Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   53 / 157
(#) VIM válasza krapulax6 hozzászólására (») Dec 18, 2010 /
 
Én ezzel hoztam helyre az ilyen akkumat, mert nálunk is előfordul a sűrűi indítás rövid távolság megtétellel és azután több hetes állás (nem mindig van szükség a vonóhorgos kocsira). Ettől felkeményednek a lemezek és nem veszi a töltést az akku és az indítás sem megfelelő.
(#) zolika60 válasza krapulax6 hozzászólására (») Dec 18, 2010 /
 
Szerintem, a töltőfeszültséged is alacsony. 14,2 14,4 volna optimális. Mivel az akku így sosincs teljesen feltöltve, ne is csodálkozz azon, hogy lecsökken a kapacitása.
(#) krapulax6 válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 18, 2010 /
 
A következő a generátor lesz....szétszedem és megnézem a kefét,h milyen állapotban van...
(#) krapulax6 válasza VIM hozzászólására (») Dec 18, 2010 /
 
De azt sem értem,h az akksi csak 2 évet bírna?Az nem hiszem,h normális...
(#) zolika60 válasza krapulax6 hozzászólására (») Dec 18, 2010 /
 
A két dolog össze függ. Mármint a töltőfeszültség és az akku élettartama. Ráadásul, ha ritkán és rövid utakra használod, még jobban csökken az akku élete. Bár ezen külső töltővel lehet javítani.
(#) gergo1990 hozzászólása Dec 18, 2010 /
 
Helló!
Üdv mindenkinek nekem egy golf 2-em van és inditás után a töltés csak egy nagyobb gázadásra alszik el ezt hogyan lehetne kiküszöbölni hogy beindítom és egyböl töltsön?
(#) zolika60 válasza gergo1990 hozzászólására (») Dec 18, 2010 /
 
Nem hiba ez náluk. Mind ilyen.
(#) gergo1990 hozzászólása Dec 18, 2010 /
 
Igen az addig oké de ezt megszüntetni hogy lehet?
(#) akos70 válasza gergo1990 hozzászólására (») Dec 18, 2010 /
 
Mivel a Folcvágenekben ledes visszajelzők vannak, nem kapja meg a generátor az előgerjesztéshez szükséges áramot (amit a 3-4wattos izzón keresztül kapna), ezért szükséges a gázfröccs a töltés elindulásához ha már nem a gyári feszszabályzó van beépítve. Az ehhez illő szabályzókban van egy ellenállás, ami az izzó hiányát hivatott kompenzálni.
Együtt lehet élni a problémával, vagy el lehet hárítani egy beleillő szabályzó beszerelésével, esetleg egy megfelelő ellenállás beforrasztásával.
(#) gergo1990 hozzászólása Dec 18, 2010 /
 
Egy új fesszabájzó vagy az ellenállás értem de az ellenállást hova kéne betenni?
(#) zolika60 válasza gergo1990 hozzászólására (») Dec 18, 2010 /
 
Huszon évig elment így. Miért kéne megszüntetni?
(#) akos70 válasza gergo1990 hozzászólására (») Dec 18, 2010 /
 
Egyikben van, másikban nincs.
(#) gergo1990 hozzászólása Dec 19, 2010 /
 
Mert kíváncsi vagyok hogy lehetne megszüntetni ezt az idegesítő szokást!
(#) zolika60 válasza gergo1990 hozzászólására (») Dec 19, 2010 /
 
Ha nekem írtál, akkor azt gondolom, az előtted levő hozzászól láthatod a választ. Ha használod a válasz gombot egyértelműbb kinek írsz.
(#) krapulax6 válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 21, 2010 /
 
Ma szétszedtem a generátort....és az egyik szénkefe törött volt és annak a csúszógyürűje rettenetesen be volt szabálytalanul kopva...azt nem tudom,h én törtem el szétszerelés közben...de szerintem még csapágyas is ráadásul....Ez így tök jó kari elött 15ezer minusz ...
A gyűrű lehetett a hiba okozója?Mármint,h a töltésem terhelés nélkül is csak 13,8 volt?
(#) zolika60 válasza krapulax6 hozzászólására (») Dec 21, 2010 /
 
Nem látom a gyűrűt, de lehetett a hiba oka az is. Ne keseredj el, nem olyan drágák az alkatrészek. Ha te megcsinálod, nem lesz a fele sem. Nem tudom, hol laksz, de itt egy viszonylag olcsó bolt, ahol én is szoktam vásárolni. Bővebben: Link
(#) erbe válasza krapulax6 hozzászólására (») Dec 21, 2010 /
 
"kari elött 15ezer minusz ... " ???
2 csapágy, ~1000.-. Gyűrűt esztergálni, felragasztani szintén nem lehet több. 2 db kefe ~1500.-. Ez még csak 3500.-.
A törött kefe tönkreteszi a gyűrűt és okozhat problémákat.
A 13.8 V töltőfeszültség még jó lehetne... Ha terhelve is megmarad.
(#) krapulax6 válasza erbe hozzászólására (») Dec 21, 2010 /
 
Plussz mennyi mennyi idő kocsi nélkül...sajna minden nap használom...
(#) krapulax6 válasza krapulax6 hozzászólására (») Dec 21, 2010 /
 
Jaah..sajna a kefe az a feszültségszabályzóval együtt van...Nem tudtam kivenni belőle forrasztva van...
(#) krapulax6 válasza krapulax6 hozzászólására (») Dec 21, 2010 /
 
Már úton van egy 20e km es komplett gen....
(#) zolika60 válasza krapulax6 hozzászólására (») Dec 21, 2010 /
 
Idézet:
„Nem tudtam kivenni belőle forrasztva van...”

Miért, nincs pákád?
(#) akos70 válasza erbe hozzászólására (») Dec 21, 2010 /
 
Idézet:
„A törött kefe tönkreteszi a gyűrűt”

Inkább a kopott gyűrűbe akadt bele a kefe, ezért tört el szétszedéskor.
Csúszógyűrűt lehet venni barátságos áron, nem kell ragasztgatni.
(#) krapulax6 válasza akos70 hozzászólására (») Dec 22, 2010 /
 
Jaja...szerintem is szétszedéskor tört el....de felújítom apránként és tartalék lesz vagy megy a vaterára
(#) klimás56 hozzászólása Dec 29, 2010 /
 
Sziasztok! Véleményt kérnék, az eredeti akksi 64 Ah-s volt , 5.éves és a hideg beálltával a diesel alig óhajt elindulni. Autós berkekből az a vélemény , legyeg boldog az 5 évvel ?!.
Na mindegy, vettem egy nagyob indítóáramút , ezzel együtt a kapacitása is megnőtt 77 Ah-ra. Kérdésem, okoz-e különösebb túlterhelést a generátonak a nagyobb kapacitás ?
(#) dobo válasza klimás56 hozzászólására (») Dec 29, 2010 /
 
Semmi gond ki fogja szolgálni a generátor azt is.
A minap került a kezembe egy ifa generátor 12v 45A néztem is hogy hogya fenébe bírta ez tölteni a 2x 210Ah-ás akukat.
Szóval használd egészséggel és az 5 év az akuknál manapság egyre ritkább.
Az elmult hónapokban az ismerőseim körében 5-6 aksit cseréltem 2-3 évesekt mert gagyik és a kapacitásuk nagyon lecsökkent.
(#) klimás56 válasza dobo hozzászólására (») Dec 29, 2010 /
 
Köszönöm a válaszodat, megnyugodtam. Nekem az kell, hogy az autó mindig indulás képes legyen. Ezért döntöttem a nagyobb indító áramú mellett.
Nagyon szomorú, hogy csak ilyen keveset bírnak a neves akksik is, utoljára Dacia-Zsiguli-Trabant időben volt "divat" 2-3 évente cserélgetni őket.Na ennyit a minőségi(?) fejlődésről.
(#) akos70 válasza dobo hozzászólására (») Dec 29, 2010 /
 
Pont az IFA generátort szoktam felhozni példának.
Dettó ugyanaz, mint a Trabanté, csak 44 Ah-s aksi van, IFá-ban meg akár 2X210.
(#) akos70 válasza klimás56 hozzászólására (») Dec 29, 2010 /
 
Én viszont emlékszem több gyári Zsiguli aksira (még a szurkos tetejűre), meg NDK-s Trabant aksira, amik 8-10 évet elmentek.
Ma már aksiban nem veszek márkásat, mert nálam nem mentek el többet, mint az olcsóbbak. (én is idén télen cseréltem, 5 év után)
(#) potyo válasza dobo hozzászólására (») Dec 29, 2010 /
 
Idézet:
„A minap került a kezembe egy ifa generátor 12v 45A néztem is hogy hogya fenébe bírta ez tölteni a 2x 210Ah-ás akukat.”


Ha ismered az autó generátor működését, akkor ezen kérdés nem kell, hogy felmerüljön. Volt már erről szó itt régebben, ha nem pont ebben a témában, akkor valami nagyon hasonlóban.
(#) potyo válasza akos70 hozzászólására (») Dec 29, 2010 /
 
Gyanús, hogy nekem is lassan eljön az akkucsere, így hidegben már érződik, hogy nem teker úgy, mint tavaly. Sajnos fogalmam sincs, mennyi idős az akku, nálam két és fél éve van, de már akkor sem tűnt újnak, amikor hozzám került. Viszont ha tényleg vennem kell, akkor a jelenlegi 55 helyett 45Ah körülit fogok venni, az is elég és a nagyobb sem birja tovább.

Néha lehet márkásabb akku jobb. Volt itt traktorban használt akku, három évet nem birt ki ugyanattól a gyártótól kettő darab, aztán lett bele Exide véve, ami akkor kb. 20%-al volt drágább, mostanra öt éves elmúlt, köszöni szépen, jól van, a magasabb árat már régen behozta. Viszont 1-2 éve Exide akkuk is sorozatban garancia időn belül cserélgetve voltak. Szóval úgytűnik, hogy szerencse is kell hozzá, hogy az ember milyet fog ki a márkásból is. Nem esik nehezemre elképzelni, hogy a nagy cégek lepasszolják keletre a gyári mérésen rosszabbul teljesítő példányokat...
Következő: »»   53 / 157
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem