Fórum témák
» Több friss téma |
tudom de ugye még szinte kezdő vagyok és biztosra akartam tudni , köszi a választ és kellemes ünnepeket...
Neked is kellemes ünnepeket! Sikeres javítást!
Üdv!
A magnetronon kívül lehet még rossz, az azt kiszolgáló alkatrészek valamelyike is. Úgymint nagyfeszdióda , kondi bizti. Ha ezek közzül valamely hibás, ugyan úgy nem melegít a mikró.
a biztositék volt a rossz a nagy kondinál... az mitől mehetett ki?
Hali!
Ez lehet akár egy kis zárlat is vagy megnetron hibája. Most működik? Idézet: „... az mitől mehetett ki?” Nos ennek több oka is lehet.Általában a magnetron miatt van,mivel olykor olyannyira nagy áramtranzienseket alakíthat ki a mot szekunder körben,ami a biztosíték tönkremeneteléhez vezethet.Ez orvosolható egy egyszerű biztosíték cserével.
Egy jó tanács mindenkinek, mielőtt kidobná a mikrosütőt a magnetron antennája felől jövő, melegítőtérben bekövetkező csattogások, nagy villanások miatt.
Ha ez bekövetkezik, először a magnetron előtt lévő kb.9cmx9cm. vastag csillámlemezt kell ellenőrizni, mert ennek elvékonyodása esetleges átégése, használat során, okozhat hatalmas csattogásokat. Emiatt a mikrohullámú nyaláb jóval erősebb fókuszáltabb lesz, ennek következménye, a sok próbálkozás után tényleg tönkremegy a magnetron, ha csak nem veri ki a biztosítékot még előtte. Tehát elsőnek mindig ezt cseréljük ki, és ne a magnetron részt méregessük. Ez még mindig olcsóbb, esetek jó részében megjavul a mikro.
i gen rendesen megy mostmár, én a csillámlapot jónak találom nincs elvékonyodva, sem egy picit megégve se nem vettem új biztositékot hanem egy vezetővel áthidaltam a két oldalát és igy jó[/color]
Sziasztok.