Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Valószínűleg egy dióda rossz benne. Meg kéne mérni a töltést terheléssel is, talán úgy már kevesebb a kelleténél.
Üdv és Buék mindenkinek! Véleményeteket szeretném kérni egy 95-ös punto generátorral kapcsolatban. A feszültség nagyobb fogyasztó esetén leesik 12 voltra és hosszabb úton lemerül az akksi. Csatlakozókat ékszíjat ellenőriztem, mert hidegen jobb a helyzet, úgy 13,5-14,2 közt tölt. Melegen viszont 100watt terhelés alatt 12v alá megy a feszültség. A piros égő villog, parázslik menet közben. Leszereltem ma a generátort a szénkefékből van 8-10 mm-ter, de az egyik kollektor állapota nem túl biztató. Szerintem ez lehet a gond, mert egy kicsit ingadozik is a töltőáram, gondolom nem mindig jó a kontaktus. Mit lehetne ezzel kezdeni? 130.000 km van az autóban, ha veszek egy bontottat, lehet az is ilyen... Amúgy meg jó kis generátor lenne ez, ha sikerülne ezt a részt megjavítani. Lehet ezt a részt cserélni valahogy?
Szerintem csiszold meg a gyűrűt polírpapírral és nézd meg hogy a kefék szabadon mozogjanak és a rugójuk ép legyen.
(Legalábbis a képről számomra az jön le hogy az egyik kefe nem érintkezik rendesen.)
Biztosan lehet cserélni, ha másképp nem, akkor 2-be kell köszörülni, és akkor a maradék leesik. (Vigyázz a vezetékre, ami a forgórész tekercshez megy). Viszont először érdeklődj alkatrész után, szerintem az a nagyobb feladat.
hmli
A külső csúszógyűrűt le kell esztergálni róla. Az esztergályos készít picit nagyobb méretűt, mint az alsó. A bekötés visszaforrasztása és a gyűrű felragasztása után leszabályozza és már mehet is.
Köszönöm mindenkinek a választ, ezen már tényleg nincs mit csiszolgatni. Ki kell venni a forgórészt? Vagy valahogy lejön ez csúszógyűrűs rész a végéről? Hol vannak a forrasztások amire vigyáznom kell? Mert ha lejönne, akkor simán elvinném egy esztergályoshoz. Itt ezen képen jobban látszik az egész.
Ki kell venni a forgórészt és egyben elvinni az esztergályoshoz. A csúszógyűrűs rész általában rá van ragasztva, néha bordás tengelyre rásajtolva. A bekötéseket meglátod. 2 szál jön ki a forgórész tekercséből. Az egyik közvetlen rá van forrasztva az alsó gyűrűre vagy a gyűrű alól kilógó réz fülre. A másik szigetelő csőben vagy lyukban átbújik a 2 gyűrű alatt és felülről van a felsőre ráforraszva. Néha a gyűrűt közvetlenül rásajtolják a kivezetésre, ez a nehezebb eset. Kis ügyességgel ez is megoldható. Majd meglátod, amint lekerül róla a gyűrű. Esetleg vékony réteget meg lehet hagyni belőle és arra rápasszítani az újat.
A csúszógyűrű sajtolva van a tengelyre. Ki kell szerelni a forgórész. Ha megtisztítod, fogod látni, hol van a gerjesztő tekercshez forrasztva. Leforrasztod, csapágylehúzóval lehúzod a tengelyről. A leszedett csúszógyűrűvel elballagsz a legközelebbi autósboltba és kérsz egy újat. Azt szépen egy keményfa darabbal felkocogtatod a helyére, beforrasztod, össze szerelsz mindent és kész is. Egyszerűbb mint esztergáltatni, és jobb is. Talán még olcsóbb is körülbelül 1500Ft. Ha már szétszedted cserélj csapágyakat is, hogy a jövőhónapban ne kelljen azért szétszedni.
Kb. ez lesz az.
Autósboltban a generátorszám szerint megrendelheted. Ketté kell venni generátort, és a hátsó csapágyat lehúzni. Gyárilag a tekercsvégek nem forrasztva vannak, hanem préselve, le kell vágni. Csere után jó lesz a forrasztás is. A régit csúszógyűrűt levághatod, vagy két erős csavarhúzóval lefeszegetheted a forgórészről.
Köszönöm a gyors választ.
Milyen mértékü terhelésre gondolsz? Hány fogyasztót kapcsoljak fel? Közben leugrottam és megmértem a töltést ahogy javasoltad. Hát ha a világítást az ablakfűtést , és a fűtést felkapcsolom akkor a töltés leesik egészen 12V-ig, sőt még alá is megy. És egy újabb észrevétel. Most amikor beindítottam egy pár percig nincs töltés tehát csak az akkufeszültséget tudtam mérni, majd többszöri gázadás és akkor gerjed fel 14.3-ra.
Ha bekapcsolod a tompítottat, hátsóablakfűtést, fűtőventillátort, akkor kissé emelt fordulaton illik 14 volt körüli értéket tartania.
Dízelnél hidegindítás után várj pár percet a méréssel, mert egyes tipusoknál utóizzítás is van, ez becsaphat a mérésnél.
Még egyszer köszönöm a válaszokat, ha kapok ilyen alkatrészt, akkor sima ügy lesz. Már szét is szedtem, elég volt a hátsó részt levenni. 3 kivezetés volt, azt leforrasztottam, már csak a csapágyat kell lehúzni. Így már felismertem az alkatrészt és a 2 préselt kivezetést. Amúgy jónak tűnik a csapágy, angol gyártmány. Azt írják itt, hogy ezek "laza csapágyak és a hagyományosak nem jók bele. Mindegy, az marad.
http://www.vamosautovillamossag.hu/?fmpage=tanacsok
A generátorokban C3-as illesztésű csapágyak vannak, mióta az eszem tudom. Hívhatjuk ezt is hagyományosnak. :yes: A csapágyboltosnak nem okoz problémát. Ha jónak találod hagyd meg, de én kicserélném. Mondjuk én sokat autózom, és igyekszem ezt minél kevesebb szereléssel tenni.
Biztosan kapsz, csak vidd magaddal a generátor tipust+ számot, autótipus nem elég. Valahol megtalálod a generátoron. Pl. Marelli 63320200, vagy ilyesmi.
A kép bal alsó részén a tekercsnek sárgás (réz) színe van, míg a többi részén pirossas (zománc szigetelés) színű. Ugye nincs lekopva a szigetelés a huzalról?
Bizony ez jó meglátás. Ha ez a helyzet, valamilyen nitro festékkel pótold.
Ohm mérővel nem vezet sehol, de azért bekenem, ha eljutok odáig. Amúgy ezen nincs semmilyen szám. Egy fehér matricának kellene lennie, de nincs rajta. Magneti Marelli made in Italy. Ennyi. Örülni fognak majd nekem az autósboltban.
Észre sem vettem, olyan, mintha égett lenne.
De talán csak a vaku miatt a képen néz ki így. Ha megég a tekercs, akkor egy fázis ég végig, nem az egymás mellet lévő tekercsek. Mindenesetre érdemes közelebbről megszemlélni.
Közben leugrottam és megmértem a töltést ahogy javasoltad. Hát ha a világítást az ablakfűtést , és a fűtést felkapcsolom akkor a töltés leesik egészen 12V-ig, sőt még alá is megy. És egy újabb észrevétel. Most amikor beindítottam egy pár percig nincs töltés tehát csak az akkufeszültséget tudtam mérni, majd többszöri gázadás és akkor gerjed fel 14.3-ra.
Esetleg ha segitség ez egy nissan terrano I-es 2.7TD.
Adj pontos autótipust, évjáratot. Szám nélkül nem szeretnek rendelni.
Az nem töltés. Nincs mese, szét kell szedni a generátort.
Nálunk az ilyesmi rendelés után, másnapra érkezik, így a mintával nem sokra mennek.Ha a polcról kell levenni, akkor viszont az a legbiztosabb. :yes:
Köszönöm a segítséget.
Miutam szétszedtem a generátort további segítséget szeretnék kérni, ha nem próbléma.
De tán a számítógépen van róla kép. Az is segíthet. Vagy ha nem, ez mindjárt derüljön ki a boltban, ne kelljen haza vinni egy nem megfelelő alkatrészt.
Remélem nincs megégve... kopásnak tűnik inkább. Közben jól elhaladtam.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |