt képet, ott is így van a bekötés, csak az ábra van 180˚-kal elforgatva a te ábrádhoz képest.
Tehát ha azt akarod, hogy gyújtástól függetlenül bekapcsolhasd a rádiót, akkor a B+ és az A jelű vezetékeket kösd össze és rá az aksi pozitív csatijára. Az aksi negatívot meg a gnd-re, ennyi.
Köszi megprobálom 12v 1 Amperes ja és DC voltos
Az az igazság hogy összekötöttem az A meg a B+ erre raktam a + a gndére - és semmi sőt ugy csináltam hogy hozzá érintettem a már bedugott adaptert ezekre a kivezetésekre és elég furán pattant mikor hozzáért mint mikor a - és a + összeérintem
Úgy van. :yes:
Nem fogja kiadni a CD-t. 1A kevés.
Sziasztok az nem gond az 1 amper mert van itt erősebb is de nem is ez a lényeg hanem az hogy még mindig nem tudtam elérni hogy világítson az valami is rajta nem lehet hogy esetleg nem ide kell kötni ezeket és amit találtam nem jó esetleg már mint a bekötési rajz?
Oké sikerült megoldanom sikerült üzembe helyezni.Köszönöm a segítséget.Az az igaság hogy nem hogy nem adja ki be sem veszi a cd kerreg ropog csattog esetleg nem tud ebbe valaki segíteni hogy mi lelhette?
A bekötés nem lehet másképp, az 1 amper meg kevés. De ha gondolod, próbálgathatod zsebtelepről is.
Úgy, hogy az amit testnek hittél, az nem az volt. Az izzókon keresztül kvázi rövidzár, +12V-hoz képest ugyanannyi mérhető rajta, mint a testhez képest. Működik róla a rádió, csak nagy hangerőnél elkezd villogni a kijelző, mert ahogy nő az áram, egyre nagyobb fesz esik az izzókon, kevesebb jut a rádiónak, mert lebeg a test. Akkor van gond, ha felkapcsolod a világítást, mert akkor +12V-ot kap a magnó testje, ha az antennán keresztül jó a test a kasznival, akkor ott ugrik a biztosíték, vagy ciccen az antenna testszála.
Anno egy kis japán autónál hasonlóképp jártam, ott a magnónak szánt csatlakozóban szépen megvoltak a +12V, gyújtás, világítás és volt egy fekete, ami testnek mutatkozott. Aztán kiderült, hogy a féklámpák vezetéke volt, ugrott a biztosíték. De, hogy mit keresett abban a csatlakozóban a féklámpa feketével? Azóta tudom, hogy japán autóban (lásd Suzukik pl.) nincs test a csatlakozóban, vinni kell a kaszniról. Üdv Inhouse
hmm, logikusnak tűnik a magyarázatod.. De a "baj" nálam az volt, hogy a testet a kasztniról hoztam, nem pedig egy ott talált kábelvégről csupán.. Így mi a magyarázatod?
Kicsit megkésve, de:
Ha a műszerfal alól vitted fémes pontról, az lehet, hogy nem test, nem biztos, hogy jól érintkezik azzal. Ettől függetlenül a világítással való összefüggése csak akkor logikus, ha valahol kapcsolódtak... Sajnos nem írtad, hogyan mérted azt, hogy a 12V nem változik számottevően (a műszer fekete mérőpontját a testhez nyomtad, vagy a fejegység testjére?), valamint azt sem, hogyan kapcsol ki a rádió? Mint aminek elveszik a tápját, vagy elnémul, vagy lefut a kikapcsolási procedúra (pl. írja, hogy bye-bye)? Üdv Inhouse
hali!
a testet a sebváltó alatti fém tartószerkezetről vittem (nálam a kocsiban ehhez van rögzítve a rádió is) a kikapcsolás oka hirtelen (és konstans) tápmegszűnés a 12V nem változik számottevően: a multiméterrel mérve csak kicsit ingadozott, pár tized voltot Ezek szerint az a test valóban nem egyezett azzal a testtel, amihez az aksi negatívja van kötve. De mint mondtam, megoldódott, mert direktben behoztam az aksiról a +12V-ot és a testet is. Bár így is van, hogy a motor indításakor kikapcsol a rádió. Ezen lehet szerintetek segíteni? pl. egy nagy pufferkondival?
Helló mindenkinek!
Lenne egy kérdésem, mely nem ide tarozik, de azért megkérdem. Van egy régi Skoda autórádióm és azt hallottam több helyről, hogy meg lehetne csínálni az kazetta olvasó fej helyére rákötni vmi Jack dugót vagy ilyesmit, hogy telefonról is lehessen zenét hallgatni úgy, hogy a beviteli jelet felerősíti a rádió. Röviden úgy szeretném, hogy lehessen saját zenéket is hallgatni a rádión valami féle beviteli módszerrel. Ha tudtok valamit, akkor légyszi írjatok.
hi!
lehet kapni olyan kazettát, amelyben benne van ez az átalakító, és kilkóg belőle egy jackdugó. Sztem bárhol kapni, talán még auchanban is..
Hát én nem naon járok az auchan felé, azért köszi.
Amúgy házilag nem lehet ilyet csínálni?
Indításkor van egy feszültségesés, sőt van amelyik autóban ilyenkor el is veszi a magnótól a feszültséget...
Én is gondolkoztam anno ennek a kiváltásán, nem magamnak, én nem szoktam indítózás közben már rádiózni... A puffer magában kevés, az indítózás azt is "kiszívná"... Üdv Inhouse Idézet: „A puffer magában kevés, az indítózás azt is "kiszívná"” Hacsak nincs egy diófa az útban.
Igen, csak az a didóda 10A-et el kell viseljen és esik rajta feszültség is, nem ideális. Hűteni is kell, dobozolni, és jól szellőző helyre rakni...nem igazán éri meg foglalkozni vele...
Üdv Inhouse
Sziasztok!
Egy kis segítséget kérnék. Lecseréltem az autómban (Vectra B) az autórádiómat (CDR 500) egy Clarion CZ309E-re. Maga a rádió működik is frankón, de a központi zár csak kinyitni hajlandó, bezárni nem. A régi rádióval, valamint ha semmi sem volt az autóban működött rendesen, ha széthúzom az új rádió ISO csatlakozóját ismét müködik. Ha valaki találkozott már hasonló problémával, kérem világosítson fel! Előre is köszönöm. Taresz
Nem teljesen kompatibilis az autód ISO-csatija a rádióéval. Azt tudom, hogy sebességjel is megy bele, találkoztam már olyannal, hogy rádiócsere után a km-óra nem ment. Ki kell iktatni az új rádió működéséhez szükségtelen vezetékeket.
Nekem is Vectra B van és igaza van az előttem lévőnek de pontosabban ki kell iktatni a kijelző csatlakozóját illetve a Multi kormány csatlakozó kábelt ez a 2 dolog szokott lenni.
A kijelzőnek külön csatija van, oda nincs is mit dugni.
Multi kormányt nem fogod használni ha van benne?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |