Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   16 / 587
(#) declan hozzászólása Dec 10, 2010 /
 
a legfelső csapot megnyitottam és egy csövön keresztül folyt ki a víz a földre. Ha jól emlékszem tavaly ott engedte le a szerelő a vizet mert megkért, hogy tartsam a vödröt neki ameddig ő fent bogarászik. Folyt is bele szépen víz aztán levette az előlapot, kiporszívózta, majd kifújta a port és feltöltötte vízzel, de nem figyeltem meg hogyan csinálta sajnos mert közben a tulaj végig beszélt nekem. Akkor kellett volna pedig figyelni. Ezért kértelek meg, hogy ha tudsz segíts mert most nincs 8.000 Ft-om kihívni mert annyiért csinálja meg. Csináltam pár képet, hátha jelent valamit.
(#) danodano válasza declan hozzászólására (») Dec 10, 2010 /
 
Szia. Ez egy kombi kazán tehát meleg vizet is képes szolgáltatni a csapok számára, de ez a te esetedben nincs bekötve. Azon a képen amit először feltettél, értelem szerűen a két szélső a fűtés köre, a két belső a meleg víz lenne és a középső a gáz. Tehát itt nem tudod feltölteni. A fent lévő csap az esetleges túlnyomás leengedésére szolgál ha jól nézem. Szerintem itt sem lehet tölteni, de ebben nem vagyok biztos. Meg kéne nézned, hogy a radiátorokhoz menő csöveken nincs-e valahol egy csap ahova rá tudnál csatlakozni egy csővel, hogy után töltsd. Ha nem találsz ilyet, akkor valószínű hogy a felső piros csapnál kell valahogy tölteni.
(#) VIM válasza declan hozzászólására (») Dec 10, 2010 /
 
Szia!
Amit lefotóztál piros csapot az a biztonsági szelep csapja, körbeforgatás után visszaáll (lezár) magától. A kék csapon kellene tudni feltölteni, DE ehhez ki kell nyitni még egy csapot, amit alul találsz meg bal oldalon. Általában fekete színű hosszúkás négyszögletes elzáró alkalmatosság. Nagyon nehezen lehet ki ill. elzárni (tekerni kell kifelé, balra). HA a kék csapot kinyitod és nem folyik a víz a rendszerből, akkor a fekete feltöltő is el van zárva, ugyanis pont ez a része nincs bekötve, ha jól látom.
(#) Gabi válasza declan hozzászólására (») Dec 10, 2010 /
 
- Ha egyébként melegek a radiátorok, akkor próbáld meg csak légteleníteni a langyos radiátort.
- Lehet, hogy a burkolat alatt van a feltöltési lehetőség
- Ha biztos, hogy azzal a csővel lehet feltölteni, ami van hozzá, akkor keress egy olyan csövet a kazán környékén ahova fel tudod tekerni
(#) danodano válasza Gabi hozzászólására (») Dec 10, 2010 /
 
Ha fura hangot ad ki a szivattyú akkor biztos, hogy kevés a víz a rendszerben és ezt a műszer is mutatja. Ez nem túl egészséges dolog.
(#) Gabi válasza danodano hozzászólására (») Dec 10, 2010 /
 
Ezt írtam én is, kicsit visszább. A műszer állítólag nullát mutat, a kazán mégis működik, egy radiátor kivételével melegek is (?). A fura hang lehet a levegősség miatt is.
(#) danodano válasza Gabi hozzászólására (») Dec 10, 2010 /
 
Elvileg elmennek ezek a kazánok nyomás nélkül is. Valószínű, hogy levegős mert nincs elég víz benne
(#) Gabi válasza danodano hozzászólására (») Dec 10, 2010 /
 
Azért nulla nyomás estén, ha nincs benne elég víz, mitől meleg a radiátor? Akkor egyről beszélünk. Egy pohár félig tele van vagy féli üres
(#) danodano válasza declan hozzászólására (») Dec 10, 2010 /
 
VIM-nek igaza van. Nézegettem egy pdf-fájt a kazánról és valóban van a két belső cső valamelyikén egy feltöltő szelep. Ezek után, szerintem a kék csapra kell kötnöd a csövet és megnyitni azt is, illetve a feltöltő szelepet is.
(#) Gabi válasza danodano hozzászólására (») Dec 10, 2010 /
 
A kék csaposra nem megy rá a csöve... Mármint amivel megpróbálja feltölteni.
A jobboldalira rá tudja tekerni, akkor a baloldali kék csapot meg ki kéne nyitnia (?).
Ha egyáltalán olvassa még...
(#) danodano válasza Gabi hozzászólására (») Dec 10, 2010 /
 
Így van . Tudom, olvastam
(#) danodano válasza Gabi hozzászólására (») Dec 10, 2010 /
 
Azt írta, hogy a jobboldalon a legszélsőre meg rá a csöve, ami a túlnyomást leengedő szeleptől jön .
A pdf-ben amit nézegettem úgy láttam, hogy a gázcsőtől jobbra lévő csövön van a "feltöltő szelep" amiről VIM is írt. Ha arra rámegy a cső, akkor valószínű hogy ott kell tölteni, bár már kicsit belekeveredtem. Így látatlanban elég nehéz.
(#) Gabi válasza danodano hozzászólására (») Dec 10, 2010 /
 
Már én is belekeveredtem A jobb oldalira meg azt írja, hogy nem ment bele víz Hát így tényleg nehéz. Majd, ha esetleg ír valami fejleményt vagy talál még egy csapot, szelepet, csövet
Mondjuk a burkolat alatti feltöltő szelepet, hogy fogja kinyitni... Kérdéses.
(#) ptesza válasza Gabi hozzászólására (») Dec 11, 2010 /
 
VIM írta jól.

Ez egy kombi kazán , és a HMV -része nincs bekötve. A feltöltés úgy van megcsinálva ,hogy a bemenő hideg víz ből lehet tölteni , egy csap megnyitásával. Tehát a golyós csapra kell rákötni ! Ott megy be a hideg víz. De ha a jobb oldalira van rákötve mert oda megy rá , akkor előbb át kell váltani a kazánt HMV termelésre , mert a váltószelepen nem folyik át így!!! És akkor kell megnyitni a belső feltöltő szelepet.

Úgyhogy a jobb oldalit le kellene dugózni ,és a feltöltést megoldani a golyós csapon keresztül. Mert az így is lett megcsinálva , max a te csöved nem jó amivel fel akarsz tölteni. Vagy rosszul csinálsz valamit.
(#) gyula49 hozzászólása Dec 11, 2010 /
 
Sziasztok!

Köszönöm a segítséget , a jó tanácsokat konopnak és VIMnek.
Már nem fázunk.
(#) gyök2 válasza declan hozzászólására (») Dec 11, 2010 /
 
Szia!
Ha még aktuális a dolog, akkor ennél a cirkónál a feltöltést a következő módon csináld. A jobboldali csonkra kösd azt a csövet amit egyszer próbáltál. A kék golyóscsapot hagyd zárva. Add rá a kazánra a hálózati vizet, kazánon belül nyisd ki a feltöltő csapot, kb.1.5 bar ra töltsd fel a fűtési rendszert. Utána zárd el a feltöltőcsapot és a hélózati vizet is. A kék golyóscsapot kinyitod, egy vödörbe le tudod engedni a nyomást a HMV oldalról és utána le tudod szedni a csövet is. Ha nagyon csörög zörög a kazánod mert levegős a rendszered, akkor inditsd el a fűtést úgy hogy a gázégő ne égjen (gázcsapot elzárod)de a keringtető szivattyú menjen A felső piros biztonsági szelepet kinyitod, közben az alul lévő fekete töltőcsapot is kinyitod és így engeded bele a vizet. A szürke gégecső alá természetesen kell vödör mert dőlni fog a víz. A kazán hagján hallani fogod hogy mikor tűnt el belőle a levegő. Ekkor a felső biztonsági szelepet elzárod, majd az alsó töltőcsapot is persze nézni kell a fűtési körben lévő víznyomást.
(#) ptesza válasza gyök2 hozzászólására (») Dec 11, 2010 /
 
Pont az magyarázom , hogy oda hiába köti ,mert a váltószelep nem engedi át a vizet! Meg már ő is írta.
(#) JZoli válasza tiv hozzászólására (») Dec 11, 2010 /
 
Hali! Ha vízkövesedés lenne az ok, akkor minden üzemmódban zúgó sistergő hangot adna a kazán a vízkőréteg melegítése miatt! Szerintem ez a Te esetedben szinte kizárt. Az NTC-k általában egyforma kivitelűek egy kazánban, így ha felcseréled őket meg lehet állapítani, hogy rossz-e vagy sem. Ez még levegőzárvány is lehet ami valamiért nem tud kijönni a váltószelep környékéről, de ez csak találgatás. próbáld meg a termosztátokat felcserélni, akkor utána már több következtetést le lehet vonni.
(#) gyök2 válasza ptesza hozzászólására (») Dec 11, 2010 /
 
Nekem majdnem ugyanolyan kazánom van (ZW23E) és a váltószelepnek semmi köze hozzá hogy feltudja tölteni a fűtési kört. A kicsi fekete csap egyik vége a bejövő hideg víz körébe van kötve (a képen a vékony cső) a másik vége a fűtési kör visszatérő ágára van kötve. Tehát ha a csapvíz rá van kötve a jobb oldali 1/2 collos csonkra akkor már lehet is tölteni a fűtési kört.
(#) cs.e.r hozzászólása Dec 12, 2010 /
 
Van egy Saunier Duval Renovastar f 24 e BT fali kazánunk, ami a következő hibát produkálja: melegvíz engedésekor csattogni kezd, iletve a melegvíz elzárásakor is nagy csattogással áll le. Azt javasolták, hogy savazzuk ki a hőcserélőjét, ez meg is történt, de a hiba nem múlt el. Ha esetleg valaki tud ötletet adni, hogy mitől lehet ez a gond, nagyon hálás lennék, mert már nem tudok mire gondolni.

Köszi,
Roland
(#) zoli 57 válasza tiv hozzászólására (») Dec 13, 2010 /
 
Sziasztok!
Kis vízáramlás miatt csinálhatja,nekem a visszatérő vezetéken iszapfogó rakódott tele, és ilyet produkált, kipucoltam és jó lett. Mivel a meleg vizet csinálja valahol a váltószelep után lehet dugulás, vagy vízkő megakadt. Persze ez csak egy lehetséges ok. Reménykedj hogy csak ez a gond okozó.
(#) konop válasza cs.e.r hozzászólására (») Dec 13, 2010 /
 
Szia!

Egy ismerősömnek volt ilyen, ott a fűtési kört kellett kisavazni a hőcserélőben, mert volt benne valamilyen lerakódás. Utána jó lett.
(#) DodiT1 válasza cs.e.r hozzászólására (») Dec 13, 2010 /
 
A Renova hőcserélője bitermikus amit kisavazni sokszor nem sikerül.Ha Hmv termelés közben folytasz a gázcsapon,és a hang csökken akkor megmaradt a dugulás.
(#) amnesia hozzászólása Dec 16, 2010 /
 
Sziasztok!
Ariston tx 23 mffi "szuper-kazánom" (panelhiba már megvolt...) most a következőt produkálja: ahogy leáll a fűtés a nyomásmérő egy idő után visszaesik nullára. Utántöltés után megint működik. (A víz valahol a jobbkéz felőli oldalon folyamatosan kicsöpög, ha túl magas a nyomás.)
Hol van ebben a típusban a tágulási tartály? Lehet-e levegőt pumpálni bele a nyomáskiegyenlítés céljából? Ha igen, hol?
Elképzelhető, hogy a túlfolyószelep engedi ki a vizet?

Amatőr kérdések tudom.... de nőből vagyok! ...és már két karácsonyunkat tette tönkre a cirko. Az egyik már ennél a kazánnál történt, panelcserével, a másik az elődjénél, szivattyú-cserével.
Mivel a rémisztő időpont megint közelít, így a válaszok SOS kellenének. (Hímnemű szervíztársamnak továbbítom, nem én állnék neki!)
Köszönöm!
(#) kicsifigaro hozzászólása Dec 16, 2010 /
 
Szevasztok.Egyszer már segítettetek,remélem,most is van ötletetek.
Ariston TX 23 MI kombi kazánom a következőt produkálja:a melegvíz készítésénél kb.fél percig megy a kazán,azután leáll,aztán fél perc múlva elindul és így tovább.Pár nap után már a fűtésre sem indult el.Aztán megjavult a fűtés(természetesen akkor,amikor a szerelő kijött),de a víznél továbbra is rángatja a lángot és sűrűn el is alszik.
A gyújtóláng nem csattog,a kondicserén tavaly már átestem.
A szerelő kicserélte a két hőérzékelőt,de látszott,hogy csak találgat.Nem is találta el 12 ezerért.Viszont nagyon érdeklődött,hogy melyik kondit cseréltem is ki....?
Szóval,mi lehet a baj,mindez a hideg beálltával kezdett jelentkezni.Előre is köszi.
(#) Gabi válasza amnesia hozzászólására (») Dec 16, 2010 /
 
Tágulási tartály, ha kívül nem találjátok, akkor a készüléken belül található Természetesen lehet bele levegőt pumpálni, egy olyan kis pöckön keresztül, mint ami az autó kerekén található, hasonló céllal (kb. 1,5 barig kell nyomni.)
Elképzelhető, hogy a túlfolyószelep engedi ki a fölösleges vizet a túlnyomás miatt.
(#) amnesia válasza Gabi hozzászólására (») Dec 16, 2010 /
 
Köszi!
A napokban már szétszedtük, de a gyári rajzon jelzett helyen nem találtuk meg a tágulási tartályt. Nem tudnál pontosabb navigációt adni, ha esetleg ismered ezt a típust? ...és még továbbra is kérdezem, hogy elképzelhető, hogy csak emiatt esik vissza mindig a nyomás?
(#) otto54 válasza amnesia hozzászólására (») Dec 16, 2010 /
 
Hello!

A tágulási tartály fontos része a zárt fűtési rendszernek.
Amennyiben a kazánban nincs benne,akkor valahol a fűtési rendszerben kellene lennie.
Amennyiben szakember szerelte a fűtést,akkor biztosan szerelt zárt tágulási tartályt is.
Amennyiben nincs,vagy rossz a tágulási tartály(esetleg rosszul méretezett),akkor a rendszer hideg állapota és a fűtött állapot között "hatalmas" a nyomás ingadozás,amely esetenként a működést is megakadályozhatja.
Ha teszi a dolgát a tágulási tartály,akkor gyakorlatilag állandó nyomás lesz a fűtési rendszerben,akár hideg állapot van,akár felfűtött (néhány tized "bar" ingadozás azért van).

Üdv. Ottó
(#) DodiT1 válasza amnesia hozzászólására (») Dec 16, 2010 /
 
A tág.tartályhoz felülről tudsz hozzáférni a turbócső mögött egy szürke tartály autósszeleppel a tetején.Fontos az,hogy az előbeállítási nyomást üresen kell elvégezni!1 bar
(#) ptesza válasza amnesia hozzászólására (») Dec 16, 2010 /
 
Egy kicsit böngéssz vissza ebben a topikban ,mert nem is olyan rég kitárgyaltuk ezt.

Lépésről lépésre.

- A fűtési rendszerről le kell engedni a nyomást, a vizet nem muszáj , csak legyen nyitott a rendszer valahol.

- A kiegyenlítő tartályt meg kell vizsgálni ,hogy gyárilag van -e ráírva valami ajánlott feltöltési nyomás. Ha nincs akkor 1-1.2 bar levegő kell bele. Autós pumpa , és keréknyomás mérő kell ehhez. Célszerű a szelepet is ellenőrizni. Pont olyan mint az autóké.

- Feltöltés vízzel 1.5 bar-nyomásra.Azért 1.5 mert így marad tartalékvíz a tartályban. A lényeg az hogy a kiegyelítő tartály levegő nyomásánál mindenképp nagyobb legyen a víznyomás 0.3-0.4 bar nyomással. Légtelenítés után újra ellenőrizni a nyomást ,és ha kell akkor be kell állítani 1.5 bar-ra.

Működésének olyannak kell lennie mint ahogy otto54 leírta.
Következő: »»   16 / 587
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem