Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Szevasztok!
Valaki tudna segíteni hogy a 6V-os Simson S50B-re (trafó nélküli) tudnék e valami olcsó és jó gyújtást csinálni? A válaszokat előre is köszi
Szia! Vagy simson elektronikus vagy babetta gyujtás.
Köszi meggondolom hogy melyik érné meg jobban
Helló mindenkinek!
Van egy Honda CB400-am. A gondom vele az, hogy nem változik az előgyújtás, mivel nem az eredeti jeladó van rajta. Negyatív impulzussal vezérelt a CDI-je és így csak 15'-nál van gyújtás, így is marad. Ettől rendesen melegszik a motor. Gondoltam, hogy megoldom úgy hogy veszek egy IGC-60-at, amivel már lehet az előgyújtást programozottan változtatni, DE az pozitív impulzusos, vagy Hall-os gyújtásokra készítették(0-12V). A kérdésem az lenne, hogy egy robogó gyújtással ki lehetne-e váltani az eredetit (előgyújtást igc-vel változtatom)? Tudnak-e elég energiát leadni a robogó gyújtások, mivel a Hondának a gyújtótrafója két gyertyakivezetéses. Valamint mi a robogógyújtások lábkiosztása? pl Yamaha, v Honda 4 lábas. A robogó gyújtásokban (4-5 ezer forintosra gondolok) van-e tiltás, vagy változó előgyújtás?
Sziasztok:
Az lenne a kérdésem, hogy Simson S51-be hogy kell bekötni egy 3KJ fesszabályzót? Ugyanis a 3KJ-n nincs semmilyen számozás, jelzés.
2T-nél durranást utógyújtással lehet elérni? Vagyis
gyújtáskésleltetéssel? Ha kivitelezhető szeretnék készíteni egy elektronikát ami gomb nyomásra durrant egyet. Van valakinek ötlete, hogyan kezdjem? 4T-nél mi idézi elő a durranást?
Szia!
Elégetlen üzemanyag jut a kipufogórendszerbe ami később elég (felrobban). Emlékszem gyerek koromban a Zil-t vezető teherautó sofőrök előszeretettel használták ezt a trükköt a váci alagútban, menet közben a gyújtást levették a motorról sebességben hagyva, majd pár másodperc után újra ráadták a gyújtást és ez idézte elő 4T-nél a hatalmas durranást, rosszabb esetben szétnyílt a kipufogó is.
Igen, utógyújtással vagyis az eredetihez képest gyújtáskésleltetéssel. 2T vagy 4T-nél is.
Bár ez szerintem, csak egy gombnyomással nem fog menni, ez nem egy adott pillanatban szabályozható folyamat. Egyébként meg tudni kéne, hogy milyen gyújtásrendszer van a motorodon. (?) A gombbal odébb tolod a gyújtás időpontját, megvárod amíg jó sok elégetlen benzingőz felgyűlik a kipufogódban, majd visszaadod a normál gyújtást és reménykedsz a nagy durranásban. (Magánvéleményként ez elég badarság, mire jó ez? Hangoskodni, feltűnősködni, ijesztgetni? Másrészről a kipufogódnak sem tesz túl jót, de te tudod...)
Csatoltam a gyújtást. Ez egy 2T 180-as sportrobogó és stunt motor készül belöle és néha egy két durranás hangulat fokozó lehet tehát a figyelem felkeltés, ijesztés lenne a cél. Én úgy gondoltam h egy gombnyomásra egy gyújtás elkésik és kipufogó csatorna megnyilásakor durranás. Vagy több gyújtást kell kihagyni és majd késleltetve gyújtani?
Szia
Bocs hogy közbe vágok,de kipufogó varilásával nem próbáltad még a durrantgatást? Úgy is lehet!
Szerintem egy darab gyújtás kimaradás nem fog neked nagy pukkanást csinálni. Ehhez több kell.
Másrészről a mutatvány közben elég veszélyes lehet ezzel operálni, mármint ilyenkor a motor nem üzemszerűen működik (teljesítményleadás csökken). Szerintem akkor már jobb irány a hammer14 által javasolt kipufogó variálás.
Késleltetés azért nem jó, mert a fordulatszám függvényében kell késletetni, az meg változó késleltetést eredményez, inkább kell +1jeladó, ami akkor ad jelet amikor a kipufogó éppen nyit, és a gombbal váltani a jeladót.
S50-es simón a leállító gombbal elő lehetett néha csalni egy-egy durranást, ha pont abban a pillanatban sikerült elengedni a gombot, amikor már a kipufogás üteme következett (a megszakító még nyitvavolt (180° ot van nyitva kb)... ). Durranás nagyság a folytószelep állásától függ (robbanóelegy mennyisége...). A kipufogót érdemes átnézeni, kidobni ezt-azt belőle, nehogy szétvigye a robbanás.
Sziasztok!
CDI gyújtásoknál mért nem használnak kétutas egyenirányítást a gerjesztőtekercsnél, a kondi töltésekor? Így hamarabb feltötlődne a kondi, ezáltal nagyobb energiát tárolna.
Szia,
az lehet hogy a kondi töltése másként alakulna,viszont a tirisztor "beragadna",vagyis a gyujtás után amig áram folyna rajta,állandóan vezet... esetleg a következő szikra el is maradna...
Esetleg olyan módon lehetne megoldani, hogy a gyújtótrafó primer oldalára bemenő vezetéket megosztod egy váltókapcsolóval és a váltókapcsolóra két gyújtótekercset kapcsolsz. Az egyik gyújtótekercs a motor gyújtógyertyájáé, a másik gyertyát pedig a kipuff falába kéne szerkeszteni (épp a vége érjen be, hogy nem zavarja a gázáramlásokat) és erre menne a másik tekercs. Kicsit felpörgeted a motort és a váltókapcsolót átkapcsolod és akkor a kipuffban gyújt a gyertya. Ez csak egy elmélet, majd a szakik véleményezik. Remélem tudtam segíteni.
(Azért egy képet mellékelek)
Kérdezni szeretném hogy a linken szereplő : Bővebben: Link gyujtás egy modell motorhoz kellene,de sajnos pont olyan vasmagom nincs, és ha más fajtát használok hogy kell kiszámolni,hogy rezegjen is! Sajna már próbálkoztam,de nem ment!
A rajzon jelölt menet kezdetekre és végekre figyeltél mikor bekötötted? A kis pötty jelöli a rajzon a kezdetet.
Esetleg próbáld meg felcserélni a tekercs kivezetéseket.
Sziasztok!
Kymco Cobra vagy Top-Boy 50 ccm 2T robogóhoz keresek villamos bekötési rajzot. Valamint kérdésem lenne, hogy az eredeti CDI (30410-KEB7-E100-M1) helyett milyennel lehet helyettesíteni? Gondolok itt utángyártottra, esetleg Honda CDI-re, stb. Használtan, működésképtelenül kaptam, a CDI nem az eredeti kínai univ. van benne, a generátor termel feszt s egészen a CDI-ig elmegy onnan sehova tovább, szerintem ezért nem indul a moci. Én nem vagyok villamossági szakember, s eddig tartott a tudományom. Legyetek szívesek, aki tud segítsen ebben. Köszönöm! Üdv:Endre
Köszönöm a választ! Müködik addig,hogy van 340v, de kb 6-7watt jön ki, nemtudom elég lessz-e?
A 6-7 W-on mit értesz? Ez kb. 20mA-t jelent a kimeneten. Szerintem elég lesz, nem hinném, hogy több kéne. (Modellmotorhoz minek ilyen bonyolult gyújtás?)
Sziasztok!
Sokat olvasgattam a fórumot és lenne egy megoldásra váró feladat. Sajnos én nem vagyok egy elektronikai zseni ezért fordulok hozzátok. Szükségem lenne egy egyszerű FET-es gyújtás rajzára (nyák, és beültetési rajzzal együtt) Sajna olyan sok van fenn itt a fórumon hogy én nem tudok választani. Szempontok: aránylag egyszerű legyen, és megbízható. Hal jeladós az elosztó (Tico) várom az okfejtéseket. Legnagyobb tisztelettel mindenkinek, üdv A.
Én még nem láttam FET-s gyújtást, csak tranzisztorosat és tirisztorosat. A tranisztoros elméletileg jobb lenne a hosszabb szikra miatt, de a tranzisztor maradékfeszültsége eléggé korlátozza a jó hatásfok elérését. A tirisztoron kevesebb maradékfeszültség van, viszont az a gyorsabb szikra miatt szintén nem optimális. Ezért egy tranzisztoros gyújtásban ki kéne cserélni a tranzisztort olyan FET-re, aminek alacsony a maradékfeszültsége, de ugyanakkor bírnia kell a több száz volt zárófeszültséget. Lehet, hogy ilyen alkatrész nincs, vagy csak drágán. Pl. a BUz11 nagyon kis ellenállású, de csak 30V-t bír el.
A probléma a tranzisztorokkal, hogy ha a gyújtótrafó ohmikus ellenállása pl. 2 Ohm, akkor a tranzisztornak számított ellenállása ennek töredéke kellene, hogy legyen. Ha pl. 5A-nél a maradék feszültség 1V, akkor ez 0,2Ohm, ami 10%. Így akkor a 14V helyett már csak 13V-nál kevesebből képződik a szikra. Mivel szikra energia ennek négyzetes függvénye, ezért ez legalább 20% veszteség. Ezért párhuzamos tranzisztorok lennének az ideálisak. De ezeket kinyitni is elég sok áram kell, de ez talán nem akkora probléma. Ettől persze már nem lesz egyszerű az áramkör.
Ja, és a párhuzamos tranzisztorra mutassak példát, mellékeltem egyet, de sanos nem Hall jeladós.
Az eredetivel amúgy mi a gond? Egy kép róla esetleg. Üdv Nyemi.
Sziazstok ne vagyok valami jártass a fizikában electronikában ezért mielőtt nekikeszdenék inkább kérdezek. Látom ebben a rovatban a tekercsekről va szó. Az lenne a kérdésem hogy vasmagot milyen anyagból kell készíteni? elég a sima veslemezből megcsinálni vagy esetleg hőkezelni is kell?Számít e a lemez vastagsága? Egyébként Babetta gyújtáshoz szeretnék nagyvasmagot csinálni aztán azt fel tekercselni.
Itt nem csak tekercsekről van szó
Vasmagot általában lágyvasból készítenek, sima vaslemez nem kifejezetten jó, hőkezeléssel sem lesz jó. Számít a lemez vastagsága is. Szerintem a legjobb, ha a készítendő vasmagod méretéhez megfelelő szétszedhető lemezes trafót szétszedsz.
Szerezz inkább még több tekercset, bontsd szét őket, és akkora vasmagot állítasz össze belőle, amekkorát csak akarsz. Két kisvasmag egyébként kiad egy nagyot.
értem
A gyújtást simsonon szeretném hasznáéli. 12v-ot szeretnék elérni. pl.: ledes fordulatszám mérő,hőfokmérő óra,lámpa egyéb műszerek elektromos berendezések működtetéséhez.Milyen vastagságú drótot érdemes vagy kell használni? Hogy tudom kiszámolni vagy meghatározni azt hogy mennyi legyen a tekercselés száma vagy milyen hosszúságú drótra van szükségem tekercsenként(2 db tekercs)? A töltő tekercsnél úgyszint. Ha pedig szétszedhető lemezes trafóból készítem a vasmagot akkor a gyárival megeggyező vagy vastagabb vagy véknyabb lemezűből készítsem a nagyobb volt és watt eléréséhez? A vastagság mennyiben befolyásolja a tekecselésnél használt drót vastagságát és a tekercselés számát? bocs hogy ennyit kérdezek de inkáb kérdezek mint hogy el roncsam |
Bejelentkezés
Hirdetés |