Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Minden, ami modell
 
Témaindító: H.Viktor, idő: Nov 28, 2007
Lapozás: OK   57 / 90
(#) Ricsi89 hozzászólása Dec 2, 2010 /
 
Üdv!
Házilagos failsafe áramkörön gondolkozok. A működését nagyjából értem, viszont az nem világos, hogy amikor nem kap jelet a vevő, akkor a szervónak nem ad semmilyen jelet? Ha ez így van, akkor nem is annyira nagy dolog egy failsafe-et összehozni ,csak figyelni kell, hogy jön-e jel a vevőtől és ha nem, akkor megadott pozícióba vinni a szervót, ami nem néz ki nagyon bonyolultnak.
(#) jalos válasza Ricsi89 hozzászólására (») Dec 2, 2010 /
 
Hali.
A failsafe azért nem annyira egyszerű.Az általad meghatározott állásba állítja a szervókat.jel megszűnés vagy rádió zavar esetén. Vissza állítja alap helyzetbe,benyitja a féklapokat vitorlázókon.
A pozíció beállításához folyamatosan küldeni kell az adott ms-os jelet a szervónak ,másként elmászik a menetszél miatt.Ráadásul,ha kikapcsolod az adót majd vissza ,újra minden alap helyzetbe áll,"elvileg"
Üdv Jalos
(#) Ricsi89 válasza jalos hozzászólására (») Dec 2, 2010 /
 
Én autóba akarom, hogy esetleges "adáskimaradás" esetén ne menjen el az autó, ameddig valami meg nem állítja. Ha már én csinálnám, akkor raknék bele akkufesz figyelést is. A szervó vezérlése elméletben megvan, kipróbálni még nem próbáltam ki, de nem lehet nagyon bonyolult. Annyi lenne a lényeg ,hogy ha nem kap jelet a szervó, akkor megadott állásba állna, amikor pedig ismét kap jelet, akkor az vezérli a szervót. Gondolom ha az adót kikapcsolom, akkor a vevő nem küld semmi jelet a szervónak, ugye? Mert így csak annyit kellene nézni, hogy adott időközönként jött-e jel, vagy sem. Erre már meglenne az ötlet, csak sosem foglalkoztam az adó-vevő kapcsolatával és működésével.
(#) jalos hozzászólása Dec 2, 2010 /
 
Hali.
A vevő sajnos összeszed minden jelet,ha nincs adójel, zavaros is rendesen.Az autóknál csak a gázt veszi el és az úgy is marad ,biztonsági okokból. Ebből a szempontból ez tényleg egyszerűbb.
(#) sniperx hozzászólása Dec 4, 2010 /
 
Sziasztok!
Corsa B 2000-es évjáratnál milyen protokoll van? OBD vagy OBD2? (X10XE motoros)
(#) sniperx hozzászólása Dec 4, 2010 /
 
Még egy kérdés: ehhez milyen szoftverek használhatók?
http://www.aukcioshaz.ah.hu/item/view/index.php?cod=187612762
(#) Dudus válasza sniperx hozzászólására (») Dec 4, 2010 /
 
Ha jól láttam USB-s. Tehát ehhez semmi, mert pl. az Opel időzítéseit az USB -s csatoló nem tudja tartani így vagy fel sem épül a kapcsolat vagy eldobja. Keress rendes soros portosat és ne használj USB-Soros átalakítót.

Ami neked jó:

OP-COM
AB-COM
TECH-2

Ebből az utóbbi kettő működik sima soros portos kábellel csak a lábakat kell kapcsolgatni.
(#) Rusher4587 hozzászólása Dec 8, 2010 /
 
Sziasztok!
Lenne egy akku töltőkkel kapcsolatos kérdésem, amire a sokféle/líthiumos akkut használó modellezők tudhatják legjobban a választ.
Kát napja ébredtem rá, hogy megint az utolsó pillanatra hagytam a vásárlást, hétvégén mennénk airsoftozni, de a fegyverem akksija nem bírja ki az egy napos játékot, ezért akksi kéne bele, ami mellékes, de ehhez egy töltőt is szeretnék venni, ami lehetőleg "örök darab" lesz.
Multitöltőt akarok, mert sokféle akkut használunk és ki tudja, egyszer talán modellezésre is adhatom a fejem...
Airsoft fórumokon mindenki az iMax B-ket (6,8) dícséri, főleg az ára miatt, de rcmodellen olvastam, hogy komoly gondok vannak a lipo balanszolásával (gyári hiba, és még mindig nem javították ki, rosszul méri a feszültséget a cellákban, ergo rosszul tölt).
Én már annyira belegabalyodtam a melyikamegbízhatóbbgyártó témába, hogy végképp nem tudom eldönteni, ki másolja kinek a készülékét, annyi biztos, hogy iMax-et nem akarok, de a B8-assal megegyező tudású töltő kéne, ha van beépített tápja(vagy tudtok ajánlani egy jót 15A vagy afölött), az megváltás, de ha nincs, az se gond. Bantam, iCharger, Turnigy, meg még kismillió márka, amit kihagytam... Most már tényleg úgy vagyok vele, hogy az ár NEM SZÁMÍT, csak legyen egy Qrva jó töltőm!
Mindenkinek előre is köszönöm szépen a segítséget!
(#) borvendeg válasza Rusher4587 hozzászólására (») Dec 8, 2010 /
 
Hello!
Én ugyan nem modellező vagyok, de most vettem multi töltőt. A lényeg, hogy szinte az összesbe ugyanaz a chip van. Vaterán hirdetik a Tunrgyi Accucell-ot. A sylka modellnél van G.T.power Rc A606 nah ez a két töltő ránézésre is ugyanaz. Ugyanazt tudja csak más vanrá írva. Az eladók szerint az összes töltő ugyanazt tudja, csak a márka miatt más az áruk és ezzel én is egyetértek. Az aksi jelleggörbéi ugyanazok. A töltőkkel sem lehet nagy csodát tenni. Én ezt a 10-12eFT-os kategóriát javaslom. Jah és a Turngyi-nak nincs kivezetve a hőszonda/PC csatlakozója a G.T.-nek ki van. Nagyon meg vagyok elégedve vele és jókat is írnak róla.
Remélem segítettem.
üdv.:borvendeg
(#) blaci86 hozzászólása Dec 14, 2010 /
 
Hello mindenkinek. Van egy 3 csatornás IR helikopterem. Nos, ezt akarom átalakítani rádiósra. aztán ha megvan akkor jön majd egy nagyobb kaszni, és a többi, hogy használható legyen. szóval találtam kapcsolást. szerintetek jó lehet? vagy vegyek kész elektronikát. innen pl Link a HM-R868S és a HM-T868S gondoltam. olcsó, IR helyére könnyen be lehetne tenni, és az energia igény szerint is pont jó lenne. mit javasoltok?
(#) SBandee válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Dec 16, 2010 /
 
Szia
3-as csati alatt azt érted, hogy az akku felé megy a 3 színű kábel?
Lehet, hogy 2 cellás lítium akku hajtotta, aminek a közepéről is ki van vezetve egy kábel, hogy a cellákat egyenként figyelhesse, és ne merítse túl.
Ha Ni-xx akku volt benne akkor nem tudom mire jó 3 kábel.


Egy kép nagyon sokat segítene.
(#) Chokito5 válasza sniperx hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
Opelhez én a Scanmaster-ELM-et használom, de csak hibakód olvasásra és törlésre képes. Más autóknál tud többet is, de az én Opelomnál sajnos nem
(#) Chokito5 hozzászólása Dec 28, 2010 /
 
Valakinek esetleg nincs meg a 2009-es Op-com magyarul? Jó volna ha nem csak angol volna.

Előre is köszi.

Boldog Új Évet!
(#) borvendeg hozzászólása Dec 30, 2010 /
 
Hello!
Egy hozzáértő véleményét kérném ki. Van egy HBX Bronzerem. A szabályzója tönkrement. Ebbe szeretnék venni egy újat. Az eredeti típusa LM-406FB. Nem találok róla semmi adatot.
A conrad-ba néztem olyat ami árban is passzolna. Ezek közül melyik lenne a jó? Vagy valaki írja le milyen paraméterekkel rendelkező kellene.
EgyikMásik
(#) Ricsi89 válasza borvendeg hozzászólására (») Dec 30, 2010 /
 
A második nem lehet, hogy brushless szabályzó? Az elsőhöz képest sok rajta a vezeték. A motor típusa alapján lehetne megmondani, hogy mekkora áramot igényel és bírni fogja-e a szabályzó.
(#) borvendeg válasza Ricsi89 hozzászólására (») Dec 30, 2010 /
 
A másodikon én 4 vezetéket látok. 2 aksi 2 motor nem?
De pont az a bajom, hogy nem tudom a gyári motor típusát. Ezért kérdeztem itt hátha van aki tudja.
(#) Ricsi89 válasza borvendeg hozzászólására (») Dec 30, 2010 /
 
Az első linken egy sima kefés szabályzó van, láthatod, csak pár vezeték megy rá, ehhez képest a másodikon kissé több van vezetékből.
(#) kormika válasza borvendeg hozzászólására (») Dec 30, 2010 /
 
Szia! Mindkettő szabályzó amit, linkeltél kefés motorhoz való. A te Bonzered gyári szabályzója a linkelt üzletben beszerezhető, de a második Conrados szabályzó ugyanazokkal a paraméterekkel bír mint a Bonzered gyári szabályzója, ráadásul autómatán beállítja magát. Nekem is ilyen szabályzó dolgozik a Master Smackeremben. ÜdvBővebben: Link

IMG_0288.JPG
    
(#) kormika válasza kormika hozzászólására (») Dec 30, 2010 /
 
Itt a Bonzer gyári motorjának adatlapja

550 motor.PDF
    
(#) borvendeg válasza kormika hozzászólására (») Dec 30, 2010 /
 
Köszi.
Viszont kicsit tartok a conrad-ostól. A gyári 12.000ft a conrados ugyanazokkal a paraméterekkel 5000ft. Félek hogy valami gagyi ami a felért se tudja annak amit megadnak.
(#) kormika válasza borvendeg hozzászólására (») Dec 30, 2010 /
 
Nem kell tartani tőle, 20 körös mociig írják, nekem gond nélkül viszi a buggymban a 17 körös motort is, és használtam már 11,1V-os Li-Po akkuval is, csak kár, hogy nincsen benne Li-Po kisütési feszfigyelés. Nyugodtan megveheted, én nem csalódtam benne, bírja a strapát, csak a vizet nem szerette, de túlélte, lelakkoztam a panelját, és azóta már azzal sincsen gond ha kap egy kis vizet, tuti cucc.
(#) kormika válasza kormika hozzászólására (») Dec 30, 2010 /
 
Egy másik ilyen szabályzót sikerült úgy kinyírnom, hogy zárlat lett a motorkábelek között, csak a FET-ek lettek zárlatosak, meg elégett egy helyen a NYÁK, kicseréltem a FET-eket, és most így 150A-ig tudom terhelni, mivel áramkorlát nincsen benne, a 4db FET került 2000Ft-ba, és így kb. 7000Ft-ból lett egy olyan szabályzóm, ami jelenleg egy 10 körös LRP GT2-es mocit visz egy Tamiya TA-02-es alvázban.
(#) kormika válasza kormika hozzászólására (») Dec 30, 2010 /
 
A Bonzer eredeti szabályzólyának halálát mi idézte elő, lehet, hogy egy FET csere segít rajta. Javítottam már pár szabályzót, és ritkán szokot a vezérlőproci kifeküdni, általáb csak elég a NYÁK, meg zárlatosak lesznek a FET-ek.
(#) kormika válasza kormika hozzászólására (») Dec 30, 2010 /
 
Ez a FET pl. kiváló erre a célra.Bővebben: Link
(#) echo11 hozzászólása Dec 31, 2010 /
 
Hello!

Remélem nem halt még meg ez a fórum, de nem tudnék máshova írni a kérdésemmel kapcsolatban.

Azt szeretném megkérdezni, hogy nem tud-e valaki egy nagyon egyszerű lehetőleg IC-s rádió vevő kapcsolást? A lényeg az hogy kevés legyen a tömege és ne fogyasszon sokat, mert egy modell repülőbe szeretném berakni. Tudom, hogy ha valamit el akarok érni a modellezéssel kapcsolatban akkor nem megyek sokra a házilag összerakott elemekkel a tömegük és fogyasztásuk miatt, de ez lenne az első építményem és nem akarok pénzt belerakni, hátha elmegy a kedvem és ha sikerül összeraknom egy sajátot, az nagy élmény lenne.

Visszatérve a vevőre: kb. 200m-t kellene áthidalni és már a vezérlést is megoldanám egy AVR-el.

Eddig ott tartok, hogy találtam egy nagyon egyszerű repmodell leírást (nem fából), van itthon egy rakás brushless motor (winchester, cd meghajtó motor átalakítva) és már az elmélettel is ismerkedtem.

Remélem ha kapok választ, akkor nem olyan tanácsokat kapok, hogy vegyek egy komplett adó-vevő-t, mert nem az a célom.
(#) Kowax hozzászólása Jan 12, 2011 /
 
Sziasztok! Van egy Opel Corsám C1.2. Az lenne a kérdésem, hogy lehetne megoldani benne, hogy az ablakokat automatikusan felhúzza, ha a központizárral zárom az autót. És ha valakinek lenn, egy villamos kapcsolási rajza és elküldené, vagy feltenné vhová azt is nagyon megköszönném.
(#) Hari1231 válasza Kowax hozzászólására (») Feb 9, 2011 /
 
Nagyon jó kérdés!!! (... nem diagnosztika, de elektronika.)
Szóval! ... kéne tudni, hogy gyárilag látták-e el a kicsikét közpoltizárral és ablakemelővel vagy esetleg utólagosan szerelték be ezeket - akár az eladáskor a márkakereskedésben!- ugyan is ha gyárilag, akkor van egy ici-pici esélye annak, kogy van benne konfort modul! ( A "C" az C Korzát jelöl?) Akkor azt könnyedén aktiválni, programozni lehet! Ha nincs ilyen modul a masinában, akkor bízony venned kel! (Vagy építened!)
(#) bmotor60 válasza Kowax hozzászólására (») Feb 10, 2011 /
 
Hogyha,hosszan nyomod a záró gombot,nem viszi fel az ablakot???

Ha nem akkor,programozás.
(#) Szabee20 hozzászólása Márc 3, 2011 /
 
Sziasztok!
Opel Tigra '96-os x14xe-hez milyen hw-t építhetek illetve milyen szoftverrel működik? Tudnátok adni linket a hw-hez és a soft-hoz?

Köszönettel: Szabolcs
(#) taresz válasza Kowax hozzászólására (») Márc 26, 2011 / 1
 
Hello.
"A navigátor jobb lábánál a borítás mögött bújik a központizár vezérlő. Van egy jó csomó lába, de ha az egyiket testre húzod, felmegy az ablak. Meg kell keresni, sajnos nem tudom a színt. Mondjuk 5W-os próbalámpával. Abból még nem volt baj.

Ugyancsak ebbe a vezérlőbe megy egy másik szál, amin zárt ajtóknál fix test van. Ezt is meg kell keresni, és egy alkalmas irányban beforrasztott 1N400x diódával össze kell kötni a két vezetéket. Ha még riasztó is van benne, meg szokott hülyülni, de alapban egész jól működik."

Ez ugyan idézet, de négy éve a B Vekimben ezen leírás alapján oldottam meg az általad vázolt problémát.
Ha szerencséd van, egy diódányi lesz a költségvetésed.
Remélem tudtam segíteni!
Üdv.
Következő: »»   57 / 90
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem