Fórum témák
» Több friss téma |
Persze értem én, indítókat úgy tervezik, hogy csak pár másodpercen keresztül vannak nyaggatva. De abból indultam ki, hogy 200Ah-s, 12V-os. Munkaakksi? Azt mit takar? Gondolom az e-targoncákról van szó, mivel ott folyamatosan vannak terhelve az akkuk. Gondolom nem lesz olcsó, de az indítók se azok, tudom én, főleg 6db a 72V-hoz, de fél milla alatt megvannak, és 5 hónapot nem is olyan nagy dolog kivárni Én is gondoltam rá, hogy ne mindjárt nagy fába vágjam a fejszémet, először gyújtóst hasogatsak , de egy az, hogy még nincs pénzem egy E-autó megépítésére addig nézegetem a videókat, keresgélek, és szerintem nem olyan nagy dolog az. E-bicajnál kicsiben kell építkezni, autónál pedig nagyban. Ha nem tudom a kivitelezést végig"követni", akkor a bicaj se lesz jó. Idézet: „Gondolom nem lesz olcsó, de az indítók se azok” Ilyen nincs. Rákerestem a munkaakkumulátorokra, és láss csodát, a Varta 12V 200 Ah indító 74000 Ft, míg a Varta 12V 230 Ah 68500 Ft. Nem gyanúsan jelentős a különbség? (bár, ha abba belegondolok, hogy az indítok valóban drágábbak, mivel rövid ideig akár kA-t is leadhatnak, akkor már kevésnek is találhatom a különbséget) De jó lenne már holnap nekikezdeni
Szerintem elnézted, mer a Varta 200-as indító akku "csak" 60800Ft ezen az oldalon
Sziasztok!
Nagyon szimpatikus ez az elektromos autó dolog. Egy gyors kérdésem lenne. Egy olyan autó amivel naponta munkába járok (30km/nap) és mondjuk havonta 1x 200km túrát is tudjon ennek alkatrészei mennyibe kerülnének, ha mondjuk valami könnyű kasznijú Trabantot vagy ilyesmi pici járművet szeretnék átalakítani? Pár linket is adnátok nekem egy ilyen átalakítás folyamatáról illetve az alkatrészek elérhetőségéről? Köszönöm szépen!
Ha van pár cuccod és bontott dolgokkal is megelégszel, akkor pár százezer Ft-ból kijön, meg néhány hónap építgetés és szívás. Mire kimehetsz vele az útra, az néhány millió Ft és agysejt, valamint pár hosszú hónap...
Üdv Inhouse
Itt van egy példának:Bővebben: Link
No meg itt egy MagyarBővebben: Link Sajnos nem olcsó az építés, bár a tengerentúlon erősen terjed. Ha még több olvasni valót szeretnél, íme:Bővebben: Link
Ez a kapitalizmus. Ha komolyra fordul a dolog, akkor írj, lehet, hogy tudok segíteni az olcsóbb beszerzésben.
Fél évet még biztosan várnom kell, sőt még szerintem többet is,(max egy év) de már nem bírok magammal.
Hitellel, kölcsönnel nem játszadozok, nem szeretek tartozni . UI: Megtörtént az utolsó, utólagos szerkesztés.
Így vagyok ezzel én is. Csak tervezgetek számolgatok. Sajnos tőke nincs a megvalósításhoz. Pedig ötleteim vannak.
Így vagyok ezzel én is.
Az egyik ötletem az e-kocsival kapcsolatban, ami most sajnos csak álom, hogy nagyon szeretnék hangtechnikát a kocsimba. Úgy számolok, hogy kéne egy VW bogár,(gyakran összekeverem a márka 2 betűjét ) arról úgy is láttam átalakított E-bogarakat, és tetszik is. Kérdés, hogy hogy férne el benne 6 db 12V-os 230Ah-s akksi, vagy kicsit kevesebb, de túl kevés nem jó, mert a 10-20 km-nek inkább biciglivel indulok neki . Szóval adott a 72V, ennek a fele 36-36V. Láttam egy 50W-os erősítőt, aminek -35, illetve +35V bemenetet kell megteremteni. Ugye egyből jönne a DC-DC konverter, ami a 2 feszültséget 12V-ból állítja elő, kb 10-20A áramfelvétellel. Ezt a 2 db 36V-ot le lehetne venni a "megfelezett" akksikból, így már kevesebb áramot fogyasztana az autóhifi, mivel nagyobb feszültséghez kisebb áram tartozik. Lenne tuc-tuc, és még nem is meríteni annyira az akkukat. Hozzáteszem a szobámban is 50W-al hallgatózok, nem olyan halk az, de azt halottam, hogy a kocsiban lényegesebben máshogy terjed a hang, így más a hangzás is, mint a szobában, de a hangerő ugyanaz marad. Erről kinek mi a véleménye?
A bogár jó alap. Könnyű, egyszerű, nagyon stabil. Vagy 20-at újítottam fel az elmúlt évek alatt. Mondjuk csomagtartója gyárilag sincs és az akkuk miatt ez a tulajdonsága csak romlana, de személy szállításra elég alkalmas lenne. Van is egy 1960-as darab (az első autóm) a szüleimnél a fészerben, lehet, hogy elő is veszem. Persze, ha pénz állna a házhoz LiPo akku kéne, de az arany árban van.
Ezt nézd meg!
Tetszik az a jó nagy motor, ha a leírás valós, akkor 5 ezret forog másodpercenként, és 154 V-os. A lényeg, hogy a pótkeréknél jól kitalálták, mert oda is beraktak akksikat. Discovery-n, az autókereskedőkben szereltek már bogarat, ott mondta a csóka(Edd), hogy a bogár valóban egy egyszerű alap, állítása szerint majdnem mindegyik autószerelő a bogáron gyakorol. Evpermanent-en is ajánlják a bogarat, és külsőre nekem is tetszik, bár nem vagyok autószerelő, de nem is kell annak lennem, hogy építsek egy elektromos autót. Lehetnék állambácsi, akkor már egy hónapon belül lenne keret az E-bogárra.
Nagyjából úgy néz ki ahogy gondoltam. Sajnos LiPo akkuval sincs benne hátsó ülés. A motor percenként fordul 5000-ret.
Igaz-igaz, nem sugárhajtómű, hogy másodpercenként.
Elírtam, elnézést.
Egyébként én kihagynám a rendszerből a sebváltót. Nincs rá semmi szükség és megeszi az energia 10-15 %-át. Elég egy difi, vagy két kisebb motor a két oldalra.
Általában igaz, de mi van, ha hegyre kell felmenni? Oda már nagy vonóerő kellene, nem biztos, hogy elég lenne a motor(rok) váltó nélkül. Vagy egy felező? Ami kikapcsolható? Van ilyen?
A villanymotor nyomatéka kis fordulaton is elég nagy. Nem kell neki nagyon forogni, hogy le tudja adni a szükséges erőt. Csak áram kell neki bőven. Itt vannak nyomaték görbék: Bővebben: Link
Ezt én is tudom, de mi van, ha kevés az a nyomaték hegynek fel?
Akkor az a motor sík úton is kicsi. Valamelyik amerikai oldalon volt egy áttétel számoló, csak most persze nem találom. (Nem beszélni kicsit se angol.) Ott le volt írva, több autó típusra, hogy Milyen motorral mekkora áttétellel milyen hatótáv és indító nyomaték várható. Nem igen volt különbség, hogy egyes vagy ötös fokozatban volt a váltó. Több helyen olvastam azt is, hogy nem kell sebességet váltani menet közben. Akkor meg minek a váltó? Szerintem csak azért van így, mert egyszerűbb az átalakítás. Könnyebb univerzális megoldásokat kitalálni. Hiszen csak egy közlemez kell a motor meg a váltó közé és mehet. Mondjuk olyan hátsó hajtású autóban amin külön van a difi ki is hagyják a váltót.Bővebben: Link
Ezen én is gondolkoztam.
A sebváltót is eltudnám adni a motorral(ha oda kerülök), és nem is kéne váltogatni, de a leghasznosabb dolog, hogy ha a váltó kiesne, akkor mégtöbb hely lenne az akkuknak, (sőt az autó még könnyebb lenne)illetve egy kis csomagtartó szerűségnek. De. Nem lehet, hogy jobban zabálná az akkukat? Az rendben, hogy eltud indulni a motor, és húzna is rendesen, kis motorokkal szoktam játszani,és induláskor ezek is nagy áramot vesznek fel, itt meg nem is tudom én mennyi időről lenne szó, még eléri azt az xy fordulatot. Váltóval rásegítenék a motorra, hogy ne kelljen erőlködni, + kevesebb energia fogyna. Lassító áttétel is eszembe jutott, és úgy lehetne választani az ékszíjtárcsákat, hogy a motor max fordulaton, áttételel, hajtsa az autót a kívánt sebességgel, de itt is csak merítené az akkukat, még lendületbe hozza váltó nélkül a járművet. Sőt itt egy lépésben gyorsulna a motor, ami szerintem még nehezebb lenne, még váltónál ott vannak a fokozatok. (így nem is értem, hogy a váltó miért enné meg az energia 10-15%-át, de ebben az esetben a váltó tuti repül, + a fent említett pár előny) Nem tudom a valós problémákat, csupán az elvben tudok gondolkozni. Hasznos lenne erről valakit megkérdezni, aki jobban is ért a dologhoz, nem úgy, mint én. Vagy ez az "indulási áram" nem olyan vészes váltó nélkül? Túrázni szerintem nem fogok vele, max ha megyek valahova sík úton, akkor egy alagútból való kizötykölődés, illetve egy hídra való felmászás okozna gondot, de ki tudja, hogy mit hoz a jövő. Akkor max. más kocsijával mennénk , ha hegyre mennénk (túrázni).
Alagút alatt aluljárót értek.
Odébb van még az idő, még összejön annyi pénz, hogy belevágjak a projektbe, addig meg úgyis elválik minden, lesz idő arra, hogy válaszokat találjak majd a "legyen váltó, vagy ne? Melyik a jobb, melyik nem? Melyik kíméletesebb, energiatakarékosabb megoldás? Maximum mennyivel fogok menni ténylegesen? illetve ténylegesen mennyi km-re lesz elég az akkukban eltárolt energia.. stb stb." jellegű kérdésekre.
"Nem igen volt különbség, hogy egyes vagy ötös fokozatban volt a váltó"
Ezt nem értem. Szerintem pont azért kell a váltó az autóba, hogy megnöveld a motor nyomatékát. Különben, hogyan fog elindulni? Meg kell mozdítania, aztán gyorsítania közel egy tonnát. Persze, nagy motorral ez megy, de ahhoz nagyon sok áram is kell. Azt még értem, hogy menet közben nem kell sebességváltó, mert a villanymotor van annyira rugalmas, hogy kis fordulaton is lead megfelelő nyomatékot és talán nem is kell hozzá túl sok áram. De az indulás, meg a hegymenet sokkal komolyabb igénybevételt jelent. Esetleg nem elég neki az az áram, amit felvehet az akksikból, hogy előállítsa a megfelelő nyomatékot. llyenkor szokott leégni a motor. Egyébként, az egészet ki lehet számolni, ha van valakinek ilyen irányú ismerete. Mintha ennek a fórumnak az elején láttam volna ilyet.
"Vagy ez az "indulási áram" nem olyan vészes váltó nélkül? "
Rozsda autója indulásnál 350...400 A-t vesz fel, 48 V-os telepből. Nézőpont kérdése, hogy ez sok vagy kevés. Ha lenne benne egy felező váltó, akkor eltekintve annak veszteségeitől, fele áram is elég lenne. És a vezérlő szempontjából, meg az akksik szempontjából nagyon nem mindegy, hogy 200 vagy 400A folyik.
Minden áttétel fogyaszt energiát. Ráadásul a mai szinkron váltók, a belső súrlódások és a sok fogaskerék által "turmixolt" olaj miatt még többet mint a régi asszinkronok vagy a szekvenciálisak. A differenciálmű is egy lassító áttétel általában, tehát az is segítheti a motor indulását. Valamekkora áttétel ezekhez a motorokhoz kell is, mert egy átlagos autókerék kerülete kicsivel 2m alatt van. Tehát az már 1000-res fordulaton körülbelül 120Km/h. Ezért egy differenciálmű 1:4 körüli áttétellel ideális lenne.
Szia
Nézelődtem a topik képei között, és talán megvan a válasz EcoPityu Hsz-ának csatolt trabant műszaki leírásában. Trabant, VW bogár, szerintem nincs nagy különbség. A mellékletben alul azt az adatot látom, hogy a váltójának 4. fokozatában van a "legkisebb" áttétel, és ott megy 100-at, a motor max. fordulatszáma pedig 4200 f/p. Az elektromotor, amit én néztem permanent-en az 72V, és 7,5 KW, ami max. 3250-et pörög percenként. Szóval ha jól értelmezem a dolgokat, akkor áttétel(váltó) nélkül se érné el a kocsi a 100-at. Ezért ha én szereznék majd a jövőben 1:4 difit, és beépíteném, akkor a trabi váltójának első fokozatának megfelelően kapnék kemény 27 km/h-t! Remélem érted.
Nem jól gondolod a dolgot. A váltó áttételét külön adják meg a difiétől. Behajtástól a kihajtásig. Ez egy valamilyen lassító áttétel az alacsonyabb fokozatokban és 1:1 körüli esetleg kicsit gyorsító az ötödikben. Ezt lassítja a difin lévő áttétel. A kettő eredményez a kerék fordulat számát. Amit én írtam az fordított számítás volt. Az autó kerék kerülete átlagosan 2m. A Trabanté kicsit kisebb a Bogáré nagyjából annyi. Ez 1 km-en 500 fordulat. Ha ez egy perc alatt történik az 60km/h. Tehát 1000 f/p az120km/h. innen vissza az1:4-es áttétel 4000-es motorfordulatot eredményez. Amit be linkeltem Warp motor maximális fordulata 5000 az ezzel az áttétellel 1250-es kerékfordulat ami 150km/h. Persze csak ha bírja az akku.Szerintem 7,5 KW elég kevés lenne. Az csak valami moped autóhoz lehet elég és az sem lenne egy villám.
Értem, Köszi.
Tételezzük fel, akkor ha nekem van egy ékszíjtárcsám a motor tengelyén, és ami a meghajtott tengelyen van tárcsa a motor tengelyén lévőtől 4x nagyobb, akkor beszélünk 1:4 áttételről. méghozzá lassítóról. Ha nekem a motor 4000 forog percenként, és nincs lassító-gyorsító áttétel a difiműben, csak egyszerűen elosztja a kardánt a 2 oldalra, akkor a képzeletbeli kocsim menne 120-al, ha a jármű meghajtott kerekeinek kerülete 2m. Az evpermanent-en lévő Citroen kacsában is 7,5kW-os motor van, igaz ott kicseréltek a váltóban 2 fogaskereket, hogy a legnagyobb fokozatban elérjenek max. 89km/h sebességet. Ráadásul a bogár váltója átalakítás nélkül még lehet jobb is lenne. Nem egyszerű eldönteni, hogy mit lehet, miért. Néha én sem értem, hogy miért ragasztkodok a fent említett honlaphoz, és máshol is szét fogok nézni motorválaszték után. Egyik ismerősnél láttam az udvaron mindenféle környezeti behatásnak kiszolgáltatott targoncát, dehogy milyen motor van benne, azt nem tudom.(főleg, hogy milyen állapotban) Igazából jó lenne erősebb motor is, de ahhoz mégtöbb akkumulátor kell, és nem is szeretnék én hangsebességgel menni. Az a 120km/h megfelelő nekem végsebességnek , de megbarátkoznék én a 100-al is.
A Lada differenciálműve 4,1-4,3-as. A sebváltó 4. fokozata direkt. Kerékátmérő 530mm. Legyen a gördülési kerület 1,65m a gumibelapulás miatt. 1/s fordulatszámon a sebesség 5,94 km/h. 60-nál 600/min. Ekkor a kardántengely, és a motor fordulatszáma 600x4,1=2460/min.
Azon gondolkoztam, hogy a motort is házilag csinálnám. Ha megnézed ezt nem egy bonyolult szerkezet. Tulajdonképpen egy nagyra nőtt önindító. Persze van rajta egy kis esztergályos meg marós munka, de nem kivitelezhetetlen. Meg nem is kerülne 4-5000$-ba.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |