Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   88 / 206
(#) btbalazs hozzászólása Nov 6, 2010 /
 
Szevasztok!
Valaki tudna segíteni hogy a 6V-os Simson S50B-re (trafó nélküli) tudnék e valami olcsó és jó gyújtást csinálni?
A válaszokat előre is köszi
(#) mikulamotor válasza btbalazs hozzászólására (») Nov 17, 2010 /
 
Szia! Vagy simson elektronikus vagy babetta gyujtás.
(#) btbalazs válasza mikulamotor hozzászólására (») Nov 17, 2010 /
 
Köszi meggondolom hogy melyik érné meg jobban
(#) Mályküldzsekszon hozzászólása Nov 20, 2010 /
 
Helló mindenkinek!
Van egy Honda CB400-am. A gondom vele az, hogy nem változik az előgyújtás, mivel nem az eredeti jeladó van rajta. Negyatív impulzussal vezérelt a CDI-je és így csak 15'-nál van gyújtás, így is marad. Ettől rendesen melegszik a motor. Gondoltam, hogy megoldom úgy hogy veszek egy IGC-60-at, amivel már lehet az előgyújtást programozottan változtatni, DE az pozitív impulzusos, vagy Hall-os gyújtásokra készítették(0-12V).
A kérdésem az lenne, hogy egy robogó gyújtással ki lehetne-e váltani az eredetit (előgyújtást igc-vel változtatom)? Tudnak-e elég energiát leadni a robogó gyújtások, mivel a Hondának a gyújtótrafója két gyertyakivezetéses.
Valamint mi a robogógyújtások lábkiosztása? pl Yamaha, v Honda 4 lábas.
A robogó gyújtásokban (4-5 ezer forintosra gondolok) van-e tiltás, vagy változó előgyújtás?
(#) banjani hozzászólása Nov 20, 2010 /
 
Sziasztok:
Az lenne a kérdésem, hogy Simson S51-be hogy kell bekötni egy 3KJ fesszabályzót? Ugyanis a 3KJ-n nincs semmilyen számozás, jelzés.
(#) Flasher hozzászólása Dec 9, 2010 /
 
2T-nél durranást utógyújtással lehet elérni? Vagyis
gyújtáskésleltetéssel? Ha kivitelezhető szeretnék készíteni egy elektronikát ami gomb nyomásra durrant egyet. Van valakinek ötlete, hogyan kezdjem?
4T-nél mi idézi elő a durranást?
(#) atya28 válasza Flasher hozzászólására (») Dec 10, 2010 /
 
Szia!
Elégetlen üzemanyag jut a kipufogórendszerbe ami később elég (felrobban). Emlékszem gyerek koromban a Zil-t vezető teherautó sofőrök előszeretettel használták ezt a trükköt a váci alagútban, menet közben a gyújtást levették a motorról sebességben hagyva, majd pár másodperc után újra ráadták a gyújtást és ez idézte elő 4T-nél a hatalmas durranást, rosszabb esetben szétnyílt a kipufogó is.
(#) Gabi válasza Flasher hozzászólására (») Dec 10, 2010 /
 
Igen, utógyújtással vagyis az eredetihez képest gyújtáskésleltetéssel. 2T vagy 4T-nél is.
Bár ez szerintem, csak egy gombnyomással nem fog menni, ez nem egy adott pillanatban szabályozható folyamat.
Egyébként meg tudni kéne, hogy milyen gyújtásrendszer van a motorodon. (?)
A gombbal odébb tolod a gyújtás időpontját, megvárod amíg jó sok elégetlen benzingőz felgyűlik a kipufogódban, majd visszaadod a normál gyújtást és reménykedsz a nagy durranásban.
(Magánvéleményként ez elég badarság, mire jó ez? Hangoskodni, feltűnősködni, ijesztgetni? Másrészről a kipufogódnak sem tesz túl jót, de te tudod...)
(#) Flasher válasza Gabi hozzászólására (») Dec 10, 2010 /
 
Csatoltam a gyújtást. Ez egy 2T 180-as sportrobogó és stunt motor készül belöle és néha egy két durranás hangulat fokozó lehet tehát a figyelem felkeltés, ijesztés lenne a cél. Én úgy gondoltam h egy gombnyomásra egy gyújtás elkésik és kipufogó csatorna megnyilásakor durranás. Vagy több gyújtást kell kihagyni és majd késleltetve gyújtani?

ign.gif
    
(#) hammer14 válasza Flasher hozzászólására (») Dec 10, 2010 /
 
Szia

Bocs hogy közbe vágok,de kipufogó varilásával nem próbáltad még a durrantgatást? Úgy is lehet!
(#) Gabi válasza Flasher hozzászólására (») Dec 10, 2010 /
 
Szerintem egy darab gyújtás kimaradás nem fog neked nagy pukkanást csinálni. Ehhez több kell.
Másrészről a mutatvány közben elég veszélyes lehet ezzel operálni, mármint ilyenkor a motor nem üzemszerűen működik (teljesítményleadás csökken).
Szerintem akkor már jobb irány a hammer14 által javasolt kipufogó variálás.
(#) gulyi88 válasza Flasher hozzászólására (») Dec 10, 2010 /
 
Késleltetés azért nem jó, mert a fordulatszám függvényében kell késletetni, az meg változó késleltetést eredményez, inkább kell +1jeladó, ami akkor ad jelet amikor a kipufogó éppen nyit, és a gombbal váltani a jeladót.
S50-es simón a leállító gombbal elő lehetett néha csalni egy-egy durranást, ha pont abban a pillanatban sikerült elengedni a gombot, amikor már a kipufogás üteme következett (a megszakító még nyitvavolt (180° ot van nyitva kb)... ).

Durranás nagyság a folytószelep állásától függ (robbanóelegy mennyisége...). A kipufogót érdemes átnézeni, kidobni ezt-azt belőle, nehogy szétvigye a robbanás.
(#) _Peti_ hozzászólása Dec 11, 2010 /
 
Sziasztok!
CDI gyújtásoknál mért nem használnak kétutas egyenirányítást a gerjesztőtekercsnél, a kondi töltésekor? Így hamarabb feltötlődne a kondi, ezáltal nagyobb energiát tárolna.
(#) staci123 válasza _Peti_ hozzászólására (») Dec 11, 2010 /
 
Szia,
az lehet hogy a kondi töltése másként alakulna,viszont a tirisztor "beragadna",vagyis a gyujtás után amig áram folyna rajta,állandóan vezet... esetleg a következő szikra el is maradna...
(#) Joshua válasza Flasher hozzászólására (») Dec 11, 2010 /
 
Esetleg olyan módon lehetne megoldani, hogy a gyújtótrafó primer oldalára bemenő vezetéket megosztod egy váltókapcsolóval és a váltókapcsolóra két gyújtótekercset kapcsolsz. Az egyik gyújtótekercs a motor gyújtógyertyájáé, a másik gyertyát pedig a kipuff falába kéne szerkeszteni (épp a vége érjen be, hogy nem zavarja a gázáramlásokat) és erre menne a másik tekercs. Kicsit felpörgeted a motort és a váltókapcsolót átkapcsolod és akkor a kipuffban gyújt a gyertya. Ez csak egy elmélet, majd a szakik véleményezik. Remélem tudtam segíteni.
(Azért egy képet mellékelek)

b1.JPG
    
(#) gabi06 hozzászólása Dec 23, 2010 /
 
Kérdezni szeretném hogy a linken szereplő : Bővebben: Link gyujtás egy modell motorhoz kellene,de sajnos pont olyan vasmagom nincs, és ha más fajtát használok hogy kell kiszámolni,hogy rezegjen is! Sajna már próbálkoztam,de nem ment!
(#) Gabi válasza gabi06 hozzászólására (») Dec 23, 2010 /
 
A rajzon jelölt menet kezdetekre és végekre figyeltél mikor bekötötted? A kis pötty jelöli a rajzon a kezdetet.
Esetleg próbáld meg felcserélni a tekercs kivezetéseket.
(#) szegszif hozzászólása Dec 28, 2010 /
 
Sziasztok!

Kymco Cobra vagy Top-Boy 50 ccm 2T robogóhoz keresek villamos bekötési rajzot. Valamint kérdésem lenne, hogy az eredeti CDI (30410-KEB7-E100-M1) helyett milyennel lehet helyettesíteni? Gondolok itt utángyártottra, esetleg Honda CDI-re, stb. Használtan, működésképtelenül kaptam, a CDI nem az eredeti kínai univ. van benne, a generátor termel feszt s egészen a CDI-ig elmegy onnan sehova tovább, szerintem ezért nem indul a moci. Én nem vagyok villamossági szakember, s eddig tartott a tudományom. Legyetek szívesek, aki tud segítsen ebben. Köszönöm! Üdv:Endre
(#) VIM válasza szegszif hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
Szia!
Ezeket az oldalakat is nézd meg.
(#) gabi06 válasza Gabi hozzászólására (») Dec 29, 2010 /
 
Köszönöm a választ! Müködik addig,hogy van 340v, de kb 6-7watt jön ki, nemtudom elég lessz-e?
(#) Gabi válasza gabi06 hozzászólására (») Dec 30, 2010 /
 
A 6-7 W-on mit értesz? Ez kb. 20mA-t jelent a kimeneten. Szerintem elég lesz, nem hinném, hogy több kéne. (Modellmotorhoz minek ilyen bonyolult gyújtás?)
(#) kinter válasza gabi06 hozzászólására (») Dec 30, 2010 /
 
Watt?!
(#) Fagifor hozzászólása Dec 31, 2010 /
 
Sziasztok!

Sokat olvasgattam a fórumot és lenne egy megoldásra váró feladat. Sajnos én nem vagyok egy elektronikai zseni ezért fordulok hozzátok.

Szükségem lenne egy egyszerű FET-es gyújtás rajzára (nyák, és beültetési rajzzal együtt) Sajna olyan sok van fenn itt a fórumon hogy én nem tudok választani.
Szempontok: aránylag egyszerű legyen, és megbízható.
Hal jeladós az elosztó (Tico)

várom az okfejtéseket.

Legnagyobb tisztelettel mindenkinek, üdv A.
(#) mike64 válasza Fagifor hozzászólására (») Jan 2, 2011 /
 
Én még nem láttam FET-s gyújtást, csak tranzisztorosat és tirisztorosat. A tranisztoros elméletileg jobb lenne a hosszabb szikra miatt, de a tranzisztor maradékfeszültsége eléggé korlátozza a jó hatásfok elérését. A tirisztoron kevesebb maradékfeszültség van, viszont az a gyorsabb szikra miatt szintén nem optimális. Ezért egy tranzisztoros gyújtásban ki kéne cserélni a tranzisztort olyan FET-re, aminek alacsony a maradékfeszültsége, de ugyanakkor bírnia kell a több száz volt zárófeszültséget. Lehet, hogy ilyen alkatrész nincs, vagy csak drágán. Pl. a BUz11 nagyon kis ellenállású, de csak 30V-t bír el.

A probléma a tranzisztorokkal, hogy ha a gyújtótrafó ohmikus ellenállása pl. 2 Ohm, akkor a tranzisztornak számított ellenállása ennek töredéke kellene, hogy legyen. Ha pl. 5A-nél a maradék feszültség 1V, akkor ez 0,2Ohm, ami 10%. Így akkor a 14V helyett már csak 13V-nál kevesebből képződik a szikra. Mivel szikra energia ennek négyzetes függvénye, ezért ez legalább 20% veszteség. Ezért párhuzamos tranzisztorok lennének az ideálisak. De ezeket kinyitni is elég sok áram kell, de ez talán nem akkora probléma. Ettől persze már nem lesz egyszerű az áramkör.
(#) mike64 válasza Fagifor hozzászólására (») Jan 2, 2011 /
 
Ja, és a párhuzamos tranzisztorra mutassak példát, mellékeltem egyet, de sanos nem Hall jeladós.
(#) nyemi válasza Fagifor hozzászólására (») Jan 2, 2011 /
 
Az eredetivel amúgy mi a gond? Egy kép róla esetleg. Üdv Nyemi.
(#) orosz90 hozzászólása Jan 2, 2011 /
 
Sziazstok ne vagyok valami jártass a fizikában electronikában ezért mielőtt nekikeszdenék inkább kérdezek. Látom ebben a rovatban a tekercsekről va szó. Az lenne a kérdésem hogy vasmagot milyen anyagból kell készíteni? elég a sima veslemezből megcsinálni vagy esetleg hőkezelni is kell?Számít e a lemez vastagsága? Egyébként Babetta gyújtáshoz szeretnék nagyvasmagot csinálni aztán azt fel tekercselni.
(#) Gabi válasza orosz90 hozzászólására (») Jan 2, 2011 /
 
Itt nem csak tekercsekről van szó

Vasmagot általában lágyvasból készítenek, sima vaslemez nem kifejezetten jó, hőkezeléssel sem lesz jó. Számít a lemez vastagsága is.

Szerintem a legjobb, ha a készítendő vasmagod méretéhez megfelelő szétszedhető lemezes trafót szétszedsz.
(#) Krisz03 válasza orosz90 hozzászólására (») Jan 2, 2011 /
 
Szerezz inkább még több tekercset, bontsd szét őket, és akkora vasmagot állítasz össze belőle, amekkorát csak akarsz. Két kisvasmag egyébként kiad egy nagyot.
(#) orosz90 válasza Krisz03 hozzászólására (») Jan 2, 2011 /
 
értem
A gyújtást simsonon szeretném hasznáéli. 12v-ot szeretnék elérni. pl.: ledes fordulatszám mérő,hőfokmérő óra,lámpa egyéb műszerek elektromos berendezések működtetéséhez.Milyen vastagságú drótot érdemes vagy kell használni? Hogy tudom kiszámolni vagy meghatározni azt hogy mennyi legyen a tekercselés száma vagy milyen hosszúságú drótra van szükségem tekercsenként(2 db tekercs)? A töltő tekercsnél úgyszint.
Ha pedig szétszedhető lemezes trafóból készítem a vasmagot akkor a gyárival megeggyező vagy vastagabb vagy véknyabb lemezűből készítsem a nagyobb volt és watt eléréséhez? A vastagság mennyiben befolyásolja a tekecselésnél használt drót vastagságát és a tekercselés számát?
bocs hogy ennyit kérdezek de inkáb kérdezek mint hogy el roncsam
Következő: »»   88 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem