Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Szia!
Esetleg van típusa is ennek a monitornak?
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy milyen tranzisztor kell ehhez a kapcsoláshoz és hogy kell átalakítani ahhoz hogy 4 ledet elbírjon?
Sziasztok!
A motoromra készítek egy féklámpát(gyárilag nincs ) és ahhoz szeretnék 1 LED-del egy visszajelzőt. Annyit szeretnék, hogy, ha fékezek, akkor égjen a LED, de ha valami gond van( gondolok itt, hogy kiég az égő vagy szakadás, rossz csatlakozás, szóval minden, amiért nem ég a lámpa) akkor ez a visszajelző sem ég. Kigondoltam valamit a problémára, csak nem tudom jó-e arra amire nekem kellene. Szerintetek jó? Köszi
A kondik kisütését az 1 MOhm-mal nem értem... Minek a kondit kisütni? Megállsz a biciklivel, s onnantól kisül az a zseblámpaizzón (és/vagy led(ek)en) keresztül is...
Nem sok mindenre lesz jó az a kapcsolás, ha egyszer nyit a dióda (legalább egy izzó világít), onnantól a diódán eső feszültség túl keveset változik újabb izzók aktiválásával, tehát egy izzó kiégését nem mutatja meg.
Kicsit átrajzoltam, egy "őskori" megoldás alapján, régen pl. utánfutók irányjelző-visszajelzéséhez használtak ilyet. Az izzók felé menő vezetéket pár menettel körbecsavarták egy Reed-csövön; ez a cső két érintkezőt tartalmaz, melyeket a mágneses tér össze tud zárni. Ha az izzók világítanak, a rajtuk átfolyó áram mágneses tere aktiválja a Reed-csövet, és világít a led is. "Belőni" úgy kell, hogy: - először is, mindhárom izzó működjön, ha fékezel - feltekersz mondjuk 4 menetet a csőre, féklámpa-kapcsolót rövid ideig zárni kell (2-3 másodperc), majd nyitni - ha nem világított a led, növelni kell a menetszámot - ha világított a led, csökkenteni kell a menetszámot - fél perc szünet, hogy kihűlhessenek az izzók, majd újabb próba - ha csak hajszálnyit kellene már változtatni a menetszámon, lehet játszani a menetek széthúzásával, összenyomásával is. Ezt addig kell ismételni, amíg el nem találja az ember a legkevesebb, de még éppen szükséges menetszámot, és elrendezést. Utána jól le lehet önteni műanyaggal, és nem fog mozogni. Megfelelő beállítás esetén, ha minden izzó működik, a led folytonosan világít fékezés közben, illetve egy pillanatra felvillan egy kiégett izzó esetén (talán még kettőnél is), és egyáltalán nem világít, ha minden izzó kiégett, vagy valahol szakadt az áramkör. A felvillanás magyarázata az, hogy hidegen az izzóban lévő wolframszál ellenállása jóval kisebb, mint melegen; az ebből adódó "hideg áram" még tud akkora mágneses teret gerjeszteni, hogy a Reed-cső meghúz, de a gyorsan felizzó szál jóval kisebb árama már nem, így a cső el is enged.
A kép csak illusztráció, a madaras boltba találsz ezer párszázért ilyet, én is ott vettem, teljesen jól programozható.
Üdv.
Szia!
Köszönöm a kapcsolást és hozzá a leírást! Megfontolom. Igazság szerint én azt nem akartam eredetileg, hogy 1 vagy 2 izzó kiégését megmutassa a led. Csupán annyit, hogy fékezés közben világítson, ha pedig nincs abszolút féklámpa, akkor meg ne. (Arra nem lett volna jó az én ötletem? ) Köszi szépen
Az egyik autós végfok(TDA7375) csak szimpla 12V kell hozzá, hídkapcsolású végfokok vannak benne.
A másik otthoni használatra lett kifejlesztve, szimmetrikus táp kell neki(+-20V), nem hidalt kimenetei vannak.
Ez egy hordozható dvd lejátszó LCD-je, a kijelző műanyag keretére az van ráírva, hogy Matsui LCDVD-100.
Sajnos nem találtam hozzá kapcsolási rajzot.
Hello!
A kapcsolásod semmi képpen nem jó. Egy dióda nyitófeszültsége, 0,7..1V között van. A Led nyitófeszültsége (piros) 1,5..2V között. Tehát amikor a lámpák égnek, nincs a diódán akkora feszültség, amiből a Led világítani tudna. (Egy kazal soros diódával meg lehetne oldani, de akkor meg sok a feszültség veszteség.) Esetleg ha a diódára egy PNP tranzisztor bázis-emitterét kapcsolnád (előtét ellenálláson keresztül) és a tranzisztor kollektora kapcsolná a Led-et (az 1kohm sova), akkor működne. A tranyó nyitásához, 0,6..0,65V szükséges. üdv! proli007
Hello!
Szert tettem egy pár ntc 1,8K termisztorra (egu.514-1100-000) szériára halgat, szeretném hőmérönek használni csak nem találom sehol a t-R grafikont hozzá. Az lenne a kérdésem hogy, létezik e valamilyen sztandard ami szerint fügvényt allithatok fel NTC termisztorokhoz? Anélkül hogy ellenálást méregessek külömböző hőmérsékleteken. Kösz elöre is.
Hello!
Az NTC-k nem igazán alkalmasak hőmérséklet mérésre. Tekintve, hogy az értékük, a mindenkori ellenálásérték százalékában változik. Tehát erősen nem lineárisak. Viszot az ellenállás változásuk elég nagy, így leginkább hőfokkapcsoló alklamazáshoz valók. Általában kb. -3,6%/fok a változási meredekségü. üdv! proli007
Sziasztok!
Ez egy NiCD akkumulátor. Az akkumulátor melegszik fel nem a töltő. A gyári leírásban ez áll: "A töltési folyamat azonnal megkezdődik, mihelyt bedugja a töltőkészülék hálózati dugóját a dugaszoló ajzatba és az akkumulátort az akkumulátor-töltőkosárba. Az akkumulátor töltéskijelző nem a töltési szintet jelzi. A kijelző bekapcsolása azt jelzi, hogy a töltőáram folyik. A töltési folyamat nem fejeződik be autómatikusan. Ezért a töltés befejezése után válassza le a hálózatról a töltőkészüléket, és vegye ki az akkumulátort. Az akkumulátor hőmérsékletének megnövekedése azt jelzi hogy az teljesen fel van töltve." szóval ez nem cseptölt. a töltőn írja hogy 400mha a töltőáram. az időzítést majd ezzel megoldom: időzítő kapcsoló 1 vagy ezzel időzítő kapcsoló 2 szerintetek melyik lehet a jobb, meg melyik fogyaszthat kevesebbet vagy mindkettő pár wattot ehet?
Erre a melegedés-dologra rájöttem. Ezért lenne jó savas ólomakksival megoldani a táplálást. Úgy, mint a profi rendszereknél, és akkor csepptöltéssel lehetne operálni.
Hali!
Van egy DB9 csatlakotom, tuskes verzio. Van 3 ebbe illesztendo kabelem: TX, RX, GND. Ez oke, de tobb bekotesi rajzot megnezve, lattam, hogy bizonyos tuskeket ossze kell kotni egymassal is. Viszont tobb fele verziot is talaltam a neten. Sot, olyat is ahol csak a harom szal volt bekotve. Valaki el tudna magyarazni, hogy miert kell oket osszekotni, illetve ha kell, hogyan? Koszonom!
Szia!
Mivel a modemvezérlő jelekkel nem kell foglalkoznod a Te esetedben, ezért elég a GND, TX, RX vezetékeket bekötni
Ez miért kell? Korrodálódnának a rézcsíkok? És az ón? Forrasztós univerzális nyákot is be kell vonni?
Igen, korrodálódnak a vezetősávok. Főleg ha nem szobakörülmények között lesz az áramkör használva. Az univerzális nyákot is védeni kell. Az ón jobban bírja a strapát védelem nélkül is, bár a modern ólommentes forraszanyagokkal nincs tapasztalom.
Sziasztok! Amit csatoltam képeket nem tudom, hogy mi ez. Arra kérnélek titeket aki hozzá értőbb ránézne és megmondaná hogy mi ez?
Köszönöm!
Talán, C=64-hez hangdigitalizáló, a hozzá való programkártyával. (esetleg képdigizalizáló, bár annak nem ilyen a csatija) A két kárhya lehet nem összetartozó is, azaz a programkártya lehet sima turbókártya is. Finál biztosan nem, azon van két nyomógomb is.
Köszönöm! és ha szétszedném tudnék belőle használni valamit a kondikon kívül? (Amúgy a csatlakozójuk nem egyforma)
Sziasztok.Azért ideírok mert még kezdőnek mondhatom magam az elektronika terén.
Kérdésem az lenne hogy van egy FISHER CR-77 tipusu deck ami kb 3 éve nem volt használva,most elő vettem és nem ad ki semmi féle hangot egyik csatlakozóján sem.(ékszíjakat már lecseréltem mert elég lazák voltak) Várom a válaszokat,és előre is köszönöm a segítséget.
Kár lenne szétszedni azért a 100Ft.-nyi kitermelhető alkatrészért. Ha kell valami, elcserélhetjük, én gyűjtöm az ilyen "régiségeket".
Sziasztok. Bővebben: Link erre a kérdésre nem tudja valaki a választ. Boccs de sürgős lenne.
Szia!
Ha a trafó 10kW, akkor valószínűleg a primer bírni fogja azt az áramot, amúgy a primeren lényegesen kisebb áram fog átfolyni, mint a szekunderen. A szekunderre 5mm-es szerintem kevés lesz, én 380-as kábelt szedtem szét, és abból tekertem rá 3 szigetelt vezetéket, 2 menetet. Azzal már vígan lehet hegeszteni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |