Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Én ezzel hoztam helyre az ilyen akkumat, mert nálunk is előfordul a sűrűi indítás rövid távolság megtétellel és azután több hetes állás (nem mindig van szükség a vonóhorgos kocsira). Ettől felkeményednek a lemezek és nem veszi a töltést az akku és az indítás sem megfelelő.
Szerintem, a töltőfeszültséged is alacsony. 14,2 14,4 volna optimális. Mivel az akku így sosincs teljesen feltöltve, ne is csodálkozz azon, hogy lecsökken a kapacitása.
A következő a generátor lesz....szétszedem és megnézem a kefét,h milyen állapotban van...
De azt sem értem,h az akksi csak 2 évet bírna?Az nem hiszem,h normális...
A két dolog össze függ. Mármint a töltőfeszültség és az akku élettartama. Ráadásul, ha ritkán és rövid utakra használod, még jobban csökken az akku élete. Bár ezen külső töltővel lehet javítani.
Helló!
Üdv mindenkinek nekem egy golf 2-em van és inditás után a töltés csak egy nagyobb gázadásra alszik el ezt hogyan lehetne kiküszöbölni hogy beindítom és egyböl töltsön?
Mivel a Folcvágenekben ledes visszajelzők vannak, nem kapja meg a generátor az előgerjesztéshez szükséges áramot (amit a 3-4wattos izzón keresztül kapna), ezért szükséges a gázfröccs a töltés elindulásához ha már nem a gyári feszszabályzó van beépítve. Az ehhez illő szabályzókban van egy ellenállás, ami az izzó hiányát hivatott kompenzálni.
Együtt lehet élni a problémával, vagy el lehet hárítani egy beleillő szabályzó beszerelésével, esetleg egy megfelelő ellenállás beforrasztásával.
Egy új fesszabájzó vagy az ellenállás értem de az ellenállást hova kéne betenni?
Huszon évig elment így. Miért kéne megszüntetni?
Egyikben van, másikban nincs.
Mert kíváncsi vagyok hogy lehetne megszüntetni ezt az idegesítő szokást!
Ha nekem írtál, akkor azt gondolom, az előtted levő hozzászól láthatod a választ. Ha használod a válasz gombot egyértelműbb kinek írsz.
Ma szétszedtem a generátort....és az egyik szénkefe törött volt és annak a csúszógyürűje rettenetesen be volt szabálytalanul kopva...azt nem tudom,h én törtem el szétszerelés közben...de szerintem még csapágyas is ráadásul....Ez így tök jó kari elött 15ezer minusz ...
A gyűrű lehetett a hiba okozója?Mármint,h a töltésem terhelés nélkül is csak 13,8 volt?
Nem látom a gyűrűt, de lehetett a hiba oka az is. Ne keseredj el, nem olyan drágák az alkatrészek. Ha te megcsinálod, nem lesz a fele sem. Nem tudom, hol laksz, de itt egy viszonylag olcsó bolt, ahol én is szoktam vásárolni. Bővebben: Link
"kari elött 15ezer minusz ... " ???
2 csapágy, ~1000.-. Gyűrűt esztergálni, felragasztani szintén nem lehet több. 2 db kefe ~1500.-. Ez még csak 3500.-. A törött kefe tönkreteszi a gyűrűt és okozhat problémákat. A 13.8 V töltőfeszültség még jó lehetne... Ha terhelve is megmarad.
Plussz mennyi mennyi idő kocsi nélkül...sajna minden nap használom...
Jaah..sajna a kefe az a feszültségszabályzóval együtt van...Nem tudtam kivenni belőle forrasztva van...
Már úton van egy 20e km es komplett gen....
Idézet: „Nem tudtam kivenni belőle forrasztva van...” Miért, nincs pákád? Idézet: „A törött kefe tönkreteszi a gyűrűt” Inkább a kopott gyűrűbe akadt bele a kefe, ezért tört el szétszedéskor. Csúszógyűrűt lehet venni barátságos áron, nem kell ragasztgatni.
Jaja...szerintem is szétszedéskor tört el....de felújítom apránként és tartalék lesz vagy megy a vaterára
Sziasztok! Véleményt kérnék, az eredeti akksi 64 Ah-s volt , 5.éves és a hideg beálltával a diesel alig óhajt elindulni. Autós berkekből az a vélemény , legyeg boldog az 5 évvel ?!.
Na mindegy, vettem egy nagyob indítóáramút , ezzel együtt a kapacitása is megnőtt 77 Ah-ra. Kérdésem, okoz-e különösebb túlterhelést a generátonak a nagyobb kapacitás ?
Semmi gond ki fogja szolgálni a generátor azt is.
A minap került a kezembe egy ifa generátor 12v 45A néztem is hogy hogya fenébe bírta ez tölteni a 2x 210Ah-ás akukat. Szóval használd egészséggel és az 5 év az akuknál manapság egyre ritkább. Az elmult hónapokban az ismerőseim körében 5-6 aksit cseréltem 2-3 évesekt mert gagyik és a kapacitásuk nagyon lecsökkent.
Köszönöm a válaszodat, megnyugodtam. Nekem az kell, hogy az autó mindig indulás képes legyen. Ezért döntöttem a nagyobb indító áramú mellett.
Nagyon szomorú, hogy csak ilyen keveset bírnak a neves akksik is, utoljára Dacia-Zsiguli-Trabant időben volt "divat" 2-3 évente cserélgetni őket.Na ennyit a minőségi(?) fejlődésről.
Pont az IFA generátort szoktam felhozni példának.
Dettó ugyanaz, mint a Trabanté, csak 44 Ah-s aksi van, IFá-ban meg akár 2X210.
Én viszont emlékszem több gyári Zsiguli aksira (még a szurkos tetejűre), meg NDK-s Trabant aksira, amik 8-10 évet elmentek.
Ma már aksiban nem veszek márkásat, mert nálam nem mentek el többet, mint az olcsóbbak. (én is idén télen cseréltem, 5 év után) Idézet: „A minap került a kezembe egy ifa generátor 12v 45A néztem is hogy hogya fenébe bírta ez tölteni a 2x 210Ah-ás akukat.” Ha ismered az autó generátor működését, akkor ezen kérdés nem kell, hogy felmerüljön. Volt már erről szó itt régebben, ha nem pont ebben a témában, akkor valami nagyon hasonlóban.
Gyanús, hogy nekem is lassan eljön az akkucsere, így hidegben már érződik, hogy nem teker úgy, mint tavaly. Sajnos fogalmam sincs, mennyi idős az akku, nálam két és fél éve van, de már akkor sem tűnt újnak, amikor hozzám került. Viszont ha tényleg vennem kell, akkor a jelenlegi 55 helyett 45Ah körülit fogok venni, az is elég és a nagyobb sem birja tovább.
Néha lehet márkásabb akku jobb. Volt itt traktorban használt akku, három évet nem birt ki ugyanattól a gyártótól kettő darab, aztán lett bele Exide véve, ami akkor kb. 20%-al volt drágább, mostanra öt éves elmúlt, köszöni szépen, jól van, a magasabb árat már régen behozta. Viszont 1-2 éve Exide akkuk is sorozatban garancia időn belül cserélgetve voltak. Szóval úgytűnik, hogy szerencse is kell hozzá, hogy az ember milyet fog ki a márkásból is. Nem esik nehezemre elképzelni, hogy a nagy cégek lepasszolják keletre a gyári mérésen rosszabbul teljesítő példányokat... |
Bejelentkezés
Hirdetés |