Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
1.8mm az a FH előtti előgyújtás vagy a gyertya hézagod? Ha az utóbbi, akkor baj van , mert a normál gyújtásod nem fog a hengerben kompresszió alatt 1.8mm-es gyertya hézagot átütni. A plazmagyújtás pedig energia éhes, állítsd vissza az eredeti gyári motorodhoz való gyertya szikraközt, úgy már kondival is működnie kell. Ha akkor se működik, vagy zárlatos a kondi, vagy gyenge a gyújtásod, és sok hozzá a 30kV 470pF kapacitás, amit kisebb pF értékű kondira kell cserélni.
Természetesen az előgyújtásra gondoltam 1.8mm. A gyertya hézag 0.5 ezzel már beindült, de a szikra nem igazi plazmás mint ahogy a videókon látszik. Ha sorba kötök egy 30kv 470pf és 4Kv 1nf kondit akkor mennyi lesz az értéke?
Ha különböző feszültségű és különböző kapacitású kondikat kötsz sorba.. na az érdekes. Ilyet nem próbáltam.
Azonos feszültségű 15kV és azonos kapacitású kondikat ( 100pF, 220pF, 470pF, 1nF ) már kötöttem sorosan, a feszültségük ilyenkor összeadódik, a kapacitásuk feleződik.
Brisk. De más fajtával is próbáltam mind 0 ohm-os volt.
Hello! Azt nem tudom, de azt sem hogy hogy kell mérni .
Neked működik? Mert mi próbáltuk több motoron is. A szikra nagyobb és egyszerre vagy 4-5. De nem az igazi. Odáig már eljutottunk hogy beindul kb 4000 fordulat fölött mintha lekapcsolnánk a gyútást.
Én kicsit bonyolultabbat épitek, még esztergályosnál van.
Sziasztok!
Sok egyforma kérdés érkezik E-mailben, ezért ideírom összefoglalva a válaszokat, amit a plazmagyuszko.zip fájlba is beírtam Olvass_el.doc néven. A lényeg: A fórum 3. oldalán van sztem a lényeg: http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_7529.html A 2010 dec. 17. és 18. hozzászólásom tartalmaz sztem mindent, ami a "megépítés"-hez szükséges. Kondit kell kötni a gyertya két elektródája közé, ettől plazmásodik a szikra körül a levegő, vagyis begyújt mindent, ami ott van. Normál esetben, a benya csak egy része ég el, az is sz@rul, ezért is kell pl. a katalizátor. A gyertya 0 Ohmos legyen! Különben megeszi a gyújtófeszkót, s elmarad a plazmahatás. A kábel típusával valszeg kísérletezni kell. Van akinél jó a 0 Ohmos kábel, a haver Fiat Bravajának immobilájzerét viszont kinyírta a visszaütő giganagy feszkó. Ennyi a "tudomány", nem több. Tehetsz még egy ventilapátot az injektor tetejére, hogy turbulens legyen az áramlás lamináris helyett. Ettől jobban keveredik a beszívott levegő a benyával. Nekem egy 8 centis tápventi járókereke van rádobva - szó szerint. Jól jön a sportlégszűrő, hiszen minden, amit most írok, azért van, mert elégetetlenül megy a kipufba a benya, ezér zabál sokat a gép. Ha jó az égetés, kevés benya végez ugyanakkora munkát, R-go kevesebb lesz a fogyi. A sportlégszűrő kicsit olyan, mint a kovács fujtatója: Ha teszel vmi jobbfajta csodaolajat a motorba, a váltóba meg a kerékcsapágyakba, az is nagyot üt működési hatékonyságban, tehát fogyasztásban is. Úgy tűnik, Q8 10W40 (akár 50 vagy 60) olajba fél liter Roil Gold-ot keverve jár a legszebben a motor. A váltóolaj is Q8 + Roil és a kerékcsapágy golyóit is megkentem Roillal. Megdöbbentő a különbség. Érdemes égésgyorsítót (naftalin-aceton-kerozin) tenni tankolás előtt a tankba, ez még egy jelentős plusz. Érdemes a készen kapható (rózsaszín) Spuri adalékot venni. Turbós gépekhez a kéket. De pancsolhatsz is, ha van hozzá türelmed, ez megint egy jó kis önfejlesztő kísérlet. Sok szórakozást mindenkinek!!
Gyertyapipába épitem bele, ha sikerül.
Sajnos még esztergályosnál van. Van egy ismerősöm, de természetesen a munkahelyi munkák az elsők. És én sem sittetem, jó munkához idő kell.
Próbáltál már kondit kötni a gyertyára, mennyire volt érezhető a változás?
Hali!
Még nem értek ide a 0ohmos gyertyák, de nekem a sima gyertyánál is jó a szikra.
Hali!
Skacok, mi van akkor, ha a gyujtótrafó 42kV-os a kondi pedig csak30kV-os?
Szia!
Jóval magasabb feszültségen huzamosabb ideig használva átüthet a kondi belső szigetelése és kuka lesz, ha ilyen szerencsés vagy, hogy 42kV-os gyújtótrafód van, köss sorba 3db 15kV-os 1nF-os kondit és meglesz a kondiknak a biztonságos feszültség. Az eredő kapacitás 3db 15kV-os kondiknál ebben az esetben harmadolódni fog, de "42kV 333pF" is szép gyújtógyertya kapacitás lesz. Gyertyahézag is szépen nőhet a hengerben a 42kV-os gyújtófeszültségen, kb. 1.3 - 1.4mm lazán, de az adott motor kompressziótól és a gyújtásidőzítéstől is függ, hogy nőhet-e még nagyobbra is. A gyújtótrafó 42kV-os, vagy gyújtás elektronikával tud ennyit? Mekkora a gyújtótrafó primer feszültsége, mert ez is változtat a szekunder feszültségen fel is le is.. A 42kV-os trafód mekkora mm-es hézagot üt át légköri nyomáson?
Innen melyik lenne a legjobb nekem:
'87 Ford 1.3 karb. Bővebben: Link Ez a plazma trafó milyen lehet? Leg alsó
Én is szemezek a Pulstar gyertyákkal, de az Iridiumra írnak jobbakat és minimális az árkülönbség köztük.
Azért vannak kételyeim amire adhatnátok választ, ha van tapasztalatok! - A Pulstar gyertyáknál is le kell cserélni a gyújtókábeleket 0 Ohm-osra? - A gyári kábelekkel és gyújtótrafóval is hozza az ígért hatást, vagy izmosabb trafó kell hozzá? - A belinkelt 60 kV-os plazma trafót csak simán be lehet építeni bármely trafó helyére és a gyári elektronikával megbízhatóan fog működni?
Szia! Szép - szép az izmos 60kV-os csábító gyújtótrafó, de mit kezdesz vele, ha az eredeti gyújtókábeled átütési feszültsége kimerül 25kV vagy jobb esetben 35kV körül?!
Az a "csak" gyújtótrafó csere másból is áll, különben mindenhol lesz szikra, csak épp a gyújtógyertya elektródái között a hengerben nem lesz meg a 60kV, de lehet a gyenge szitává égetett alacsony átütési feszültségű gyújtókábel már közben az egészet elereszti. Spéci trafóhoz spéci gyújtókábel is szükséges és a gyári plazmagyertya se biztos, hogy kibírná a duplára növelt 60kV-os szekunder gyújtófeszültséget. Extra trafó, hozzá való gyújtókábel, növelt szikraközös gyújtógyertya és hozzá egyedi építésű gyertyakapacitás járható út, ahol van beépíthető hely is hozzá. 30 - 35mm-es szikra légköri nyomáson a 25kV-os új gyújtókábelt pillanatok alatt leamortizálja, pedig még a meleg motortérben sem volt, ahol még ideálisabb a nagyfesz szikrának a meleg levegő az átütésre.
Hi!
Én is benevezek 4 db Be1i-re, csak ne hogy kínai legyen? :violent:
Szia!
A 4 garnitúra gyújtógyertya azonos, vagy garnitúránként különbözőek is lehetnek? Milyen hosszú és milyen átmérőjű gyertya menettel és milyen hő értékben beszerezhető? Ha adott motorhoz is lehet rendelni belevaló plazmagyertyát, egy garnitúra engem is érdekel. Hol tudom megnézni a neten a plazmagyertyát, amit találtál?
Hali!
Amper vadásznak igaza van. A gyujtást globálisan kell nézni. Irtam levelet a cégnek mennyit bir a gyertya várom válaszukat. A nálam lévő kábel birja a 60kV-ot. De én sem akarok ekkorát, megelégednék a 40kV körüli trafókkal.
Ezekre gondoltam én is, de én a trafó másik oldalára vagyok inkább kíváncsit! Egy 95-os VW 1,4i motor gyújtásvezérlése mit szólna egy 40-60 kV-os trafóhoz?
A Pulstar gyertyák bírják-e a 40-60 kV-ot?
Sziasztok.
Tudja valaki, hogy mennyibe kerül a Pulstar gyertya? Írtam a forgalmazónak egy ajánlatkérő mail-t, de sajnos nem válaszoltak. Kipróbálnám, hogy viselkedik a gép a gyertyákkal, tiszta etanollal. sima gyújtásnál hidegen nem igazán jó, meleg motornál is érezhető némi teljesítmény csökkenés. Nincs elektonika a motoron, mert sajnos olyan központi injektorom van, ami nem tolerálja a kiegészítő elektronikát. Multech. Opel C14NZ motor. Ha beválik, akkor adagolnék még hozzá némi vízpárát is.
Ha jóltudom a vaterán 5k/db forgalmazó 7k/db én most 2,5k/db próbálok szerezni, de olvass vissza!
Szia!
A gyújtótrafó primer oldala érdekes a VW 95-ös 1.4i motorja esetén, tudtommal egybe van a gyújtáselektronikával. Külön tudni kellene az eredeti trafó primer tekercs ohm-os ellenállását és áramfelvételét, de csak a szekunder tekercsre találtam infót 3700ohm. A kiszemelt 40-60kV-os trafó primer tekercs ellenállása és áramfelvétele is kellene. Viszont rendesen borul minden érték a szekunder oldalon, ha a trafók primer tekercsét már kondenzátoros elektronikus gyújtás hajtja meg ( CDI ) ! Láttam a 40-60kV-os trafók olaj szigetelésűek, ez azért biztató 80kV-ig |
Bejelentkezés
Hirdetés |