Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Sikeres szigetelést!
Szia! Remélem jól emlékszem, de az is lehet, hogy tévedek: 7555 a típusa. Üdv.: Yoe
Igen.
Például: áramsűrűség = elektromos áramerősség / keresztmetszet. J = I / A. Mértékegysége az amper per négyzetméter. Az, hogy egy például egy hálózati transzformátor tekercsének vezetékénél az áramsűrűség például 4 A/mm2, tervezési, katalógus adat.
Végül is én a melléklet szerint oldottam meg a lassuló pörgetést.
Mivel kezdő vagyok van amit nem értek mégpedig az R1-R2-C1 kapcsolatát. Annyira rájöttem, hogy ettől függ hogyan álljon le a pörgés az SW1 felengedése után. Ezt én úgy állítottam be, hogy nekiálltam cserélgetni próbapanelen az ellenállásokat és kondit. Hosszú játék volt. A végeredmény idegesítő néha. Pl.: Pörgetsz, felengeded a gombot és lassan kezd megállni. Azt hiszed hatost dobtál mikor az utolsó pillanatban egyesre vált Ezt hogyan kellene tisztességesen kiszámolni? A végeredmény annyiban nem tetszik, hogy gomb felengedése után még egy darabig az eredeti 'sebességgel' pörög majd picit lassul, leáll. Én fokozatos leállást szerettem volna elérni.
A nyomógomb elengedése után a 220nF kisütése megkezdődik, de nem lineáris, hanem exponenciális a görbe, ezért viselkedik a leírt módon. Egyenletes lassulást csak áramgenerátoros kisütéssel lehetne elérni, de az már egy másik kapcsolás lenne.
Értem. Akkor jól gondolkodtam. Mégsem vagyok annyira gyökér
Már csak az érdekelne, hogy ezt számítással hogyan lehet megvalósítani dugdosás helyett.