Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Ha vannak rajta kefék... de nem csak ráépített szabályzó létezik.
Akkor is van kivezetés a kefék felé, ha nincs is ráépítve.
Na tegnap este méregettem, szerelgettem. A diódahidaim jók, testzárlatom nincs,forgórész nem szakadt. Betettem egy másik szabályzót, amivel a töltésem átlag 13 volt körül van terheletlenül alapjáraton. Bekapcsolt világításnál kb. 12,6 12,7 volt de kb 1500 as fordulaton 13 volt ismét. Cserébe a szabályzóra 14 volt van írva. Lehet ekkora a szórása? Azért én jobban örülnék 13,5 14 voltnak. Viszont a töltésjelző lámpám most sem alszik el magától, hanem csak egy gázfröccs után. Azt sajna nem mértem hogy indítás után amég világít a lámpa mekkora a hálózati feszkó. Annak a jelző lámpának van valami jelentősége? esetleg nem azon keresztül gerjed fel a generátor? Mert ha igen, akkor egy nagyobb teljesítményű izzóval talán alacsonyabb fordulaton is felgerjedne. (talán)
Ezt most nem értem. Akár egybe van építve a kefe meg a szabályzó, akár külön egység, ha van helye (ált. van, mert elég kicsi), akkor többnyire járható út. Persze más dolog, hogy többnyire nem érdemes.
Úgy van, azon keresztül gerjed fel a generátor. Amíg világít, addig nem is tölt. Nem egetrengető hiba, együtt lehet vele élni. 2-3W-os izzó szokott benne lenni, nézd meg, hátha kisebbre cserélték, számíthat.
A 13 valóban kevés egy kicsit. A generátor kivezetésén+házán is mérted? Rossz vezeték, test esetén sokat eshet. Milyen generátor ez?
Én csak annyit mondtam, hogy ismeretlen kapcsolású szabályzót megbízhatóan csak a helyére beépítve lehet leellenőrizni. Léteznek félmegoldások, amik kis szerencsével adnak eredményt, de én nem merek úgy tanácsot adni, hogy nem vagyok biztos a végeredményben. Aki ugyanis a spekulatív vizsgálatok eredményét tudja értékelni, az ezt a kérdést nem teszi fel.
Én sajnos nem látom át ilyen mértékben a szabályzók belső lelkivilágát, nem is törekedtem rá soha. :hide:
Inkább tapasztalati oldalról közelítettem meg párszor a dolgot, ami persze időnként kudarccal is járhat. Így történt, hogy ugyanaz a 2000 ft-os szabályzó dolgozik pl. évek óta egy francia generátor 20.000ft szabályzójának a helyén, amit Ladákba vagy MTZ generátorokba szoktam szerelni, ezekbe nem költségcsökkentés miatt, hanem mert a hozzájuk kapható orosz (ukrán, belorusz) használhatatlan. Ettől függetlenül elfogadom az érvelésed, de kockázat nélkül nincs üzlet.
Hi
Láma kérdés Helytáll az hogy a 55w os izzó a kocsiban 4.5A áramot kap? Ha igen ...létezik állítható ellenállás? Viszont ,ha csökken az ellenállás attól marad a fix 12V? Lényeg ezt szeretném működtetni 12v ról: Bővebben: Link Ez kell hozzá? Bővebben: Link Valaki segítsen pls Üdv Tomi
A kábelezés és a test az sajna tuti jó. Tehát nem az a ludas a dologban. Ez egy Bosch 65 amperes generátor, ami egy Alfa 33 1.7IE-ben melózik, de csipkedhetné magát egy kicsit jobban is az a genyórátor.
Megjegyzem ha bármi Bosch cucc bekerül egy olasz kocsiba azzal előbb utóbb baj lesz, de inkább előbb. Viszont ezzel szemben a német kocsikban tökéletesen működnek.
Olvastam , hogy elszulfátosodik az akkumulátor és ettől sokkal gyengébb lesz. Lehet ezen valamit javítani ?
De amit belinkeltem,azon a bemenő max áram 1.75A
Nekem olyan kell ,ami élből 5A ről mérsékli az áramerősséget és 1-2 A között állítható.
Ez annyiból érdekes, hogy teljesen ugyanazokból az alkatrészekből áll, akármibe szerelik.
(Abba most nem is mennék bele, hogy hogy viselkednek a Marelli cuccok német autóban ) A feszszabályzó gyári? Ez még a régi fajta generátor, amin nincs műanyag burkolat?
Én meg azért kockáztatok, hogy ne a máséval verjem.
(10szeres ár, selejt alkatrészek.)
Milyen típusú diódát vegyek, ami kibírja a 12V-ot az izzó előtt?
Lehet Én fogalmaztam rosszul
Autóba kellene. Az rendben van,de ami a fényszóróhoz megy kábel azon 12V és ~4,5A van.... Namost az elekrtonika adatainál az van max bemenő áramerősség 1.75A Ezért kéne valahogy ennyit csinálni a gyári 4,5A ból ,1xűen,kishelyen. :R
Először mindnképpen az autón kívül tesztelném......
Valamilyen hűtést is fog igényelni szerintem.... Szal azt mondod :az áramkorlátot kössem nyugodtan a tompított vezetékére aztán állítsam be a kívánt áramot....hajtsam meg vele a ledet és ha nem melegszik nagyon elvileg frankó? Ez biztos?Azt a 4.5A-t frankón rá lehet kötni egy olyan áramkorlátra amire feltüntetik ,hogy a bemenő max áram 1,75A?
Azon a vezetéken nem 4.5A van, hanem 14V
Az áramerősség a feszültségtől, és a fogyasztó ellenállásától függ. Ugyanarra a vezetékre kötve egy 1kohmos ellenálláson 14mA áram folyik egy fényszóróizzón 4,5A. Akár egyidejűleg is! Az áramgenerátor egy olyan félvezetős áramkör, ami a beállított kimeneti áram fenntartása érdekében változtatja az átmeneti ellenállását. Ez az áram egy jó áramgenerátornál akkor sem változik, ha a kimenetét rövidre zárod.
Nekem az a legnagyobb bajom ,hogy nem értem amit írsz
Tudnád az Én esetemben példával magyarázni?
Nem szeretnék ebben a topicban iskolás fizikát ismételni, és járműről lévén szó mindenki biztonsága érdekében azt javaslom, hogy ne fogj hozzá olyasmihez, amit nem értesz. Keress a közelben olyan segítséget aki nem csak irányítani tud, hanem ellenőrizni is tudja a munkádat.
Úgy ahogy mondod. Mondták már egy másik fórumon hogy dobjam ki a gyíkba a szabályzót, és vegyek bele valami gagyi febi nevü cuccot.
De amíg van remény arra hogy fel tudom támasztani ingyé addig nincs kedvem kiadni egy kanyit sem. Ja egyébként nincs rajta semmiféle burkolat.
Na pénteken megvettem a másik szabályzót. Bekötöm, csatlakozásokat megpucolom, de semmi változás. Na akkor most mi van? Már kezdek azon agyalni, hogy a generátorom valami több darabból összehempeszkált generátor. Mi van ha nem a saját forgórésze van benne, és ott nem stimmelnek a menetek. Vagy esetleg az állórész lett cserélve egy másik típuséra. Lehet az?
Szia!
A leírásod alapján, lehetséges, hogy jelenleg nem is a megfelelő méretű generátor van beépítve az autódba? Megadnád a motorkódot, hogy rajzot is keressek hozzá? Ha gázfröccsre elalszik a kontroll lámpa, akkor valószínű, hogy csak a fordulat alacsony ehhez a típushoz. Ékszíjtárcsa átmérő talán segítene a fordulaton, de szerintem kicsi ez a generátor az 1.7-s motorba.
Minden stimmel de nekem a service manual is a 65 amperes generátort írja. Amúgy a motorkódóm AR30737
Én már tényleg az állórész menetzárlatára kezdek tippelni, mert nagyon melegszik az állórész vasmagja. Tipp??
Sziasztok,
a linken látható késleltető kapcsolási rajzára lenne szükségem. xenon-hoz lenne, motorba. de ha tud valaki jobbat, az is oké előre is köszi Ypi. késleltető
Szia. Szinte bármelyik monostabil kapcsolás jó hozzá, egy bontó érintkezős relével kiegészítve. Például 555-ös ic-vel... :google:
|
Bejelentkezés
Hirdetés |