Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
A motort egy kistraktorba szereltem és a karburátor megfogott. Az automata szívatóval kezdeném.
Rákötöm az olajnyomás érzékelőt a vízhőgombára.Ebből 2 van.Melyikre? Innen ha jár a motor és még hideg a víz jön a test a szivatóreléhez ? Hová kötöm a + 12 V-ot? stb. Jelenleg ott tartok, hogy a gyújtásvezérlő be van kötve, a motor beindul, de nagyon pörög, mivel az elektromos rész teljesen ki van iktatva. A karbi le van testelve a motorhoz, de minden más hianyzik. Új vezetékelés kellene. Ha tudnál segíteni mit hová kössek az is jó lenne. A fútősün honnan kapja a vezérlést? Az alapjáratot hogyan kapcsolja ki ?
a kijelző fényerő szabályozó. Ha a lámpa nincs fel kapcsolva akkor jobban világit a kijelző. Ha felkapcsolod a lámpát akkor meg gyengébben világit. Tehát evvel kéne beállítanod a számodra megfelelően. Lehet hogy nem működik neked. sajnos nekem sem jó valamikor reagál a nyomásra de ez nagyon ritka . Azért próbálgasd.
Üdv!
Vízhőfok-jeladója vakvágány lett, előző körben elöntötte a hengert benzinnel, nem volt helyén a csati, most viszont csont száraz minden. Két dologban kérnék segítséget, pontosan, hogyan kell kimérni a vízhőfok jeladót? (2 lábán mérve 1800Ω mérhető) És milyen jelet kapnak az injektorok? (Opel Ascona C18NE) Üdv, Attila.
Az olajnyomás gombának semmi köze nincs a vízhőmérséklethez. Tehát azt csak az olajnyomás lámpára kösd. A karburátor alatt van egy fűtő "sün" az van az egyik vízhő gombán keresztül a +-ra kötve. A vezetéke piros színű és elég vastag. A hőgomba, ha jól emlékszem sárga színű. Az viszont biztos, hogy 40-50C° körül kikapcsolja. A motor azért pörög nagyon, mert így megy a szívató addig míg a víz fel nem melegíti. Van rajta elektromos fűtés is Ha jól emlékszem fekete drót Arra is a gyújtás+ kell. A szívatót úgy tudod beállítani, hogy kilazítod a három csavarját, és elforgatod. Van még rajta egy alapjárati szelep elzáró mágnes. Erre is + kell. Ez egy hengeres alkatrész a végén egy saruval. Itt egy oldal ami ugyan skodás, de nagy különbség nincs. Bővebben: Link
Ha még van kérdésed, tedd fel bátran
Köszi a segítséget, de még szeretnék kérdezni.Én a hengerfejből kiálló olajgombát kötöttem az olajnyomáslámpára. Azonban van még egy olajgomba az olajszúrőház fedelén. Ez mire szolgál?
Hőgomba megvan a sárga, de vele szemben van még egy piros is. Ez mire szolgálhat ? Köszi mindent. Hétfőn szeretnék szerelni és ha megakadnék kérdezhetek még ?
Természetesen kérdezhetsz. Az olajszűrőnél lévő olajnyomásgomba, az fordítva működik. Tehát akkor kapcsol be, ha van nyomás. Az autóban eredetileg egy a kilométerórában lévő elektronika kezelte a két jelet. (Kapcsolta le a lámpát, ha mindkét helyen volt nyomás, néhány típusban hangjelzést adott egy idő után ha nemvolt.)Neked nem kell, vagy cseréld a másik fajára és kösd őket párhuzamosan. A piros hőgomba ha jól emlékszem egy fúvóka fűtést kapcsol. ez is a karburátoron van, szintén fekete a drótja. Egy 3-as csavar fogja a karbira. Talán ennek is fekete a drótja, (ha meg van még) Szükséged csak akkor van rá, ha nagy hidegben is akarod használni a traktort. A fúvóka deresedését gátolja.
Szia!
Megvan az "Opel Ascona C 1982-től" című könyvem, abból minden fontos dolog megtudható. Ez a "Szerviz" sorozatban jelent meg, a Korrekt Kft kiadásában. Nem tudom beszerezhető-e még. Üdv.: Feri
Szia!
A könyvből fényképeztem az ábrát. A 13. pont és a test között kell mérni az ellenállást. Az 1800 ohm kb. 30 °C-nek felel meg. Üdv.: Feri
Helló!
Köszi köszi, de mi a 13. pont?
Szia!
Elnézést kérek, a melléklet lemaradt, pedig a szövegben említem is. Remélem így már érthető lesz! Üdv.: Feri
Sziasztok! Van egy olyan problémám hogy: fiat punto 1995 diesel az alany, azt csinálja hogy ha felkapcsolom a helyzetjelzőt vagy akár a tomitott fényszórót és kiteszem az indexet balra addig semmi hiba irányjelzőzik! Viszont ha rálépek a fékre nem villog max olyan 5 másodpercenként villan egyet! Ha leveszem a lábam a fékröl villog megint! Világitás nélkül nem produkálja és csak balra csinálja! Ja van egy ledje a ködlámpa kapcsolómnak és ha indexelek az is ugyanugy villog a lámpája ha meg fékezek akkor is világit! Remélem érthető hogy mi a problémám, valakinek esetleg nincs valami tippje mit kellene megnézni?
Köszi! Esetleg a motorvezérlő lábkiosztás nincs benne?
Vizsgáld meg a bal hátsó lámpa testelését.
Szia!
Szerintem a bal hátsó lámpánál test szakadás van! Az szokott ilyen hibákat okozni. Elvileg hátsó ködlámpa is csak bal oldalon van, és a bal index... Szerintem a lámpa csatlakozója lesz beoxidálódva, többször láttam ilyesmi hibát! Üdv.: T.
Megelőztél.
De látom hasonló következtetésre jutottunk.
Vígasztaljon a tudat, hogy engem meg mindketten megelőztetek.
Értem! Melyik csatlakozóra gondolsz hogy el van oxidálodva? Az indexére? vagy a ködlámpáéra?
Szia!
A vezérlés rajzát mellékelem. Idézet a könyvből: "A vezérlőberendezés kombinált dugaszán a kapcsok nincsenek megjelölve. Ellenőrzéskor a kapcsokat meg kell jelölni, ekkor az 1-es kapocs a gyújtótekercs bemeneti jele. Az 1-es kapocs a kábelcsatlakozás jobb oldalán található. Az 1-13 kapcsok a hosszabbik sorban vannak elhelyezve, a 14-25 kapcsok a röv9debbik oldalon nem működő kapcsok." Az Ascona könyv nekem felesleges, soha nem volt Opelem. A fiamnak volt régebben Asconája, akkor vettem. Ha érdekel a könyv írj privát üzenetet. Üdv.: Feri
Bocs, hogy nem volt egyértelmű!
Szóval a hátsó lámpa csatlakozójára gondoltam, ha minden igaz az index a ködlámpa és a féklámpa 1 lámpatestben van. Ennek 1 csatlakozója van, szerintem ott lesz eloxidálódva a test érintkező. Vedd ki a hátsó lámpát és meglátod!
Szia!
A Bosch LE/LU befecskendezőről bővebben ezt találtam. Ebben van hibakereséshez segítség. Üdv.: Feri
Van a karbin egy szelep, vagy érzékelő. Gomba alakú ez is és 2 vákuumcső megy bele. Egyik kivezetése barna és a mágnesszelepről jövő szintén barna vezetékkel van a vége közös sarun. Nem tudom a dupla barna vezeték hová mehet. A másik kijövő vezeték fekete/sárga csíkkal és egy fekete vezetékkel van közös sarun, amit szintén nem tudom hová kell kötni. A fekete vezetéket és az összecsatolt egy sarun lévő két vezetéket sem.
- Szerinted a karbit simán ráköthetem a gyújtáskapcsoló + ra, vagy iktassak közbe valami relét. Gondolok itt a fűtősün és a szivató áramfelvételére.
A fűtő sün felvesz vagy 8-10A-t, oda nem árt egy relé. A többi fogyasztó együtt is csak 1-2A az mehet direktben. Minden barna vezeték test. A feketék gyújtásplusz. A két vákuumcsöves szerkentyű a meleg levegő szelepet mozgatja a levegőszűrő bemenetén. (Bár ebben nem vagyok teljesen biztos, sajnos kopnak az emlékek.)
Kszi tomi a tippet a dugasznál volt a hiba hátul az hogy összeeröltették és elhajlott a testnek az érintkezője ezért nem birt már mindnet kiszolgálni!
Ha már itt tartunk! Nem tudod vagy nem tudjátok mit érdemes megnézni hogyha nem mutat a fordulatszámmérőm:? A generátorrol kapja a jelet de azon rajta a kábel!
Először azt nézd meg folytonos-e a vezeték a műszerfalig. A fordulat számmérőnek csak három kell, nem nehéz ellenőrizni. (+, -, jel) Ha ezek rendben, magát a műszert kell megvizsgálni.
Mondjuk fent a műszernél a jelvezetéket hogy tudom megnézni hogy jön e rajta a jel? Egy multiméterem van itthol!
Elég, ha azt megméred, hogy a generátortól folyamatos-e. Egyszerű szakadás vizsgálat. Ha működik a generátor, akkor biztosan van jel is.
Hát de a generátor az biztos hogy jó csak abban nem vagyok biztos hogy feljön az órához a jel
|
Bejelentkezés
Hirdetés |