Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Üzemanyag előfűtés
 
Témaindító: SpeedyZoli, idő: Dec 15, 2010
Lapozás: OK   2 / 3
(#) V.Cs. válasza SpeedyZoli hozzászólására (») Dec 15, 2010 /
 
Fűtőkábel van nem csak 230V-ra.
230V-ra van u.n. önszabályzó fűtőkábel, de vehetsz tetszőleges ellenállásút (nem önszabályzós)
Számold ki, kb. hány watt szükséges (a szűrő térfogata alapján) illetve ehhez hány méter kábel kell, (megadják, hány W/m a maximum)
Ebből ki tudod számolni, (P=U2 / R )hány Ohm a teljes ellenállás, ezt elosztod a hosszal, és megkapod, milyen kábel kell. (hány Ohm/méter)

A fűtőkábel két végére kell u.n. hidegvég!
(#) Pixi hozzászólása Dec 15, 2010 /
 
Estét!

Olvastam a hozzászólásokat, és közben a levegő előfűtésre eszembe jutott, hogy vannak pár 1000Ft-ért ilyen 12 voltos kerámia betétes fűtők kocsiba! Szerintem ezt is be lehet építeni a légszűrő elé, és elég nagy légtömeget képes felfűteni! Az tuti hogy 13 fok fölé felfűtené a levegőt!
Lehet majd ki is próbálom!
Amúgy nekem is az a gond, hogy 0 fok alatt etanollal nem indult be a Trabim! 4T fiat motoros!
(#) SpeedyZoli válasza Pixi hozzászólására (») Dec 16, 2010 /
 
Jó estét neked is!
ez érdekelne hogy azok a melegítők pontosan milyenek is vagy egyáltalán milyen néven keressem.
Nekem egy Suzuki Vitarám van és beindult ez még mínusz 12 ben is etanol hoz gyártott befecskendezésiitartam módosító elektronikával. csak relatív sokat kell tekernie.
ezért gondoltam rá hogy elő kéne melegíteni és hát arra jutottam hogy az üzemanyag gyűjtőcsövet fűtőkabéllel melegítem fel a beszívott levegőt meg egy foglalatba épített izzítógyertya sorral vagy ellenálláshuzala melegítem. a szívócsőben.
Nálad viszont az a probléma hogy az a motor még nem befecskendezős és ez még tovább nehezíti a téli indítási problémát, de a meleg levegö szerintem neked is segíteni fog.
jo bügykölést hozzá neked is!
(#) Pixi válasza SpeedyZoli hozzászólására (») Dec 16, 2010 /
 
Konkrétan multi áruházakban szoktam látni ilyen fűtést az autós részlegen! Érdemes körbenézni ha arra jársz, hátha megéri!
Nekem sajna most anyagilag nem fér bele a keretbe, így elmarad!
Visszaálltam benzinre a télre!
Majd jövőre agyalok ezen!
IE autók esetében sokkal könnyebb az etanollal járás, mert a nyomás már nagyon porlaszt! Amúgy szerintem a levegő melegítése nyerőbb mint az etanolé!
(#) laza hozzászólása Dec 16, 2010 /
 
Sziasztok!
Nekem a tranzisztoros megoldás jutott eszembe. Mint ahogy tükörfűtésre is lehet használni egy alulapra csavarozott BD139-et is. Frekvenciaetalonok hőfokstabilizálására is szinte kizárólag ezt a megoldást használják, és én is építettem néhány ilyet. Maga a tranyó legyen a fűtőtest! Lehet egyszerű áramgenerátor, és lehet szabályozott is. Nem tudok egyszerűbbet.
(#) BarnaPili válasza laza hozzászólására (») Dec 16, 2010 /
 
Régebben voltak utólag betehető ülésfűtéseim,amik szivargyújtóról mentek.Az ellenálláshuzal rendre eltört benne,mikor ki-be ugráltam az autóba/ból.Egyet szétszedtem,és van benne jó pár méter szigetelt ellenálláshuzal,meg egy klixon,ami 60 C-fokon kiold.Ha ilyennel betekernéd a gyűjtőcsövet menet menet mellé,az befűtene neki,ha a klixon is hozzá bandázsolod,akkor meglesz oldva az automatika is.
[/OFF]Én tükörfűtést akartam vele létrehozni,ment is volna a dolog.A tükörlapot betettem a mélyhűtőbe,utána meg gőzbe tartva lecsapódott a pára rajta,bedugva a fűtést szépen levitte a párát róla egészen rövid idő alatt.[OFF]
István
(#) dobo hozzászólása Dec 16, 2010 /
 
Szerintetek létezik autós hajszárító?
Azzal lehetne levegőt melegíteni.
(#) Pixi válasza dobo hozzászólására (») Dec 16, 2010 /
 
(#) Gabi válasza Pixi hozzászólására (») Dec 16, 2010 /
 
130W-os hajszárító, nem is olyan rossz Lehet, hogy a levegő megmelegítésére egyébként alakalmas.
(#) Pixi válasza Gabi hozzászólására (») Dec 16, 2010 /
 
Nem tudom menyire melegíthet!
(#) dobo válasza Pixi hozzászólására (») Dec 16, 2010 /
 
Köszi .
Szerintem pár fokot biztos emel a beszívott levegő hőmérsékletén az tuti.
Ma találkoztam egy Deawo matizzal tiszta etanollal hajtják minden átalakítás nélkül
A gazda azt mondta semmi gondja nincs vele csak reggel indulna könnyebben.
Szerintem szólok neki és kipróbáljuk a hajszárítós indítást reggel.
(#) V.Cs. válasza Pixi hozzászólására (») Dec 16, 2010 /
 
A hajszárító....
Azt nem tudom, hogy mennyi levegőt zabál a motor - de sokat, az biztos!
Inkább a fém részeket, vagy a folyadékot melegíteném, mert azoknak nagyobb a hőkapacitása.
Lassabban melegszik fel, de lassabban is hül vissza.

Mindezek mellet a légszűrő előtt melegíteni a legegyszerübb, legbiztonságosabb!

Tükörfűtés: Én 3 db 47 Ohm-os kerámia ellenállás használtam, (párhuzamosan) 2-3 perc alatt tiszta volt a tükör.
Persze, ha áramlik a levegő, az 5W-os ellenállást 10-el is terhelhetem! (én a tükröt féltettem)
Talán 20 db 15 Ohm/5W... de hát az megeszik 20 A-t
(#) wanstonic válasza V.Cs. hozzászólására (») Dec 16, 2010 /
 
Szerintem meg kéne fordítani a kérdést:
mi lenne, ha az etanolhoz lehetne keverni valamit, ami nem engedné, hogy kicsapódjon?
Nem vagyok kémikus, de hasonlóan kéne megoldani, mint a dermedésgátló folyadékok. Csak fontos, hogy keveredjen az alkohollal...
(#) Gabi válasza wanstonic hozzászólására (») Dec 16, 2010 /
 
Az a baj, hogy az etanol a hideg felületekre csapódik ki. Én sem vagyok kémikus, de szerintem a dermedés gátló a dermedési pontját tolja el az alapanyagnak (például gázolaj), de attól még a hideg felületen ugyanúgy lecsapódik.
Ezért nem elég "havasi" meg "hegyesi" dízelt tankolni, hanem kell az izzítás és a gázolaj előmelegítő is a kocsikba.
(#) wartowski hozzászólása Dec 16, 2010 /
 
Én inkább a motorblokkot melegíteném fel egy kicsit.
Erre léteznek jó és gazdaságos megoldások.

Ahogy a sajátommal is csináltam (Toyota Hilux Surf SSR-X,
2,4L TD 1994-es évjárat), beraktam a hűtőrendszerbe egy elektromos előmelegítőt, ami a blokkot max. 60 fokra melegíti. Nálam ehhez a bazi nagy blokk miatt 800 Watt kell.

Hidegindítással addig se volt baj mert téliesített (2 akksis)
verzió, meg a motor is hibátlan, ami ilyenkor télen probléma szokott lenni, izzítás, porlasztók, akku, kenőanyag (mínuszban tovább tart mire felépül az olajnyomás), nem árt ha van kompresszió is, szóval én inkább az üzemanyag megtakarítás végett építettem be, de jó lehet a te esetedben is. (nem csak Diesel hanem Otto motoros autóknál is beválik)

Egyes típusoknál az üzemanyag szűrő fűtve van.
(sok, főleg a régi japán gyártású Mitsubishi modelleken fordul elő)
Ha szerzel egy olyan szűrőt, az is jó megoldás.
(#) SpeedyZoli válasza wartowski hozzászólására (») Dec 17, 2010 /
 
Az igaz hogy az ilyen fűtés az tökéletesen megkönnyíti a hideg indítást hisz meleg minden csupán az a gond hogy ha csak 600W-os is az a hűtővíz előmelegítő akkor is 12V-os rendszerrel 50 A venne le és nem csak pár másodpercen át, szal azt egy normál aksi nem sokáig díjazná .. vagy 230V os hálózatról kéne használni de az meg szabadtéri parkolóknál Magyarországon nem igazán van .
A szűrös előfűtéssel még mindig az a gondom, hogy nincs oly mértékű folyadék áramlásom, hogy a gyűjtőcsőben is felmelegedjen hisz eléri az üzemi nyomást és kikapcsol az üzemanyag szívbatyu.
(#) dobo válasza SpeedyZoli hozzászólására (») Dec 17, 2010 /
 
Nem kell sokáig fűteni ha van áramlás ha nincs csak hogy az alkohol elérjen 20-30 fokot.
A szivattyú pedig a beindulás után állandóan megy a felesleg pedig visszamegy a tankba.
Csak indításnál kell a fűtés mert a henger és a dugattyú gyorsan felmelegszik.
(#) SpeedyZoli válasza dobo hozzászólására (») Dec 17, 2010 /
 
De nem is beindulás után van a gond a lecsapódással, ha már beindul akkor minden külső beavatkozás nélkül, simán megy. Közvetlen a gyűjtőcsőben kellene melegítenem hogy már az első befecskendezéssel is meleg ü.a. jusson a szelepkapuba, ezért éppen nem ér semmit számomra, hogy a nyomóágban meg a visszavezető ágban melegszik az etanol, mert amíg nincs fogyasztás addig úgyse jut be a gyűjtőcsőbe meleg üzemanyag.
(#) dobo válasza SpeedyZoli hozzászólására (») Dec 17, 2010 /
 
A szívócsöved alu vagy műanyag?
Ha fém akkor bele lehetne furni izzítógyertyát.
Úgy menne mint a dizzel indítás.

Vagy a nyomócsőbe kellene betekerni 1 izzítógyertyát de vele köss sorosan mégegyet és akkor biztos nem izzik be csak fűt
(#) zolika60 válasza dobo hozzászólására (») Dec 17, 2010 /
 
Amíg folyadék veszi körül nem izzik fel semmiképp. Persze más a helyzet, ha etanol gőz, mert akkor bomba. :csodalk:
(#) dobo válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 17, 2010 /
 
Tudom hogy nem izzik fel de sokan nem hidtek nekem itt, aztán tegnap kipróbáltam egy deci vizben és nem izzott.
A soros kötés a biztonság miatt kell mert az alkohol 80 fok körül forr.
(#) akos70 válasza dobo hozzászólására (») Dec 17, 2010 /
 
Én is raktam egy régi dízelembe izzítógyertyát, a gázolajszűrő üreges csavarjában foglalt helyet. Semmi gond nem volt vele. Etanollal nem tudom, hogy viselkedne.

Én azt hiszem, másképp oldanám meg az etanol melegítését. Indítás egy külön kis tankban tárolt benzinnel (egy kapcsolóval, és két mágnesszeleppel lehetne váltani az üzemanyagokat, mint a gázos autókban). Ugyanakkor csinálni kéne egy hőcserélőt, ami a már forró hűtővizet használná fel az etanol melegítésére. Ez a megoldás is használatos gázolaj melegítésére is (az én autómban ilyen van gyárilag, termosztáttal szabályozva), ez a generátort se terhelné, és bármilyen üzemanyaggal biztonságos.
(#) Macken válasza akos70 hozzászólására (») Dec 17, 2010 /
 
A kolegám golf 3-asba tisztán E85-el megy most is(-10 °C) csak indítás előtt, hogy ne erőlködjön mert nehezebben indul hidegindítót fúj a légszűrőbe és ennyi.
(#) dobo válasza Macken hozzászólására (») Dec 17, 2010 /
 
Ezt én nem mertem beirni ugyanis a hidegindító képes leszakítani a hengerfelyet.
Régen Ifa és Aró hengerfelyeket láttam felszakadva.
A hidegindító nem tesz jót!
Merciken láttam hogy a gázolajcsövet rátekerik a vizcsőre de ez is csak járó motornál használ.
(#) SpeedyZoli válasza Macken hozzászólására (») Dec 18, 2010 /
 
Én bevallom nem merném meg kockáztatni hogy hidegindítót fújjak be neki, inkább valami kíméletesebb megoldást választok..
Szerintem a fojtószelep elé építek egy alu csövet benne egy izzító gyertyával vagy valami ellenállás huzalból készített melegítővel.
nem akarom megfúrni az "air box" részét. mert az megint nem 10 perces meló hogy onnan lebontsam.
(#) durbincs hozzászólása Dec 22, 2010 /
 
sziasztok!
Szerintem a legjobb megoldás erre a problémára a motort felmelegíteni a saját hűtőfolyadéka és 700W-os háztartási fűtőbetét egy termosztát - ami 60C-nal kikapcsol- és egy kis barkácsolás segítségével. Hasonló az elv a régi, télen nehezen induló tgk tsz.-es módszerével. Én tettem rá egy időzítős konnektort, amivel indulás előtt 30perccelbekapcsol magától.
Én is etanollal járok és így van megcsinálva a gk.
Csak annyi vele a probléma,hogy ha távol hagyod a kocsit az otthontól keresni kell 220V-ot hogy előmelegítsen!
(#) SpeedyZoli válasza durbincs hozzászólására (») Dec 22, 2010 /
 
Szia!
Na épp itt van a macska elásva... itt is a 230V-os hálózattóról van megoldva, az biztos hogy ez tökéletes megoldás de ide egy olyan előmelegítés kell ami aksiról megy.. mert szabadtéri parkolóban igen nehéz 230-as dug aljat találni...
De amúgy egy állófűtés lenne a legjobb megoldás, de az megint egy vagyon.
(#) durbincs hozzászólása Dec 23, 2010 /
 
a 220V megoldható egy inverterrel ami 12V-ból csinál 220-at
(#) dobo válasza durbincs hozzászólására (») Dec 23, 2010 /
 
Ismered azt a törvényt hogy energia nem vész el de nem is keletkezik csak átalakul.
700w az 12V és 230V-on is ugyanannyí energia.
(#) akos70 válasza durbincs hozzászólására (») Dec 23, 2010 /
 
Akkor már csak egy 5000Ah-s akkumulátor kell, és mehet az előfűtés.
Következő: »»   2 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem