Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » TV hiba, mi a megoldás?
Lapozás: OK   407 / 1274
(#) nagyimre10 válasza ventura hozzászólására (») Jan 3, 2011 /
 
Szivesen.
(#) tornadoplus válasza kadarist hozzászólására (») Jan 3, 2011 /
 
A COBI CE-5109 TV- ről van szó.
Köszönöm
(#) zasasa hozzászólása Jan 3, 2011 /
 
Sziasztok.
Van egy Syntax Olevia LT30HV 30-Inch HD-Ready Flat-Panel LCD TV-m.Kb 12-24 órás használat után kikapcsol ki kell húznom a konnektorból és kb 3 óra elteltével újra megy minimum ugyanannyit.Ha 2-3 napig nincs bekapcsolva akkor tovább is elmegy.Nem készenlétre vált,hanem teljesen kikapcsol.Lehet túlmelegszik valami?
(#) Attilaapa hozzászólása Jan 3, 2011 1 /
 
Sziasztok!
Van egy Samsung 72cm-es tv-m. A típusa:HA68-00971A.
Hibája a következő:kis ideig működik aztán például nagyobb fény hatására oldalirányban összébb megy a kép és kikapcsol.Ha a G2-tőt ráadom akkor is ugyan úgy oldalról elmegy a kép és kikapcsol.8n1600v-ot kicseréltem,de a hiba megmaradt.Sorkimenőre gyanakszom.SÜRGŐS!!Köszönöm!!
(#) kadarist válasza Attilaapa hozzászólására (») Jan 3, 2011 /
 
Szia!
A szokásos elkócseréket csináld meg a tápegység szekunderén, valamint cseréld a primer (hálózati) oldalon a táp IC-melletti kis elkót is. Érdemes lenne megmérni a sortápfeszültség változását a hibajelenség jelentkezésekor.
(#) martinus válasza forgonati hozzászólására (») Jan 3, 2011 /
 
forgonati,

a Z és Y Sustainen lévő 150µF 250V 5-5db puffer helyére nem találok kondit. Ami lenne az nagyobb átmérő és nem ülthető be vagy túl magas és nem fér el. Mivel puffer eltérhetek az értéktől vagy ne nagyon tegyem, és lehetne e huzalos megoldás? Pl.: 1db 820µF fekve a panel felett a nyákra réz dróttal levezetve? (5x150µF 750uF)

120µF 250V-osom van ami befér, de 5db esetén már jóval kisebb a kapacitás.
(#) forgonati válasza martinus hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Úgy érted, 5db 150µF van párhuzamosan? Akkor az 150µF minusz. Az szerintem nem vészesen sok, de én azért próbálnám magam tartani az eredetihez. Ha nagyobb nem baj, de sokkal kisebb ne nagyon legyen, nemhogy hullámzani fog neked a fesz.

Szerintem nyugodtan használhatod a fektetett kivezetéses megoldást.
(#) forgonati válasza kadarist hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Idézet:
„A katódvégfokozatok tranzisztorait, ellenállásait kellene ellenőrizni, valamint a végfokozatok meghajtását, hogy egyformák-e. A függőleges eltérítés mekkora tápfeszültséget kap?”


Szia. Nos, a képernyő végén lévő panelen az ellenállások jók.
A szineket kapcsoló teljesitménytranyók jók.
A trimmereket is átmértem, jók.
R, G, B megvan az IC kimenetén, bár nem egyformák, a B 4,3V, az R meg a G az 3,6V körüli, tehát kb 0,7V-al nagyobb a B.

B+ (12V) megvan, 180V megvan, a heater fesz megvan, ez valami 5V körüli AC. Ez OK? Mondjuk szerintem OK mert a képernyő világit mint állat. A magasfesz megvan, mert az előbb vágott meg hogy szikrát hányt a szemem. Egyedül a "screen" feszültséget nem tudom mennyinek kéne lennie, ez nincs a rajzon sem.
És mégse jó. A hiba megmaradt, tehát alul felül 2-2cm fekete sáv, és nem lehet szétebb huzni. Azon kivül tiszta kék a képernyő, mintha a másik 2 szin nem is lenne. Ja és eléggé vibrál is a kép, mintha nam 50Hz-n menne hanem mondjuk csak 30-on.
Mit nézzek még meg? A táp rész összes kondija cserélve van. A verikál kondijai is cserélve vannak. Esetleg próbáljam a PAL dekóder körüli kondikat is? Egy pár ötlet jó lenne, köszi.
(#) martinus válasza forgonati hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Akkor az lesz költséghatékonyabb, mert ez a 150µF 250V egy buzi érték főleg, hogy szűk az átmérő és a magasság is

Köszi!
(#) kadarist válasza forgonati hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Na igen, itt jön be az, hogy látni kellene. Ha a Screen-t visszaveszed, akkor csökken a fényerő? A katódokon milyen feszültségeket mérsz?
(#) forgonati válasza kadarist hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Ha a screen-t tekergetem akkor változik a fényerő, de azt vettem észre hogy nem olyan nagy mértékben mint előtte.

A hétvégén már ment a tv olyan szinten h volt hangyafoci, és az OSD is látszott a képen. De akkor is kékbe hajlott, zöld meg nem volt, és a 2cm fekete sáv is megvolt alul-felül. De már ugy-ahogy ment. Aztán kb. 10 perc után kattant a relé, és kikapcsolt a tv. Épp az egyik trimmeren tekertem picit, talán a zöldet. De nem hinném hogy ez játszott közre... Mikor bekapcsoltam, megint csak egy vizszintes csík volt a képernyőn, de most mér nem fehéres-sárgás mint előtte, hanem erős kék. Azt hittem elszállt megint a vertikál IC, de nem, hanem csak a ré menő 26V vonalon levő biztositék ellenállás ment el. Nem tudom miért. Ezt cseréltem, most megint van vertikél, de már csak erős kék, és hangyafoci sincs már, csak tiszta kék képernyő. Mi mehetett el? Semmit nem csináltam vele. És most ha a trafón a screent állitom, akkor ugyan változik a fényerő, de pl. teljesen sötétre levenni nem tudom, amit azelőtt tudtam. Ötlet?

Katódfeszültségeket mennyit kéne kb. mérnem? Ma már nem mérem de majd holnap. Ja és sorvisszafutási csíkok is vannak, ezt elfelejtettem irni.
(#) kadarist válasza forgonati hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
A tápfeszültségek nem magasak? A vertikál tápfesz normális?
(#) forgonati válasza kadarist hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Vertikál tápfesz 26V most is. Meg gondolom ha több lenne, már elszállt volna az IC és végképp nem lenne vertikál.

Mennyi katódfeszt kéne mérnem kb?

A fényerő nagyon magas és visszafutási csikok vannak. Ez egyik sem volt mielőtt elszálllt az az ellenállás. Rosszabb a helyzet mint előtte
(#) kadarist válasza forgonati hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Mérd meg, hogy mennyi a katódtápfesz. 50-100V körül már világos képernyőnek kell lenni. Lehet, hogy elpusztult a videovégfokokat meghajtó IC.
(#) forgonati válasza kadarist hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Holnap megmérek mindent. G1, G2, katódfesz. Kísérletezni fogok vele hogy lehúzom a katódfeszeket, hogy úgy vajon mit csinál, meg lehúzom az RGB jelet, hogy úgy mit mutat. Megpróbálok kimérni amit lehet, és majd írok.

Videovégfok meghajtó IC alatt azt az IC-t érted amiből jön ki az RGB jel? Ez egy TDA3560 PAL decoder IC. Ennek a kimenetein megvannak a feszek, a kék 4,3V, a másik kettő 3,6. Tehát elvileg jó, mert az IC datasheetje szerint max. 5V a kimenő jel...

A katódfeszültség lehet rossz? Ha a képernyő ilyen világos, akkor elvileg annak meg kéne lennie nem?

Bocs ha láma kérdéseket teszek fel néha, de crt tv-ben nem vagyok annyira jártas.
(#) kadarist válasza forgonati hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
De ha a kék nagyobb, mint a többi, akkor az nem jó. Minél kisebb a katódfeszültség, annál világosabb a kép.
(#) forgonati válasza kadarist hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Aha értem.

És katódtápfesz is 3 van? Mindhárom szinnek? Vagy csak 1? Mondjuk a panelről 4db kábel megy a képcsőre. Lehet hogy csak a kék katódja van meg? Na majd holnap rámérek.

Ez a TDA ic nem nagyon beszerezhető ahogy látom, ugyhogy ha az elpusztult akkor dobom a kukába az egész sz@rt, ennyi fáradságot meg pénzt már nem ér nekem.
(#) kadarist válasza forgonati hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
A rajzról meglátod a felépítést. Egy katódtápfeszültség jön fel a panelre, majd elosztódik a három munkaellenállásra. A munkaellenállásokon eső feszültség lesz az a katódfeszültség, amit a katódokon tudsz megmérni.
(#) forgonati válasza kadarist hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
A képcsőpanelre ezek jönnek:

G1, G2, Screen - Ezek nem tudom mennyik, majd holnap megmérem, nem tudom egyáltalán releváns-e.

12V - Ez megvan
180V - Ez 184V, tehát megvan
Heater - ez 5V AC

RGB jelek, ezek megvannak, bár a kék több

GND - ez is megvan

Ezenkívül még a nagy panelről megy fel 4 vezeték, de ezek nem a képcsőpanelba mennek hanem a képernyő tekercsére ha jól láttam.

Még holnap megmérem azt is hogy a teljesitménytranyók nyitnak-e rendesen a képcsőpanelen, de kb. 2 perc után tapintásra az R és a B meleg volt, viszont a G az hideg. De a tranyók tuti jók, kimértem őket. Nincs ötletem.
(#) kadarist válasza forgonati hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Ha a tranyókat vezérled, akkor azok nyitnak (áram folyik rajtuk) és ezért lecsökken a katódfeszültség ami miatt világosodik a képernyő. Ilyen összefüggés van ebben a vonatkozásban.
(#) forgonati válasza kadarist hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Vágom. De akkor a katódfesz az a 180V nem? Azt irtam hogy az megvan...

A 180 V ellenálláson keresztül megy a tranyókra, az RGB jel meg megy a tranyók bázisára a trimmereken át. Mindegy a lényeg akkor hogy a 180V megvan.
(#) kadarist válasza forgonati hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
A képcső katódjain mekkora a feszültség? A katód tápfeszültség és a katódfeszültség nem azonos! A tranzisztor segítségével a munkaellenálláson eső feszültség lesz a katód feszültsége (potenciálja). Tehát ebből a bejövő 180V-ból lesz valamekkora katódfeszültség a video-végerősítők (tranzisztorok) segítségével. Remélem érthetően fogalmaztam.
(#) kadarist válasza kadarist hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Még annyit, hogy eközben ez a bejövő 180V megmarad, csak a katódokon változik a feszültség.
(#) ventura hozzászólása Jan 4, 2011 /
 
Üdv! Egy 11ak19 sasszi számú tv táp részében van egy 150u/400V-os púpos kondi. A kérdésem az lenne, hogy kicserélhetem-e 220u/385V értékűre, mert csak ez van kéznél?
(#) stistvan54 hozzászólása Jan 4, 2011 /
 
Tisztelt Mindenki!
A segitségetek szeretném kérni: van egy tv-m,ami normálisan müködik,csak a távirányitóra nem reagál!
A távirányitó jó,kilett próbálva másik tv-n. Mi lehet a baj.

Köszönöm:stistvan54
(#) Fery válasza stistvan54 hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Szia. Több hiba is felmerülhet. 1, koszos a vevőszenzor. 2, nem kap elég tápot a vevő, döglött a pufferkondija, meghalt a vevőszenzor, EEPROM tartalom megsérült, elhalt a proci, / erre szerencsére kicsi az esély./ szóval nygyjából ezek, de azért jó lenne tudni, hogy a TV kiféle, miféle, ...
Fery
(#) Fery válasza ventura hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Szia. Az sokszor úgy néz ki, mintha púpos lenne de nem az. Ha bekapcsoláskor kb 300 Volt van rajta akkor ne cseréld ki, de ha nincs meg a 300Volt akkor beteheted helyette. Fery
(#) kadarist válasza ventura hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Ha a kondi műanyag teteje a púpos, akkor az nem gond, sőt!
(#) forgonati válasza kadarist hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Idézet:
„A képcső katódjain mekkora a feszültség? A katód tápfeszültség és a katódfeszültség nem azonos! A tranzisztor segítségével a munkaellenálláson eső feszültség lesz a katód feszültsége (potenciálja). Tehát ebből a bejövő 180V-ból lesz valamekkora katódfeszültség a video-végerősítők (tranzisztorok) segítségével. Remélem érthetően fogalmaztam.”


Ja, most már értem. Nos, a katódfesz a piroson és a zöldön 134V, a kéken csak 16V. Akkor eszerint ezért annyira erős a kék. De ez mondjuk logikus is, hisz a kék tranyójának bázisára erősebb jel jön, igy jobban ki van nyitva. A kék jele jelenleg 4,8V, mig a másik kettőé csak 3,4V. Most akkor mi a helyzet? Elszállt volna az RGB ic-je?

UPDATE:

Lehúztam a kék jelet, de igy is nagyon kék a képernyő és a kék katódfesze, igy is 16V. Nem értem, pedig most nem is kéne nyitnia a tranyónak elvileg...
(#) kadarist válasza forgonati hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Kösd le a végfokok vezérléseit. 3,4 meg 4,7V-ok. Ekkor fekete képernyőnek kellene lenni. Ha végfokhiba miatt esett le a B katód feszültsége, akkor így is lenne kék fény.
De úgy néz ki, hogy IC-hiba lesz. Lehet ilyet kapni: Bővebben: Link
Következő: »»   407 / 1274
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem