Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Labortápegység készítése
Az apróhirdetések közt láttam olyat,aki foglalkozik NYÁK készítéssel.De ez az egyik legjobb része,szerintem ne ugord át...
Hello!
Ez nem megoldható, mert ez a tápegység, csak egy feszültséget szabályoz. Lehet az téveszt meg, hogy van benne negatív segédtápfeszültség, mert az IC-k működéséhez szükséges. Ha csak +-12V feszültséget szeretnél, akkor használhatod a trafódat. De a plusz oldalt egy 7812-vel, a mínusz oldalt egy 7912-vel stabilizáljad. De enek már köze nincs a labortáphoz, úgy hogy ez itt OFF. üdv! proli007
Aha, értem. Kösz a választ.
Martin
Lehet hogy lenyakaztok a kérdésemért, de
labortápba szeretnék építeni 2db PM438 panelműszert. Namármost, ha az áramerősség méréshatárt én 3A-ig szeretném kiterjeszteni a panelműszeren, akkor milyen értékű ellenállást vegyek hozzá? Bővebben: Link
Meglatasom szerint....
Ez a muszer max 199.99mV kijelzesere kepes, (az arammerese is feszultseg esesen alapszik) A rajz szerint nem allithato 3A-s mereshatara. de a jozzan mezogazdasagi [paraszt] logikam, azt mondatja velem, hogy 0.1R kell a 2A-hez, akkor, hogy a 3A-t is merni tud, ahhoz a 20A-s hatarhoz tartozhato 0.01R kenne neked . szerintem
Ha megfigyelted a táblázatot, akkor egyértelmű, hogy a panelműszer max 199.9 mV feszültséget tud feldolgozni, ennél nagyobb bemenő feszültség túlcsordulást okoz. Ahhoz, hogy a kijelzési kép 3A áram esetén is pontos legyen, 0.01 ohm ellenállást kell alkalmaznod. Így a műszer végkitérése 19.99A lesz, és 3A esetén 3.00 lesz a kijelzési kép. A shönt ellenállást több darab párhuzamosan kapcsolt értékből célszerű összeállítani, mert egy ilyen alacsony érték beszerzése problémás és drága is lehet.
Köszönöm a választ.(Ghoost Neked is) Én is igy okoskodtam, csak gondoltam megkérem hátha valaki gyakorlatban is bekötötte már igy..
Valjek egeszsegedre
Reszemrol, nagyon szivesen. Orulok, ha esetleg segitett a hsz-om. bar Mex szeben megfogalmazta mindazt ami kerdesedre valaszkent adhato volt.
Hi
Szerintem ilyen kis értékű ellenállást meg kell tekerni sima rézdrótból. R=Ró*L/A. De Én úgy csináltam hogy fogtam 2,5mm-es rézdrótot tekertem vagy 10 menetet s megnéztem mennyit mutat a műszer, ha kevés volt raktam hozzá a több vissza vágtam. Sima digi multival "hitelesítettem" azaz sorba kötöttem vele. Nagyából ennyi egy 0,XXX ohmos ellenállás tekerése.
Szia!
A rézdrótnál jobb a kanthal (cekász) huzal, mert kevésbé változik meg az ellenállása a hőmérséklet változásával.
Ilyen kis értéknél nem jobb. A hőmérséklet változást se tolerálná jobban, ami itt egyébként nem is szempont, mert aligha fog melegedni pl a 1,5-es huzal. Ha tényleg csak 3A-ig akarsz mérni, sokkal vékonyabb (0,8-as) huzal is elég a célra.
A cekász (fűtőszál), -ami egyébként nem kantálból van-, nem forrasztható, vagy csak nagyon-nagyon pocsékul, ellenben a réz nagyon is jól.
Hello!
"A leggyakrabban alkalmazott ellenállás-hőmérő anyagok a platina, a réz és a nikkel." as. PTE Azért a jó választás a Manganin.. üdv! proli007
Sziasztok,
érdekelne, hogy esetleg valaki készített-e már olyat, hogy a labortápban az nyers egyenfeszültségű részt SMPS-el váltotta ki. Arra gondolok, hogy vannak különböző tápjaim, amik mind feszültségben, mind áramban megfelelő paraméterekkel rendelkeznek, de fix a kimeneti feszültségük. Ha ezek kimenetére rakom a labortáp szabályozó részét, meg fog-e küzdeni vele? Pl. az Lm317 40-60dB csillapítást ígér ezen a frekvencián.
Lehet egy hülye kérdésem?
A Pioneer féle labortápon a beállított áramkorlát értékét hogy tudom leolvasni?
Rövidrezárod a kimenetet és leolvasod a műszerről.
Akkor még a nyomógombnak a forrszemeit rá kell rajzolnom a nyákra
üdv.
Ilyent építettem a héten, na de kimeneten 5A-er folyik pedig a specifikáció szerint 3A-nek kellene, hol lehetne beállítani a kimenő áramot?
A P2 potenciométerrel. Nálam 4A a vége, mert erősebb trafót használtam + gyanítom beleszól némi alkatrész szórás is. Mekkora trafóról hajtod?
Nálam 230V/24V/100W biztonsági transzformátor van.
Ja tényleg akkor P2-es poti mellé bedobok egy trimert amivel beállítom a max kimenő áramot.
A trafó meg a másik hogy csak 230V/24/2A-es és és emiatt sem örülök az 5A-nek.
Hali. Az R18-as ellenállást cseréld ki 100kOHM-ra és akkor maximum 2A lesz a kimeneten.
Épül a tápom, és ki kellene próbálnom.
Azt szeretném kérdezni, hogy a 6,8V zéner helett használhatok 6,2, vagy 7,5-öst? Illetve a 0,22R és 0,68R ellenállásokat kiválthatom-e közeli értékkel? Mert csak 5 wattosaim vannak (0,33 meg ilyesmi) Természetesen csak próbából, hogy müködik-e a kapcsolás.
Elkészült a Frankye féle labortáp után építése.
Nos... egy részéig működik, de fesz. nem jön ki belőle. Ha nem kapkodnék mindig, feltehettem volna a NYÁK tervet, hogy vajon jó-e. Utólag lenne szíves rá nézni valaki? A forrasztások rendben vannak, tehát tervezési hibára gyanakszom. Az alkatrész neveket/értékeket beírkáltam. Több szem többet lát. 1N4001 helyett 1N4007-es diódák vannak bent.
Hello!
Természetesen a közelebbi értéket válaszd. A paraméterek kissé másak lesznek, de működni fog. üdv! proli007
Hello!
Csak belekukkantottam, elég zűrzavar van még a nyákon. Nem tudom eldönteni, hogy a forrasztási oldalról látom, vagy az alkatrész oldalról. (Mert hogy a nyákra írt szöveg olvasható.) De ha ez az alkatrész oldal, akkor a Fet és tranyó rosszul van bekötve. Viszont ha a forrasztási oldal, akkor a stabilizátorok.. De a Led mindenhogyan fordítva van. üdv! proli007
Ez az alkatrész oldal, csak a kimeneteket jelöltem meg, hogy egyértelmű legyen, ezért nincs tükrözve a szöveg.
Hello!
Akkor viszont a kész nyákon a feliratok fordítva olvashatók. De a nagyobb baj, hogy a Led a BC és a Fet-ek fordítva vannak.. üdv! proli007
Szervusz!
Nincs rajta a nyákon, biztos félreérthető voltam, elnézést. Csak utólag írtam rá, hogy, aki átnézi, annak egyértelmű legyen. A jobb sarokban lévő BF256 S és D lábai valóban fel vannak cserélve. A többit nem értem. Nehogy kötözködésnek vedd, csak szeretném megérteni. Tehát: a BC141 bázisára van kötve a LEDen keresztül a negatív tápfesz. és az R6-os ellenálláson keresztül a GND. A kollektor az áramkorlátot beállító poti egyik végpontjára megy és egy diódán keresztül a GND-re. Az emitter pedig R7 270R-en keresztül a negatív feszre (alsó fóliacsík).
Hello!
Ez mind szép, csak a BC kollektor és emitter lábai a valóságban fordítva vannak. A Led-nek pedig a katódja megy a negatív tápra. Viszont, a katódot, a lelapolt rész jelöli. De ha már itt vagyunk.. Ez a fokozat egy áramgenerátor, aminek referencia feszültsége a Led. Az állandó áram, a kollektoron folyik a poti felé. Értéke, (Uled-Ube)/R7. Ez piros led esetén kb. (1,5V-0,65V)/270ohm=3mA. Célja pedig az, hogy az áramszabályzó potméteren mindig ugyan akkora feszültség essen, bármekkora is IC1 kimenő feszültsége. (De hogy ezt aztán a két párhuzamos diódával, miért kell módosítani, nem tudom..) A D6 dióda, pedig azért van beépítve, hogy a poti alja ne kerülhessen kisebb feszültségre, min -700mV. üdv! proli007
Ahha...
Akkor valamit nagyon elnézhettem, mert bc .pfd -je szerint ez a lábkiosztás. A led jelölést nem tudtam, ettől függetlenül helyes polaritással kötöttem be, mert az az elejétől fogva világít. Akkor ha BC-t és az második BF-et megfordítom elméletileg működnie kellene?
Hello!
Ha a többi dolog jól van elkövetve, akkor lehetséges. De javaslom, hogy az ST adatlapját nézzed, mert a többinél nem írták oda hogy alulnézetben (lábak felől) van ábrázolva, csak sejteni lehet a képből. üdv! proli007 |
Bejelentkezés
Hirdetés |