Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
a generátor biztos jó mert tölt nemde? Azér akarnám az óránál megnézni hogy nincs e elszakadva vezeték csomó tákolás van benne!
Ezt javasoltam én is. Ha tölt a generátor, akkor van rajta váltófeszültség is a fordulattal változó frekvenciával ami a fordulatszámmérőnek kell. Mérd meg a generátorról jövő vezetéket. Legegyszerűbben úgy teheted meg, ha lehúzod a generátorról, testre kötöd és a műszernél levő végét megméred a testhez képest. ha zárlat akkor jó.
Na ez már egy jó ötlet! Csak ehez viszont kell akna az meg nincs a közelbe! Na mind1
Köszi a rajzot! Igaz ez nem pont az a motor ami betegeskedik. Az C18NE. A különbség a katalizátor, a fűtött lambda szonda, és sajnos -15 paci. Meg ez LU-Jetronic, nem LE 2. Hiba is meglett. A légtömegmérő testjének a gyűrűssarujában nem érintkezett a vezeték. Azért Köszi szépen, és megy egy Privát üzi.
Bosal smart-connect vonóhorog illesztőben elégett ellenállások.
Sziasztok. Bocsi, hogy kéréssel zavarlak benneteket de hátha találkozott valaki a fenti kütyüvel, ne adj isten kapcs rajza is van hozzá. Leért a vonóhorog kábel köteg az útra és rövidre zárt vezetékeket, így ki égett két ellenállás illetve a nyák is sérült. Ha valaki találkozott ilyennel, vagy van neki, vagy rajza és megosztaná velem az értékeket nagyon megköszönném. Fotók csatolva. A nyákot talán vissza tudom fejteni ha legalább az értékek meg vannak. A barátunkat faggattam de semmit nem találtam. Köszönettel Zapod.
Szia. Szerintem pont olyanok mint a mellette levő nem égettek. Valószínűleg árammérő ellenállások, hogy az elektronika meg tudja állapítani kiégtek e az égők. Ellenben illet volna túláramra lekapcsolnia.
Sajnos valószinüleg nem mert mint írtam más kivitelüek. Ez igazából scanbus rendszerű autókhoz használják, hogy ne terheljen be a rendszernek és az ne hibát érezen. A védelem hiányával én is egyet értek veled. De köszi, hogy foglalkozol a problémával.
Zapod.
Akkor ahogy nézem tekercselt ellenállások. Kapard meg a közepét éles késsel, és valamelyik vége fele próbáld megmérni a fele ellenállását.
Nem biztos, hogy olyanok, mint a szomszéd, de nagyságrendi eltérés nem lesz. Viszont ha megnézed, melyik fogyasztóé sérült, és melyiké ép, akkor a fogyasztók teljesítményét összevetve már elég pontos következtetésre lehet jutni.
Van előtte egy darab közös biztosíték a vezetékben, annak illett volna kimennie. (ezt zapodnak akartam címezni, bocs)
Mondasz valamit. Utána nézek a dolognak.
A főbizti sértetlen maradt. :no: Köszönöm. Zapod.
Ja amugy az igaz pl az én kocsimnál (95 diesel punto) hogyha rossz lenne a hőgombám és felmenne a vizerm 90 fok fölé amikor kapcsol a venti akkor is kapcsolna ha nem lenne hőgomba mert azt mondták nekem hogy máshonnan is tudja hogy hány fokos a motor! Valami izzítórelé tudja asszem? Igaz ez?
Az izzítórelé valami egész másra lett kitalálva, de a hűtőventillátornak valóban másik gombája szok lenni. A régebbi autókban feltétlen.
Szóval ha nem jó a gomba akkor elvileg be sem kapcsol a venti ha fő a viz?
Ha a ventillátor gombája nem jó, akkor nem kapcsol be. Ha a mérőműszeré, akkor igen.
A mostani autókban (talán suzuki) ha lehúzod a hőgombáról a csatit elindul a ventillátor, mert azt hiszi forró a motor, és védelemként elindul
Az Audiknál az izzítórelé kap hőmérséklet értéket (az enyémnél mindenképpen), de attól nem kapcsol be a ventillátor. Szóval vannak olyan autók, amik bekapcsolnak és vannak olyan izzítórelék amik kapnak "hőfokjelet". Katgórikusan nem jelenteném ki, hogy a hőfokgomba hibájakor nem kapcsol be a ventillátor, mert vannak ilyen típusú autók is. Az izzítóreléknek sem árt a hőfok, hogy mikor kapcsoljon be, mert PL. üzemmeleg motornál nemszükséges az izzítás, vagy legalábbis nem olyan hosszú ideig, mint -20°-ban.
Miért a ventinek is van egy gombája meg a műszernek is amitt én látok?
Az izzitás az jó mert -20ba sokáig izzit melegen meg 1-2 mp! Annyi a baja sztem rossz a gomba mert mikor üzemmeleg akkor nem megy fel középállásba hanem kb 1 centit mozdul a mutató és sok kéne még a középállás eléréséhez! Ezért kérdem hogy baj ez vagy máshonnan is tudja a venti hogy kapcsolnia kell! Egyébként ez a gomba egy vezetékes és ha lehuzom a kábelét letestelem akkor a müszer kilendül teljesen!
Azt írtam: A régebbi autókban feltétlen.
Ez meg egy '95-ös dízel Fiat. Az izzítórelének már az egyes Golfban is volt külön hőgombája. Tehát egy harmadik a mőszeré és a ventillátoré mellett. (viszont ez nem minden tipusnál van így)
És mi van, ha nem is üzemmeleg, és pontos értéket mutat? Így télvíz idején elég gyakori, hogy nem melegszik fel eléggé a motor.
Ellenállást kéne mérni, mert lehet nem azt az értéket adja amit kell.
A ventillátornak kell lenni a hűtőn egy gombájának, attól kapcsol, de az csak egy kapcsoló, még akkor is, ha háromvezetékes, legfeljebb az egyik előbb kapcsol be és csak a kisfordulatút indítja először, aztán ahogy melegszik a nagyobbat is. Más a motoron lévő gomba, de ahogy már említettem rossz adat esetén bekapcsolhatja a ventillátort, függetlenül a hűtő gombájától.
Biztos, hogy az óra romlott el, és nem a jeladó?
Bontóból azért biztos jóval olcsóbban hozzá lehetne jutni alkatrészekhez.
Tuti hogy az óra mivel a kilóméterszámlálás megy de az óra csak próbálkozik a megmozdulással. Elvileg valami léptőmotoros megoldás, de sajnos a mechanika megadta magát. Épp ezért nem szeretnék bontóból venni mert nem tudom az meddig megy, valamint elvesztem a rögzített kilómétereket. Ja és nem utolsó sorban nem is igazán találsz ilyet bontókban... sajnos...
A lényeg: meg kell mérni, milyen szintű és formájú jelet kap. Csak ez után lehet elindulni.
Még az sem érdektelen, mennyit változik a jelszint vagy jelforma terhelés hatására: (10K 4,7K 2K2 1K 470R 220R terheléssel)
Itt megjavítják a régit, és nincsenek elszállva az árakkal.
Bővebben: Link |
Bejelentkezés
Hirdetés |