Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Forrasztási 1×1 forrasztástechnikai miértek
Lapozás: OK   25 / 81
(#) adriankoooo válasza icserny hozzászólására (») Feb 3, 2011 /
 
Hát igen, nem kapcsolt ki a fűtés. Most voltam kicseréltetni, ott az újnak a fűtés jelzője villogott miután elérte a hőfokot. Ez úgy néz ki jó lesz.

Kezeljem a hegyet mielőtt használni kezdem? Beónozni, gyantázni -ezt az egyik videóban láttam itt az oldalon. Lerázni a felesleget is benne van a videóban, a kézikönyv kifejezetten tiltja a forraszanyag lerázogatását.

Az állomás most akciós a Praktikerben, 8990HUF, szerintem nagyon jó ár érte.

Van kolofóniám-gyantám, mi a pontos menete a forrasztásnak? Nyomjam a hegyet a kolofóniába majd tegyem a hegy végét az alkatrészhez és adagoljam a cint?

Az előző rossz állomásnál folyamatosan fekete dzsuva tapadt-jött létre olvasztás közben a hegyen és néha még a cin sem akart ráfutni az alkatrészre. Ez vajon miért van/volt?

Köszönöm


szerk:

vettem normális cint, ez már nem okádja a fekete dzsuvát magából. Amivel én próbálkoztam először az még a fater, őskori cinjei.
(#) icserny válasza adriankoooo hozzászólására (») Feb 3, 2011 /
 
Ha már meleg a hegy, akkor száraz pamutvászonnal, bronz"szivaccsal" vagy vizes szivaccsal le lehet tisztítani szükség esetén. Én gyantás töltetű ónt használok, ehhez külön gyantázás nem kell. Fontos viszont, hogy az ón a forrasztás helyén olvadjon meg (nem a páka hegyén, mert úgy már nem akar majd a forraszanyag megtapadni és benedvesíteni).

Szöveg és videó: Forrasztótanfolyam
(#) hackerfish hozzászólása Feb 12, 2011 /
 
Üdv!
Hestore-ban szeretnék új pákahegyet venni a forrasztómhoz, mert a régi már elég ócska.
A forrasztóállomást Conradban vettem.
Bővebben: Link
Basetech ZD-99 , 48W
A hestoreban kapható pákahegyek közül jó hozzá valamelyik? És ha igen, melyiket érdemes megvenni? (Én nemnagyon értek hozzá.)
A mostani hegy: h = 7.7cm , d = 0.5cm , ceruza alakú.
(#) Ati79 hozzászólása Feb 15, 2011 /
 
sziasztok.szeretnék érdeklődni,hogy hogyan lehet növelni egy pisztolyforrasztó teljesítményét .nem melegít kellőképpen .100w-os Enihel.
(#) Doncso válasza Ati79 hozzászólására (») Feb 15, 2011 /
 
Nem a kontaktussal van a probléma a réz vezetéknél?
(#) Ati79 válasza Doncso hozzászólására (») Feb 15, 2011 /
 
Nem hinném, átnéztem, semmi baja sehol egyik tekercsnek sem, legalábbis látszólag. Véknyabb drótot, forrasztást jól visz. 2,5-ös vezetéket már viszont nem és 3db véknyabbat sem. Be sem tudom futtatni rendesen, ezért szeretném, ha egy kicsit intenzívebb lenne. Esetleg hogyan ellenőrizzem pontosan, nem lötyög, nem kotyog, nincs elrepedve.
(#) mrobi válasza Ati79 hozzászólására (») Feb 15, 2011 /
 
A pákának jó a végy? Nem lehet hogy az van már szétmenve?
(#) Doncso válasza Ati79 hozzászólására (») Feb 16, 2011 /
 
Ja, ha nem megfelelő vastagságú vezetéket használsz. Vagyis nem te nem használsz megfelelőt, hanem a páka nem tudja felfűteni, ez nem a te hibád, annyit tehetsz, hogy vékonyabb vezetékkel használod, a vastagabbat mindegyik páka nehezen fűti fel. A páka teljesítményével nem tudsz játszani, csak a hegyekkel.
(#) gellertt hozzászólása Feb 17, 2011 /
 
Sziasztok nem rég halottam,hogy van egy olyan panel amire csak általában egy próba kapcsolásokat építenek.Erről szeretnénk több infót kapni.Hogyan is forrasztunk rá,és mindegy h milyen típusú?Előre is köszönöm mindenkinek.Proba Panel
(#) jocokacska válasza gellertt hozzászólására (») Feb 17, 2011 /
 
Ez nem próbapanel, hanem univerzális nyák. Ugyan úgy kell használni mint a sima nyákot, csak itt ónnal vagy vezetékkel kell kialakítani a vezetősávot. Érdemes előre tervezni. És minden esetben légy kreatív.
(#) gellertt válasza jocokacska hozzászólására (») Feb 17, 2011 /
 
Köszi az infót hasznos volt.
(#) Hp41C válasza gellertt hozzászólására (») Feb 18, 2011 /
 
Szia!

Többféle kapható:
- Raszterpontos, amit a link is mutat,
- 3 egymás melletti pont összekötve - kevesebb huzalozást kell végezni,
- Sávos, ahol a kártyán az egyik irányba összevannak kötve a forrszemek - a megfelelő helyen a fóliát át kell vágni.
- IC foglalatnak megfelelően kialakított,
- stp.

A legtöbb alkatrész boltban vásárolhatók. Bp-n a Lomex, Elektrokontha, stb.

Forrasztás előtt a megfelelő helyen átvágni a fóliát, a felületet oxidmentesíteni (fimon csiszolópapírral megcsiszolni), zsírtalanítani (alkohollal lemosni). A rövidebb összekötéseket levágott alkatrész lábakból is el lehet készíteni, a hosszabbakat vékony, szigetelt vezetékkel kell elkészíteni. A vezetékek végéről a szigetelést óvatosan leszedni, ne sérüljön meg a vezeték. A végeket az alkatrész lába mellé érdemes betolni a lyukba, úgy megforrasztani. Nekem a wirewrap huzal vált be a legjobban, a szigetelést inkább leolvasztottam pákával, ha fogóval szedtem le, a vezeték könnyen eltört. Nem jó megoldás az alkatrész lábát elhajtva készíteni az összeköttetéseket, mert nehéz az alkatrész esetleges cseréje. A forrasztás után a vezető sávokat az oxidációtól védeni - forrasztó ónnal való befuttatással vagy lakkozással.
Kísérleketre nagyon jó, de a végleges áramkörnek érdemes egyedi nyomtatott árakkört készíteni.

A furatszerelt PICkit2 klón prototípusát próbapanelre készítettem el, a mai napig megbízhatóan működik.
(#) Directors hozzászólása Feb 28, 2011 /
 
Üdv!

Azt szeretném megtudakolni,hogy miért jók ezek a kellékek forrasztáshoz.A különbség mi közöttük? Mikor melyiket hová használjuk?
Forrasztó krém,Forrasztó olaj,Forrasztó gyanta ,Folyasztószer.
(#) Frankye válasza Directors hozzászólására (») Márc 1, 2011 / 1
 
Sorrendben:
- Forrasztó krém: Általában az SMD alkatrészek, melyek hűtést igényelnek, alájuk rakják, és úgy forrasztják őket a panelhez. amely a hűtést is adja. Házi használata kissé körülményes.
- Forrasztó olaj: Szerintem ez inkább az ún. "forrasztóiz", azaz "letvasser". Agresszív, savas anyag, megmarja a forrasztandó felületet, ezáltal kémiai kötés jöhe létre a forrasztandó és a forrasztó anyag között.
Forrasztó gyanta: Házilagos forrasztásnál leginkáb használatos folyasztó-forrasztás segítő anyag. A célja, hogy a forrasztó ón futását a felületen elősegítse.
Folyasztószer: A fentiek gyűjtő elnevezése.
(#) Directors válasza Frankye hozzászólására (») Márc 1, 2011 /
 
Nagyon szépen köszönöm a kimerítő válaszod.
(#) cNobody válasza Directors hozzászólására (») Márc 2, 2011 /
 
helyesbítenék:
Nekem van ilyen TS570-es forrasztó krémem és az tuti nem SMD-hez való, sőőt mikroelektronikához egyáltalán nem, ugyanis VEZET! Csak ipari lágyforrasztáshoz használható. (ettől függetlenül lehet van másfajta is amiről én nem tudok)
(#) Frankye válasza cNobody hozzászólására (») Márc 2, 2011 /
 
Igaz, vannak különböző ilyen "kenyőcék", így van olyan is, ami Neked van, és van olyan, amilyenről én írtam. Sajnos a terminus technicus nem egységes, mind a kettőt ezen a néven emlegetik, pedig különböző dolgokról van szó.
(#) Frankye válasza Directors hozzászólására (») Márc 2, 2011 /
 
Igazán nincs mit.
(#) icserny hozzászólása Márc 2, 2011 /
 
Ez a flux vajon használható? Mert az ára tizede az itthoninak...
(#) Dudus válasza icserny hozzászólására (») Márc 2, 2011 /
 
Én használok ilyet, bár érdekes módon azon nincs rajta a Made in China felirat. Jó minőségű, könnyű vele dolgozni.
(#) Zsora válasza icserny hozzászólására (») Márc 2, 2011 /
 
Én AMTECH NC-559-TF típust használok, de az "MADE IN USA". Bár no-clean flux, mégis tisztítanom kell a panelt forrasztás után, mert ragad rendesen. Lejárati időn túl a folyasztószer darabossá válik, mint az akácméz. Egyébként jó cucc. A fecskendővel és egy hozzávaló tűvel könnyen és pontosan a szükséges helyre lehet juttatni az anyagot. (A tű és a kinyomó nem tartozék, azokat külön kell beszerezni!)
(#) accesid válasza icserny hozzászólására (») Márc 2, 2011 /
 
Na pont erröl beszélgetünk Wattal az smd forrasztás tiopikban. Felejts el! Nagyon gyorsan! Mint ha nem is hallottál volna az RMA-223-rol, vegyél helyette
ilyet mert. Olvass bele a másik topikba. Nekem van RMA-233, szerintem ez kinai hamisitvany, semmire nem jó, olyan mintha gyertya viasszal próbálnál forrasztani még a szaga is az. Az AMTECH eredeti illatát nem lehet semmivel összetévezteni.
(#) Solt85 hozzászólása Márc 2, 2011 /
 
Hello mindenki !

Segítségeteket szeretném kérni a következőben:
Vettem a SAL 30W-os pákámhoz új hegyet, és arra a jelenségre lettem figyelmes, hogy az ón nem tapad rá hanem csak bógyókban arrébb kúszik ha a cinhez érintem. A másik bosszantóbb, hogy a hegy hegye, illetve a közelében lévő része nem elég meleg ahhoz hogy megolvassza az ónt.... Ma megmértem a hegy környéke 180 fok körüli, a páka vastaggabbik része amibe belemegy a hegy is az kb 300 fokos. Mitől van ez? Mit lehetne tenni az ügy érdeklében?
Csatoltam két képet a hegyről, hátha van valami ami látszik a hiba okáról.
Előre is köszönöm a segítségeteket.

Üdv.
(#) Frankye válasza Solt85 hozzászólására (») Márc 3, 2011 /
 
Ez valami "gagyi" hegy? A hőfokával sokat nem fogsz tudni tenni. Az ónfutáshoz annyit tehetsz, hogy forrasztózsírral (Lötfet), vagy gyantával (melegen) előkészíted a hegyet, majd befuttatod ónnal.
Még egy jó tanács: A csavart, mielőtt teljesen elnyíródik a slicce, cseréld ki! (Utána már nem fogod tudni...)
(#) SzervízMacska válasza Solt85 hozzászólására (») Márc 3, 2011 /
 
Szia! Ellenőrizd, hogy a hegy töve merőleges-e a hosszirányú tengelyre. Magyarán egy teljesen sík, kör keresztmetszetet kell látnod a hegy hátulján, ami most bent van a pákában. Ennek derékszöget kell a szárral bezárnia, hogy a szárban lévő fűtőbetéttel teljes felületen felfeküdjön, a jó hőátadás érdekében. Ha ez nem teljesül, akkor áll elő a hiba, amit írtál, hogy a hegy lényegesen hidegebb. Reszeléssel, köszörüléssel orvosolható a gond.

Üdv.: Macsek
(#) icserny válasza accesid hozzászólására (») Márc 3, 2011 /
 
Olvastam ott is, köszönöm az információt!
(#) SzervízMacska válasza SzervízMacska hozzászólására (») Márc 3, 2011 /
 
...esetleg a hegycserénél kosz is kerülhetett a két felfekvő felület közé, ezért nem megfelelő a hőátadás.
(#) Solt85 válasza SzervízMacska hozzászólására (») Márc 3, 2011 /
 
Köszönöm a gyors válaszokat.
Megnéztem a hegy alja nem teljesen sima, megcsiszolom. Kivettem a hegyet és megnéztem a lyuk alját amibe belemegy a hegy hát nem sima felület fogadott, hanem látni két vezeték szerű valamit ami neki van nyomva a lyuk oldalainak. Nemtudoim mennyire érthető így . Ez normális ? vagy valamiért eldeformálódhatott az a két vezeték ott lenn ? vagy esetleg volt ott sima felület csak lehet levált, és az előző hegy aljára ragadva eltávolítottam a heggyel együtt?

A gyantázást próbáltam, de nem akar az ón megtapadni a hegyen, kell ezeket az új hegyeket kezelni valahogy mielőtt használná őket az ember?
(#) SzervízMacska válasza Solt85 hozzászólására (») Márc 3, 2011 /
 
Nem ismerem a pákád szerkezeti felépítését, csupán általánosságban merült fel ez a gondolat. Mindenképpen azt kellene elérned valami módon, hogy a hőátvitel megfelelővé váljon, mert amíg a hegy el nem éri az ónod olvadási hőmérsékletét, esélytelen a továbblépés. Ez is egy tanulság számodra, hogy jól meg kell nézni, mit hogy szedtünk szét, hogy ugyan úgy össze is tudjuk rakni. A régi alkatrészt meg akkor dobjuk ki, mikor meggyőződtünk a saját szemünkkel, hogy az új ugyan az...
(#) Solt85 válasza SzervízMacska hozzászólására (») Márc 3, 2011 /
 
Nos szétkaptam a pákát, igazi kínai minőséggel találkoztam, bár legalább egyben van . A pákát melegítő két huzal egyszerűen a páka fém részének oldalfalához van rögzítve, némi fehér gyűrűvel körbevéve gondolom az valami kerámia szerű dolog lehet. Tehát a hegy alja nem érintkezik igazából egy ki ütközőnek odabiggyesztett fémdarabon kívül semmivel... Na most akkor a heggyel lesz a gond? Mert az előző hegy működött ezzel a felállással. Az lehet, hogy mondjuk hosszabb a hegy mint a másik volt és ezért nem ér el a hő a hegy végéhez? Vagy hülyeségeket beszélek? Egyébként belepróbáltam egy másik régi pákába az csak 25W-os, és nagyon ki is lóg belőle a hegy annál is ugyanez a tünet, a hegy csúcsa nem olvasztja fel az ónt, csak a vastagabb rész. és továbbra sem fut az ón a hegyen. (Ami mondjuk nem lenne baj ha rendesen melegedne). Lehet ezekből a hegyekből vágni? A végéből, hogy ne lógjon annyira ki? Vagy ez badarság?
Bocsi a sok kérdésért... Tanácstalan vagyok.
üdv.
Következő: »»   25 / 81
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem