Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   61 / 341
(#) Stewe válasza akos70 hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Ha vannak rajta kefék... de nem csak ráépített szabályzó létezik.
(#) potyo válasza Stewe hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Akkor is van kivezetés a kefék felé, ha nincs is ráépítve.
(#) tdi75 válasza potyo hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Na tegnap este méregettem, szerelgettem. A diódahidaim jók, testzárlatom nincs,forgórész nem szakadt. Betettem egy másik szabályzót, amivel a töltésem átlag 13 volt körül van terheletlenül alapjáraton. Bekapcsolt világításnál kb. 12,6 12,7 volt de kb 1500 as fordulaton 13 volt ismét. Cserébe a szabályzóra 14 volt van írva. Lehet ekkora a szórása? Azért én jobban örülnék 13,5 14 voltnak. Viszont a töltésjelző lámpám most sem alszik el magától, hanem csak egy gázfröccs után. Azt sajna nem mértem hogy indítás után amég világít a lámpa mekkora a hálózati feszkó. Annak a jelző lámpának van valami jelentősége? esetleg nem azon keresztül gerjed fel a generátor? Mert ha igen, akkor egy nagyobb teljesítményű izzóval talán alacsonyabb fordulaton is felgerjedne. (talán)
(#) Stewe válasza potyo hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Igen, egy.
(#) akos70 válasza Stewe hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Ezt most nem értem. Akár egybe van építve a kefe meg a szabályzó, akár külön egység, ha van helye (ált. van, mert elég kicsi), akkor többnyire járható út. Persze más dolog, hogy többnyire nem érdemes.
(#) akos70 válasza tdi75 hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Úgy van, azon keresztül gerjed fel a generátor. Amíg világít, addig nem is tölt. Nem egetrengető hiba, együtt lehet vele élni. 2-3W-os izzó szokott benne lenni, nézd meg, hátha kisebbre cserélték, számíthat.
A 13 valóban kevés egy kicsit. A generátor kivezetésén+házán is mérted? Rossz vezeték, test esetén sokat eshet. Milyen generátor ez?
(#) Stewe válasza akos70 hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Én csak annyit mondtam, hogy ismeretlen kapcsolású szabályzót megbízhatóan csak a helyére beépítve lehet leellenőrizni. Léteznek félmegoldások, amik kis szerencsével adnak eredményt, de én nem merek úgy tanácsot adni, hogy nem vagyok biztos a végeredményben. Aki ugyanis a spekulatív vizsgálatok eredményét tudja értékelni, az ezt a kérdést nem teszi fel.
(#) akos70 válasza Stewe hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Én sajnos nem látom át ilyen mértékben a szabályzók belső lelkivilágát, nem is törekedtem rá soha. :hide:
Inkább tapasztalati oldalról közelítettem meg párszor a dolgot, ami persze időnként kudarccal is járhat.
Így történt, hogy ugyanaz a 2000 ft-os szabályzó dolgozik pl. évek óta egy francia generátor 20.000ft szabályzójának a helyén, amit Ladákba vagy MTZ generátorokba szoktam szerelni, ezekbe nem költségcsökkentés miatt, hanem mert a hozzájuk kapható orosz (ukrán, belorusz) használhatatlan.
Ettől függetlenül elfogadom az érvelésed, de kockázat nélkül nincs üzlet.
(#) Tommi hozzászólása Nov 4, 2010 /
 
Hi

Láma kérdés

Helytáll az hogy a 55w os izzó a kocsiban 4.5A áramot kap?
Ha igen ...létezik állítható ellenállás?
Viszont ,ha csökken az ellenállás attól marad a fix 12V?
Lényeg ezt szeretném működtetni 12v ról: Bővebben: Link

Ez kell hozzá? Bővebben: Link

Valaki segítsen pls Üdv Tomi
(#) Tommi válasza (») Nov 4, 2010 /
 
Okaj
Új vagyok,azért bocs.
(#) tdi75 válasza akos70 hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
A kábelezés és a test az sajna tuti jó. Tehát nem az a ludas a dologban. Ez egy Bosch 65 amperes generátor, ami egy Alfa 33 1.7IE-ben melózik, de csipkedhetné magát egy kicsit jobban is az a genyórátor.
Megjegyzem ha bármi Bosch cucc bekerül egy olasz kocsiba azzal előbb utóbb baj lesz, de inkább előbb.
Viszont ezzel szemben a német kocsikban tökéletesen működnek.
(#) Stewe válasza akos70 hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Én kockáztatnék, de máséval nem verem...
(#) telectro hozzászólása Nov 4, 2010 /
 
Olvastam , hogy elszulfátosodik az akkumulátor és ettől sokkal gyengébb lesz. Lehet ezen valamit javítani ?
(#) Tommi válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
De amit belinkeltem,azon a bemenő max áram 1.75A

Nekem olyan kell ,ami élből 5A ről mérsékli az áramerősséget és 1-2 A között állítható.
(#) akos70 válasza tdi75 hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Ez annyiból érdekes, hogy teljesen ugyanazokból az alkatrészekből áll, akármibe szerelik.
(Abba most nem is mennék bele, hogy hogy viselkednek a Marelli cuccok német autóban )
A feszszabályzó gyári? Ez még a régi fajta generátor, amin nincs műanyag burkolat?
(#) akos70 válasza Stewe hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Én meg azért kockáztatok, hogy ne a máséval verjem.
(10szeres ár, selejt alkatrészek.)
(#) kumpl válasza Stewe hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Milyen típusú diódát vegyek, ami kibírja a 12V-ot az izzó előtt?
(#) Tommi válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Lehet Én fogalmaztam rosszul
Autóba kellene.
Az rendben van,de ami a fényszóróhoz megy kábel azon 12V és ~4,5A van....

Namost az elekrtonika adatainál az van max bemenő áramerősség 1.75A
Ezért kéne valahogy ennyit csinálni a gyári 4,5A ból ,1xűen,kishelyen.

:R
(#) Tommi válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Először mindnképpen az autón kívül tesztelném......
Valamilyen hűtést is fog igényelni szerintem....

Szal azt mondod :az áramkorlátot kössem nyugodtan a tompított vezetékére aztán állítsam be a kívánt áramot....hajtsam meg vele a ledet és ha nem melegszik nagyon elvileg frankó?
Ez biztos?Azt a 4.5A-t frankón rá lehet kötni egy olyan áramkorlátra amire feltüntetik ,hogy a bemenő max áram 1,75A?
(#) Stewe válasza Tommi hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Azon a vezetéken nem 4.5A van, hanem 14V
Az áramerősség a feszültségtől, és a fogyasztó ellenállásától függ. Ugyanarra a vezetékre kötve egy 1kohmos ellenálláson 14mA áram folyik egy fényszóróizzón 4,5A. Akár egyidejűleg is!
Az áramgenerátor egy olyan félvezetős áramkör, ami a beállított kimeneti áram fenntartása érdekében változtatja az átmeneti ellenállását. Ez az áram egy jó áramgenerátornál akkor sem változik, ha a kimenetét rövidre zárod.
(#) Tommi válasza Stewe hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Nekem az a legnagyobb bajom ,hogy nem értem amit írsz
Tudnád az Én esetemben példával magyarázni?
(#) Stewe válasza Tommi hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Nem szeretnék ebben a topicban iskolás fizikát ismételni, és járműről lévén szó mindenki biztonsága érdekében azt javaslom, hogy ne fogj hozzá olyasmihez, amit nem értesz. Keress a közelben olyan segítséget aki nem csak irányítani tud, hanem ellenőrizni is tudja a munkádat.
(#) Tommi válasza Stewe hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
(#) tdi75 válasza akos70 hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Úgy ahogy mondod. Mondták már egy másik fórumon hogy dobjam ki a gyíkba a szabályzót, és vegyek bele valami gagyi febi nevü cuccot.
De amíg van remény arra hogy fel tudom támasztani ingyé addig nincs kedvem kiadni egy kanyit sem.

Ja egyébként nincs rajta semmiféle burkolat.
(#) tdi75 válasza tdi75 hozzászólására (») Nov 8, 2010 /
 
Na pénteken megvettem a másik szabályzót. Bekötöm, csatlakozásokat megpucolom, de semmi változás. Na akkor most mi van? Már kezdek azon agyalni, hogy a generátorom valami több darabból összehempeszkált generátor. Mi van ha nem a saját forgórésze van benne, és ott nem stimmelnek a menetek. Vagy esetleg az állórész lett cserélve egy másik típuséra. Lehet az?
(#) VIM válasza tdi75 hozzászólására (») Nov 8, 2010 /
 
Szia!
A leírásod alapján, lehetséges, hogy jelenleg nem is a megfelelő méretű generátor van beépítve az autódba? Megadnád a motorkódot, hogy rajzot is keressek hozzá? Ha gázfröccsre elalszik a kontroll lámpa, akkor valószínű, hogy csak a fordulat alacsony ehhez a típushoz. Ékszíjtárcsa átmérő talán segítene a fordulaton, de szerintem kicsi ez a generátor az 1.7-s motorba.

Alfa.JPG
    
(#) tdi75 válasza VIM hozzászólására (») Nov 8, 2010 /
 
Minden stimmel de nekem a service manual is a 65 amperes generátort írja. Amúgy a motorkódóm AR30737
Én már tényleg az állórész menetzárlatára kezdek tippelni, mert nagyon melegszik az állórész vasmagja.
Tipp??
(#) Stewe válasza tdi75 hozzászólására (») Nov 8, 2010 /
 
Diódazárlat?
(#) lenkei.peter hozzászólása Nov 8, 2010 /
 
Sziasztok,

a linken látható késleltető kapcsolási rajzára lenne szükségem. xenon-hoz lenne, motorba.
de ha tud valaki jobbat, az is oké
előre is köszi
Ypi.

késleltető
(#) SzervízMacska válasza lenkei.peter hozzászólására (») Nov 8, 2010 /
 
Szia. Szinte bármelyik monostabil kapcsolás jó hozzá, egy bontó érintkezős relével kiegészítve. Például 555-ös ic-vel... :google:
Következő: »»   61 / 341
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem