Fórum témák
» Több friss téma |
ÜDV!
Írtam már én ebbe a forumba többször hogy milyen ládát csináljak stb. Aztán egy 18"-os rutsenél döntöttem már szinte az építéssel megvagyok csak az érdekelne hogy hova rakjam a hangfal bélést a ládámba. ![]() Itt van egy kép hogy hova gondoltam segítsetek hogy így célszerű-e vagy egyátalán ne tegyek bele semmit vagy mi legyen?
Szinte teljesen mindegy. A rajz szerinti helyen a csillapítóanyag semmit nem befolyásol, dobozfalnál nem lehet jól csillapítani sem állóhullámot, sem a hullámfront reflexióit (utóbbit rezisztív módon eleve elég nehéz csillapítani). Az ilyen dobozoknál a jobb megoldás az lenne, ha a fordulóknál csökkentenéd a keresztmetszetet, úgy talán kevésbé szakadna részekre a cső/tölcsér. Ide tehetsz csillapítóanyagot is, de ha az észrevehető hatáshoz elegendő mennyiség kerül bele, akkor mélytartományban csökken majd a hangnyomás.
Magyarul, ha nem teszel bele semmit, akkor hangosabb lesz (főleg egy-egy frekvencián), ha csillapítgatod, akkor halkabb lesz mélyben, de normálisabban szól majd.
Elég jo kis terv.A csilapitó anyagot a nem látható tölcsér részlet teljes felületére ragd!
Elmagyarázná valaki mit is jelent az álló hulám.Elöre is köszi.
Valami ilyesmi!
![]()
Csatlakozom én is oda raknám a csillapító anyagot már elég sok ládát megépítettem!
![]()
Hello,
Hosszabb távra, próbákra, és kisebb koncertekre zenekari hangfalat akarok venni. Milyen hangfalat tudnátok ajánlani max 25.000 forintért? Melyik a legjobb ebben az árkategóriában? Feltétel: min RMS:250w és min dB: 97. Nézegettem a kínálatot, és láttam párat, csak a neten nem találtam sok véleményt róluk. A következők márkákat nézegettem: König, Gem, Voice Kraft, Raveland. Ezek mennyire rossz minőségűek? Most nem hifi hangfal minőségre gondolok, hanem hogy elfogadható-e a hangjuk? Aki ismeri a fentebb említett hangfalak egyikét, kifejtheti nyugodtan a véleményét róla. Melyik ezek közül a legjobb? Valaki esetleg tud ajánlani, hasonló árban, és az adott feltételeket figyelembe véve, jobb hangfalat?
2010-ben sajnos azt kell mondjam semmilyen hangfalat nem kapsz 25.000-ért, amit bármire is lehetne használni. Pláne nem ilyen teljesítménnyel ( bár mint tudjuk a vasaló is ezer wattos mégsem szól).100ezerért már párban lehet elcsípni használtakat, ami némi felújítás után teljesen használhatóak lesznek.
Az hogy minek elfogadható a hangja, azt elsősorban Te döntöd el. Nem beszéltél a műfajról - trash metal vagy népdal - ez sem mindegy. Azt is lehet hogy veszel valamit és addig hallgatod, míg megszokod a a hangját. De azt is lehet, hogy veszel valamit ami tényleg jól szól. De az drága. És a megbízhatóságról, javíthatóságról nem is beszéltünk...Az általad felsorolt márkákat nem ismerem. Komoly gyártóknak is vannak belépő kategóriáik, JBL, Yamaha, HK Audio. A nagyobbakat nem is említem. De a belépő szint ezeknél sem közelíti meg a profit, az emblémát viszont meg kell fizetni.
A könig, meg a raveland, mind hulladék, un. házibuli hangfal, PA célra nem valók. Sajnos 25-ért valóban nem kapsz használható cuccot. Minimum 30-40 ezer Ft/db árral kell kalkulálnod ha venni akarsz valami olyat, amitől nem akarsz majd megszabadulni az első kipróbálás után.
Olcsóban talán a Wharfedale -okat érdemes nézegetni. Aztán ha nagyon ügyes vagy, akkor lehet építeni is. Eminence Beta, Delta,stb hangszórókkal nagyon ütős kétutasokat lehet csinálni, de arra is rá kell szánni 40-50 ezret db-onként.
Még te is nagyon alásaccoltál. Nettó 60-80e alatt nem lehet valamire használhatót kapni. Ezt a kijelentésemet saját magam egy területen cáfolom meg, az általad is említett Wharfedale cuccokat. Nekünk is van, tényleg nagyon kulturált minőség, és remek áron vannak.
Biztos a Wharfedale is gyárt gyengébb cuccokat, mint pl a JBL is sajnos. Ami eddig nekem a legjobban tetszett ebben a kategóriában, az egy Proel háromutas volt. Csodálkoztam is rajta, hogy egy nagy teremben hogy adhat olyan telt hangot egy kompakt, szub nélkül. A tipusát, árát nem tudom. Ha nekem kéne most ilyesmi, akkor inkább építenék Eminence cuccokból, olyan 60 ezer/ db ár körül.
Bizony, mert a wharfi ezeket az olcsó PA-kat elpiezózza.
Sziasztok!
Tudnátok nekem ajánlani egy jó 15"-os hangszórót wega tölcséres mélynyomóba az a lényeg 20 000 ft alatt legyen lehető legjobb én EMINENCE-et gondoltam de várom a véleményeket amúgy leginkább kulturokban használom néha kültéren(nekem mondjuk az az átviteli sáv 45 hz- nemigen tetszik de annyira nem értek hozzá). A válaszokat előre is köszi!
Szia.
Ha mindenképp tölcsérbe szeretnéd, ajánlom inkább a dj.börzén nézz használt mélyet. Jó ez a hangszóró de nem az a mély ami ehhez a ládához megfelelne. Én javaslok helyette akár egy 400-as reflexet vagy porkolábot is ki lehet fogni kéz alól jó árban 20 alatt. Ezeknek 4 colos lengője van míg az eminence-nek csak 2 col. Ez hangban és teljesítményben is hatalmas külömbség. Valamint a 45 Hz már elég odaverős. Csak nem ebből a hangszóróból.
A Reflex kritikán aluli papírzsepi állagú membránjaival, és értelmezhetetlenül gyenge lengőrendszerével, esetleg a ragasztási módszer miatt szétmelegedő lengőcsévéivel, amik névleges elektromos terhelhetőségben kb. a ráírt érték harmadát viselik el? Érdekes lenne.
Attól még mert nagyobb a cséve átmérője egy hangszóró sem lesz kötelezően jobb. Teljesítménye viszont legalább egyiknek sincs, maximum terhelhetőségről lehet szó. Az alsó határ itt kevésbé hangszórófüggő, sokkal inkább a dobozon múlik.
Elébb mutasd a dobozt, csak utána lehet bármit is kitalálni (már a másik témában is ezért nem lehetett értelmes választ adni).
Ilyen alapon rengeteg hangszórót lehetne 'leírni'.
A dobozt viszont írta hogy wega tölcsér. Ebből olyan sok nincsen. Biztos ismered Te is. Azt meg ne mond hogy az említett Eminence Beta alkalmas lenne subládának. Ellenben egy Reflex vagy Porkoláb vagy akármilyen nagyobb 40-essel szemben.
Dehogy ismerem.
![]() ![]()
Hali!
Ez egy régi kép róla azóta már ki lettek javítva a felületi hibák annyit tudok róla hogy 100x50 centi az eleje 100 centi mély és a hátulja 80 centis tehát ilyen trapéz alakú. ( a képen az alsó ládákról van szó de gondolom látszik ![]()
Ezzel én nem jutottam közelebb, van néhányféle C-V tölcséres (pl. TS 42), de konkrétan ezt a 15"-os hangszóróra épülőt nem láttam.
Így külső méretek alapján egy 50Hz körüli alsó határ várható, gyakorlatilag akármilyen hangszóróval. Én annyira nem félnék a ß15-től, mechanikailag biztosan jobb, mint a reflexes mélyközepek, nem klasszikusan tölcséres a T-S aránya, de legalább az alacsony EBP érték miatt egy kicsit még emelni is fog mélytartományban.
Üdv!
Egy hangszóróhoz milyen erősítő illik? ha pl: egy RCF - LF18 G401 900/1800w 8hm 98dB. Akkor egy olyan végfok célszerű hozzá ami lead 8hmen 1800wot? ![]() Vagy csak 900at.? Akkor most mélyik értéket kell hogy nézzem? ![]() Előre is köszönöm!
Minden hangsugárzónak (doboz+hangszóró) van egy mechanikai korlátja, ezt nem érdemes túllépni, illetve arra kell ügyelni, hogy az erősítőt ne vezéreld torzításba.
Amennyiben a rendszerben van rms és peaklimiter is, ( processzorban, végfokban) akkor a zenei teljesítményre lehet erősítőt választani, feltételezve, hogy jól történik a beállitás és ezek az eszközök teszik a dolgukat. ( monjuk inkább közép és felsőkategóriás eszközök) amennyiben nincs limiter ( nem optimális helyzet), vagy csak peaklimiter van, úgy az rms teljesítményre kell választani, ügyelve arra, ami már elhangzott, tehát az erősítő ne nagyon menjen torzításba.( mondjuk 3-5% fölé). Egyes gyártók pl. EAW min. 1,5x-ös erősítőteljesítményt javasol az rms-hez képest, ahhoz, hogy a hangfalban rejlő lehetőségeket ki lehessen használni. Az alul hajtottság sem jó.
Fontos, hogy mindezek egy jól méretezett hangdobozra vonatkoznak, mert ha faragsz valamit amiben"lóg" a hangszóród, az akkor mechanikailag fog szétszakadni és nem a teljesítmény viszi a sírba. szerintem.
Olyan hogy zenei teljesítmény nem létezik. Terhelhetőség van, de nagyjából lényegtelen, hogy mit írnak a hangszóróra (többnyire a valós névleges értékhez úgyis harmadolni kell a számokat), mert amint dobozba kerül, a mech. korlát szabja meg a max. megengedhető bemenőjelet. Magasabb crest faktorú jeleknél a névleges elektromos terhelhetőség többszörösét is elviselik az el.dinamikus hangszórók.
Elírás volt, természetesen terhelhetőség. De ha már kötekszünk, akkor olyan sincs valós névleges. Valami vagy valós vagy névleges. Azzal sem értek egyet, hogy harmadolni kell a számokat. Ez régen a vidi, orion és bulgár hangszórók világában igaz is lehetett és volt is, de manapság már nem. Főleg nem a B&C, PD, RCF és hasonló kategóriájú hangszóróknál.
Az meg hogy mit visel el, az szerintem semmit sem jelent, mert a vasaló is 1000w-os mégsem szól.Ő nem egy fejlesztő cég, nem egy labor vagy gyártó akinek eszköze, embere és mindene meg van az ilyen irányú fejlesztésekhez, tesztekhez. Az elméleti okfejtésed még ha oly helyes is sem a fórumtársat sem senki mást nem visz előrébb, mert hiszen neki valamiből ki kell indulnia. Miből is? Abból amit a hangszóróra megadnak. A doboz méretezésének fontosságára én is felhívtam a figyelmet. Ilyen ez a popszakma.
Pedig valójában éppen fordítva van, a Videotonnál mindig halálosan pontos értékek voltak az adatlapokon. A popszakma helyett inkább koncentráljunk a realitásra.
A gyártó párbetűs neve semmit nem jelent, a szóban forgó RCF hangszórót a szabvány szerinti jellel és módszerrel megmérve nem kapunk 350-400W-nál magasabb értéket, szemben az 1800, vagy 900-as adatlapi számokkal. Az elmélet pedig, mint már annyiszor bebizonyosodott, mindig megegyezik a gyakorlattal. Hogy miből is kell kiindulnia, azt leírtam korábban, egészen pontosan 3,5 hozzászólással ezelőtt. Ui: hogy a vasaló nem szól, az most teljesen irreleváns, ezt én szoktam felhozni, de egészen máshogyan, más esetekben, ugyanis épp arra jó példa, amit én írtam: a hangszóró nem vasaló, vagyis nem 3dB-s crest faktorú szinuszjellel fűtjük, hanem jóval magasabb a csúcstényező. Annyiból egyet tudok érteni veled, hogy közel sem kötelező bármelyik hangszórót is maximális terhelésen üzemeltetni (minél magasabb a bemenőteljesítmény, annál több problémával kell megküzdeni), és alapvetően abból kellene kiindulni, hogy mekkora az elvárt max. hangnyomás, aztán ehhez választani olyan erősítőt, ami torzítás nélkül képes a kellő kimenőteljesítményt szolgáltatni.
Sziasztok!
Valaki tudna segíteni reflex mega hangváltó ügyben?A kérdésem azlenne hogy 2 vagy 3utas váltó van benne?A láda alapból 3utas mély,közép,és ring magas, csak láttam pár 2utas ládánál hogy a mélyet direktre kötik és csak a magas előtt van váltó és kész.Ha esetleg tudja valaki ebben a tipusú ládában hogyanvan ez megoldva az kérem írja le.Köszönöm ![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |