Fórum témák
» Több friss téma |
A cinizmus nem vezet előre..... .Még messze van tökéletestől, de kb10% hatásfok növekedést sikerült elérni.Ez látszódik a megtehető kilométeren is.
Köszönöm az ötletet. 2db 60V 48000µF kondi ugrik a gépre.
El kell keserítselek, mert a hatásfokod egy dekányit sem nőtt. Csupán, kisebb terhelésen nagyobb hányadát tudod kinyerni az akksid kapacitásának. Ez persze, majd a töltéskor kb. ugyanilyen arányban ( esetedben 10% környéki ) többlet energiát igényel...
Ez teljes mértékben igaz,de az én szemszögemből(a megtehető kilométer)nyertem 10% "hatásfokot".
Ha viccnek szántad akkor elnézést kérek a félreértésért.
Bővebben: Link
Innen szeretnék motort venni majd. Pontosan még nem tudom hogy melyik lesz az ideális, vagyis melyikre lesz pénzem, de elvileg az 1000w-os és 48V-os motor lesz. Ehez szeretnék építeni motorvezérlőt. Tudna nekem dobni valaki kapcsolás? Vagy ha csak kisebb motorra van akkor az is jólenne
Üdv!
Szerintem ez jól működik, ha házilag akarod megépíteni, és nem kellenek extrák bele, mint pl. fékezés, féklámpa, sebességmérő, stb. Ez a beépített fet tranzisztortól függően, 48 V os motort is elbír, 30 A-ig. Az 1500 W-ot jelent, ami elég lehet egy 1000 W teljesítményű motorhoz, de ha biztos akarsz lenni, hogy ne menjen tönkre, akkor 2 db Fet-et használj. Üdv R.
Naggyon köszi
Szia!
Igazán nincs mit, örülök ha segíthetek! Addig se benzinnel mennek a járgányok. Mellesleg itt van ennek a FEt-nek az adatlapja, de csak egy mellékletet enged a topik, amúgy ide tettem volna. Most próbáltam én is egy variációt, és nekem bevált, semmi nem ment tönkre, és a rollerem megy mint a... 36V helyett 48V -ot adtam a 36-os motorra, de semmi különös nem történt, csak annyi hogy sokkal erősebb meg gyorsabb lett.
Mindegyik elektromos kerékpár aksija sajnos, melegszik töltés közben.
Ezen úgy lehetne segíteni, ha időnként leállunk a töltéssel, hogy ne melegedjen túl, mert felpúpusodik, aztán ki lehet dobni. A megoldás, ha teszünk egy mechanikus időkapcsoló órát a töltő és a konnektor közé. Beállítítjuk pl. így: 45 percig töltse és 15 percig kapcsoljon ki. Szerintem ez a legolcsóbb megoldás, egy ezresből megvan. Üdv.: Lajos
Az időkapcsoló jó ötlet, én is szoktam javasolni. 4-5 óránál tovább ne töltse az akkut.
A legfőbb probléma nem a melegedéssel van, hanem a túltöltéssel. Ha a kapocsfesz megfelelő akkor a töltő csepptöltésbe át kell kapcsoljon. (párszáz mA) Ha elromlik a töltő, akkor folyamatosan 1-2A-rel is tölthet. Egy éjszaka alatt lerendezi az akkukat... üdv. laci
Sziasztok!
Szeretném megkérdezni, hogy nem tud-e Valaki egy eladó 28-as vázat 1000. ft körüli áron???
Bocs, de nem váz kell, hanem 28-as KEREKEK!!!
Egy darabig mukodik is...
A kinaiakat ismerve az is lehet, hogy 37V-tol mar tonkremegy, de az is lehet, hogy a duplajat is kibirja, attol fuggoen, hogy milyen terhelhetosegu vezerlo van benne. En nem kisertenem a sarkanyos vezerlot...
Sokan kerestek,keresnek lehetőséget a kerékpárjuk fejlesztéséhez,hogy hogyan lehetne gyorsabbá tenni.
Itt van egy.
Sziasztok
Ma barkácsoltam otthon ráértemben.és belefaragtam ezt a kis műszert a villanybringámba.Szerintem jól néz ki,és hasznos is. http://kepfeltoltes.hu/view/101109/DSCN0333_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/101109/DSCN0332_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
"Mindegyik elektromos kerékpár aksija sajnos, melegszik töltés közben."
Az enyém nem, mert 1A alatt töltök. C/10-zel, vagy az alatt illene.
Sziasztok
Mutatja a. -akku feszültségét -pillanatnyi A fogyasztást -pillanatnyi motor teljesítményt Tárolja a -max. A felvételt -max. motor teljesítményt -akku min.feszültségét -az akkuból elhasznált A mennyiséget ezek az értékek minden gyújtás elvételkor nullázódnak.Tehát,mielőtt leveszed a gyújtást,addig kell megnézni az adatokat,mert gyújtás elvétel után elvesznek az adatok.
Üdv. Az felvett áram mérését hogy oldottad meg? Esetleg a rajzot közzé tennéd?
Gondolom, hogy valamilyen microvezérlő (PIC,Atmel) AD bemeneteivel oldottad meg. A tárolást legegyszerűbben (hasonló dolgoknál) úgy oldottam meg, hogy a program minden percben végez egy mentést ( kb. 6-8 bájtot kell lemenetni).
Lehet sűrűbben is, úgy kevesebb az adatvesztés. Minden újraindításkor a program a lementett értékek visszaolvasásával indul. A PIC flash memóriája 1 millió újraírást garantál, de vannak olyan számlálóim, melyek már 3 millió felett is stabilan írhatók és olvashatók. Egye fene, 1 millió perc után, ha a biciklí még bírja, ki kell cserélni az IC-t. Pintyunak az árammérés lehet: - 0.1 Ohm-os előtét - vezetéken feszültségesés - Hall elemes érzékelés (lakatfogó-szerűen)
Sziasztok
Nahát én nem bonyolítottam túl egyáltalán. http://www.sylkamodell.hu/G.T.Power-akku-tesztelo-watt-mero-muszer-...A.html
Igy könnyű !
Egyébként amit írtam, az 600 Ft (pic) + 1200 Ft (lcd) + 200 Ft (apróságok) + az alkotás öröme + görcsölés a programmal.
Sziasztok!
Az a kérdésem hogy szerintetek egy elektromos kerékpár dobmotorja ami eredetileg 36voltról megy,mekkora feszültséget visel el hiba nélkül? A vezérlőben a p75nf75 fetek elbírnak ugye 75 voltot 75 amperrel.Van ugyan egy 15voltos stabkocka a vezérlésben,de akár az egész vezérlésről leválaszthatnám a feteket hogy minden más alkatrész az eredeti 36 voltot kapja,csak a fetek kapcsoló lábaira küldenék nagyobb feszt.Ezzel lehetne gyorsítani a gépen,de meddig mehetek el a feszültséggel?mivel a fet kibírja,így akár a 72 voltig is kihajthatnám őket,de kérdés hogy a motor kibírná-e?
Szia
A motor kibírja,csak a vezérlővel lesz egy kis gond.Én is próbáltam ezt a megoldást,és szétdurrantottam a vezérlőt.
Ezért akarom különválasztani a vezérlőről a 6 fetet! Csak annak a lábaira küldöm a 72 voltot,a vezérlő többi részére viszont az eredeti 36 voltot fogom kapcsolni!
Én is pont ezt csináltam,és mégis szétszállt fékezéskor.Persze lehet,hogy te nagyobb szerencsével jársz.Kívánom,hogy így legyen.
Nagyobb esélyed van az átalakítás sikerére,ha olyan vezérlőt alakítasz át,ami nem tudja az elektronikus fékezést. Viszont az a véleményem,hogy sokszor drágább a leves,mint a hús.
Az én elektronikám csak annyit csinál hogy kikapcsolja a motort fékezéskor!Úgy gondolom hogy egyszerűen megszakítja a gázkar tápvezetékét,és ezért kapcsol ki a motor!
A 36V-os motor a legegyszerübben tuniningolhato 48V-rol meghajtva,de ehez a vezérlöt is cseréld ki 48V-osra.
A motor birni fogja Az izzokat is cseréld át 48V-osra. :heureka: Ehez az emelt sebességhez még kevés is lessz a gyári fék a megálláshoz,hidd el. |
Bejelentkezés
Hirdetés |