Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » 230V/400V-os áramfejlesztők
Témaindító: oregharcos, idő: Jún 19, 2007
Témakörök:
EUROPOWER ep6500 tipusu aggregátor tekercselési adatát keresem.Ha tudna ebben segíteni valaki....
Szervusztok!
Segítséget kérek tőletek. Egy EVIG gyártmányú SH160M4P típusú szinkrongenerátorral kapcsolatosan merült fel problémám. A generátor teljesítménye 10kVA , 3x400V/230V-os, névleges terhelőárama 14,5A fázisonként. A gerjesztésével kapcsolatban lenne szükségem információra. Semmiféle információval nem rendelkezem arra vonatkozóan,hogy ezt a '70-es években gyártott generátort régen milyen alkalmazásban használták, illetve milyen motorral hajtották. Annyit tudok még róla, hogy az 50Hz-et 1500- as fordulaton adta le(de a típusjelzésben a 4-es szám is erre utal). Minden infó érdekel ezzel a géppel kapcsolatban. Köszönettel: mpisti
Ha nem tévedek honda gx 160 nal hajtottuk meg képet tudsz feltenni? akár a belsejéről is?
Szia maci80!
Sajnos nem tudok fényképet készíteni, mert tőlem vagy 20km távolságra van a generátor,de az adattáblájáról tegnap készült fotót mellékelem. A szinkrongenerátor saját súlya kb. 200-250kg lehet, s mint korábban írtam elég régi, -'70-es években készült darab. A Honda GX 160 elég erős ehhez a generátorhoz? Szerintem minimum 25LE-s motor kell hozzá. Ami most hajtja,az egy 35 lovas targoncamotor. A generátor gyári gerjesztéséről kellene valami infó, mert az adattábla erre vonatkozóan semmi információt nem tartalmaz. A választ előre megköszönöm.
Még egy kép az adattábláról.
hát bizony a Honda kevés mint a mackósajtban a brummogás. én kisebbre gondoltam de ha van érzéked akkor bármilyen motorral meghajthatod ha össze tudod kapcsolni a meghajtást. láttam már pannónia blokkot agregátra téve lánc hajtással. csak a fordulatot kell jól beállítani.
Szia!
Nem a motor kiválasztás a probléma, az már vagy 25 éve megoldódott! A probléma a generátor gerjesztési módszere. Van neki jelenleg is gerjesztőköre,amit kb 25 éve csináltam, de az sajnos nem tudja a generátort úgy meggerjeszteni hogy tudja a névleges teljesítményt. Ezért gondoltam arra,hogy itt a fórumon talán lesz valaki aki már találkozott ezzel a típussal, és rendelkezik a szükséges információval. Ettől függetlenül köszönöm, hogy foglalkoztál a dologgal.
Hello!
Gondolom ennek is két gerjesztő tekercse van ,és ebből te csak az egyiket gerjeszted a szabályzóddal ,hogy meglegyen a kimenő feszültséged.A feszültséget megvan, de a terhelést nem bírja az aggregátor. A másikat gerjesztőt nem használod? Áramváltó transzformátorod van hozzá?
Szia fezsolt73!
Az a bajom, hogy semmit nem tudok erről a generátorról, illetve annyit igen,hogy külső gerjesztésű szinkrongenerátor. Az EVIG-nél sem tudnak érdemi választ adni, mivel az az ember,aki ismerte ezeket a régi gépeket, nyugdíjba ment. Ahhoz túl nehéz, hogy szétszedjem, mert legalább 200-250kg lehet a súlya. A forgórészét csúszógyűrűkön keresztül kell gerjeszteni, de hogy mekkora gerjesztőfeszültségre illetve áramra van szüksége azt nem tudom. Mint korábban már írtam, a '80-as évek közepén csináltam hozzá egy konverteres gerjesztést, ami a hajtómotor 24V-os generátorának a feszültségét emelte max.80V-ra, de csak 300W teljesítmény leadására volt képes, ami az akkori teljesítményigénynek megfelelt. Most viszont a gazdája szeretné a maximumot kihozni belőle, ezt viszont a konverter nem tudja. Ezért gondoltam arra,hogy megpróbálom valahogy felderíteni,milyen is lehetett az eredeti gerjesztése ennek a generátornak. Pontosabban a generátor gerjesztési paramétereire lenne elsősorban szükségem, hogy egy gyors reakcióidejű gerjesztőelektronikát tudjak hozzá készíteni, mivel motorikus áramköröket kell neki táplálnia. Ennek az elektronikának a méretezéséhez viszont kellenének a gerjesztési paraméterek. Sajnos az információs csatornák valahogy bedugultak, vagy csak az az ember aki rendelkezik a szükséges infóval, nem látogatja a hobbielektronika ezen fórumát.
Szia! Lehet kapni készen ilyen generátorokhoz elektronikus áramkört kompletten. Nekem is egy harci 30 kw generátorom van és egy ilyen gerjesztő elektronikával hajtom. Lehet rajta állítani a kimenő feszültséget ill. stabilitást. Nekem jól működik.
ha szétszeded a generátort egy profi tekercselős megmondja neked,ki tudja számolni a gerjesztést hogy mekkora fesz és áramfelvételnek kell lenni.
Szia!
Nagyon köszönöm,hogy ennyi idő elteltével is fontosnak érezted hogy válaszolj. Időközben sikerült felderítenem a megfelelő ember kilétét,felvettem vele a kapcsolatot és Ő mindennemű információval ellátott a gép gerjesztését illetően. Annyit talán érdemes megemlíteni, hogy Koncsar fórumtárs által javasolt megoldás is jó lehetne, ha eléggé gyors szabályozást tudna garantálni. A beszerezhető univerzális szabályzók a gerjesztéshez szükséges áramot a főtekercsről veszik, majd egyenirányítás után egy kapcsolótranzisztor segítségével a forgórészre adják a mindenkor szükséges kapocsfeszültséget figyelve. Ez a megoldás az én esetemben nem járható út, ugyanis nekem az áramváltozást is kell figyelnem, mivel a generátorról kizárólag motorok indulnak, ráadásul percenként többször. A feszültségfigyelős szabályozás ide lassú, erre a célra kissé komolyabb - gyorsabb- szabályzó szükséges. A cél,hogy a terhelőáram növekedés kezdete már plusz gerjesztőáramot hajtson keresztül a forgórészen, hogy amire a feszültség esni tudna, arra már a gerjesztőelektronika többletmágnesezéssel gerjessze az állórészt. A feszültségfigyelés csak a kapocsfeszültség korlátozását végzi, nem engedi hogy tetszőlegesen magas értéket vegyen fel.
Egy benzinmotoros áramfejlesztőre az volt írva, hogy AVR.
Szeretném kérdezni, hogy mit jelent? Szóval, mi a dolog lényege? Köszönöm.
Szia!
AVR=Automatic Voltage Regulator Tehát van benne feszültségszabályzó.
Köszönöm!
Utal ez a kijövő hullámformára?
Nem utal, de hát egy aszinkron vagy szinkron forgógépnél alapból csak szinusz jöhet számításba.
Üdvözlet!
Írtad a fórumon, hogy találtál valakit, aki az EVIG generátor gerjesztésével kapcsolatban ellátott információval. Érdeklődnék, hogy rajzot nem kaptál véletlen, amit közzétehetnél. Válaszos előre is köszönöm.
Üdvözlet!
Szeretném megkérdezni a generátorokhoz kapható áramkör típusát és hogy hol beszerezhető.? Válaszos előre is köszönöm.
Üdv!
Lenne egy kérdésem. Van egy lakókocsi, amiben világítást szeretnék. Tehát ha veszek egy inverteres aggregátort, akkor azt bekapcsolva megkapja az áramot a kívánt fogyasztó? Ilyen egyszerű lenne? Egy hosszabbítóval meg simán szét tudnám osztani több fogyasztó között? Mi lenne akkor ha meleg vizet is szeretnék? Akkor elég a bojlert és a szivattyút bedugni a hosszabbítóba? Természetesen a megfelelő Amper, Watt és Volt figyelembe vételével?
Lakókocsiban 12 voltról szoktak világítani. Ahhoz nem kell inverter. Ha valaki cifrázni akarja, 12 V-ról működő energiatakarékos lámpát vesz.
Inverterről TV-Notebook mehet, akár hosszabbítóról is, de mindkettőt lehet kapni 12 V-os változatban, illetve megfelelő tápot hozzá. Az már viszont külön mazochizmus kategória, ha valaki a drágán megtermelt árammal akar bojlert fűteni.
A lakókocsiban alapból ki van építve a 12 V -os rendszer, erről megy a világítás, és a vízpumpa is, ahogy erbe mondja, vehetsz 12 V -os energiatakarékost is. Lehet kapni nem túl drágán 12/230 V 500 W -os invertert is, arról is lehet világítani energiatakarékos égőkkel, meg mehet róla aminek feltétlen szükséges a 230. Tegyél bele egy minél nagyobb kapacitású min 35 Aó -s zselés akkumlátort, amit ha kiépíted, a vontató járműről tudsz töleni, vagy hálózatról. Mindenképp olyan invertert javaslok, ami 10.6 V -nál lekapcsol, 12 V nál fel, a kellemetlen meglepetések ellen. Melegvizet, pedig gázbojlerből. Van ilyen is, egész kicsi, és a mosdó alatt elfér.
Köszönöm a válaszokat!
Rendben a világítás 12 Volt. Kell hozzá egy akkumulátor, amit a vontató járműről tudok tölteni...de hogyan kötöm be a vontatóra, hogy az töltse? Megoldható, hogy van egy gépjármű, amiben van egy aksi. Ezzel sorba kötve megy a következő aksi amiről működnének a 12 V-s izzók? A II.-ról megy az izzó az I.-ről indul az autó. Előfordulhat, hogy a II. leszívja az I. aksit? Be lehet úgy kötni, hogy ez ne történhessen meg. És ha már témánál vagyunk, még nem tudtam senkitől megkérdezni, hogyan kell két aksit összekötni bikáztatásnál? Nem a + megy a másik + hoz és a - a - hoz, hanem az egyik testet kap a gépjármű fém részéről, de melyik gépjármű melyik vezetékét kell a fémhez kötni - elvileg azért hogy ne szívják le egymást... Igen utánanéztem a bojlernak és az nem árammal megy, hanem gáz, diesel vagy benzin, tehát nincs köze az aksihoz...
Szia!
Használd a vontató jármű akkumulátorát. A pótkocsi-csatlakozók fel vannak készítve egy állandó + feszültség kiadására.
Nekem jobb híjján csak egyszerűen párhuzamosan volt kötve. Az ember elég sokat autózik, ha már lakókocsi, van ideje feltöltödni.
A 7 pólusú csatlakozón a 2 kontaktus (hátsó ködlámpa), a 15 ösön nem tudom. A mínuszt (testet) is át kell vinni a csatlakozón, (gyárilag is át van 3 kontaktus) és a lakókocsi testjére kötni, a csatolófej nem elég.7 pólusú csatlakozó bekötése A lemerülés elleni védelemről neked kell gondoskodni, (human switch), túltölteni nem fogja. Kellene építeni egy töltő védő elektronikát ahhoz hogy automatikus legyen a leválasztás Jobb ha a 12 V os égőket energiatakarékosra cseréled. Bikáztatásnál a bikázó akksi negatívját testre, a pozitívját az akkumlátor pozitív pólusára. Ha elindul a motor, azonnal levenni a bikázó akkut.
Köszönöm a válaszokat!
Végre eltűnt a köd. Köszi a csatolt képet, beugrott róla egy emlék még mikor kicsi voltam, hogyan kellett a lakókocsit a vontatóra kötni, és már akkor is nézegettem ezt a 7-es 15-ös csatlakozást. Ezzel az emlékképpel és a leírásoddal együtt már minden világos, és pofon egyszerűnek tűnik
Köszi a válaszokat!
Igen a bojlernél igazad van, az elvileg már benzinről, dieselről vagy gázról működne...most azért megkönnyebbültem, hogy ezzel nem kell áram szintjén foglalkozni....
Leginkább gáz, mert az amúgy is van, nomeg nem olyan "illatos"
Üdv a Szakiknak! HAD 8 tipusú agregátorhoz keresnék kapcsolási rajzot ill. hozzáértő személyt! A probléma a következő: egy barátommal vettünk 1-1 db ilyen agregátort. Az enyém tud 3 fázist is az övé nem. Szemre, évjártara és adattáblára azonos a két gép. Elvileg mind a kettő gyárilag ilyen nem pedig átalakitott masina. Előre is köszönöm a segitséget!!!
Sziasztok
KIs segítség kellene érdekelne hogy van egy 4Lerős fűnyíró motorom egy 2KWos generátor kihozható belőle? Az egyszerű motor megfelel a célra pl ami a morzsolón vagy a szallag fűrészen van? Miket kell megvennem hozá? Vagy van e valaki debrecen környékén aki megcsinálná? |
Bejelentkezés
Hirdetés |