Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Mondjuk igazad lehet. Valóban nem gondoltam teljesen végig. Viszont az izzító relé lehet beégve, vagy valamelyik csatlakozónak nőhetett meg az átmeneti ellenállása. Persze méricskélni kell innen csak ötletelni tudok. :yes:
Az már előfordulhat. :yes:
Azért arra tényleg kiváncsi lennék, milyen izzítása van... Nem ismerem a tipust, talán még soros? Mert akkor stimmelhet a 6V.
Sziasztok! A problémám a következő lenne: van egy 626 os mazdám vettem bele egy bontott generátort, ha gyujtásra teszem a töltésjelző világít, elindítom az autót elalszik a töltésjelző ez eddig rendben is van. Műszerrel mérve 15v a töltés alapjáraton. Elkezem bekapcsolni a lámpát, hátsóablak fűtést, klimát és egy kis idő után kigyullad a töltésjelző lámpa, de műszerrel mérve a töltés még mindíg van 14.4V. Ha megyek az autóval és fordulaton van a motor (pl:2000rpm) és ugyanezeket bekapcsolom akkor nem gyullad ki a töltés lámpa, de ha megállok egy lámpánál és alapjáraton jár a motor akkor kigyullad, és addíg el sem alszik, amig újra nem indítom az autót. Mióta ez a generátor van bent egy-két napi állás után az autót sem tudom elindítani mert olyan mintha lemerült volna az akksi, de ráteszem a töltőre és 10-15 perc töltés után elindul. Mi lehet a probléma? Segitégeiteket előre is köszönöm.
Én még nem is láttam olyat, csak könyvben. Így aztán kizárni teljesen nem lehet. De vagy 40 éve nem divat az biztos.
Mi baja volt az elözö generátornak? Az ujra volt garancia hogy jo?
A 123-as Mercikben '79-ig olyan volt. Gyertyánként 1,7 V kell, a gyertyák ellenálláshuzalokkal vannak összekötve sorban, hogy kijöjjön a 12V. Ha egy kimegy, egy sem izzit.
![]()
Jó rendszer. Nem véletlenül nincs már divatban. Valami régi traktoros könyvben láttam hasonlót.
Hoppá úgy látszik ma nem igen tudok megfelelően koncentrálni. Tehát ez a topic mért nem jó?Bővebben: Link
![]()
Az előző generátornak leégett az állórésze, lepattogzott a lakkréteg a vezetékekről és menetzárlatos lett.
Igen, az 50-es MTZ is olyan volt. Meg gondolom minden dízelben, amíg ki nem találták a rúdgyertyát.
Szét kell szedni és minden alkatrészét gondosan kimérni. Ha egy oldalt visszaolvasol, az is le van írva, mit hogyan.
Én diódahibára tippelek
A motor 6 hengeres soros, az izzítókat 1 alu vezeték köti összes sorosan, az aluvezeték végére megy az izzítás feszültsége 2 vezetéken. A vezetékvégeken mérem az 5-6V feszt.-t.
Az én generátor problémámból adódóan alaposan átolvastam pár autóelektronikával foglalkozó szakkönyvet, kezdek képben lenni, és az én gondom is lassan megoldódni látszik, éppen ezért merek válaszolni neked, noha eddig nekem a többiek segítettek.
Szóval sztem a fesz. szab.-ód a rossz. 15V az kicsit sok, kb.1V-al több mint kéne, ha alapjáraton mértél 15V-ot. Minden foygasztót bekapcsolva is sok a 14.4V, ilyen esetben szokott 13.5V-ra esni a fesz. A diódák azért nem lehetnek rosszak, mert rossz dióda elvesz a generátor teljesítményéből, itt pedig nem az a gond. Vszínű kis zárlat van benne, az szívja le az akksit. Álló motornál mérd meg, h a fesz.szab.-hoz menő 2 vezetéknél van e áram. nekem is zárlat szívta le az akksit párp alatt, 0.5A áram folyt a szabályzóba.
Nono...
![]() (Diódahibánál megeshet, hogy terheletlenül a normális fölé emelkedik a feszültség, a terhelés növekedésével meg egyre inkább elmarad a várthoz képest. Meg az akkulemerülés is erre utal.)
Soros gyertyáknál ez akár normális is lehet. Ügyelni kell a kontaktusokra, mert egy kontakthiba az egész sor teljesítményét csökkenti.
Na de ha rossz 1 dióda, akkor beleront a hullámba, egyenetlen lesz, máris kisebb a teljesítmény..v nem jól logikázom? Mert azt írta a srác, jól leterhelve a hálózatot, 0.5V fesz. esés van, ami normális...és még úgyis magas az a 14.4V..ezért gondoltam így...persze lehet h rossz irányba megyek..most tanulom a dógot
![]()
Egy hullámba belerondít, viszont a szabályzó kis terhelésnél utána tud szabályozni, és akár magasabb feszültség is kijöhet, főleg ha a szabályzó a segédhídra szabályoz. Ha pl. egy segéddióda szakadt, akkor a szabályzó simán túlgerjeszt, így kis terhelésnél túlfeszültség lesz. Viszont ahogy a terhelés emelkedik, egyre nagyobb gerjesztőáramra lenne szükség, amit viszont nem tud a hibás segéddióda miatt biztosítani, ezért csökken a feszültség.
Sziasztok kedves Autóstársaim. Volna egy érdekes kérdésem. '92-es Opel Astra 1.4i a donor jármű. 2 hét állás után lemerült az akkumulátor. Korom sötétben egy cimborám jó szántából rákötötte a saját akksiját de véletlenül fordítva. Akkor még nem tudtuk, hogy fordítva van rákötve mert érdekes módon világított minden és működött is minden viszont indítózásra nem indult be. Hagytuk is, hogy más baja lehet és kivettük az akksit. Másnapra a sajátomat feltöltöttem és nappal bekötöttem rendesen. Indult is hibátlanul elsőre és minden működött szépen, viszont a töltés visszajelző hosszasan világított, majd egy fél óra után elaludt. Indult szépen, így hát útra is keltem vele tankolni. Sajnos a tankolás után már nem is indult be. Szerencsére sikerült betolni és hazaértem vele. Értetlenül álltam a dolgok előtt, majd gondoltam nem tölt a generátor és ezért merült le az akksi. Akkumulátor este ismét feltölt.... reggel berak és immáron rá is mértem. Sajnálattal tapasztaltam, hogy indítás után járó motornál sincs meg még csak a 12V sem az akksiban. Tehát nem tölt.... és nem is világít a töltés visszajelző. Az hozzáteszem, hogy gyújtáson sem világít a visszajelző, gondolom ez kiéghetett. Van esetleg valami tippetek? Hogy esetleg csak relé vagy biztosíték mehetett ki vagy tönkremet a generátor vagy fesszabájzó? Köszi előre is a segítséget.
Szabályzót és a diódákat kellene megnézni, mert a fordított polaritástól a diódák szinte biztosan tönkrementek.
Esetleg konkrétabban kicsit, merre találom a diódákat? A generátorban, esetleg valami kapcsolási rajz nincs feltöltve valahová?
A generátorban van. A koromsötét nem mentség, kb. annyira szikrázhatott, mikor rátettétek a sarut, mintha hegesztenél.
![]()
Sokat nem konyítok az elktronikához de hogy sikerült a sarut rávarázsolni? Az egyik alapból kissebb.
Hibáztunk belátom. Megtévesztő volt, mert a mi autóinkba a fekete vezeték a negatív, itt pedig az a pozitív, a negatív pedig barna. Álmunkba nem gondoltuk, hogy ez lehet a baj. Nappal is az tűnt fel, hogy a barna vezeték le van testelve. Valóban nem kis szikrákat dobott
![]() Most legalább egy életre megtanultam, hogy a színek kb semmit nem jelentenek. Már kiszedtem a generátort de sajnos nem tudom szétszedni ugyanis torx csavar fogja össze, és bár van torx csavarhúzom de ennek a csavaranak is ugyan oylan a feje mint a csavarhúzónak. Keresek egy villamosságist, gondolom ő hamarabb megcsinálja
Akkor az DelcoRemy generátor lesz. Hatlapú, 4-5mm-es kiskrovával ki lehet szedni azokat a csavarokat.
Hát igen opel!!! Én kimondottan az opelhez vettem torx crova készletet. Muszály volt mert egy nyamvadt izzó kicserélése a műszerfalban csak torx kulccsal oldható meg. Na mindegy. Generátorossal jobban jársz mert valószínűleg komplett hidat kell cserélni. Én nem rég jártam rosszul. Nem volt rendesen töltésem azaz csak 3500 fordulat felett. Szétszedtem a generátort és kiderült a 4 kivezetésből 2 elvolt törve. Megforrasztottam de rohadtul melgedett. Na generátoros meglátogat. Dióda csere és tekercselés. 12 ezer. letesztelték és néha felugrott a töltés 17 voltra. Fesszabályzó csere+10 ezer. Generátor hazvisz berak minden oké terhelésnélkül és terheléssel is 13.4 alapjáraton. mentem kb 100 km-t mikor rohadt büdös jött be a kocsiba. Természetesen a generátor melegedett. Haza mentem vele de 5 km 3 szori megállással tettem meg. mire hazaértem füstölt. Generátoros meglátogat kérdőre von. Ujra tekercsel és mivel ez az autó NISSAN tehát JAPÁN ezért magneti marelli generátor van benne ami ugye olasz. Átalakította punto-ra 3 kivezetésesre és puntó dióda hidat rakott bele. Azóta faxa. Az akksival és generátorral nem jó játszani mert ki is gyulladhat az autó. Mire eloltod dobhatod is a bontóba ha egyáltalán megveszik.
Igen Delco Remy, 5ös a legkisebb krovám, azzal pedig nem jön még, szerintem kisebb kellene. Bár nekem sem világít a töltés égő a műszerfalon semikor, rámértem hátha.... de sajnos gyujtáson jön belőle a 12V, mármint a gerjesztő szálon a generátornál. Tehát vélhetően tényleg a generátor adta meg magát. Remélem nem nagy összeg a javítása, mert igazából bontottan is lehet már elég sokat kapni...
Szerintem 5e. körül lesz bele egy diódahíd.
és nem lehet ez cserélni? magukat a diódákat? csak az idő miatt kérdezem, hogy ha az rossz és ugy kell rendelni hozzá az megint idő nekem pedig nagyon kellene az autó...
Külön nem.
Így egyben a 6db-ot. Nálunk 1 nap alatt meghozzák. |
Bejelentkezés
Hirdetés |