Fórum témák
» Több friss téma |
Ha szkóp-képet teszel fel, legyen látható a kezelőszervek beállítása, vagy add meg a beállításokat!
A KT611-eket hagyd békén, hiszen az eltérítések végfokozatai jók.
Látom neked még megy az orosz
Hasznos infó kis google translate segítséggel. Ok. 611 lesz az utolsó akihez hozzányúlok. Egyébként köszönöm, hogy ilyen sokat segítesz!!! Kíváncsi vagy te is a végeredményre? (mint én?)
Én nem sokat tudok oroszul. Tudod, az évek... A naprazsényie a feszültség, a tok az áram. Ennyi. Csak az eredményekre vagyok kíváncsi A KP103-at is hagyd. Az egy jFET.
Ok. Mára ill. a hétvégére ennyi mert kifogytam a szükséges alkatrészekből. Remélem hétfőn megkapok mindent ami még kell és végére jutok(jutunk) a dolognak. Igazából csak elkok kellenek mert minden más van.
Ki a fene gondolta, hogy ilyen kondikra valaha szükségem lesz. Bocs... 18 pF sincs. Ez lesz a nehezebb. Sajnos Sopronban nehéz ezeket beszerezni... Remélem nem rendelés lesz a vége. Még 1x nagyon köszönöm, hogy ennyi energiát "pazarolsz" az ügyemre.
20pF is jó, vagy valami hasonló érték. Nem életveszélyes a pontos érték, csak egy kis nagysfrekis kiemelést csinál ez a kondi.
Kicsit OFF... Láttam hogy nem megy az orosz. Van nekem egy "ciril betűk magyar megfelelője" táblázatom. Gondoltam felteszem, hátha hasznát veszed. Esetleg még mások is..
[OFF]Ez sem rossz és innen ki is tudsz másolni betűket az orosz alkatrészek kereséséhez.
Nincs mit! Én is nagyon sok segítséget kaptam már a fórumról
Nem bírom megállni, hogy ne foglalkozzam vele.
Helyre hoztam a belső szinkront. Az normális, hogy csak zöld pötty van, ha nem mérek semmit? Hálózati szinkronra kapcsolva megindul a pötty.
Áruld már el, hogy hogyan hoztad helyre a belső szinkront. Szerintem többeket érdekel.
A belső szinkron kapcsolójára megy egy vezeték a függőleges erősítő K102/1 kapcsolójához. Ez a vezeték szakadt volt.
Most úgy tűnik, hogy sikerül "megállítani" a képet, de nagyon villog balról jobbra. Viszont nem fut.
Kicseréltem egy KT315G-t BC182-re. Igaz véletlenül, de ez úgy látom semmit sem változtatott.
Mi az, hogy villog? Mekkora frekvenciájú a négyszögjeled?
Őszintén? Nem tudom mert ey 555IC adja amit egy trimmer állíthatok. De nem is lényeges mert bármit mérek villog a kép balról jobbra és ha csökkentek az időn akkor javul a villogás, de értelmezhetetlenül nagy a kép vagy szétesik.
Én is haladok az Iwatsummal. Már a két függőleges csatorna rendben.
De még mindig szívok a vízszintes résszel: hibás volt a végfokba egy PNP tranyó, amit javaslatotok alapján cseréltem BC213-ra majd párjával együtt BF509re. Ami még mindig gond, hogy gyorsabb eltérítés felé (az utolsó két állásba leginkább) elmászik jobbra a csík, miközben a bal fele erősen elhalványul. Szerintem az elmászást a vékfok produkálja mert a bemenő jelet mutatós műszerrel mérve nem tapasztaltam egyenfeszültség változását. Másik gondom: nem értem hogy működik a MAG (x1, x10 ) kapcsoló. Ezzel lassulnia vagy gyorsulnia kellene az eltérítés sebességének?? Az biztos hogy belenyúl a végfok erősítésébe (egy relé segítségével), megnöveli azt, annyira hogy a képernyőn kívülire kerül a kép nagy része(kiakad a végfok is). Ezt a beavatkozás kikötve semmi nem változik ! Pedig a MAG kapcsolóról még jópár helyre megy vezeték. Legapróbb gondom : Sweep mode-ot SINGLE-be kapcsolva nem indul el az eltérítés ha megnyomom a RESET gombot..szerintem el kellene indulnia. De ha resetelés után átkapcsolom a SLOPE kapcsolót elindul.. ?? Átkondizás: megéri tantál vagy esetleg low ers kondikat venni a régi (hagyományosnak tűnő) kondik helyett?? (jópár 10µF 25 voltos kondi van tápszűrésre használva) Válaszokat előre is köszönöm!
Idézet: „nem értem hogy működik a MAG (x1, x10 ) kapcsoló. Ezzel lassulnia vagy gyorsulnia kellene az eltérítés sebességének?” Ha átkapcsolsz 10-szeres szorzásra, akkor tulajdonképpen tízszeresére nyúlik a jelalak, vízszintes irányban. Viszont kirajzolni csak a tizedrészt érdemes. Tehát olyasmi a hatás, mintha mégkisebb időalapot választottál volna, azaz gyorsult az eltérítés sebessége. Persze fizikailag nem gyorsult, csak a megnyújtott jelalakot nem rajzolhatja ki egészében a szkóp, a jel 9-ed része elveszik, illetve nem látható. A megfelelő mértékű, beállított eltérítésnél ugyanis kikapcsolja a sugárt annak vezérlő-áramköre, és ismét következik a kirajzolás az elejéről a megfelelő trigger-szintnél. Idézet: „Legapróbb gondom : Sweep mode-ot SINGLE-be kapcsolva nem indul el az eltérítés ha megnyomom a RESET gombot..szerintem el kellene indulnia.” Kicsit tekerd fel jobban a fényerőt, mert lehet, hogy csak nem látható rendesen az egyszeri lefutás. Ilyenkor ugyanis nem merevedik ki a kép, hanem egyszer, de nagyon gyorsan lefut a képernyőn a jelalak. Tantál kondenzátorokat nem javasolnék személy szerint ilyen "komoly pozíciókba", a low ESR alkatrészeket viszont annál inkább, bár itt nem sok jelentősége van ennek a kiemelhető tulajdonságának.
A MAG (x1, x10 ) kapcsolóval csak a vízszintes eltérítés amplitúdóját növeled meg. A kondik cseréjéhez a hagyományos is jó lesz.
A leglassabb eltérítési sebességnél ( 5 sec/cm !!) próbáltam a single módot, tehát elsuhanni nem tudott a pont A másik hogy mutatóssal mértem a fűrészt, meg se mozdult a mutató !
(0.728 voltról indulna és 0.552 voltnál végezne, ha menne..) Mi a baj a tantállal ? (azon kívül hogy marha drága, emiatt én sem szívesen vásárolnék belőle huszonX db-t) Manapság is használják igényes helyen hidegítésre. Idézet: „A MAG (x1, x10 ) kapcsolóval csak a vízszintes eltérítés amplitúdóját növeled meg.” Attól félek emiatt mihálylott meg az a PNP tranyó a vizszintes végben, mert az kiakad egy jó időre az óriásira állított erősítés miatt. A másik: akkor mi a szösznek megy még hozzá jópár vezeték.. Visszatérve az elkókra, szerintem low ers egyedek lesznek, mivel nem túl drágák de (talán) legalább a minőségük jobb..
Nem szeretik a nagy meredekségű feszültség-lökéseket, a túlfeszültségre, pillanatnyi feszültség-kiugrásokra sokszor pukkanással, füsttel válaszolnak, s ehhez az állapothoz való könnyebb eljutást segíti elő a szkópok "bemelegedett" állapota.
Hello!
Idézet: „Sweep mode-ot SINGLE-be kapcsolva nem indul el az eltérítés ha megnyomom a RESET gombot..szerintem el kellene indulnia.” Itt egy kis félreértés van.. A SINGLE módban a sugár, csak egyszer fut le. (Mint ahogy a neve is mutatja.) De a szinkron jel indítja a futást. A RESET meg helyre állítja. Tehát ezért először RESET, aztán ha jön a szinkron jel, akkor lefut egysszer. Mint ha egy RS tár lenne, amit a szinkron indít, és a RESET állít vissza. (Az teljesen jó lehet, ha a Slope átkapcsoásra elindul, mert akkor érkezik egy szinkron inpulzus.) - A tantált nem javaslom, mert nem szereti a hirtelen töltéskori csúcsáramokat. Rendszerint erre (vagy fordított polaritásra) megolvad és "zárlattal válaszol". És a tápon nem túl jó egy néhány ohm-os ellenállássá vált kondi. (Nem a levegőből mondom, hanem több száz hibás kondi cseréje után. Ha a tápban ellenállás van előtte, az már egy másik történet..) üdv! proli007
Megvettem a hiányzó elkókat. Nekiállok... Kíváncsi leszek...
C3 kondiba tud valaki segíteni. Ez egy 400V 2x 20 µF kondi aminek van 5 lába, de csak 3 van felhasználva. Hogyan lehet ezt kiváltani 2x 1db 400V 22 µF kondira?
Ha jól értelmezem a rajzot akkor a két kondi + lába közé megy az ellenállás a - lábak pedig közösek.
22. oldal.
Itt egy kis videó. Ezen talán látszik, hogy miért nem tetszik a működése:
Bővebben: Link
Így kötöttem. Bekapcsoltam....
Még élek
Látom ma csak magamban 'beszélek'.
Kicseréltem az összes elko-t. A hidegítők egy részét. 1-2 potmétert. Eredmény: Most már úgy ahogy megállítható a kép, de csúnya. Villog balról-jobbra. Kezdem feladni
Az 555 tápja rendesen meg van szűrve?
9V elem.
asszem' ez elég tiszta táp
Milyen frekvenciájú az a jel? Nekem úgy tűnik hogy kicsi a frekvenciája, és azért villog, mert lassú a pont végigfutása a képen, továbbá a következő szinkronig való várakozás is beleszól a dologba. Emeld meg a jelforrás frekvenciáját, lehet meghozza a várt hatást.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |