Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Ebből is látszik, hogy az autógyártók nem raknak csak úgy lógó vezetékeket a generátoraikra.
hát ja de elég szakbarbár volt az autó előző tulaja ,ami kábelt csak lehet találni az autóba mindegyik szigetelő szalagozva van egy más szinű kábelhez valamit nagyon nagyon dolgozhatott rajta a fickó Még ilyesmivel nem találkoztam pedig volt már egy pár autóm
Az írásjelekről ne feledkezz meg! Jó pihenést!
Szevasztok!
Van 1 öreg Nissanom, elkezdett hol tölteni, hol nemtölteni. Szétkaptam a generátort és tiszta olaj volt, meg kopottak voltak a kefék is. Kicseréltem, megtisztítottam, visszatettem, töltés nincs, ráadásul a töltésjelző lámpám sem ég a gyujtás bekapcsolásakor. Következőket mértem: akksi: 12.5V töltővezetéken: 12.5V fesz.szab.-hoz menő referencia vezeték: 12.5V gerjesztő vezeték: 0V, gyújtáskor megjelent 12V járó motornál az értékek ugyan ezek töltővezetéknél áram: 0A, minden fordultaszámon, világítással generátor szétszed mind a 9 diódában: nyitófesz 0.5V, egyik irányban 10kohm, másik irányban 80Mohm ellenállás tekercsek ok szénkefék és fesz.szab. között nincs szakadás biztosíték ok, relét kicseréltem, hátha nem jó töltés továbbra sincs, töltéslámpa nem ég gyújtásnál továbbra sem Hogyan tovább? Sajnos az autóhoz nem tudok bontott generátort sem venni, mert nincs hozzá, ritka autó.
Milyen tipusu generátor ez? Találtál rajta valami számot?
Valószínű, a kefék nem érintkeznek. Nézd meg azt is, hogy a kefék között nincs-e szakadás. Elég, ha az új kefék szorulnak a tartóban, és nem érnek a kommutátorhoz.
Hitachi, van rajta szám, adatok, minden, de már hazajöttem, nem vagyok az autó közelében, nem tudom megmondani. 60A-es, fesz.szab egybe van építve a kefetertóval.
Új kefék vannak benne, nem szorulnak, ezt beszerelés előtt ellenőriztem. A 2. szétszedésnél láttam, h a kefék, a kommutátorral való érintkezési felületükön tükrösek lettek, azaz érintkeznek. Szakadást is ellenőriztem, az is ok.
Ilyesmi?
Ha mindent kimértél úgy, ahogy leírtad, akkor már kizárásos alapon is csak a feszszabályzó marad. A diódahidat ugye szétforrasztottad az állórésztől a méréshez?
Elővettem a régebbi rossz generátoromat és a diódákat kimértem multimélterrel (nem forrasztottam le a diódákat) és a következő eredményeket kaptam:
gerjesztő (mindhárom): szakadásmérés 1. irányban: 0.470 (ez amúgy mit jelent?) szakadásmérés 2. irányban: semmit nem mutat ellenállás 1. irányban: 0.8Mohm ellenállás 2. irányban: 250Mohm + diódák (mindhárom): szakadásmérés 1. irányban: műszer sípol szakadásmérés 2. irányban: műszer sípol ellenállás 1. irányban: egyiknél 3.5ohm, másik kettőnél 8.5ohm ellenállás 2. irányban: 20kohm - diódák (mindhárom): szakadásmérés 1. irányban: 0.400 szakadásmérés 2. irányban: semmit nem mutat ellenállás 1. irányban: 20kohm ellenállás 2. irányban: 300Mohm Ezt csak azért csináltam meg, h megtudjam tőletek, mit jelentenek ezek az értékek?
Igen ilyen, az autó pedig Nissan Laurel.
Nnem forrasztottam le az állórészről, de ha vmelyik rossz, az így is kimérhető. Már én is a fesz.szab.-ra gondolok, csak az a helyzet h ez 1 4. generátor 4 év alatt és mindig a fesz.szab a rossz? Nem örök életű alkatrész az, főleg h japán?
A szakadásmérés elég. Viszont úgy nem jó, ha a tekerccsel egyben van, a 3 tekercsvéget le kell forrasztani.
Amelyiknél sípolt, ott 1 dióda zárlatos. Ha szét lenne kötve, azt is tudnád, melyik. A többinél jó a mért eredmény. Egy pár wattos izzóval+akkumulátorral is lehet mérni, egy irányba világít, másikba nem, ha jó. Szedd szét újra, mérd ki szétforrasztva. Ha jok a tekercsek, a diódák, akkor rendelhetsz bele egy szabályzót.
Nem mérhető ki, ha nem forrasztod szét.
Miért lenne örökéletű? Pláne hogy Hitachi...
1. irányban azaz nyitóirányban a 0,4-0,8 között érték az a dióda nyitófeszültségét mutatja voltban. Ezeknél a diódáknál kb. ez a tartomány a normális. 2. irányban a diódákon a letörési feszültséget mérné, ezeknél a diódáknál a letörési feszültség (feltéve, hogy jók) legalább 20-30V, ezért a műszer ezt nem tudja lemérni. Ha mindkét irányban 0,1V alatt mutat, akkor a dióda zárlatos, ha nem mutat semmit, akkor pedig szakadt.
Ellenállásmérés diódáknál nem túl nagy jelentőséggel bír. Mindenesetre ha 2. irányban kis ellenállást mérsz (főleg ha a többihez képest kicsit), az a dióda hibájára utal, de ez inkább a nyitófeszültség mérésével deríthető ki. Egyébként sajnos a műszer túl kis árammal mér, az ilyen nagyáramú diódákat legalább néhány amper árammal kellene terhelni és úgy nézni a nyitófeszültséget, és legalább 20-25V feszültséggel ellenőrizni a záróirányú feszültségüket, hogy az ember 100% biztosat tudjon. Szerencsére úgy szoktak tönkremenni, hogy az akkuval és egy 10-20W-os izzóval sorbakötve is kiderül, hogy a dióda jó vagy sem. Idézet: „Miért lenne örökéletű?” Hát mert jappán Amúgy tényleg érdekes, hogy ezek a szabályzók ennyire döglenek. Nincs bennük mozgó alkatrész, és mégis...
Igen, talán 1-2 eset előfordult, hogy a multiméterrel mért diódavizsgálat téves volt, nem mutatta ki a hibát. (Mondjuk nem 10-ből 1-2... )
Hasonló Hitachi generátor van az Isuzu motoros Opelekben. Feszszab., diódahíd nem ritkán cserés.
Viszont az egyik tipusához lehet venni külön feszszab. elektronikát potom pénzért (valami 2-3e. ft), míg ugyanez házzal-kefével 10e. körül.
Talán pont ehhez is.
Lent látható a kompatibilitási lista.
Na oké, értem a dógot, bár tökmindegy melyik dióda a rossz, mert bele vannak sajtolva a fémházba, nem is lehet cserélni.
Az a baj h én eddig nem találtam ehhez a generátorhoz se diódasort, se fesz.szab-t semmilyen bótba..persze attól még lehet h van. Na de mi a helyzet a töltésjelzővel? Nem világít ha ráadom a gyújtást..ennek lehet köze a töltéshez? Hogy van bekötve ez a visszajelző?
1 napon belül bármelyik normális autósbolt beszerzi, ahová van napi kiszállítás a nagy alkatrésznagykerektől.
Generátortipus, szám kell (Hitachi LRxxxxx) Mindegy melyik dióda rossz, ha egy rossz, az egész hidat cserélheted (mondjuk gerjesztődioda miatt én nem szoktam, azt pótolom). De a szakadt diódát csak szétforraszva veszed észre. A visszajelző álló motornál a generátoron keresztül (annak gerjesztőkörén keresztül) testet kap, másik pólusán gyujtás+, ilyenkor világit. Járó motornál ezen a kivezetésen is akkufeszültség jelentkezik (már ha van töltés) , és kialszik a lámpa
Ez azt jelenti, h ha gyújtáskor nem ég a visszajelző, akkor az lehet a gerjesztőkörben hiba (pl. nem érintkezik a szénkefe), v rossz a fesz.szab, ami kapcsolja az áramkört?
Az izzó jó, ellenőriztem. Munkahelyemen vannak műszerek, amivel tudom ellenőrizni a fesz.szab. működését. van kapcsolási rajzotok az ellenőrzéshez, mit és h kell kötni, csinálni,
Utánaérdeklődtem, valóban tudnak hozni hozzá bármit, nem is gondoltam volna. Csak a diódasor elég húzós árban van.
Ha leforrasztom az állórészről, akkor a diódákat már nem kell külön leforrastgatni? A hídon úgy egyben mérhetem ki őket egyesével?
Igen.
Így van, gerjesztőköri hibánál nem világít a visszajelző. Vagyis így jelzi a hibát.
Csak a 3 tekercsvéget kell leforrasztani, a diódákat fölösleges. Elég komplikált ez a szabályzó, van vagy 6 kivezetése, úgyhogy lehetne rajta picit gondolkodni, mit is mérj. Én kizárásos alapon szoktam az ilyennél dönteni. Ha minden más jó, csak az lehet rossz.
A szab. jelzési alapján tudom melyik vég micsoda, megpróbálkozom a méréssel, van 6 szabályzóm, hátha jó vmelyik.
Ja és mégegy probléma került elő közben, bár nem generátor, de hátha lesz rá válasz. Nehezebben indul az autó mint eddig, azaz kb 4-5 mp-es indítózás után indul. Eddig fél fordulatra berántotta a motort. Megnéztem az izzítást. bekapcsol, majd kikapcsol, működik ahogy kell, de az izzítógyertyák végén 6V-ot mérek. Nem 12V-nak kéne ott is lennie?
Nem lehet, hogy az akkud gyenge? Az izzítás gyertyánként 10-05A. Ha az akkun közben megvan a feszültség akkor test problémára gyanakodnék.
A gyertyákat ellenőrizted egyenként? Szétkötve, természetesen, tudod, mint a diódáknál.
12voltnak kéne lennie természetesen (vagy közel annyinak, mert azért az a 50-60A megterheli az aksit.) Gondolom, párhuzamosan kötött gyertyák vannak benne, a sorosnál egész más a helyzet, de az már jó rég kiment a divatból.
Most töltöttem fel az akksit, azóta már vmennyire lemerült mer ugye nincs töltésem most, de a fesz. ugyanúgy 5-6V. Na akkor azt is mérhetem ki.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |