Fórum témák
» Több friss téma |
Hát igen, nem kapcsolt ki a fűtés. Most voltam kicseréltetni, ott az újnak a fűtés jelzője villogott miután elérte a hőfokot. Ez úgy néz ki jó lesz.
Kezeljem a hegyet mielőtt használni kezdem? Beónozni, gyantázni -ezt az egyik videóban láttam itt az oldalon. Lerázni a felesleget is benne van a videóban, a kézikönyv kifejezetten tiltja a forraszanyag lerázogatását. Az állomás most akciós a Praktikerben, 8990HUF, szerintem nagyon jó ár érte. Van kolofóniám-gyantám, mi a pontos menete a forrasztásnak? Nyomjam a hegyet a kolofóniába majd tegyem a hegy végét az alkatrészhez és adagoljam a cint? Az előző rossz állomásnál folyamatosan fekete dzsuva tapadt-jött létre olvasztás közben a hegyen és néha még a cin sem akart ráfutni az alkatrészre. Ez vajon miért van/volt? Köszönöm szerk: vettem normális cint, ez már nem okádja a fekete dzsuvát magából. Amivel én próbálkoztam először az még a fater, őskori cinjei.
Ha már meleg a hegy, akkor száraz pamutvászonnal, bronz"szivaccsal" vagy vizes szivaccsal le lehet tisztítani szükség esetén. Én gyantás töltetű ónt használok, ehhez külön gyantázás nem kell. Fontos viszont, hogy az ón a forrasztás helyén olvadjon meg (nem a páka hegyén, mert úgy már nem akar majd a forraszanyag megtapadni és benedvesíteni).
Szöveg és videó: Forrasztótanfolyam
Üdv!
Hestore-ban szeretnék új pákahegyet venni a forrasztómhoz, mert a régi már elég ócska. A forrasztóállomást Conradban vettem. Bővebben: Link Basetech ZD-99 , 48W A hestoreban kapható pákahegyek közül jó hozzá valamelyik? És ha igen, melyiket érdemes megvenni? (Én nemnagyon értek hozzá.) A mostani hegy: h = 7.7cm , d = 0.5cm , ceruza alakú.
sziasztok.szeretnék érdeklődni,hogy hogyan lehet növelni egy pisztolyforrasztó teljesítményét .nem melegít kellőképpen .100w-os Enihel.
Nem a kontaktussal van a probléma a réz vezetéknél?
Nem hinném, átnéztem, semmi baja sehol egyik tekercsnek sem, legalábbis látszólag. Véknyabb drótot, forrasztást jól visz. 2,5-ös vezetéket már viszont nem és 3db véknyabbat sem. Be sem tudom futtatni rendesen, ezért szeretném, ha egy kicsit intenzívebb lenne. Esetleg hogyan ellenőrizzem pontosan, nem lötyög, nem kotyog, nincs elrepedve.
A pákának jó a végy? Nem lehet hogy az van már szétmenve?
Ja, ha nem megfelelő vastagságú vezetéket használsz. Vagyis nem te nem használsz megfelelőt, hanem a páka nem tudja felfűteni, ez nem a te hibád, annyit tehetsz, hogy vékonyabb vezetékkel használod, a vastagabbat mindegyik páka nehezen fűti fel. A páka teljesítményével nem tudsz játszani, csak a hegyekkel.
Sziasztok nem rég halottam,hogy van egy olyan panel amire csak általában egy próba kapcsolásokat építenek.Erről szeretnénk több infót kapni.Hogyan is forrasztunk rá,és mindegy h milyen típusú?Előre is köszönöm mindenkinek.Proba Panel
Ez nem próbapanel, hanem univerzális nyák. Ugyan úgy kell használni mint a sima nyákot, csak itt ónnal vagy vezetékkel kell kialakítani a vezetősávot. Érdemes előre tervezni. És minden esetben légy kreatív.
Köszi az infót hasznos volt.
Szia!
Többféle kapható: - Raszterpontos, amit a link is mutat, - 3 egymás melletti pont összekötve - kevesebb huzalozást kell végezni, - Sávos, ahol a kártyán az egyik irányba összevannak kötve a forrszemek - a megfelelő helyen a fóliát át kell vágni. - IC foglalatnak megfelelően kialakított, - stp. A legtöbb alkatrész boltban vásárolhatók. Bp-n a Lomex, Elektrokontha, stb. Forrasztás előtt a megfelelő helyen átvágni a fóliát, a felületet oxidmentesíteni (fimon csiszolópapírral megcsiszolni), zsírtalanítani (alkohollal lemosni). A rövidebb összekötéseket levágott alkatrész lábakból is el lehet készíteni, a hosszabbakat vékony, szigetelt vezetékkel kell elkészíteni. A vezetékek végéről a szigetelést óvatosan leszedni, ne sérüljön meg a vezeték. A végeket az alkatrész lába mellé érdemes betolni a lyukba, úgy megforrasztani. Nekem a wirewrap huzal vált be a legjobban, a szigetelést inkább leolvasztottam pákával, ha fogóval szedtem le, a vezeték könnyen eltört. Nem jó megoldás az alkatrész lábát elhajtva készíteni az összeköttetéseket, mert nehéz az alkatrész esetleges cseréje. A forrasztás után a vezető sávokat az oxidációtól védeni - forrasztó ónnal való befuttatással vagy lakkozással. Kísérleketre nagyon jó, de a végleges áramkörnek érdemes egyedi nyomtatott árakkört készíteni. A furatszerelt PICkit2 klón prototípusát próbapanelre készítettem el, a mai napig megbízhatóan működik.
Üdv!
Azt szeretném megtudakolni,hogy miért jók ezek a kellékek forrasztáshoz.A különbség mi közöttük? Mikor melyiket hová használjuk? Forrasztó krém,Forrasztó olaj,Forrasztó gyanta ,Folyasztószer.
Sorrendben:
- Forrasztó krém: Általában az SMD alkatrészek, melyek hűtést igényelnek, alájuk rakják, és úgy forrasztják őket a panelhez. amely a hűtést is adja. Házi használata kissé körülményes. - Forrasztó olaj: Szerintem ez inkább az ún. "forrasztóiz", azaz "letvasser". Agresszív, savas anyag, megmarja a forrasztandó felületet, ezáltal kémiai kötés jöhe létre a forrasztandó és a forrasztó anyag között. Forrasztó gyanta: Házilagos forrasztásnál leginkáb használatos folyasztó-forrasztás segítő anyag. A célja, hogy a forrasztó ón futását a felületen elősegítse. Folyasztószer: A fentiek gyűjtő elnevezése.
Nagyon szépen köszönöm a kimerítő válaszod.
helyesbítenék:
Nekem van ilyen TS570-es forrasztó krémem és az tuti nem SMD-hez való, sőőt mikroelektronikához egyáltalán nem, ugyanis VEZET! Csak ipari lágyforrasztáshoz használható. (ettől függetlenül lehet van másfajta is amiről én nem tudok)
Igaz, vannak különböző ilyen "kenyőcék", így van olyan is, ami Neked van, és van olyan, amilyenről én írtam. Sajnos a terminus technicus nem egységes, mind a kettőt ezen a néven emlegetik, pedig különböző dolgokról van szó.
Ez a flux vajon használható? Mert az ára tizede az itthoninak...
Én használok ilyet, bár érdekes módon azon nincs rajta a Made in China felirat. Jó minőségű, könnyű vele dolgozni.
Én AMTECH NC-559-TF típust használok, de az "MADE IN USA". Bár no-clean flux, mégis tisztítanom kell a panelt forrasztás után, mert ragad rendesen. Lejárati időn túl a folyasztószer darabossá válik, mint az akácméz. Egyébként jó cucc. A fecskendővel és egy hozzávaló tűvel könnyen és pontosan a szükséges helyre lehet juttatni az anyagot. (A tű és a kinyomó nem tartozék, azokat külön kell beszerezni!)
Na pont erröl beszélgetünk Wattal az smd forrasztás tiopikban. Felejts el! Nagyon gyorsan! Mint ha nem is hallottál volna az RMA-223-rol, vegyél helyette
ilyet mert. Olvass bele a másik topikba. Nekem van RMA-233, szerintem ez kinai hamisitvany, semmire nem jó, olyan mintha gyertya viasszal próbálnál forrasztani még a szaga is az. Az AMTECH eredeti illatát nem lehet semmivel összetévezteni.
Hello mindenki !
Segítségeteket szeretném kérni a következőben: Vettem a SAL 30W-os pákámhoz új hegyet, és arra a jelenségre lettem figyelmes, hogy az ón nem tapad rá hanem csak bógyókban arrébb kúszik ha a cinhez érintem. A másik bosszantóbb, hogy a hegy hegye, illetve a közelében lévő része nem elég meleg ahhoz hogy megolvassza az ónt.... Ma megmértem a hegy környéke 180 fok körüli, a páka vastaggabbik része amibe belemegy a hegy is az kb 300 fokos. Mitől van ez? Mit lehetne tenni az ügy érdeklében? Csatoltam két képet a hegyről, hátha van valami ami látszik a hiba okáról. Előre is köszönöm a segítségeteket. Üdv.
Ez valami "gagyi" hegy? A hőfokával sokat nem fogsz tudni tenni. Az ónfutáshoz annyit tehetsz, hogy forrasztózsírral (Lötfet), vagy gyantával (melegen) előkészíted a hegyet, majd befuttatod ónnal.
Még egy jó tanács: A csavart, mielőtt teljesen elnyíródik a slicce, cseréld ki! (Utána már nem fogod tudni...)
Szia! Ellenőrizd, hogy a hegy töve merőleges-e a hosszirányú tengelyre. Magyarán egy teljesen sík, kör keresztmetszetet kell látnod a hegy hátulján, ami most bent van a pákában. Ennek derékszöget kell a szárral bezárnia, hogy a szárban lévő fűtőbetéttel teljes felületen felfeküdjön, a jó hőátadás érdekében. Ha ez nem teljesül, akkor áll elő a hiba, amit írtál, hogy a hegy lényegesen hidegebb. Reszeléssel, köszörüléssel orvosolható a gond.
Üdv.: Macsek
Olvastam ott is, köszönöm az információt!
...esetleg a hegycserénél kosz is kerülhetett a két felfekvő felület közé, ezért nem megfelelő a hőátadás.
Köszönöm a gyors válaszokat.
Megnéztem a hegy alja nem teljesen sima, megcsiszolom. Kivettem a hegyet és megnéztem a lyuk alját amibe belemegy a hegy hát nem sima felület fogadott, hanem látni két vezeték szerű valamit ami neki van nyomva a lyuk oldalainak. Nemtudoim mennyire érthető így . Ez normális ? vagy valamiért eldeformálódhatott az a két vezeték ott lenn ? vagy esetleg volt ott sima felület csak lehet levált, és az előző hegy aljára ragadva eltávolítottam a heggyel együtt? A gyantázást próbáltam, de nem akar az ón megtapadni a hegyen, kell ezeket az új hegyeket kezelni valahogy mielőtt használná őket az ember?
Nem ismerem a pákád szerkezeti felépítését, csupán általánosságban merült fel ez a gondolat. Mindenképpen azt kellene elérned valami módon, hogy a hőátvitel megfelelővé váljon, mert amíg a hegy el nem éri az ónod olvadási hőmérsékletét, esélytelen a továbblépés. Ez is egy tanulság számodra, hogy jól meg kell nézni, mit hogy szedtünk szét, hogy ugyan úgy össze is tudjuk rakni. A régi alkatrészt meg akkor dobjuk ki, mikor meggyőződtünk a saját szemünkkel, hogy az új ugyan az...
Nos szétkaptam a pákát, igazi kínai minőséggel találkoztam, bár legalább egyben van . A pákát melegítő két huzal egyszerűen a páka fém részének oldalfalához van rögzítve, némi fehér gyűrűvel körbevéve gondolom az valami kerámia szerű dolog lehet. Tehát a hegy alja nem érintkezik igazából egy ki ütközőnek odabiggyesztett fémdarabon kívül semmivel... Na most akkor a heggyel lesz a gond? Mert az előző hegy működött ezzel a felállással. Az lehet, hogy mondjuk hosszabb a hegy mint a másik volt és ezért nem ér el a hő a hegy végéhez? Vagy hülyeségeket beszélek? Egyébként belepróbáltam egy másik régi pákába az csak 25W-os, és nagyon ki is lóg belőle a hegy annál is ugyanez a tünet, a hegy csúcsa nem olvasztja fel az ónt, csak a vastagabb rész. és továbbra sem fut az ón a hegyen. (Ami mondjuk nem lenne baj ha rendesen melegedne). Lehet ezekből a hegyekből vágni? A végéből, hogy ne lógjon annyira ki? Vagy ez badarság?
Bocsi a sok kérdésért... Tanácstalan vagyok. üdv. |
Bejelentkezés
Hirdetés |