Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Labortápegység készítése
Nem mondtam, hogy ajanlom a Spafi tapegyseget, csak mint lehetoseg kinaltam fel. gyakorlati tapasztalatra csak a PROLI fele kapcsolassal tettem szert, hisz nalam ebbol egy peldany szepen ketyeg
Ha epitek meg egyet, akkor mar szerintem az altalad is ajanlott PIONNER fele lesz az "aldozatom"
Szia, tudom, hogy nálad Proli táp ketyeg, egy nagy FET-el, én mondtam, hogy tegyél be olyat , A pioneer proli táp a favoritom továbbra is.
Mindkét táp remek, csak egyik sem "lebegőpontos", mint például a rádiótechnikás. Viszont az utóbbinak speciális trafó kell a külön segédtáp miatt.
Pedig én már feltettem ide egy olyat + fotót is
Nem kell off-ba írni, jó topicban vagyunk. Melyikre gondolsz, hogy kell neki segédtáp? A proli félének?
Nem. Sem Pioneer, sem Proli tápja nem igényel külön segéd-tekercset, éppen ez az egyik lényegük, hogy nem trafóérzékenyek.
Ennek a tápegységnek kell a külön segédtáp-feszültség. Ez az egyedi trafó miatt hátrány, de a működési határok rugalmassága miatt komoly előny.
Ja , vagy úgy, így már értelek, mondjuk én ezzel úgy vagyok, hogy meg kell hozni az áldozatot, ha valami igazán jót akarunk. Nem igazán vagyok híve a kompromisszumoknak. Nem azért építek tápot mert találtam egy trafót, vagy néhány tranyót.
Nekem tetszik ez a hozzáállás, de néha az élet kompromisszumokra kényszerít. Sokkal jobb egy kis kompromisszummal megvalósult labortáp, mint egy tökéletes, ami sose készül el.
Ugy bizony!
Koszonom termeszetessen Neked IS a segito otletet!
Üdv újra!
Mivel előző kérdésemre nem érkezett válasz ezért lemondok arról a kapcsolásról és kinéztem egy másikat mégpedig az Alkotó féle Pioneer tápot ami tökéletesen megfelel az igényeimnek és pont van itthon egy 28 Voltos 5 Amperes trafó. Lenne pár kérdésem a táppal kapcsolatban remélem tudtok segíteni. Mivel a trafó 28V / 5A ezért én úgy gondoltam, hogy a táp 0-35 Voltig és 4 Amperig szabályozható legyen így a trafó nem fog soha maxon járni, nekem meg bőven elég 4 Amper. Mit módosítsak a kapcsoláson hogy teljesüljön az előbb leírt követelmény? Továbbá feszültség szabályzóhoz heli poti kell ami ugye nem olcsó mulatság de van itthon egy 5Kohm-os ezért nem lehetne megoldani, hogy azt alkalmazzam?
Itt egy megoldás a helipot helyett. 2 poti kell, az egyik a durva, a másik a finom beállítás.
Bővebben: Link A 28V-os trafód nem biztos, hogy bírja majd a 35V-os kimenő feszt. Persze ha megépíted, akkor beállítod az áram határt a maximális, azaz 4A-re. A feszt tekered35V-ig. Mindezekhez tegyél rá terhelést, és ha az áteresztő tranyókon marad feszültség különbség, akkor jó lesz. Tehát a tranyók ne nyissanak ki teljesen. Az értékekekt pontosan a R2, és a P3-al állíthatod be pontosan. Alul a rajz.
Értem szóval a trimmer a finom, a tengelyes pedig a durva. Ez esetben 4 poti lesz az előlapon mivel ott szeretném finoman állítani nem a nyákon. Ha nem biztos, hogy bírja a trafó akkor megépítem 30 Voltos alkatrészekkel csak az R10-et 100K-ra módosítom hogy 4A-ig lehessen szabályozni.
A trimmer a potival beállítható értékek maximumát állítja be (erre az alkatrész szórások miatt van szükség).
Értem akkor ezek szerint a tengelyes poti helyett kell kettőt alkalmazni. Mivel 10Kohm-os ezért a durva 5K és finom is 5K?
Nem, a 10k az 10k, és sorba vele 1k a finom
Sziasztok!
Megépítettem a következő tápegységet Bővebben: Link Sajnos még nem sikerült normális működésre bírnom, pedig már egy éve próbálkozom . A kimeneten mindig 1,4V környéke van, és egyáltalán nem reagál a szabályzásra. Nincs esetleg valaki, aki már megépítette? Egyszer írtam már ezzel kapcsolatban, talán fél éve, de akkor nem érkezett rá válasz. Most újra akadt időm, és kedvem, hogy foglalkozzak a témával. A válaszokat előre is köszönöm. Üdv.: Jocó!
Rendben. Hűtésnek megfelel-e a képen látható borda amit egy 8 centis ventilátor erősen fújna?
Először is nézd át, hogy jól e vannak beültetve az alkatrészek utána ellenőrizd, hogy valahol nincsen e zárlat. Ha a nyákon van szétfolyt forrasztógyanta akkor az egész nyákot mosd át tiszta szeszben és egy fogkefével dörzsöld le róla a maradványokat. Nézd meg hogy az LM317-esek nincsenek e fordítva beültetve. Ellenőrizd az összeköttetéseket nincs e valahol szakadás esetleg ha a nyákot te tervezted hozzá nincsen e valahol elkötés. Elsőre ennyi ha készen vagy akkor mehetünk tovább a hibakeresésben.
Szerintem kevéske, akárhogy fújod. Legalább olyan széles kéne, mint az L idom, ami a NYÁKon lesz, de inkább nagyobb!
Akkor holnap szétnézek pár boltban. Az L idomot miből érdemes megcsinálni? Én 2-3 mm vastag alumíniumra gondoltam.
Bővebben: Link
Az L-idomot L-idomból érdemes, és inkább 4-es legyen
Szia!
Először is köszi a válaszod. Az alkatrészeket átnéztem, jónak látom őket. Zárlatot és szakadást nem találtam, a lemosást már megcsináltam egyszer, de most ezt is megismételtem. Sajnos még nem leltem rá a hibámra. A nyák a linkben lévő nyákterv alapján van elkészítve. Az előzőekhez képest annyit változtatnék, hogy mielőtt átnéztem kipróbáltam. Kijavítanám magam, nem állandó 1,4V van a kimeneten. Az 1k-s potit tekerve a feszültség 0,7V-ról, 33,8V-ra ugrik, szinte átmenet nélkül. Az alkatrészek nem mind újak, van köztük bontott is. Köszi a segítséget! Üdv.: Jocó!
Köszönöm hogy megkerested! L idomot lehet készen is venni valahol? Az lenne a legjobb mert mire szerzek ilyen vastag alut, kivágom és meghajlítom addig bele is rokkanok.
Metalloglobus; van vidéken is és Pesten is. Én a hűtőbordát is tőlük vettem a Mór u-ban
Bővebben: Link
Ha van hozza egy jo elhajlotogeped, akkor nem ugy a dolog, csak a csatlakozo feluletet kell sikra munkalni, a jobb hoatadas miatt.
Sorban kell mérned a bemenetektől a kimenetekig. Először teljesen húzd le a potikat és köss egy trafót a bemenetekre. A trafó lehetőleg ne 50V-os 10A-es legyen hanem egy gyenge 5-10V-os pár 100mA-es. Az első hogy a graetz híd kimenetein levő feszültséget mérd meg a GND-hez képest. A graetz kimenetén levő feszültség effektív lesz tehát tehát a trafó két szélső kimenetén mért feszültséget megszorzod 1,4-el és ha a mért értéket kapod akkor jó. Ezután a LED1 katód felén kell mérned a feszültséget a GND-hez képest. Itt negatív feszültséget kéne mérned méghozzá ha a trafód 2x10V-os akkor kb 6-8V-ot kéne mérned. A Q1-es tranzisztor GATE lábán az előbbi feszültség felét kéne mérned. A lednek elméletileg akkor kéne világítania ha a IC1-es lezár. Ha a P2-es potit minimumra húzod akkor az ADJ lábon negatív feszültséget kellene mérned kb 1,5V-ot. Mindkét potinak lineárisnak kell lennie! Sokat segítene ha megtudnám hogyan élesztetted, működött e bizonyos ideig első észrevételek (melegedés, füst, fényeffektek)?
Nem lehet simán két potit sorba kötni a Pioneer-os tápegységnél. Ugyanis itt osztóként van bekötve. Ha mindenképpen finomszabályzást akarsz, akkor pl. a több korülfordulásos poti remek választás lehet.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |