Fórum témák
» Több friss téma |
Bevallom, rábíztam sok mindent a kínaiakra, megadtam a paramétereket amit akarok, ők ajánljanak. itthonról nem akartam okoskodni, és így részben az ő felelősségük is, hogy működjön a dolog
30-40 km/h , 30 km hatótávolság, kb 400 kg súly. Ő ajánlotta ezeket az akkukat, 5 db-ot, én duplát vettem tartaléknak, de mivel volt hely szépen beépítettük. Ennyi
Bocs, hogy ezt mondom, de én úgy látom, te nem vagy tisztában az aszinkron motorok alapvető működésével. Egy aszinkron motorban az U/f viszony nagyjából állandó. Ha te nagyobb frekvenciájú feszültséget kötsz rá, akkor a motor fluxusa arányosan csökken, mert egy aszinkron motor olyasmi (ilyen szempontból) mint egy transzformátor. Csak ez forog. De a fluxust ( némi egyszerűsítéssel ), -a motor erejét-, a rákapcsolt feszültség-idő terület határozza meg. Ugye, azt nem nehéz belátni, hogy ha kétszer akkora a frekvencia, akkor a feszültség görbe alatti terület a fele, így a fluxus is, vagyis kapsz egy mezőgyengítéssel működő motort. Innen azért már egyértelmű, hogy nem lesz annyira erős...
Némi dicsekvéssel elmondhatom, hogy egész komoly elméleti ismeretekkel rendelkezem... veled ellentétben. Egyébként, próbáld meg személyeskedés nélkül...
Nagyon tetszik. Fel tud menni komolyabb emelkedőn is? Mondanál valamit az alkatrészek bekerülési költségéről?
Szerintem az emelkedővel nem lesz gond, mert a motor fordulatszáma érezhetően vissza van fogva, gondolom azért, hogy ne pörögje szét magát, 2 személlyel is ugyanazt produkálja mint 1-gyel, tehát az erővel semmi gond. Az elektromos pedállal óvatosan kell bánni, mert indulásnál harap a kicsi.
Árak:Ezen benzinár mellet ez a befektetés nekem olyan, mintha vettem volna egy lakást, és kiadtam volna. 11 km-re lakom a várostól, és naponta ingázom, ez nekem most havi 40 000-es (ft) költség , amit ha beválik megspórolok. Nekem, így, hogy mindent én intéztem 1 éven belül megtérül, úgy hogy félévente plusz egy akkupakk be van tervezve. Szerintem erre lesz a jövő. Mivel hobby szinten napellem készítéssel is foglalkozunk, most azt tervezem, hogy 2nm napelem kerül fel a tetejére, kb 300w töltési teljesítménnyel. Reggel bejövök, 4 óra alatt feltöltődik ami elvész a bejövetellel. Ha jó az idő, és napon tudok állni. A 60 v-os töltésszabályzót már megtaláltam kint, a következő rész ez lesz. Akkor már nem 2 Ft lesz km-ként.
Mit mondjak... nagyon elgondolkodtató...
Sajnos nekem ez kevés lenne. 60km-ről járok be dolgozni. Emiatt nem csak a hatótáv, hanem a sebesség is kevés. Nagyobb teljesítményben nincs hasonló?
Igen, városba, és olyan ingázóknak mint nekem lehet ez jó, de majd többet a hatótáv teszt után.
Szia.
Rendesen le van műszakiztatva, van forgalmija is, stb..? Mert ha nem, és azt írod, hogy naponta jársz vele, akkor igencsak ideges lehetsz, miként meglátsz egy rendőrautót. ...vagy nem is kell rá semmi ilyesmi, mivel említed, hogy direkt azért választottad ezt a járműtípust, mert nem kell rá rendszám? ...de biztosítás csak kell rá, az még a segédmotorosokra is kötelező..
Igen, L2-es kategória, 3 kerekű smkp, nem 4 kerekű mopedautó. (350kg alatti az önsúlya aksik nélkül, és 4 kw alatti motor hajtja)
A 4 kerekűeket rendszámoztatni kell, és elvinni egy örökös műszakira, ezt nem, csak biztosítás kell rá. az meg van. Akkor amikor még nem donor volt, jártam vele, nem bántottak, bementem a kpm-be és L2-nek mondták ott is. Arra figyeltünk, hogy a fékek, és a lámpák eredeti olaszok legyenek, mert annak van tipusbizonyítványa az EU-ba. Idézet: „ Ugye, azt nem nehéz belátni, hogy ha kétszer akkora a frekvencia, akkor a feszültség görbe alatti terület a fele, ” Tényleg képzetlen lehetek, ráadásul matekból is, mert nem sikerül belátnom!
Talán kissé ide tartozó téma:http://fenykapu.free-energy.hu/pajert/index.htm?FoAblak=../pajert1/IngyenEn_Tart.html
Ehhez vajmi kevés matematika kell., elég ránézni két szinuszra, ahol egyiknek a frekvenciája kétszer akkora, mint a másiké. Inkább nem akarod megérteni, de ezen én nem tudok változtatni. Ha végképp nem megy, akkor: :google:
no megvolt az első hatótáv teszt. A 60v 56 Ah aksipakkal 42 km-t mentem városban, nekem elég, gyorsít-lassít, gyorsít-lassít. 35 km/h sebességek tudott 35 km-ig, utána 40-ig 30-at, utána már kezdett lassulni, és inkább nem akartam az aksikat padlóra tenni. az adatokat gps-szel rögzítettem.
számomra a teszt pozitív. Minden működik, egyedül a rugózás nagyon kemény, de megnéztem a egybeépített lengéscsillapító rugon van egy légszelep, majd azzal buherálok egy kicsit. Azon gondolkodom, hogy komplett átalakító kit-et kéne összerakni. Így egybe az egész, bár ezt már olvastam Tőletek. A következő projekt már egy mopedautó lesz, bár oda már az 1800w-os motort vennék.
Sajnos nekem az is nagyon kevés lenne. Minimum feltétel 120km-es hatótáv, 100km/h végsebesség. Ha ezt nem tudom elérni sajnos marad a gázolaj.
Hali!
Esetleg a kínaiaknak van valami honlapjuk vagy ilyesmi, ahol lehet tájékozódni a kínálatról? Vagy csak kint lehet megvenni a motorokat? Köszi a választ! Idézet: „ Ugye, azt nem nehéz belátni, hogy ha kétszer akkora a frekvencia, akkor a feszültség görbe alatti terület a fele, ” Idézet: „ Ehhez vajmi kevés matematika kell., elég ránézni két szinuszra, ahol egyiknek a frekvenciája kétszer akkora, mint a másiké. Inkább nem akarod megérteni, ” Épen, hogy kell hozzá a matematika, mert igy ránézésre sokáig vitatkozhatunk rajta, a két kisebb terület mennyivel kisebb, mint az 1 nagyobb. Nekem az excel közelitő módszerekkel azt állitja, éppen egyforma a terület! Kéne 1 matekos, aki képlettel is le tudja vezetni a bizonyitást, mert a közelitő módszer még nem az. Azért próbálok küldeni képet, és próbáld szemre összehasonlitani a területet, de ne feledd, a 100Hz-esből 2 db össze kell adni! Idézet: „ Sajnos nekem az is nagyon kevés lenne. Minimum feltétel 120km-es hatótáv, 100km/h végsebesség. ” Technikailag megoldható, csak kérdéses, gazdaságilag megéri-e! Jogsid van, téged nem zavar a rendszám, tán még kombitrabantból is kihozható az általam vázolt motorral és elektronikával, főleg, ha a két hátsó ülás helyén is akku lesz ülésmagasságig, hogy némi csomagtered is legyen a tetőig! 2 személyesre, elektromosra vizsgáztatva még a biztositásod is alaposan lecsökken mert papiron a motorteljesimény fele lesz a benzineshez képest, de ezt végsebességben nem érzed, gyorsulásban meg az állad leesik. Csak ne menj neki a fának a hátad mőgőtt 200 kg akkumlátorral, nem birja a trabi, csak azért jutott eszembe, mert lepukadt motorral olcsón lehet használhatót beszerezni!
Electric Motor
Suitable for small to small-medium electric car. Operating range 72 to 144V Weight: 37kg Diameter: 17cm (6.7") Length: 39cm (15.3") At 72 volts Continuous rating: 7.5 kw (10.0 hp) Peak output: 24.0 kw (32.0 hp) At 96 volts Continuous rating: 9.0 kw (12.0 hp) Peak output: 39.0 kw (52.0 hp) This motor gives excellent performance at 120V in a car under 1000kg. Sajnos ez a motor kb 6százezer forint.
Ezen az oldalon autók átalakítása elektromosra.Motorok, videók,képek stb..http://www.instructables.com/id/Build-your-own-Electric-Car/
Idézet: „Sajnos ez a motor kb 6százezer forint.” Ezért gondolom, hogy házilag kéne építeni a motort is. Ha minden alkatrészét egyedileg gyártom, akkor sem kerül ennyibe.
Kíváncsi lennék az általad javasolt motorra. Ilyen teljesítményben aszinkron motort csak olyat találtam ami magában 2 mázsa. A frekvenciaváltó felépítése is elég bonyolultnak tűnik. Nem véletlenül terjed inkább a DC megoldás ott ahol van erre pénz. Azt nem hinném, hogy fának mennék a járművel, harminc egy-két éve gyakorlom már a vezetést. Csak volna már jármű. Alapnak lehet a Trabinál jobb autót is olcsón találni. Meg van is itthon 81-88-ig fajta Passatom ami igen alkalmas lenne. Ugyan kicsit nehezebb mint a Trabant, de erősebb is. A rendszám sem igen problémás, van egy találmánya a föníciaiaknak amivel minden ilyesmi megoldható. :yes:
Szia.
Had gratuláljak én is a kis felderitő lopakodógépedhez. A multkor irtam hogy az emberek gondolkodásának és szokásaiknak válltozni kell a villanyautós közlekedéshez.Elnézve a képeket ez nálad megtörtént.Csiriviri fullos teleelektronikázott mindentkijelzős nagyon menős lagunábol élvezettel ülsz bele a kis felderitő lopakodódba és valószinű kiül a vigyor az arcodra.Ha tudnák az emberek hogy mekkora egy Ekocsit vezetni... Ha megoldható kérnék videót a gépröl.Kivülröl,belülröl.Kiváncsi vagyok a hangjára is.Had lássa már mindenki. Én úgy tudom hogy a mopedautókrol eltörölték az egyszeri műszaki vizsgát.Csak a B kategóriás jogsi maradt meg.De ebben nem vagyok biztos de az tuti hogy nálunk a városban egyre több szaladgál rendszám nélkül. zolika60.: Nem akarlak elkeseriteni de egy ilyen tudású és hatótávú gép megépitése igen költséges tétel.Gondolom mopedautó kilőve.(azzal nem mehetsz 45-nél gyorsabban és azt is csak városban) Marad a személyautó aminek az átépités után a forgalomba hejezése igen költséges.Csak a kötelező elektromos fékrásegitő vákumpumpa nem kis tétel és nem tudod hejettesiteni mással mert nem fogadják el. Ólomakkumulátor megint klilőve ilyen hatótávra.Marad a sokmilliós litium pakk.Stb... Nem akarom kedved szegni az épitéstöl,csak te még nem "világosodtál meg".Szerintem szerezz be egy mopedeautót,szép lassan épitsd át és hid el nekem fogod használni.Nem munkába járni de városban egész biztosan. Palkoci.: Kiváncsivá tett mikrohelikopter aszinkron motoros meghajtása.Elmondása szerint egész jó paraméterekkel bir vele a járgány.Irhatnál egy pár mondatot hogyan is kell elképzelni ezeknek a fordulatszám szabájzását.Hasonló a dolog a szinusz inverterekéhez?Itt is PWM-el rakják össze a szinuszt? Én még nem láttam 230V-nál kissebb aszinkron motort.Ebböl gondolom hogy beszerzése igen nyűgös és drága mulatság.Viszont át lehet ezeket tekercsekni?Azt gondolom hogy az állórészt minden további nélkül de mi a hejzet a forgórésszel?Szerintem azt nem lehet áttekerni (de erre nem vennék mérget).Ha én egy 3~ állórészét mondjuk áttekerem 48V-osra de a forgórészt meghagyom eredetiben akkor hogyan válltozik a motor tulajdonsága?Egyáltalán müködne? Tényleg felvázolhatnál egy költségvetést motorra+vezérlőre.Én a DC 48V 5.2KW-os motorom 14e F/t -ért vettem a MÉHecskén.Ennyiért lehet venni aszinkron motort is és ha áttekeréssel működik a dolog akkor bőven megéri kifizetni a tekercselőnek a jussát.Mert Hunindo álltal feltett motor igy ebben a formában megfizethetetlen de ha meg lehetne oldani máshogy is akkor...
Sajnos ha nem lehet megoldani a minimál paramétereim szerint, akkor nekem használhatatlan. 60km-ről járok dolgozni mint írtam. Amiket tengerentúli oldalakon láttam átalakításokat azok nem működnek? A fékrásegítő szerintem a legkisebb tétel. Egyébként vannak autók amiken nincs is.
Csak halkan mondom. A fluxus az átfolyó árammal, (nem feszültséggel) arányos, ennek semmi köze a színuszos feszültség görbe alatti területének. Van viszont köze a frekvenciának, és a tekercsnek mint iduktivitásnak a impedanciájához (látszólagos ellenállásához) ami bizony frekvencia függő, és ha a a frekvencia kétszeresére növekszik, az átfolyó áram felére csökken, (a veszteségek miatt nem egészen) ugyanakkora feszültség esetén. I=U/Z, Z= r+2PI f L
Ez az amiatt a fluxus, és ezzel együtt a motorteljesítmény is csökken. A frekvencia váltós fordulatszám szabályzók a frekvencia növelésével a feszültséget is növelik (ésszerű határok között), hogy a leadott teljesítmény, (felvett áram, fluxus) állandó legyen.
Nem. A fluxus a motor tekercselésre ( vagy egy trafóra tekercsére ) kapcsolt feszültségnek és az idő szorzatának a függvénye. ( Ui=dfi/dt, ha kicsit átrendezed, akkor azt kapod, hogy: integrál uidt =dfi, vagyis a fluxus megváltozása egyenlő a feszültség-idő területtel ) Egyébként, a mértékegysége is Vs. ( Voltszekundum ).
A motor ( és a trafó is ) úgy működik, hogy rákapcsoljuk őket egy feszültséggenerátorra,- pl.: a hálózatra - és bennük a fluxus hatására indukált feszültség keletkezik. A trafónál ez egyszerű, ha nem így lenne, akkor egy terheletlen trafó is akkora áramot venne fel, mint amekkorát az ohmos ellenállása meghatároz. Ugye, ez nem így van, hiszen a trafóban indukálódó feszültség tart nagyjából egyensúlyt a hálózati feszültséggel. Amennyi áram mégis folyik, az ahhoz kell, hogy a váltakozó mágneses teret fenn tudja tartani, különben ha nincs váltakozó mágneses tér, akkor nincs indukált feszültség sem. És akkor csak az ohmos ellenállás korlátozza az áramot. Motornál hasonló a helyzet, de ott csak akkor lesz komolyabb indukált feszültség, ha a motor forog. Ez az indukált feszültség fog ellentartani a hálózati feszültségnek és a kialakuló áram ( üresjárásban ) biztosítja a forgó ( vagy legalább váltakozó ) mágneses teret, meg fedezi a surlódáshoz , meg egyeb veszteségekhez az energiát. Amire te gondolsz, az fojtótekercsnél van, ha mondjuk áramgenerátor jellegű körbe teszed be. Ha a fojtón áram folyik, akkor rajta feszültség fog esni. Na, ez a feszültség építi fel benne a fluxust és ha ez a fluxus, illetve az ebből számítható indukció ( B=fi/A) túl nagy, akkor betelít a fojtó vasmagja, már ha van benne valami lágymágneses anyag. Ha meg feszültséggenerátorra kötöd a fojtót, akkor a rákapcsolt feszültség-idő területnek megfelelően kialakul benne egy adott fluxus ( indukció ) A kialakuló áram valóban az induktivitástól, a frekvenciától, meg a feszültségtől függ. Ugye, itt van szerepe annak, hogy induktivitás. A fluxus nagyságához viszont ideális esetben semmi köze az induktivitásnak, meg a kialakuló áramnak, stb. Csak a feszültség-idő terület ami mértékadó, feltéve, ha ideális a fojtó. De ez ebben a topicban nagyon off...
Nem két teljes periódus 100Hz-es jel feszültség-idő területét kell összehasonlítani az 50 Hz-es feszültség egy periódusával..
A motor, trafó úgy működik, hogy amíg a feszültség-idő terület pozitív, vagyis a nulla felett van a feszültség görbe, addig nő a fluxus. Amikor negatívban van, akkor meg csökken, de lemegy negatívba is, tehát a fluxus egy pozitív és egy negatív maximum között változik. Ugye, minnél nagyobb a pozitív terület, annál nagyobb értéket ér el a fluxus. Ezt el lehet érni azzal is, hogy nagyobb feszültséget használunk, meg azzal is, hogy hosszabb ideig tartjuk rajta ugyanazt a feszültséget, vagy ha szinuszos feszültséget használunk, akkor hosszabb periódusidejűt, vagyis alacsonyabb frekvenciájút.
nem így kellene csinálni, írd le mit szeretnél, és utána nézek.
Nekem van egy új Hybrid autónak a DC motor vezérlője.
48V 660A folyamatos terhelhetőséggel. Igazából két dolog az amivégett nem hasztáltam még fel semmire! az egyik hogy nemtudom a bekötését, :pirul: A másik hogy nemtudom mire használjam fel! gondolkodtam valami autóban vagy valamiben,és annak ellenére hogy egy ilyen vacak 3500EUR,A többi alkatrész sem egy olcsó mulatság Így letettem róla és veszem a drága benzint továbra is! Ennek meg nemtudom milesz a sorsa,majd valakinek elpaszolom
Szia.
Új hibrid autó vezérlője?Honnan lehet ilyet szerezni?Vagy ezt ne is kérdezzem. Szerintem tegyél föl róla képeket hátha valaki több infóval tud szolgálni róla.Vagy talán meg is tetszik egy "felhasználónak". Mennyiért vállnál meg tőle? |
Bejelentkezés
Hirdetés |