Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Jaaaaaaaa,szóval ez ilyen hátnézet...
Hi!
Lehet, hogy itt is off, de nemigazán tudtam máshova sem bepakolni ezt a kérdést: Szeretnék csinálni egy hardveres neurális hálót. (Kísérlet képpen, tanulási céllal.) Olvastam, hogy van egy "memrisztor" nevű alkatrész, amit direkt erre találtak ki. (Egy biológiai idegsejt működését szimulálja.) Ilyet lehet kapni valahol, vagy más alkatrészekből kell összerakni?
Ok, köszi!
A js nekem sajna nem működik, még próbálkozok...
Töltsd le a Java-t és akkor működik: Bővebben: Link. Vagy ha telepítve van, akkor frissítsd az oldalt és el fog indulni az alkalmazás.
Hello!
A helyzet, hogy Te pont az áramkör "lelkét" szüntetted meg az átalakítással. (Eredetileg is jól kellett volna működnie a kapcsolásnak.) De alapvetően minden időzítés a (volt 100nF, most 2x10nF) kondi töltésén és kisütésén múlik. Az eredeti kapcsolásban, amikor a tranyó maximálisan ki volt nyitva (nyomógomb nyomva), akkor a kondi töltése a 100kohm-on keresztül történt. Amikor a kondiban a feszültség elérte a táp 2/3-ad részét, megkezdődik a kisütés. De mivel a kisütés a 7-es lábon keresztül történik, (ahol alapvetően csak egy tranyó van) a kondi kisütése igen gyors, a tranyó kis kollektor-emitter ellenállása miatt. Így a 3-as kimeneten a jelszint szinte állandóan magas szintű, és csak egy igen rövid időre esik le alacsony szintre. Ezt látni nem igazán lehet (Led), de a számlálónak észre kellett volna vennie.. folyt.köv.. proli007
Elméletileg telepítve van, és frissítgettem is az oldalt. Megpróbálom újra letölteni.
Hi!
A telepítéskor váratlanul újraindult a gépem. Korábban is volt már ilyen. Szóval most inkább mellőzném a telepítést, meg a hibakeresgélést. Küldenél egy printscreen-t, hogy miről maradtam le?
Szimulációs és egyéb appletek tömkelege: Bővebben: Link. Elektronikai szimulációk: Bővebben: Link. Az alkatrészekre rákattintva változtatható az értékük. És persze a szimuláció mozgó, interaktív.
Várom a folytatást.
Szeretek tanulni.... Este összerakom még egyszer az eredetit. De ugye ez nem azt jelenti, hogy amit helyette csináltam az nem jó (mert végül is működik)
Hello!
Nagyon köszönöm a választ, akkor szerintem rendelek pár kondit. Még lenne egy olyan kérdésem, hogy tudtok-e egy jó 555-ös feszültség háromszorozót?
Sziasztok.Szeretném segitségeteket kérni egy 433mhz müködő rádiótáv vezérelt inditópult megépítéséhez. 200-300m hatótávban. Elsősorban a rádióvezérlés kivitelezése érdekelne,megvalósitható lenne-e házilag?Modellrepülőzésnél inditanának effekteket ezért a nagy hatótáv. Válaszotokat előre is köszönöm.Pl:Bővebben: Link
Üdv. Vettünk egy kis köszörűt. Van rajta egy flexibilis lámpa. 230V 35W-os. És mindig kiég ha dolgozunk vele. Én arra gondoltam hogy amikor a köszörű motorját leterheljük akkor a kondi miatt megnőhet a feszültség és ez miatt vághatja ki. Ez lehetséges elgondolólás?
Sziasztok!
Kb. 1 hónapja megépitettem a mellékelt képen látható gyujtot. Tökéletesen müködött edig. De most elkezdet olyat csinálni, hogy felkapcsolásnál csak a fénycső két vége világit de konkrétan nem gyujt be. Valamikor ha egyböl ujra kapcsolom akkor indul de valmikor egy párszor kapcsolgatni kel hogy begyujtson. A fénycső topikba irta valaki hogy változtatni kellene az oszton. Csak az a kérdés mekkorát. Nekem egy 18W 59cm csövem van. Ez a kapcsolás elvileg mekkor a fénycsöhöz jó? Elöre is köszönöm a válaszokat
Szia!
Nem lehet hogy inkáb a rezgéstöl? Gondolom nem egyböl ég ki csak egy idő után.
Jónak jó, csak hát nem lép még egyet?
Tehát.. Ha a segédprogrammal kiszámolod a maximális frekvenciát, (R1=100kohm, R2=0, C1=100nF) akkor 144Hz jön ki. Ha a nyomógombot elengeded, akkor az utána lévő kondi el kezd kisülni a 10/5Mohm-on keresztül. Amíg az 5Mohm-on a feszültség meghaladja a kb. 650mV-ot, a tranyó teljesen nyitva van, így a frekvencia marad a maximális értékén. Amikor a kondiban a feszültség csökken olyan mértékben, hogy a tranyó kezd lezárni, akkor már nem csak a 100kohm fogja meghatározni a töltőáram nagyságát, hanem a tranyó kollektorárama is. Ez egyre csökkenő jellegű, így a frekvencia csökken, hiszen a kondinak egyre nagyobb idő kel a feltöltődéshez. (Q=C*U avagy I*t=C*U avagy t=(C*U)/I ) Az áram kb. exopnenciálisan csökken, és ezzel együtt a frekvencia is. (A helyzetet rendesen bonyolítja, a kondi nemlineáris feszültségcsökkenése, és a tranyó bementi karakterisztikájának együttes hatása, ami szintén nem lineáris.) A gondot az jelentheti, hogy a tranyó gyakorlatilag soha nem zár le, avagy az áram nem lesz soha zérus értékű. ((Mint ahogy az 1/X függvény sem lesz soha nulla) Ha más nem, akkor a tranzisztor (felerősített) kollektor-bázis viszárama fog folyni a kollektorban és tölti a kondit. Ha ez nagyobb mint az IC bemeneti árama, akkor a 100nF - bár egész lassan - , de fel fog töltődni a 2/3-ad táp küszöbértékre, és képzödik egy impulzus, a számláló pedig még lép egyet-egyet. Pont ebből az okból volt a kapcsolásban a 3,3Mohm-os ellenállás, ami söntöli a kondi töltőáramát. Tehát amikor a tranyó kollektorárama már nem akkora értékű, hogy a 3,3Mohm-on ki tud alakulni a 2/3-ad tápfeszültség, akkor az oszcilláció leáll. A töltőáram, pedig mivel tovább csökken, így nem is lesz több lépés. Tehát ha a tranyó kollektorárama 6V/3,3Mohm=1,8uA alá süllyed, leáll a rezgés. (9V táp kétharmada a 6V) De Te kivetted az áramkörből ezt az ellenállást, így megszüntetve ezt a működést. Most csak akkor áll le az 555, ha a töltőáram az IC bemeneti árama alá süllyed. De ekkor a frekvencia már igen lassú, így nem is érzékeled, csak azt, hogy ellépett. Tehát ha az 555 kimenetén a tű impulzust meg akarod hosszabbítani, akkor a 7-es lábbal, egy pld. 33kohm-os ellenállást köss sorba. (Ne a 2,4Mohm-ot, mert jelenleg azon keresztül töltődik és sül ki a kondi. Ha kiszámolod (R1=100kohm), R2=2,4Mohm, C1=20nF) akkor a maximális frekvencia 15Hz körül van. A 100nF-ot tedd vissza (a 20nF helyére), a 33kohm-ot ültesd be (a mostani 2,4Mohm helyén is jó), és a 2,4Mohm-ot kösd párhuzamosan a 100nF-al. A frekvencia a gomb elengedése után, az első két másodpercben szinte állandó lesz, majd hirtelen csökkenni kezd. És kb. 4 másodperc alatt leáll a rezgés. Ha a frekvenciát nem találod megfelelőnek, akkor változtasd a 100nF értékét tetszésed szerint. Az emlegetett "áramgenerátoros meghajtás" viszonylag könnyűszerrel elkészíthető, ha a 100kohm-ot kiveszed a kollektor köréből (helyét rövidre zárod) és áthelyezed az emitterkörbe (emitter és a plusz táp közé). Ezzel a Tranyó, feszültségvezérelt áramgenerátorrá válik (milyen jól hangzik, pedig igen egyszerű dolog). Így a kondi töltőáramát (ezzel a frekvenciát) a nyomógomb utáni kondi feszültségcsökkenése fogja legfőképpen meghatározni. A jellege ekkor is exponenciális lesz, de a tranzisztor BE görbéje sokkal kevésbé fog hatni (Legalább is addig, míg el nem éri a feszültség a BE nyitás határárt. Természetesen a tranyó bétája is befolyásolni fogja a dolgot.) Ha ezeket kipróbáltad, akkor majd rá jössz, melyik variáció tetszik leginkább. Mert ebben, már az emberi érzékelésnek is nagy szerepe lehet.. üdv! proli007
Már kettő ki égett. És nem sokat dolgoztunk vele. Kb kétszer tíz percet. Amúgy meg lemértem. Amikor kikapcsolom akkor is felszökik a feszültség 300V-fölé. Mondjuk annyi eszem nem volt hogy terhelés közben is lemérjem.
Szia!
Növeld meg a 470k ohm -ot 520k ohm -ra és úgy próbáld.
Kedves Fórumlakók
Egy egyszerű kérdésem volna... Adott egy potenciométer, ami 0 ohmtól 167 ohmig mozog, tehát 167 ohm a maximum ellenállása. Ugyanakkor adott egy autós műszerfalba való műszer, ami 0-12 voltig különböző értékeket mutat, akárcsak egy üzemanyagjelző : 0 voltnál nullát mutat 12 voltnál telit, közte pedig lineárisan változik attól függ, mennyi feszt adunk rá. Namármost ezt a 167 ohm maximum értékű potmétert kellene (12 volt táp alatt) összekötnöm a műszerrel úgy hogy szinkronban legyenek. Amiként a nulla ohmról tekerem felfelé a potmétert, aként változzon a nulla volttól a 12 voltig a kiadott feszültség. Fontos megjegyeznem, hogy mind a műszer, mind a potméter miliamperekben dolgozik, tehát egy minimális teljesítményű alkatrészellátás is megfelelő, hisz egy ilyen autós műszer alig vesz fel áramot. MI volna egy egyszerű megoldás ? Köszönök minden választ !
Üdv.Látom azért nem csak nekem jutott eszembe ezzel játszani...
Nos ha van valakinek az említett lámpákból foglalattal stb szívesen kicserélném neki pénzre Vagy tud helyet ahol beszerezhetem.Előre is köszönöm Pü ben megírhatná,hogy menyi/hol lehet szerezni. Persze meghívom egy vagy nem tudom.
http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_1132_from.html Valaki tudna gyorsan válaszolni az utolsó hozzászólásra? Fontos lenne!
Kamera + fekete-fehér "szemüveg" monitor.
Minden szavad és megérzésed helyes abban a hozzászólásban.
Ok. Köszönöm a megerősitésed!
Az autó akkumulátora 10 és 14,5 volt közötti feszültségű is lehet. Először ebből kell legalább 12 voltot előállítani ( például +- 15 voltot ).
Utána előállítani stabil például 1 voltot, amit a potméter még kibír teljesítményben. (( Ha 14,5 voltra kapcsolod közvetlenül, akkor 1,3 wattot disszipál, tehát legalább 5 wattos potméter kellene. )) A potméter csúszkáján lévő feszültséget egy műveleti erősítővel célszerű felerősíteni.
Arra ügyelj, hogy a hangszórókat fázishelyesen kösd össze. Gondolj az elemek (feszültségforrások) soros ill. párhuzamos kapcsolására.
Bocs de ezt nem értem. Fázishelyesen azt jelenti hogy ne cseréljem össze a +-t a -al?
Nem... Nem lép még egyet. Legalábbis a leállást követő két percben.
Ritkán lép még egyet amikor azt hinné az ember, hogy végzett, de ez még szerintem jobbá is teszi az élményt. Azt hiszed 6-ot dobtál és 1-en áll meg. Amiket leírtál végig próbáltam, de az összhatáson rontott. A hangszóró éles hangon kezd fütyülni és leálláskor adja csak a kívánt 'kattogó' hangot. Amúgy a 15 Hz szándékos volt pont a hang és látvány miatt. Ami egy picit javított a vizuális hatáson az az, hogy a 100k ellenállást áthelyeztem. A 20 nF kondi söntölése azt eredményezi, hogy a kapcsoló hatására nem indul el a pörgetés. Köszönöm a tartalmas leírást, de úgy érzem ez most így az elvárásoknak teljesen megfelel. Bővebben: Link
Erre gondoltam. Ha sorba kötöd, akkor az egyik hangszóró + kivezetését a másik- kivezetéséhez kösd, hogy ne egymás ellen dolgozzon a két hangszóró.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |