Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Labortápegység készítése
Nem mondtam, hogy ajanlom a Spafi tapegyseget, csak mint lehetoseg kinaltam fel. gyakorlati tapasztalatra csak a PROLI fele kapcsolassal tettem szert, hisz nalam ebbol egy peldany szepen ketyeg
Ha epitek meg egyet, akkor mar szerintem az altalad is ajanlott PIONNER fele lesz az "aldozatom" ![]()
Szia, tudom, hogy nálad Proli táp ketyeg, egy nagy FET-el, én mondtam, hogy tegyél be olyat
![]() ![]()
Mindkét táp remek, csak egyik sem "lebegőpontos", mint például a rádiótechnikás. Viszont az utóbbinak speciális trafó kell a külön segédtáp miatt.
Pedig én már feltettem ide egy olyat + fotót is
Nem kell off-ba írni, jó topicban vagyunk. Melyikre gondolsz, hogy kell neki segédtáp? A proli félének?
Nem. Sem Pioneer, sem Proli tápja nem igényel külön segéd-tekercset, éppen ez az egyik lényegük, hogy nem trafóérzékenyek.
Ennek a tápegységnek kell a külön segédtáp-feszültség. Ez az egyedi trafó miatt hátrány, de a működési határok rugalmassága miatt komoly előny.
Ja , vagy úgy, így már értelek, mondjuk én ezzel úgy vagyok, hogy meg kell hozni az áldozatot, ha valami igazán jót akarunk. Nem igazán vagyok híve a kompromisszumoknak. Nem azért építek tápot mert találtam egy trafót, vagy néhány tranyót.
![]()
Nekem tetszik ez a hozzáállás, de néha az élet kompromisszumokra kényszerít. Sokkal jobb egy kis kompromisszummal megvalósult labortáp, mint egy tökéletes, ami sose készül el.
Ugy bizony!
Koszonom termeszetessen Neked IS a segito otletet! ![]()
Üdv újra!
Mivel előző kérdésemre nem érkezett válasz ezért lemondok arról a kapcsolásról és kinéztem egy másikat mégpedig az Alkotó féle Pioneer tápot ami tökéletesen megfelel az igényeimnek és pont van itthon egy 28 Voltos 5 Amperes trafó. Lenne pár kérdésem a táppal kapcsolatban remélem tudtok segíteni. Mivel a trafó 28V / 5A ezért én úgy gondoltam, hogy a táp 0-35 Voltig és 4 Amperig szabályozható legyen így a trafó nem fog soha maxon járni, nekem meg bőven elég 4 Amper. Mit módosítsak a kapcsoláson hogy teljesüljön az előbb leírt követelmény? Továbbá feszültség szabályzóhoz heli poti kell ami ugye nem olcsó mulatság de van itthon egy 5Kohm-os ezért nem lehetne megoldani, hogy azt alkalmazzam?
Itt egy megoldás a helipot helyett. 2 poti kell, az egyik a durva, a másik a finom beállítás.
Bővebben: Link A 28V-os trafód nem biztos, hogy bírja majd a 35V-os kimenő feszt. Persze ha megépíted, akkor beállítod az áram határt a maximális, azaz 4A-re. A feszt tekered35V-ig. Mindezekhez tegyél rá terhelést, és ha az áteresztő tranyókon marad feszültség különbség, akkor jó lesz. Tehát a tranyók ne nyissanak ki teljesen. Az értékekekt pontosan a R2, és a P3-al állíthatod be pontosan. Alul a rajz.
Értem szóval a trimmer a finom, a tengelyes pedig a durva. Ez esetben 4 poti lesz az előlapon mivel ott szeretném finoman állítani nem a nyákon. Ha nem biztos, hogy bírja a trafó akkor megépítem 30 Voltos alkatrészekkel csak az R10-et 100K-ra módosítom hogy 4A-ig lehessen szabályozni.
A trimmer a potival beállítható értékek maximumát állítja be (erre az alkatrész szórások miatt van szükség).
Értem akkor ezek szerint a tengelyes poti helyett kell kettőt alkalmazni. Mivel 10Kohm-os ezért a durva 5K és finom is 5K?
Nem, a 10k az 10k, és sorba vele 1k a finom
Sziasztok!
Megépítettem a következő tápegységet Bővebben: Link Sajnos még nem sikerült normális működésre bírnom, pedig már egy éve próbálkozom ![]() Egyszer írtam már ezzel kapcsolatban, talán fél éve, de akkor nem érkezett rá válasz. Most újra akadt időm, és kedvem, hogy foglalkozzak a témával. A válaszokat előre is köszönöm. Üdv.: Jocó!
Rendben. Hűtésnek megfelel-e a képen látható borda amit egy 8 centis ventilátor erősen fújna?
Először is nézd át, hogy jól e vannak beültetve az alkatrészek utána ellenőrizd, hogy valahol nincsen e zárlat. Ha a nyákon van szétfolyt forrasztógyanta akkor az egész nyákot mosd át tiszta szeszben és egy fogkefével dörzsöld le róla a maradványokat. Nézd meg hogy az LM317-esek nincsenek e fordítva beültetve. Ellenőrizd az összeköttetéseket nincs e valahol szakadás esetleg ha a nyákot te tervezted hozzá nincsen e valahol elkötés. Elsőre ennyi ha készen vagy akkor mehetünk tovább a hibakeresésben.
Szerintem kevéske, akárhogy fújod. Legalább olyan széles kéne, mint az L idom, ami a NYÁKon lesz, de inkább nagyobb!
Akkor holnap szétnézek pár boltban. Az L idomot miből érdemes megcsinálni? Én 2-3 mm vastag alumíniumra gondoltam.
Bővebben: Link
Az L-idomot L-idomból érdemes, és inkább 4-es legyen
Szia!
Először is köszi a válaszod. Az alkatrészeket átnéztem, jónak látom őket. Zárlatot és szakadást nem találtam, a lemosást már megcsináltam egyszer, de most ezt is megismételtem. Sajnos még nem leltem rá a hibámra. A nyák a linkben lévő nyákterv alapján van elkészítve. Az előzőekhez képest annyit változtatnék, hogy mielőtt átnéztem kipróbáltam. Kijavítanám magam, nem állandó 1,4V van a kimeneten. Az 1k-s potit tekerve a feszültség 0,7V-ról, 33,8V-ra ugrik, szinte átmenet nélkül. Az alkatrészek nem mind újak, van köztük bontott is. Köszi a segítséget! Üdv.: Jocó!
Köszönöm hogy megkerested! L idomot lehet készen is venni valahol? Az lenne a legjobb mert mire szerzek ilyen vastag alut, kivágom és meghajlítom addig bele is rokkanok.
![]()
Metalloglobus; van vidéken is és Pesten is. Én a hűtőbordát is tőlük vettem a Mór u-ban
Bővebben: Link
Ha van hozza egy jo elhajlotogeped, akkor nem ugy a dolog, csak a csatlakozo feluletet kell sikra munkalni, a jobb hoatadas miatt.
Sorban kell mérned a bemenetektől a kimenetekig. Először teljesen húzd le a potikat és köss egy trafót a bemenetekre. A trafó lehetőleg ne 50V-os 10A-es legyen hanem egy gyenge 5-10V-os pár 100mA-es. Az első hogy a graetz híd kimenetein levő feszültséget mérd meg a GND-hez képest. A graetz kimenetén levő feszültség effektív lesz tehát tehát a trafó két szélső kimenetén mért feszültséget megszorzod 1,4-el és ha a mért értéket kapod akkor jó. Ezután a LED1 katód felén kell mérned a feszültséget a GND-hez képest. Itt negatív feszültséget kéne mérned méghozzá ha a trafód 2x10V-os akkor kb 6-8V-ot kéne mérned. A Q1-es tranzisztor GATE lábán az előbbi feszültség felét kéne mérned. A lednek elméletileg akkor kéne világítania ha a IC1-es lezár. Ha a P2-es potit minimumra húzod akkor az ADJ lábon negatív feszültséget kellene mérned kb 1,5V-ot. Mindkét potinak lineárisnak kell lennie! Sokat segítene ha megtudnám hogyan élesztetted, működött e bizonyos ideig első észrevételek (melegedés, füst, fényeffektek)?
Nem lehet simán két potit sorba kötni a Pioneer-os tápegységnél. Ugyanis itt osztóként van bekötve. Ha mindenképpen finomszabályzást akarsz, akkor pl. a több korülfordulásos poti remek választás lehet.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |